Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[2.4 ALF 165km] Drży, niskie ciśnienia, czujnik wałka
Autor Wiadomość
sebastef 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Sebastian
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-17, 11:00   [2.4 ALF 165km] Drży, niskie ciśnienia, czujnik wałka

Cześć!

Założyłem drugi temat ponieważ poszerzyłem diagnostykę samochodu i sytuacja się diametralnie zmieniła:

Moje a6c5 97r 333000km mocno drży na niskich obrotach. Problem pojawia się zarówno na benzynie jak i na gazie. Dodatkowo na samej benzynie obroty lekko falują. Samochód jest mało żwawy w przedziale 1-2k obrotów. Na zimnym silniku trzęsie mniej niż na ciepłym. Dodatkowo mam słabą kompresję w prawej części silnika, dlatego też zastanawiam się nad remontem całości. Samochód kupiłem niedawno, objawy nasiliły się po wymianie oleju i rozrządu. Rozrząd jest sprawdzony, 100% dobrze ustawiony.

Komputer pokazuje błąd. dot. czujnika położenia wałka rozrządu. Czego dokładnie może dot. ten błąd? Gdzie znajdę ten czujnik pod maską? (to bym sprawdził czy przewód nie jest przetarty i kostkę czy dobrze styka)

Zastanawiam się czy nie warto zrobić remont silnika już teraz ponieważ kompresja po prawej stronie jest bardzo słaba. Próba olejowa wyszła negatywna. Co w takim przypadku powinienem wyremontować? (uszczelki pod głowicami, zawory, uszczelniacze, popychacze, pierścienie?)

Bardzo proszę o pomoc przy analizie logów i podpowiedzi co powinienem zrobić, żeby silnik przestał trząść i zaczął równo pracować.

Poniżej szczegóły techniczne:
1) Świece wymieniane na nowe
2) Przewody WN i cewki sprawdzane, ok
3) Olej (vavoline) wymieniony 1kKm temu razem z rozrządem i filtrami.
4) Przepustnica czyszczona
5) Ciśnienia sprężu: lewa 9,8,8 prawa: 7,6,7. Przy próbie olejowej podskoczyło o 0,5bara
6) Oleju bierze ok. 1l na 3-4kkm

Diagnostyka komputerowa pokazała cały szereg błędów: http://docdro.id/U2qT5UW (ostatnie kasowanie przed wymianą rozrządu 3msc temu). Przed logowaniem skasowałem błędy, pozostał tylko ten:
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


Co ciekawe przy każdym usunięciu błędów na kilka sekund silnik zaczyna pracować dużo lepiej, po czym znowu trzęsie jak poprzednio. Również ciekawe są wartości lambda- na postoju na benzynie bardzo wysokie.

Zrobiłem logi samochodu:

BENZYNA:
http://vaglogi.pl/log-002_033_526R2.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_021_9NBm4.html
GAZ:
http://vaglogi.pl/log-003_020_021_ie16w.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_c7RX3.html

Link do poprzedniego tematu: https://www.a6klub.pl/edi...nia-vt93443.htm

[ Dodano: 2018-05-18, 01:43 ]
Dogrzebałem się dzisiaj do czujników halla-u mnie nr. 1 okazał się być po prawo (patrząc od strony kierowcy- po stronie "pasażera"). Wyjąłem wtyczkę, zmierzyłem opór i napięcie- przewód nie przebija. Na włączonym silniku napięcie na 1 pinie wynosi 12V, na 3 pinie 10V. Czy dobrze rozumiem że to dobre wartości?

W sobotę spróbuję przejechać się po jakiś używany czujnik, ale zanim to zrobię może uda mi się go zdemontować i przeczyścić- podobno to pomaga.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 772
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-05-18, 10:02   

Przepływ jest za mały. Niestety nie moge powiedzieć czy to konsekwencja słabej kompresji czy przepłwyomierz jest walniety czy może masz neiszczelność gdzieś.
Jest też ubogo na Pb na drugim banku. Od tego pewnie silnik dostał po D.
 
 
sebastef 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Sebastian
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-18, 20:47   

Dzięki za poradę, przyjrzę się przepływomierzowi i sprawdzę szczelność układu.

Dzisiaj wymieniłem czujnik halla i... problem nadal ten sam :( Sprawdziłem jeszcze raz przewód multimetrem- nie ma zwarcia ani między sobą ani do minusa akumulatora. Między 0 a (-) opór wynosi ok. 2,5Kohma.
Następnie sprawdziłem multimetrem czy przewodzi do ECU- jest przewodnictwo więc przewód jest cały.
Co ciekawe gdy jedną z końcówek multimetru dołożyłem do plusa a drugą do każdego z pinu na wtyczce czujnika, opór był bliski zera (!!!) we wszystkich przypadkach. Jak to możliwe skoro przewody między soba nie zwierają (rezystancja między + a - wynosi kilka megaohmów)??
Co jeszcze może powodować ten błąd czujnika?

17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


[ Dodano: 2018-05-20, 19:02 ]
Dzisiaj sprawdziłem przewód i jest cały. Odkryłem za to, że zawarcie powoduje sterowniki gazu (Lovato).
Czy możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić który element w sterowniku powoduje zwarcie?

[ Dodano: 2018-05-20, 22:25 ]
Dalsze poszukiwania dały kolejne odpowiedzi: jedym z czynników powodujących problemy jest przepływomierz. ale jest jeszcze jakiś czujnik, który dostaje prąd dopiero po włączeniu silnika (po zapłonie) i to on powoduje zwarcie.
Dodatkowo gdy odpinam sterownik gazu to samochód nie odpala (paliwo nie jest podawane) czy to normalne?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
paword 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 19
Skąd: Konin
Wysłany: 2018-07-20, 10:10   

Witam
U mnie podobnie jest z błędem czujnika położenia wałka z tym że bank 2. Ostatnio zmieniałem na tej głowicy nastawnik i od tego czasu są problemy. pojawiło się drżenie i brak mocy do 2 tys obrotów. Po skasowaniu ww. błędu wszystko wraca do normy. Problem pojawia się po ok. 40 km na nowo. Kolega mi podpowiedział, że takie jaja mogą wynikać ze złej mapy gazu. Dziś skasuję błąd i na nowo wgram mapę u gazownika. Mam nadzieję, że pomoże. Jeżeli nie, to będę musiał zrzucić pokrywę i sprawdzić czy aby na pewno łańcuszek nie przeskoczył na wałkach.
Z drugiej strony zastanawiam się czy jakby przeskoczył łańcuszek to czy skasowanie błędu miałoby jakikolwiek wpływ na pracę silnika, skoro fizycznie się wałki nie zgrywają. Może ktoś już to przerabiał i podpowie co i jak?
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 772
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-22, 09:10   

paword napisał/a:
Dziś skasuję błąd i na nowo wgram mapę u gazownika.

map sie nie wgrywa. Jedzie się w trasę i ustawia LPG. Prawidłowo z sondą AFR włożoną w wydech. Jak ktoś Ci zaproponuje ustawianie na postoju to odpuść. Poza tym złe ustawienie LPG bardzo łatwo wyłapać logiem statycznym.
 
 
karero2
[Usunięty]

Wysłany: 2018-07-22, 09:37   

widze ze wszyscy mamy z tym cos na rzeczy <rotfl>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 772
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-22, 10:44   

karero2, ?
 
 
paword 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 19
Skąd: Konin
Wysłany: 2018-08-06, 12:32   na finiszu

Witam
drżenie opanowanie.
powodem było przesunięcie na znakach wałka ssącego względem wydechowego o 1 ząbek.
po ponownym rozłożeniu, ustawieniu, złożeniu wszystko wróciło do normy.

Teraz śmiga że aż miło :)
 
 
sebastef 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Sebastian
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-08, 12:01   

Cześć! dzięki za odzew- mieliście racje i łańcuszek rozrządu u mnie też był przestawiony o ząbek. Auto odzyskało moc, silnik przestał wibrować, zużycie paliwa spadło i błąd zniknął. Dziękuję wszystkim za rady!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
nozone 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: nozone
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 77
Skąd: płock
Wysłany: 2018-10-12, 19:15   

Z ciekawości zapytam. Sprawdzałeś kompresje po ustawieniu łańcuszka. Przydało by sie jeszcze wrzucić logi do oceny i sprawdzić jak jest teraz.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: