Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju wspomagania PYTANIE
Autor Wiadomość
K_L_A_M_A 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamil
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-12-04, 19:33   

Volmost - napisałeś że kupiłeś odpowiedni płyn w serwisie a biorąc pod uwagę że płyn który był przeznaczony do naszych C5-tek to G 002 000 (nie jest już od jakiegoś czasu produkowany) i został przez ASO zastąpiony płynem G 004 000 - syntetykiem. Jak mi wiadomo ma inną specyfikacje i stosuje się go do nowszego typu układów wspomagania a poprzedni to olej mineralny. ASO wpiera że ten nowszy został dostosowany również do starszego typu układów w co osobiście nie daję wiary chociażby dlatego że G004 000 sam pierwotnie kupiłem w ASO i zalałem nim układ - który działał "poprawnie" poza tym że znikało mi średnio 100ml płynu co parę tys km, więc zacząłem wnikać i doszedłem do tego co napisałem powyżej plus to że do płynu syntetycznego muszą być dostosowane uszczelniacze całego układu. Wymieniłem na płyn febi 6162 mineralny taki jaki był przewidziany pierwotnie i wszystko od tej pory jest ok:) może to moje indywidualne odczucie ale tak jakby na tym 6162 wspomaganie chodzi lżej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Volmost 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Imię: Adam
Wiek: 28
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-12-04, 20:47   

To jak mówisz że nowsza wersja G002000 to już syntetyk to jak zużyłem tylko jedną butelkę (nawet nie bo trochę mi zostało) to mogło dojść do wymieszania i wgl już jest lipa i stąd nie chce się układ odpowietrzyć i się pieni bo doszło do reakcji (2 inne płyny)... Niestety ale tutaj w DE innego nie kupię to może dokupić 2 butelki wymienić konkretnie tylko za pomocą strzykawki A w PL zakupić mineralny febi 6162 i wymienić wtedy na prawidłowy... Teraz wszystko się rozchodzi żeby do końca tyg samochód jeździł... Juto mam termin u mechanika żeby ewentualnie sprawdził co i jak i dlaczego tak...
 
 
K_L_A_M_A 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamil
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-12-05, 15:49   

Z tego co mi wiadomo odpowiednik g004 000 to z FEBI właśnie 6161- syntetyk a g002 000 to 6162 - mineralny to co piszę potwierdził mi pan z zakładu regenerującego magle i pani w sklepie zajmującym się dystrybucją płynów i olejów. Tak więc ASO twierdzi swoje tak samo jak z wymianą oleju w tipe :) że nie wymienia się <rotfl> , a sprawa jest prosta, wycofali się już z dystrybucji g002000 i wprowadzili olej do nowszych układów i wpierają to co im pasuje a jak komuś padnie wspomaganie po zalaniu g004000 to tylko będą ręce zacierać bo nowy magiel w ASO to kilka tysięcy, a kto i w jaki sposób udowodni im że to od płynu? biorąc pod uwagę że nasze furki pierwszej młodości to już nie są i najechane średnio 300 000 km i więcej. Według speca od regeneracji magli tajemnica tkwi tylko w materiale użytym do uszczelnień dokładnie ta sama sprawa dotyczy układów hamulcowych, wszystkie uszczelki muszą być przystosowane do syntetycznych płynów i to na tyle :) Ja jak tylko zgłębiłem temat - zalałem 6162 i zapomniałem o temacie. Sprawdzam poziom co około 10000 km i jak na razie nie ubyło nawet "grama".
Nie chce mi się wierzyć że w DE nie da rady kupić FEBI biorąc pod uwagę że to niemiecka firma:)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Volmost 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Imię: Adam
Wiek: 28
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-12-05, 15:54   

Dzisiaj oddałem samochód do sprawdzenia.... Przed chwila odebrałem i wróciłem do domu... Przyczyną było za mało płynu i zapchany filterek w zbiorniczku.... A co za tym idzie zapowietrzony itd... Teraz po prostu on sobie tam swobodnie pływa żeby był obieg... Odpowietrzony i dolany płyn.... więc spokojnie dojadę do PL a w PL wymienię tylko zbiorniczek na nowy bo ten już jest dojechany na maxa A czyścic nie będę bo nie warto...
 
 
NieTykalny 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Sebastian
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 51
Skąd: bb zmc
Wysłany: 2013-12-05, 20:01   

To teraz mam dylemat po raz drugi...kupiłem w aso g004000 m2 bo jak wiadomo g 002000 wycofano...miałem na dniach zmieniać..jak rozeznałem sie w temacie są różne szkoły..jedni piszą lej oryginał z aso, inni minerał febiego 6162....wymieniał może ktoś na g004000 m2 ?? ? i jakie były efekty, cos sie działo niepokojącego ?? ? może ktoś sie wypowie kto zmienił na g004000 m2 ....
_________________
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=63089
 
 
Volmost 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Imię: Adam
Wiek: 28
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-12-05, 22:11   

No właśnie jedni piszą że po zalaniu G00400M2 dzieją się dziwne rzeczy bo to syntetyk... Inni że po Febi 6162... Ja wymieniałem... Zakupiłem ten płyn w salonie audi w DE (G00400M2) I pytałem się gościa czy wszystko będzie ok bo ogólnie u mnie na zbiorniczku jest tylko mineralny a nie syntetyk... A taki wyszedł i to jest następca G002000... Więc wiedzą co robią i co sprzedają prawda?? Więc moim zdaniem czy zalejesz taki czy taki to itak będzie dobrze... <okok>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
K_L_A_M_A 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamil
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-12-06, 15:04   

Ja swój przypadek już opisałem i co się działo po zalaniu g004 000 i czego dowiedziałem się na temat maglownic, a czy ktoś to weźmie pod uwagę podejmując decyzję - nie wiem. Każdy postąpi według własnego uznania, ja zanim zalałem 6162 nie ukrywam także przesiedziałem na forach ładnych parę godzin, podzwoniłem po warsztatach, dwa odwiedziłem osobiście i mam nadzieję że podjąłem właściwą decyzję. Zarówno ja, jak i taka osoba która zaleje olejem g004 000 prawdopodobnie nigdy się nie dowiemy kto postąpił prawidłowo bez względu który magiel umrze pierwszy. Nasze furki mają już spore przebiegi, niejednokrotnie miały już po kilku właścicieli tak więc powodów awarii może być "1000" - włącznie z naturalnym zużyciem:) Najważniejsze to wymienić płyn , przepłukać układ - to na pewno pomoże, a jakim olejem to już sprawa drugorzędna.
A to czy w ASO wiedzą co robią - to już inna bajka, tylko na moich własnych przeżyciach podczas serwisowania wielu samochodów różnych marek mam już na temat ASO wyrobione zdanie i zapewniam że dalekie od pozytywnego. Jedyne co mają na najwyższym poziomie to stawki za godzinę i za części <lol> , bo taniej to bywa nawet za naszą zachodnia granicą o czym przekonał się już nie jeden z nas.
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 311
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2014-01-31, 16:49   

Mam teraz też dylemat z tym płynem, kilka miesięcy temu wymieniałem magiel bo miał luzy i ciekł. Kupiłem 2 l ori płynu na wymianę i płukanie.Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy co ale leje praktycznie wszędzie .. na każdym łączeniu jest "opocone", zwłaszcza lało nad głowica (taki gruby gumowy wąż) wiec go wymieniłem na używkę był z miesiąc spokoju. Dzisiaj patrze i dalej leje. Kiedyś wymieniałem pompę na regenerowana i gościu który się tym zajmuje mówił żeby zalać własnie czerwony z orlenu, że brał udział w różnych testach, badaniach oleju czerwonego i zielonego i czerwony wypada lepiej więc tak zrobiłem i wszystko było ok(tyle że własnie maglownica wtedy lała i szykowałem się na jej wymianę, chciałem zalać jakiś zagęstnik żeby ja do jeździć i Pan polecił czerwony olej...) spróbuje kupić teraz zielony febi mineralny i zobaczę co się będzie działo bo ubywa płynu :|
_________________

 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 789
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-01, 09:10   

ja lalem zielony febi kosztował 9zł za butelke nie ma szału z cena ale kupiłem 3 litry i spuszczałęm wszystko z magal dolewałem nowego kilka razy wypłukne już z rok temu zrobione ponad 20tyś i to po mieście i większość trasy PL --> UK -->PL i płyn nadal zielony i ładny. Pompa przestała jęczeć głośno cichuto ale i tak ma dosyć i jak będzie troszkę czasu i kasy to ja wymienie :)
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damciu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-06, 17:13   

Jeżeli na zbiorniczku macie napisane G002000 (only mineral) - nie sugerujcie się wpisem że mineralny. G002000 już dawno nie jest produkowany. Zastąpił go G004000 (olej syntetyczny). Zamiennik FEBI 6161.

Ja początkowo myślałem że zamiennikiem mojego G002000 jest Febi 6162. NIC BARDZIEJ MYLNEGO!!! Po regeneracji pompy zalałem FEBI 6162 (zielony minerał) i dalej wyło. Myślałem że to wina maglownicy. Zregenerowałem i ją. Dalej wyło! Szlag mnie trafiał. Dopiero niedawno wpadłem na posty gdzie ludzie lali FEBI 6162 i padały im nowe pompy. Dało to trochę do myślenia. Zwłaszcza że po krótkich trasach ten zielony minerał stawał się syficzny, (nie wytrzymywał i się palił) a przy upałach i gorącym silniku kierownica stawiała jeszcze większy opór niż na zimnym.
Trafiłem między innymi na to:

http://forum.octaviaclub....72b51467fea749f

Zalałem FEBI 6161 (zielony syntetyk). Wycie zniknęło jak ręką odjął. Układ kierowniczy pracuje o wiele kulturalniej, a w upały i przy gorącym silniku nie ma objawów ciężkiej pracy.

Jeżeli na zbiorniczku pisze wam G002000 to zamiennik lejcie FEBI 6161 !! ! (zielony syntetyk)


POWODZENIA <okok>
_________________
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-06, 20:42   

damciu napisał/a:
Jeżeli na zbiorniczku macie napisane G002000 (only mineral) - nie sugerujcie się wpisem że mineralny. G002000 już dawno nie jest produkowany. Zastąpił go G004000 (olej syntetyczny). Zamiennik FEBI 6161.


Dokładnie tak. Mnie serwis Audi już w 2009 roku zalał G004000M2.

Zrobiłem już ok. 60kkm od wymiany. Jaki jest interwał na te wymiany?
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 311
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2014-08-25, 21:36   

Dziwna sprawa, ja zalem ori plyn syntetyczny po wymianie magla i nagle zaczęło mi go ubywać, po miesiącu okazało się ze wszędzie się poci, na każdym przewodzie, zmieniłem z powrotem na mineralny i wszystko ok :| w C5 nie macie takich objawów ze mocno cieknie na tym wężu nad głowicą i tym wężu bezpośrednio przykręconym do przekładni? Może spróbuje faktycznie te febi 6161 , nawet już myslalm o vavoline jakimś bo własnie mam taki objaw ze wspomaganie ciężej pracuje upalne dni po rozgrzaniu.. i słychać pompę, jest to już 4 pompa i ona raczej odpada bo na każdej wyło :[ (nowy magiel, 2 pompy z regeneracji , 2 z rynku wtórnego, przewody zasilające wymienione oraz ten nad głowica, z fabrycznego zestawu został tylko ten przy przekładni i jak wyło tak wyje <zalamka> )
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 548
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-26, 12:16   

Ja cały czas leje zielony mineralny 6162 Febi i nie mam żadnych problemów, tylko raz w roku przed zima wymieniam cały płyn i przepłukuję układ. Coś mi się wydaje że tu jest bardziej skomplikowany problem jak po syntetyku wszędzie się pojawiają wycieki. Mało to prawdopodobne byś kupował graty na granicy śmierci ect...
_________________
Fuck Fuel Economy
 
 
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 607
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2014-11-06, 11:56   

Toperz napisał/a:
Ja cały czas leje zielony mineralny 6162 Febi i nie mam żadnych problemów, tylko raz w roku przed zima wymieniam cały płyn i przepłukuję układ. Coś mi się wydaje że tu jest bardziej skomplikowany problem jak po syntetyku wszędzie się pojawiają wycieki. Mało to prawdopodobne byś kupował graty na granicy śmierci ect...


ja tak samo już drugi raz zmieniałem olej od wspomagania na zielony minerał 1x swaga teraz febi 6162 i wspomaganie chodzi cichutko i kręci się leciutko kierownicą wycieków nie mam nigdzie.

natomiast kolega zalał tego febi 6162 do a4 b6 z 2001r to od razu mu rozszczelniło pompę wspomagania :shock:

także różnie to bywa mi wszystko działa na tym 6162 to narazie nie będę lał innego :]

fakt faktem olej jak zlewałem był czarny ale jakieś 3lata na nim jeździłem także chyba nie ma się co dziwić <rotfl>
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 789
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-31, 10:28   

Odkopie kotleta,

Oddałem auto na regenerację magla i wróciło do mnie z czerwonym płynem, hałasującą pompą i po kilku dniach płyn jest już czorny... Do zbiornika wyrównawczego płynu od wspomagania przychodzą dwa węże. który to zasilanie a który to powrót? jeden jest gruby a drugi chudy. chce je przedłużyć i zasilanie zrobić z nowej butelki świeżego płynu a powrót dać w jakaś 5l bankę żebym widział jaki kolor leci :) po mechanikach trzeba tylko poprawiać. leją czerwony żeby zwiększyć ciśnienie a potem są takie kwiatki.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: