Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Powrót do oryginalnej wysokości zawieszenia.
Autor Wiadomość
Adrian472 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-07-22, 13:00   [A6 C6] Powrót do oryginalnej wysokości zawieszenia.

Cześć wszystkim!
Potrzebuje pomocy w podniesieniu zawieszenia.
Tył wygląda nienaturalnie nisko, więc myślałem o podniesieniu samego tyłu.
Na początku wyglądało na to, że to kwestia butli LPG jednak jak się przyjrzałem dokładniej to przód siedzi na podobnej wysokości, a po prostu z tyłu bardziej rzuca się to w oczy.

W wolnej chwili zajrzałem pod auto i zrozumiałem skąd problem...
Z przodu mam sprężyny H&R B/H KBA91062, tyłu niestety nie jestem w stanie odczytać ale też H&R.

W miejscu koła zapasowego jest zbiornik LPG 76,5L który waży w okolicach 35kg
Zbiornik zatankowany do pełna z osprzętem to w okolicach 115kg dodatkowej masy na tylnej osi.

W tej chwili w planach jest podniesienie całego na oryginalną wysokość.

Myślałem żeby wymienić wszystkie sprężyny + amortyzatory tył bo lewy się poci (nie dziwię mu się).

Tu jest moje pytanie czy to na pewno wystarczy oraz jakie sprężyny i amortyzatory tył powinienem zastosować?
Najchętniej zamienniki bo wymiana całego kompletu na częściach z ASO prawdopodobnie trochę wyniesie, jednak też nie chcę na tym oszczędzać, więc chętnie przyjmę propozycje z porządnych zamienników jak i ASO :)





 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-22, 14:22   

Na pewno chcesz mieć zawieszenie 1BA? Jest to komfortowe zawieszenie, ale dość wysokie, więc jak masz teraz obniżone, to będzie Ci się dziwnie na nie patrzeć. Problem z wagą butli jest do rozwiązania :) . Mogę dobrać Ci zawieszenie sportowe 1BE do Twojego auta z uwzględnieniem wagi butli.
 
 
Adrian472 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-07-22, 14:36   

Jaka będzie różnica w wysokości pomiędzy 1BA a 1BE?
Samochód ma być przede wszystkim praktyczny, nie chciałbym się zastanawiać jaka jest droga gdzieś jadąc, a tak to teraz wygląda :)
Dodatkowo jak wsiadło raz 5 osób + walizki to zaczął skrzypieć na progach zwalniających :(
Myślałem nad ewentualnie trochę twardszym niekoniecznie niższym.
Z tego co się doczytałem to te sprężyny obniżają o 40mm jeśli na oryginalnych auto będzie stało wyżej o 4cm to myślę, że mi to odpowiada :)

P.S. Masz może doświadczenia z prowadzenia na 1BA? Bardziej mi zależy na wygodzie i pewności prowadzenia jak na wyglądzie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-22, 14:47   

U siebie mam 1BA, więc wiem jak się prowadzi :) . Na zakrętach jest dość sztywno i pewnie, a na nierównościach miękko. Jedynie wizualnie nie wygląda zbyt pięknie, ale przy większych felgach (np. 18 czy 19 cali) jest nawet znośnie. Zmiana na 1BE spowoduje obniżenie auta o 20 mm, więc będziesz miał między 1BA a obecnym zawieszeniem -40 mm. Komfort się polepszy, ponieważ amortyzatory będą pracować w większym zakresie tłumienia.
 
 
Adrian472 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-07-22, 15:00   

Jak się pewnie prowadzi to idę w 1BA jak fabryka nakazała :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-22, 15:07   

Tak wygląda C6 na 1BA:



a tak na 1BE:



[ Dodano: 2018-07-22, 16:53 ]
Powrót do fabryki będzie kosztować ok. 1600 zł (sprężyny, amortyzatory, osłony, odboje, poduszki i gniazda amortyzatorów).
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Adrian472 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-07-22, 15:55   

1BA mi odpowiada, i tak planowałem wstawić lepszą felgę to będzie raczej dobrze wyglądać.
A że planuje robić trasy po 2000km to wygoda może się przydać :)

Trochę szkoda teraz zmieniać bo na przeglądzie całkiem fajne numerki wyszły, ale akurat planuje dalszy wypad w 4 os. więc będzie zapakowany do pełna, i do tego końcowy dojazd niepewny więc nie ma wyjścia :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-22, 16:11   

Zestawienie zawieszenie 1BA dla Twojego auta (uwzględnia butlę LPG) :) .

PRZÓD:
1) sprężyna: 4F0 411 105 BEKYB RH3476
2) amortyzator: 4F0 413 031 ASSACHS 312 638
3) osłona + odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 HSACHS 900 075
4) poduszka: 4F0 412 377 D » SACHS 802 376

TYŁ:
1) sprężyna: 4F0 511 115 BRSACHS 994 404
2) amortyzator: 4F0 513 032 HSACHS 312 640
3) osłona + odbój: 8E0 512 137 E + 4F0 512 131SACHS 900 082
4) mocowanie: 4F0 513 353 DSACHS 802 327

Warto dokupić też dwie śruby trzymające górne wahacze w przednim zawieszeniu, ponieważ po odkręceniu sporadycznie nadają się do dalszego użytku :) . W zamienniku można kupić np. FEBI BILSTEIN 49701. Wszystko jest Sachsa, więc dość wysoka półka. Jedynie przedniej sprężyny nie znalazłem, to znaczy istnieje, ale jest niedostępna w sklepach. Dlatego dałem KYB, która też będzie w porządku.

Za wszystko wychodzi niecałe 1600 zł, więc chyba nie ma tragedii :p .

[ Dodano: 2018-07-22, 17:12 ]
W C6 pomiar amorków nie jest do końca miarodajny i poniżej 70% nadają się już do wymiany :) .
 
 
Adrian472 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-07-22, 16:22   

1600zł za wszystko to rewelacja, nastawiałem się na więcej <lol>
Z tym, że pomiar jest nie miarodajny to nawet nie wiedziałem, przód był chyba w okolicach 76% lub więcej ale musiałbym poszukać papierka z przeglądu.
Na tych H&R'ach o dziwo było całkiem wygodnie, to teraz luksusy pewnie mnie czekają :)

Dziękuję bardzo za pomoc!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-22, 16:26   

A kto powiedział, że części do C6 są drogie <lol> . Dokładnie wyszło 1597,72 zł i przesyłkę masz za free.

Poczytaj sobie jak działa pomiar sprawności amortyzatorów, to będziesz wiedział dlaczego nie jest miarodajny :) . Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, to napiszę Ci mały wykładzik <okok> .

Na tych H&R było dość wygodnie, ponieważ miałeś pewnie fabryczne amortyzatory, a nie sportowe.

[ Dodano: 2018-07-22, 17:59 ]
Dla zobrazowania cen w ASO mogę napisać, że za tę kwotę kupiłbyś jedynie dwa przednie amortyzatory i na tym koniec <rotfl> . W sumie zostałoby jeszcze na jedną śrubę i nakrętkę od zwrotnicy ;p .
 
 
ZAGATO 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 194
Skąd: Bytów
Wysłany: 2018-07-22, 21:10   

Moje1ba tez wygladalo jak kaczka na 16. Ale zmienilem na 19x9 255 35 i wygląda ok.

20180722_093024-819x461.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 187,24 KB

 
 
Adrian472 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-07-23, 16:25   

Gdyby ceny z ASO były standardem w A6, to zastanowiłbym się nie tylko nad tą wymianą ale i nad wymianą całego samochodu :)
Jeśli chodzi o kaczkę, to moja chwilę nią pobędzie bo ledwo co kupiłem oponki za prawie 2k więc... chociaż z rok chcę na nich pojeździć :)
Jednak cenię sobie stan techniczny i praktyczność ponad wygląd więc, to nie będzie dla mnie problemem.

Teraz tylko kwestia czy wymieniać samemu czy ryzykować kolejny warsztat (Zdarzyło mi się, że w sportowym aucie robiąc zawieszenie w miejscu na śrubę 8mm wkręcili 6... którą w porę udało się zauważyć bo już była wygięta, od tej pory robiłem wszystko sam...)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-23, 16:39   

Problemem może być jedynie ściśnięcie sprężyn oraz odkręcenie śrub trzymających górne wahacze, ponieważ nie są one zbyt chętne do współpracy. Podnośnik też byłby pomocny :) .
 
 
Adrian472 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-07-25, 18:13   

Swoją drogą sprężyna tył nie powinna być bliżej 0YK? Jak teraz przeglądam to ona bardzo teoretycznie pasowała by bardziej (+115kg) tylko czy taki bezpośredni teoretyczny sposób liczenia jest dobry :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-25, 18:26   

Fabrycznie miałeś z tyłu 0YE, więc przeskok na 0YK będzie zbyt duży :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: