Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
biedronsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
Lokalizacja: Biała P

Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.

Post autor: biedronsky » 09 wrz 2018, 23:43

Auto - A6 C6 allroad 2009r. Dzisiaj stało mi się coś takiego. Jechałem trasą ok. 100 km/h i poczułem niewielkie wibracje, pomyślałem że droga nierówna. Po kilku/kilkunastu sekundach były coraz większe, wiedziałem już że to nie droga, bo wibracje nasilały sie kiedy dodawałem gazu i ustawały kiedy puszczałem. Za chwilę się zatrzymałem. Autem całkiem mocno szarpało. Silnik odpala i chodzi właśnie z takim szarpaniem. Nasila się ono kiedy włączę bieg (skrzynia tiptronic). Uznałem dalszą jazdę bez sensu i wezwałem lawetę.
Nie zapaliła się żadna kontrolka, nie wysokoczył żaden błąd. Silnik suchy, wydech również, nie dymi. Co to może być?

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 10 wrz 2018, 13:55

Jeśli efekt jest podobny do jazdy "po tartce" to może to być skrzynia, np. konwerter.
Warto sprawdzić też wszystkie przeguby.

biedronsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
Lokalizacja: Biała P

Post autor: biedronsky » 10 wrz 2018, 19:28

Dzięki za radę. Auto pojechało dzisiaj do pobliskiego warsztatu - fachowców od układów wtryskowych. Zobaczę co powiedzą, jutro powinni coś podziałać. Dam znać oczywiście co i jak.

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 10 wrz 2018, 20:23

biedronsky pisze:Dzięki za radę. Auto pojechało dzisiaj do pobliskiego warsztatu - fachowców od układów wtryskowych. Zobaczę co powiedzą, jutro powinni coś podziałać. Dam znać oczywiście co i jak.
W sumie jak wtrysk padnie to też może być podobnie ale wówczas auto wyrzuci błędy w VCDsie i powinna mrugać kontrola od świec żarowych :p
Powodzenia!

biedronsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
Lokalizacja: Biała P

Post autor: biedronsky » 13 wrz 2018, 14:18

Fachowcy sprawdzili układ wtryskowy i wyszło..., że jest ok. Za to nie ma kompresji na jednym cylindrze. Wstępna diagnoza: pęknięty tłok. Zaczynają rozbiórkę więc niedługo powinno się wszystko okazać dokładniej.

ps. czy do wymiany tłoka (jeśli tylko to) potrzebne jest wyjmowanie silnika?

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 13 wrz 2018, 14:43

biedronsky pisze:Fachowcy sprawdzili układ wtryskowy i wyszło..., że jest ok. Za to nie ma kompresji na jednym cylindrze. Wstępna diagnoza: pęknięty tłok. Zaczynają rozbiórkę więc niedługo powinno się wszystko okazać dokładniej.

ps. czy do wymiany tłoka (jeśli tylko to) potrzebne jest wyjmowanie silnika?
Cholera... w lutym miałem to samo, upaliła się świeca i wpadła w cylinder... i faktycznie jak się dodawało gazu to autem telepało. W moim przypadku skończyło się wymianą silnika, coś to mam całe BMK 3.0 TDI z nalotem 340k km na części <luzik> , uszkodzony 5 cylinder z głowicą - świeca wbiła się w blok także reanimacja było niemożliwa.

Raczej silnik muszą wyjąć z auta.

biedronsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
Lokalizacja: Biała P

Post autor: biedronsky » 02 paź 2018, 16:42

No dobra, sprawa wygląda tak - ogólnie kiepsko.
Walnięty tłok, tzn. jest dziura i pęknięcie denka. Sylinder wygląda ok. Stwierdzona przyczyna - lejący wtryskiwacz.
Sprawdzone wszystkie cylindry: 4 na 6 wtryskiwaczy leje, 2 są ok. Idzie wymiana wszystkich.
Silnik niestety wyjęty do wymiany, bo pęknięty tłok jest na 3 cylindrze, czyli od strony szyby (bardzo kiepski dostęp, a właściwie jego brak, jakby był 1 lub 2 dałoby się bez wyciągania). Przy okazji idzie już wymiana łańcuchów rozrządu, skoro silnik wyjęty.
Auto ponoć już kończą naprawiać, jeszcze 2-3 dni i ma być do odbioru. Koszt... 10 tys. minimum.

Pytanie do Was. Jakieś 3-4 tys. km wcześniej auto było na pełnym przelglądzie w ASO. Czy diagnostyka wtedy nie powinna czegoś wykazać z wtryskiwaczami?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 02 paź 2018, 23:52

biedronsky pisze:Pytanie do Was. Jakieś 3-4 tys. km wcześniej auto było na pełnym przelglądzie w ASO. Czy diagnostyka wtedy nie powinna czegoś wykazać z wtryskiwaczami?
pytanie, czy wtedy wtryski już lały i czy bezinwazyjnie można zdiagnozować wszelakie lanie wtrysków? Jeśli bezinwazyjnie nie można, ale da się na różne inne sposoby - ile to kosztuje (wyjmowanie wtryskiwaczy i sprawdzanie ich w innym urządzeniu) i czy chciałbyś za to płacić przy każdym przeglądzie?
Ciężka sprawa :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 paź 2018, 23:59

Wydaje mi się, że sprawdzenie wtrysków w ASO wygląda mniej więcej tak:
Heniu: Sprawdzisz korekty wtrysków?
Zdzisiek: Przecież równo chodzi i nie kopci, więc nie ma sensu.
Heniu: Dobra wpisuje, że są w porządku. Co tam mamy dalej na liście do sprawdzenia?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 paź 2018, 01:58

Myślę, że dwie pierwsze linijki można usunąć ;)

biedronsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
Lokalizacja: Biała P

Post autor: biedronsky » 03 paź 2018, 07:58

:) :)

Chodziło mi oczywiście o "bezinwazyjne" sprawdzenie; czy jest to możliwe podczas standardowej dla takiego przeglądu diagnostyki komputerowej, czy widać że parametry wtrysków są nieprawidłowe. Może zadzwonię do ASO gdzie robiłem przegląd i po prostu zapytam.

Wydaje mi się, że "lanie wtrysku" musiało trwać dużo dłużej skoro wypaliło tłok
tak to wygląda
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 paź 2018, 14:50

Korekty pozwalają na zgrubne określenie stanu wtrysków, ale nic nie zastąpi ich fizycznego zbadania na stole.

biedronsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
Lokalizacja: Biała P

Post autor: biedronsky » 29 paź 2018, 10:30

Finał sprawy: wymiana tłoka (trzeci tłok - potrzebne było wyjęcie silnika), wszystkich wtryskiwaczy, przy okazji łańcuchy rozrządu. Koszt końcowy: 13 tys. zł :[

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga