Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju 3.0t
Autor Wiadomość
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-07-02, 05:55   

Własnie też zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40 bo zauwazylem,ze w tych upalach i wciskaniu mu troche a szczegolnie w trasie zaczal odrobine wiecej pic oleju,wyciekow brak oczywiscie. Pytanie takie jeszcze mam,dlaczego w instrukcji jest napisane,ze dla Chin wylacznie olej 5w40?czym to jest spowodowane?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Dawid80A6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CAJA
Imię: Dawid
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 67
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2019-07-02, 18:07   

Ja mam uzywam takiego MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W30 od wymiany do wymiany nie musze dolewac
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-07-02, 19:19   

To dziwne,kazdy mowi,ze ok 1 litr dolewa w tych silnikach. Moze jezdzisz jakos spokojnie?ja jak wyjezdzam w trase to czesto przy wyprzedzaniu gaz laduje w podlodze. W ogole wydaje mi sie,ze liqui moly top tec 4200 5w30 co teraz mam od poczatku ubywa wiecej niz poprzedniego oleju valvoline synpower III 5w30. Nastepny olej bedzie Ravenol vmp 5w30. Lepsze parametry ma i nie jest hc tylko pao(nie oszukany syntetyk). Przetestuje go.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Dawid80A6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CAJA
Imię: Dawid
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 67
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2019-07-02, 19:45   

Jeżdżę po autostradach nie oszczędzam auta większości dużo szybkość jak się da po Niemcach Wymiana oleju między 10-15tys
Jak na razie nie narzekam żeby brał jakieś ilości oleju jak wymieniam w tym przedziale to nie muszę dolewac około 6 tyś km na miesiąc coś w ten deseń
 
 
qujot 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 206
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-02, 22:38   

Skoro tutaj takie luźne dywagacje na temat oleju to zmieniłem z motula x-max 0W40 na Valvoline 0W40:
1. motula dolewałem przy ~9kkm - valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
2. temperatury mniej więcej takie same ok. 100 stopni przy prędkościach autostradowych +10-20%
3. przy odpalaniu na motulu bywał często rzegot napinacza na valvo nie uświadczyłem po ok. 8kkm
 
 
Dawid80A6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CAJA
Imię: Dawid
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 67
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2019-07-02, 22:55   

Tutaj info na temat oleju 0w40 każdy robi jak uważa żadszy to też napinacz tak prędko nie słychać u mnie gdzieś około 12-13tys się odzywa tak czy siak wymiana następuje i znów spokój to takie oznaki ile na oleju przejechane
https://nocar.pl/blog/wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-oleju-silnikowym-0w-40/
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1176
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-03, 20:02   

palec85 napisał/a:
Własnie też zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40
Tez o tym myślałem - silnik generuje dość dużo ciepła a olej pracuje głównie w wyższych temperaturach.
qujot napisał/a:
valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
Obecnie mam wlany Rowe 5W30 hightec i po.. 6000km? <mysli> zeszło trochę ponad pół litra. Auto robi tylko trasy i dostaje dużo czasu na nagrzanie się. Na miasto mam inną zabawkę.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 764
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-07-04, 06:27   

Ja jednak jeszcze raz przetestuje 5w30 tylko tym razem Ravenol vmp usvo. Prawdziwy syntetyk na bazie PAO z dobrymi parametrami i niska odparowalnoscia. Zobacze jak bedzie z jego zuzyciem. Jak niewielka zmiana bedzie to przesiade sie na 5w40.
 
 
mczelej 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 12 Paź 2019
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-10-25, 07:56   

Właśnie zastanawiam się nad zmianą oleju lanego w ASO (Castrol 5W30) na Motul 5W40 i zastanawiam się nad wykonaniem płukanki przy wymianie oleju.
Czy przy silniku z 2011 roku taka płukanka może zaszkodzić ?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zekering78 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: ruud
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 240
Skąd: Nl
Wysłany: 2019-10-25, 17:10   

qujot napisał/a:
Skoro tutaj takie luźne dywagacje na temat oleju to zmieniłem z motula x-max 0W40 na Valvoline 0W40:
1. motula dolewałem przy ~9kkm - valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
2. temperatury mniej więcej takie same ok. 100 stopni przy prędkościach autostradowych +10-20%
3. przy odpalaniu na motulu bywał często rzegot napinacza na valvo nie uświadczyłem po ok. 8kkm


Zmienilem Motul Specyfic 5w40 na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 i po 10000 tez twierdze ze jest lepiej.
Również nie słychać przy odpaleniu rzegotu napinacza co mnie strasznie irytowało.
Moim zdaniem Motul jest lekko przereklamowany
_________________
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
 
 
qujot 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 206
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-25, 18:46   

<okok>
Teraz zalałem Liqui Moly Molygen 5W50 napinacza też nie słychać, za to temperatura przy ~200km/h (a mamy już chłodniej) ok. 115* nie wiem jak na pełnym ogniu czy i do ilu będzie rosło liniowo jak we wcześniejszych olejach czy się zatrzyma. A testy wstrzymane bo odma padła <uoee>
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 294
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2019-10-26, 22:40   

5w40 sprawdza sie bardzo dobrze w 3.0 TFSI, generlanie te silniki sa dosc gorace tym bardziej po jakis modach.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: