Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Autor Wiadomość
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-31, 20:46   

mat1324,
Witam, Chciałbym zmienić zawieszenie.
Liczę na pomoc forumowiczów a w szczególności mat1324.
Moje auto to A6 C7 2012 rok, zawieszenie 1BA.
Koła to 20" oryginalne od A7 et37.
Opony 255/35/20.
Mam nadzieję, że pomożecie żeby jakoś to "siadło".
Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-05-31, 22:19 ]






 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-31, 21:22   

Chcesz 1BE czy 1BV?

[ Dodano: 2018-05-31, 22:25 ]
Edytowałem Twojego posta, aby był czytelniejszy oraz aby wszystkie zdjęcia były widoczne :) .
 
 
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-31, 21:40   

mat1324 napisał/a:
Chcesz 1BE czy 1BV?

[ Dodano: 2018-05-31, 22:25 ]
Edytowałem Twojego posta, aby był czytelniejszy oraz aby wszystkie zdjęcia były widoczne :) .


No właśnie to nie jest do końca jasne jak dla mnie.
Chcę obniżyć i to wiem.
Wiem też, że podoba mi się zawieszenie jak na zdjęciach poniżej ale też chcę w miarę daily car.




















No i dziękuję za szybką odpowiedź.
Mam zamiar auto zawieźć w poniedziałek na wymianę.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-31, 21:49   

Założyłem osobny wątek, ponieważ napisałeś w dziale dla C5.

Zawieszenie 1BE jest o 2 cm niższe niż 1BA, a zawieszenie 1BV jest o 3 cm.

1BE = -20 mm
1BV = -30 mm

Wygląda to mnie więcej tak (1BE vs. 1BV):



Przy zmianie na 1BE na upartego można zmienić tylko sprężyny, ale przy zmianie na 1BV będzie trzeba zmienić również amortyzatory. Dodatkowo zawieszenie 1BE łatwiej będzie znaleźć używane lub jako nowe zamienniki oraz będzie bardziej komfortowe przy codziennej jeździe. Zawieszenie 1BV może i fajnie wygląda, ale przy 20 calowych kołach będzie niezbyt komfortowo, zwłaszcza jak zmieniasz z kanapowatego 1BA.
 
 
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-31, 22:03   

Widzę, że kawał dobrej roboty na forum robisz :) Jeszcze raz dziękuje <okok>
Wersja jest bez pneumata. Jestem w stanie poświęcić "trochę" komfortu dla wyglądu. Więc obstaję za BV. Do końca nie jestem przekonany co do kół ale to się okaże po obniżeniu auta.
Wersja 3.0 TDI 245 km - w planach przed końcem roku podniesienie mocy przez komp.
Tylko co teraz? Auto prawdopodobnie pojedzie do mechanika na obniżenie. Co wybrać? Chciałbym żeby było dobrze zrobione na dłużej jeśli się da.

Pozdrawiam :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-31, 22:12   

Od razu zaznaczam, że używane sprężyny 1BV ciężko znaleźć, a amorki przeważnie można kupić tylko w ASO. Osobiście wybrałbym 1BE, ponieważ różnica między 1BE a 1BV to tylko 1 cm, ale komfort dosyć mocno idzie w dół przy 1BV, ponieważ amorki są twardziejsze i czuć większość dziur.

[ Dodano: 2018-05-31, 23:13 ]
Chyba, że chcesz wszystko kupić w ASO, to wtedy dopasuję zawieszenie pod Twoje auto i po temacie ;p . Przy

Przy zmianie na 1BE obecna przestrzeń między kołem a nadkolem zmniejszy się o połowę.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-31, 22:25   

No dobrze dajmy na to, że idę w BE. Na co powinienem zwrócić uwagę? Czy brać pod uwagę tylko ASO czy takie coś też wchodzi w grę??
https://www.autodoc.pl/cz...3-0-tdi-quattro
??
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-31, 22:31   

Jak dobiorę Ci zawieszenie, to auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabrycznie 1BE/1BV. Jak założysz gotowy zestaw, to może nierówno usiąść. Na forum było kilka przypadków, gdy ludzie kupili zestaw od Eibacha i albo przód albo tył w ogóle się nie obniżył. Jak chcesz, to mogę dobrać 1BE lub 1BV, ponieważ nie robi mi to różnicy. Postaram się poszukać zamienników albo chociaż używanych sprężyn. Ceny w ASO też podam :) .
 
 
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-31, 22:37   

Co masz na myśli dobiorę?? <mysli> Proszę o poradę, wiem że znasz się na rzeczy więc jestem w stanie zaufać <stres>
No i proszę o ceny nowych częśći. Wolę mieć pewność, że ma od nowości :]
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-31, 22:47   

U siebie masz zawieszenie 1BA oraz klasy wagowe 0JL (przód) i 0YN (tył), które są na wlepce. Klasa wagowa określa masę nacisku na oś przy danym zawieszeniu, więc 0JL dla 1BA nie jest tym samym co 0JL dla 1BE, ponieważ sprężyny 1BE są z góry twardziejsze, więc przez to mogą więcej 'unieść'. Klasa wagowa zależy od nadwozia, silnika, skrzyni, wyposażenia itp. Potrafię tak manewrować klasami wagowymi, aby zmienić zawieszenie tak, że auto wygląda jakby miało fabrycznie dany zawias. W Twoim przypadku oprócz zmiany z 1BA na 1BE trzeba zejść z klasami wagowymi. Przykładowo do Twojej C7 jest 38 przednich i 43 tylnych sprężyn, więc jest w czym wybierać :] .

Pewnie czytałeś na forum, że każde dobrane przeze mnie zawieszenie zawsze siadło tak jak powinno :p .

Decyzja: 1BE czy 1BV?

Przy 1BE na upartego możesz zostać przy swoich amorkach, więc auto obniży się, ale zachowa mniej więcej swój komfort, a przy 1BV będzie trzeba je zmienić, bo obecne będą musiały pracować przy krótszym skoku i będą zbyt miękkie.
 
 
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-06-01, 06:58   

Witam :)
W takim razie na ten moment zdecyduję się na BE i sprawdzę jak w użytkowaniu będzie się sprawował.
Czyli mówisz, żeby amory zostawić?
:]
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-01, 08:35   

Jak chcesz, to też możesz zmienić, ale nie ma takiej potrzeby :) . W takim razie przygotuję gotowy zestaw do przejścia na 1BE.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-06-01, 15:56   

Super :>
Więc czekam na informacje. Tak sobie poszperałem i sporo osób twierdzi, że jednak komplet sprężyny i amory dają lepsze właściwości jezdne <mysli>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-01, 18:03   

Przygotuję zestawienie sprężyny + amortyzatory dla 1BE pod Twoje auto. Z tego co patrzyłem, to można kupić zamienniki, więc cenowo nie będzie aż tak bolało.
 
 
Pawel03216 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-06-01, 18:07   

Dziękuję <okok>
A takie pytanie - czy te amory które będą dobrane nadadzą się pod zawieszenie 1BV na w razie zmiany czy to już znowu co innego??
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: