Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Rezonans wydechu 3.0 TFSI
Autor Wiadomość
rad80 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Radek
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 65
Skąd: Rawa
Wysłany: 2018-11-12, 21:59   Rezonans wydechu 3.0 TFSI

Podczas spadanie obrotów silnika w okolicach 1000-1300 wydech jakby grzechocze. Początkowo myślałem że to skrzynia biegów.
Jednak gdzieś na forum wyczytałem że to może być mocowanie któregoś elementu wydechu, wydaje się mi że w okolicach silnika czy skrzyni. Podejrzewałem też katalizotor.
Dodatkowo jak jest zimno i silnik nie rozgrzany to nie ma tego.
Może mieliście podobny przypadek
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 640 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11107
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-12, 22:07   

Podjedź na kanał, to będzie wiadomo skąd jest ten rezonans. Ewentualnie możesz wymusić to na postoju i niech druga osoba naciśnie końcówkę wydechu.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-01-31, 17:59   

Mam to samo. Gdzies na zagranicznym forum wyczytalem ze to katalizator. Bede 11 lutego u mechanika to sprawdze to i dam znac.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zbig_wwl 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CAJA
Imię: Zbyszek
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 415
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2019-01-31, 18:58   

Miałem to samo, co prawda w C6, ale to chyba bez znaczenia. Hałas powodowała pęknięta na spawie rura wydechu, tuż za katalizatorem. Tak czy inaczej - w okolicach katów bym szukał.
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 294
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2019-01-31, 20:04   

Znana sprawa jeden z trzymaków wydechu puścił.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-01, 00:39   

czasem również łącznik elastyczny pada (jest pęknięty) i powoduje taki rezonans nieprzyjemny przy niskich obrotach.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-02-12, 09:15   

U mnie zdiagnozowany łącznik o numerze 1K0 253 141 N. Wie ktos ile w ASO to kosztuje?bo zamiennik 30-50 zl.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 640 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11107
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-12, 11:13   

Sztuka w ASO kosztuje ok. 115 zł :) . Jej wymiary to 60x95 mm.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-02-12, 12:09   

Tak myslalem,ze troche ponad stowke sobie zawolaja🙂
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

qujot 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 206
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-02-12, 17:31   

A powiedzcie mi kiedy to rezonuje? Na biegu, na luzie, czy bez znaczenia?
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-02-12, 17:37   

U mnie najbardziej odczuwalne na biegu,np jadac na 2 biegu,puszczam gaz i w granicach 1300 obr jest rezonans. Na luzie tez jest ale slabiej odczuwalny.
 
 
qujot 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 206
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-02-12, 18:03   

To mam to samo, bałem się że to coś ze skrzynią albo dyfrem. Najgorzej właśnie na dwójce jak do świateł dojeżdżam.
Dzięki za info
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-13, 16:24   

qujot napisał/a:
A powiedzcie mi kiedy to rezonuje? Na biegu, na luzie, czy bez znaczenia?
Bez znaczenia, ale raczej przy niższych obrotach. U mnie najbardziej było słychać przy uruchamianiu auta.
palec85 napisał/a:
Wie ktos ile w ASO to kosztuje?bo zamiennik 30-50 zl.
W warsztacie za części (łączniki + uszczelka wydechu) dałem 100 PLN, za robociznę 470 PLN (ceny brutto)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-02-13, 19:32   

damos, za robocizne 470zl? A wymieniales te łączniki o numerze 1K0 253 141 N, tylny ma chyba tylko inna literke. Mechanik mi mowil,ze to roboty duzo nie ma ale jak na ta cene co podales to chyba jest troche zabawy.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-13, 20:16   

łączniki, które podałeś to sztywne, a ja wymieniałem elastyczne.

Trzeba kupić odpowiednie części, odkręcić osłony, odkręcić wydech od kolektora, wyjąć wydech z auta, odciąć stare łączniki, wspawać nowe łączniki, zamontować wydech wraz z uszczelkami, zamontować osłony. trochę roboty jest. Z 470 PLN 87 PLN to VAT, 68 PLN to podatek. Zostaje 300PLN a roboty jest na przynajmniej 2h, jeśli nie pojawią się żadne kłopoty z odkręcaniem.
Roboczogodzina kosztuje a ja to robiłem w warsztacie, który się szanuje (i ceni) i tam serwisuję auto :)
Super tanio nie było, ale auto robię tam, gdzie robią dobrze i niekoniecznie tanio :( (nie dotyczy Olsztyna! :[ )
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: