[A6 C6] Powrót do oryginalnej wysokości zawieszenia.
[A6 C6] Powrót do oryginalnej wysokości zawieszenia.
Cześć wszystkim!
Potrzebuje pomocy w podniesieniu zawieszenia.
Tył wygląda nienaturalnie nisko, więc myślałem o podniesieniu samego tyłu.
Na początku wyglądało na to, że to kwestia butli LPG jednak jak się przyjrzałem dokładniej to przód siedzi na podobnej wysokości, a po prostu z tyłu bardziej rzuca się to w oczy.
W wolnej chwili zajrzałem pod auto i zrozumiałem skąd problem...
Z przodu mam sprężyny H&R B/H KBA91062, tyłu niestety nie jestem w stanie odczytać ale też H&R.
W miejscu koła zapasowego jest zbiornik LPG 76,5L który waży w okolicach 35kg
Zbiornik zatankowany do pełna z osprzętem to w okolicach 115kg dodatkowej masy na tylnej osi.
W tej chwili w planach jest podniesienie całego na oryginalną wysokość.
Myślałem żeby wymienić wszystkie sprężyny + amortyzatory tył bo lewy się poci (nie dziwię mu się).
Tu jest moje pytanie czy to na pewno wystarczy oraz jakie sprężyny i amortyzatory tył powinienem zastosować?
Najchętniej zamienniki bo wymiana całego kompletu na częściach z ASO prawdopodobnie trochę wyniesie, jednak też nie chcę na tym oszczędzać, więc chętnie przyjmę propozycje z porządnych zamienników jak i ASO
Potrzebuje pomocy w podniesieniu zawieszenia.
Tył wygląda nienaturalnie nisko, więc myślałem o podniesieniu samego tyłu.
Na początku wyglądało na to, że to kwestia butli LPG jednak jak się przyjrzałem dokładniej to przód siedzi na podobnej wysokości, a po prostu z tyłu bardziej rzuca się to w oczy.
W wolnej chwili zajrzałem pod auto i zrozumiałem skąd problem...
Z przodu mam sprężyny H&R B/H KBA91062, tyłu niestety nie jestem w stanie odczytać ale też H&R.
W miejscu koła zapasowego jest zbiornik LPG 76,5L który waży w okolicach 35kg
Zbiornik zatankowany do pełna z osprzętem to w okolicach 115kg dodatkowej masy na tylnej osi.
W tej chwili w planach jest podniesienie całego na oryginalną wysokość.
Myślałem żeby wymienić wszystkie sprężyny + amortyzatory tył bo lewy się poci (nie dziwię mu się).
Tu jest moje pytanie czy to na pewno wystarczy oraz jakie sprężyny i amortyzatory tył powinienem zastosować?
Najchętniej zamienniki bo wymiana całego kompletu na częściach z ASO prawdopodobnie trochę wyniesie, jednak też nie chcę na tym oszczędzać, więc chętnie przyjmę propozycje z porządnych zamienników jak i ASO
Jaka będzie różnica w wysokości pomiędzy 1BA a 1BE?
Samochód ma być przede wszystkim praktyczny, nie chciałbym się zastanawiać jaka jest droga gdzieś jadąc, a tak to teraz wygląda
Dodatkowo jak wsiadło raz 5 osób + walizki to zaczął skrzypieć na progach zwalniających
Myślałem nad ewentualnie trochę twardszym niekoniecznie niższym.
Z tego co się doczytałem to te sprężyny obniżają o 40mm jeśli na oryginalnych auto będzie stało wyżej o 4cm to myślę, że mi to odpowiada
P.S. Masz może doświadczenia z prowadzenia na 1BA? Bardziej mi zależy na wygodzie i pewności prowadzenia jak na wyglądzie.
Samochód ma być przede wszystkim praktyczny, nie chciałbym się zastanawiać jaka jest droga gdzieś jadąc, a tak to teraz wygląda
Dodatkowo jak wsiadło raz 5 osób + walizki to zaczął skrzypieć na progach zwalniających
Myślałem nad ewentualnie trochę twardszym niekoniecznie niższym.
Z tego co się doczytałem to te sprężyny obniżają o 40mm jeśli na oryginalnych auto będzie stało wyżej o 4cm to myślę, że mi to odpowiada
P.S. Masz może doświadczenia z prowadzenia na 1BA? Bardziej mi zależy na wygodzie i pewności prowadzenia jak na wyglądzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U siebie mam 1BA, więc wiem jak się prowadzi . Na zakrętach jest dość sztywno i pewnie, a na nierównościach miękko. Jedynie wizualnie nie wygląda zbyt pięknie, ale przy większych felgach (np. 18 czy 19 cali) jest nawet znośnie. Zmiana na 1BE spowoduje obniżenie auta o 20 mm, więc będziesz miał między 1BA a obecnym zawieszeniem -40 mm. Komfort się polepszy, ponieważ amortyzatory będą pracować w większym zakresie tłumienia.
1BA mi odpowiada, i tak planowałem wstawić lepszą felgę to będzie raczej dobrze wyglądać.
A że planuje robić trasy po 2000km to wygoda może się przydać
Trochę szkoda teraz zmieniać bo na przeglądzie całkiem fajne numerki wyszły, ale akurat planuje dalszy wypad w 4 os. więc będzie zapakowany do pełna, i do tego końcowy dojazd niepewny więc nie ma wyjścia
A że planuje robić trasy po 2000km to wygoda może się przydać
Trochę szkoda teraz zmieniać bo na przeglądzie całkiem fajne numerki wyszły, ale akurat planuje dalszy wypad w 4 os. więc będzie zapakowany do pełna, i do tego końcowy dojazd niepewny więc nie ma wyjścia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zestawienie zawieszenie 1BA dla Twojego auta (uwzględnia butlę LPG) .
PRZÓD:
1) sprężyna: 4F0 411 105 BE → KYB RH3476
2) amortyzator: 4F0 413 031 AS → SACHS 312 638
3) osłona + odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 H → SACHS 900 075
4) poduszka: 4F0 412 377 D » SACHS 802 376
TYŁ:
1) sprężyna: 4F0 511 115 BR → SACHS 994 404
2) amortyzator: 4F0 513 032 H → SACHS 312 640
3) osłona + odbój: 8E0 512 137 E + 4F0 512 131 → SACHS 900 082
4) mocowanie: 4F0 513 353 D → SACHS 802 327
Warto dokupić też dwie śruby trzymające górne wahacze w przednim zawieszeniu, ponieważ po odkręceniu sporadycznie nadają się do dalszego użytku . W zamienniku można kupić np. FEBI BILSTEIN 49701. Wszystko jest Sachsa, więc dość wysoka półka. Jedynie przedniej sprężyny nie znalazłem, to znaczy istnieje, ale jest niedostępna w sklepach. Dlatego dałem KYB, która też będzie w porządku.
Za wszystko wychodzi niecałe 1600 zł, więc chyba nie ma tragedii .
[ Dodano: 2018-07-22, 17:12 ]
W C6 pomiar amorków nie jest do końca miarodajny i poniżej 70% nadają się już do wymiany .
PRZÓD:
1) sprężyna: 4F0 411 105 BE → KYB RH3476
2) amortyzator: 4F0 413 031 AS → SACHS 312 638
3) osłona + odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 H → SACHS 900 075
4) poduszka: 4F0 412 377 D » SACHS 802 376
TYŁ:
1) sprężyna: 4F0 511 115 BR → SACHS 994 404
2) amortyzator: 4F0 513 032 H → SACHS 312 640
3) osłona + odbój: 8E0 512 137 E + 4F0 512 131 → SACHS 900 082
4) mocowanie: 4F0 513 353 D → SACHS 802 327
Warto dokupić też dwie śruby trzymające górne wahacze w przednim zawieszeniu, ponieważ po odkręceniu sporadycznie nadają się do dalszego użytku . W zamienniku można kupić np. FEBI BILSTEIN 49701. Wszystko jest Sachsa, więc dość wysoka półka. Jedynie przedniej sprężyny nie znalazłem, to znaczy istnieje, ale jest niedostępna w sklepach. Dlatego dałem KYB, która też będzie w porządku.
Za wszystko wychodzi niecałe 1600 zł, więc chyba nie ma tragedii .
[ Dodano: 2018-07-22, 17:12 ]
W C6 pomiar amorków nie jest do końca miarodajny i poniżej 70% nadają się już do wymiany .
1600zł za wszystko to rewelacja, nastawiałem się na więcej
Z tym, że pomiar jest nie miarodajny to nawet nie wiedziałem, przód był chyba w okolicach 76% lub więcej ale musiałbym poszukać papierka z przeglądu.
Na tych H&R'ach o dziwo było całkiem wygodnie, to teraz luksusy pewnie mnie czekają
Dziękuję bardzo za pomoc!
Z tym, że pomiar jest nie miarodajny to nawet nie wiedziałem, przód był chyba w okolicach 76% lub więcej ale musiałbym poszukać papierka z przeglądu.
Na tych H&R'ach o dziwo było całkiem wygodnie, to teraz luksusy pewnie mnie czekają
Dziękuję bardzo za pomoc!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A kto powiedział, że części do C6 są drogie . Dokładnie wyszło 1597,72 zł i przesyłkę masz za free.
Poczytaj sobie jak działa pomiar sprawności amortyzatorów, to będziesz wiedział dlaczego nie jest miarodajny . Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, to napiszę Ci mały wykładzik .
Na tych H&R było dość wygodnie, ponieważ miałeś pewnie fabryczne amortyzatory, a nie sportowe.
[ Dodano: 2018-07-22, 17:59 ]
Dla zobrazowania cen w ASO mogę napisać, że za tę kwotę kupiłbyś jedynie dwa przednie amortyzatory i na tym koniec . W sumie zostałoby jeszcze na jedną śrubę i nakrętkę od zwrotnicy .
Poczytaj sobie jak działa pomiar sprawności amortyzatorów, to będziesz wiedział dlaczego nie jest miarodajny . Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, to napiszę Ci mały wykładzik .
Na tych H&R było dość wygodnie, ponieważ miałeś pewnie fabryczne amortyzatory, a nie sportowe.
[ Dodano: 2018-07-22, 17:59 ]
Dla zobrazowania cen w ASO mogę napisać, że za tę kwotę kupiłbyś jedynie dwa przednie amortyzatory i na tym koniec . W sumie zostałoby jeszcze na jedną śrubę i nakrętkę od zwrotnicy .
Gdyby ceny z ASO były standardem w A6, to zastanowiłbym się nie tylko nad tą wymianą ale i nad wymianą całego samochodu
Jeśli chodzi o kaczkę, to moja chwilę nią pobędzie bo ledwo co kupiłem oponki za prawie 2k więc... chociaż z rok chcę na nich pojeździć
Jednak cenię sobie stan techniczny i praktyczność ponad wygląd więc, to nie będzie dla mnie problemem.
Teraz tylko kwestia czy wymieniać samemu czy ryzykować kolejny warsztat (Zdarzyło mi się, że w sportowym aucie robiąc zawieszenie w miejscu na śrubę 8mm wkręcili 6... którą w porę udało się zauważyć bo już była wygięta, od tej pory robiłem wszystko sam...)
Jeśli chodzi o kaczkę, to moja chwilę nią pobędzie bo ledwo co kupiłem oponki za prawie 2k więc... chociaż z rok chcę na nich pojeździć
Jednak cenię sobie stan techniczny i praktyczność ponad wygląd więc, to nie będzie dla mnie problemem.
Teraz tylko kwestia czy wymieniać samemu czy ryzykować kolejny warsztat (Zdarzyło mi się, że w sportowym aucie robiąc zawieszenie w miejscu na śrubę 8mm wkręcili 6... którą w porę udało się zauważyć bo już była wygięta, od tej pory robiłem wszystko sam...)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga