Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7

Zawieszenie
TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7

Post autor: TFSI » 05 maja 2018, 14:35

Witam
Szukałem jakiś czas informacji na temat obniżenia naszych aut z zawieszeniem pneumatycznym.
W necie jest sporo opisów i filmików ale one pokazują opcję dla A8 i A6 C6 gdzie wchodzi się w adaptacje i kanały 1-4 (każdy kanał to inne koło) a na kanale 5 zapisuje się nową adaptcję. To tak w skrócie.
U mnie nie ma czegoś takiego a dostępność opcji i sama procedura jest dostępna w wersji jaką ktoś opisuje na audizine. Z tego co przeczytałem sporo ludzi z sukcesem obniżyło tak pneumatkę w swoich A7 i A6 C7. Ciekawi mnie czy u nas też ktoś przeprowadzał tą procedurę i czy faktycznie mogą się pojawić problemy z kamerą parkowania , zasięgiem świateł i kamerą laneassist i może ma jakieś doświadczenia do jakiej wartości obniżenia jest wszystko OK a kiedy pojawia się problem.
Podaje link do tematu : https://www.audizine.com/forum/showthre ... -with-VCDS

Wkleję też przetłumaczony i trochę może wyjaśniony w/g. mnie opis tej regulacji.
Jeśli ktoś zauważy jakieś potwierdzone błędy lub korekty w opisanej procedurze to czekam na sugestie. Oparłem się na tym co było podane w temacie na audizine.com oraz na tym co udało mi się znaleźć w innych wątkach. Wg. tego co podają inni użytkownicy na forum audizine to ta procedura działa ale chciałbym dowiedzieć się czy od nas ktoś się w to bawił.
Jeśli ktoś skorzysta to czekam na opis jakie są efekty tj.plusy i ewentualne minusy

Opis procedury bazujący na w/w. temacie z audizine.com

1. Włącz stacyjkę odpal silnik. Ustaw samochód w menu car na tryb "Auto" (nie dynamiczny, komfortowy itp.).
Upewnij się, że samochód znajduje się na płaskim podłożu. Zamknij drzwi (nie siedź w aucie). Jeśli jakiekolwiek drzwi zostaną otwarte podczas procedury, zostanie ona przerwana. Upewnij się, że Twój samochód NIE jest w trybie holowania lub zmiany opon.
2. Podłącz VCDS ale zrób to np. przez otwartą szybę w drzwiach kierowcy tak aby zachować warunki z pkt.1.
Przejdź do modułu 34 - Level Control (poziomowanie).
Następnie przejdź do zakładki "10 - Adaptacja". Zanotuj 4 wartości dotyczące wysokości każdego z kół - zachowaj je na wypadek gdyby po nowych ustawieniach było coś nie tak. Dzięki temu będziesz mógł wrócić do nastaw jakie były na początku.
3. Do tych zapisanych wartości dodaj pożądany spadek w milimetrach . Przykładowo jeśli twoje lewe przednie koło miało 384,5, a chcesz aby samochód obniżył się o 17mm to nowa wartość do zapisu będzie wynosić 401.5mm. Procedurę należy powtórzyć dla pozostałych kół.
Nie dziw się, że każde z kół może mieć różne wartości. Wiąże się to z tym , że powierzchnia na której stoi samochód na pewno nie jest równa jak „stół” i może dochodzić nawet do kilkunasto milimetrowych różnic w pokazywanych wysokościach poszczególnych kół. Specjalnie została podana wartość obniżenia samochodu o 17 mm ponieważ podczas procedury poniżej tej wartości (np. 18mm) sterownik nie przyjmował danych do zapisu. Wysokość końcowa może też zależeć od wersji wyposażenia i typu samochodu (zwłaszcza S lub RS). Jeśli komuś uda się obniżyć więcej niż te 17mm to jego sukces ale może to mieć wpływ na poprawne działanie systemów kamer itp.
Jeśli ta procedura ma zostać wykonana w 100% „książkowo” to trzeba zmierzyć wysokość każdego z kół i do tych wartości dodawać wartość o ile mm chce się obniżyć samochód. Powinno to wyglądać tak , że mierzy się odległość od dolnej krawędzi błotnika do środka koła (środek kapsla felgi). Jeśli felga ma kształt utrudniający dostęp do jej środka można mierzyć do dolnej lub górnej krawędzi felgi i dodawać lub odejmować jej promień. Jak zmierzyć średnicę i dzięki temu uzyskać promień felgi chyba każdy wie. Dzięki tej operacji możemy dokładnie spoziomować samochód i skorygować wartości ustawień dla poszczególnych kół ale uprzedzam aby miało to sens trzeba być pewnym , że podłoże na którym stoi samochód jest bardzo równe bo jeśli tak nie jest to ta procedura wcale nie musi przynieś lepszego efektu niż zaufanie wartościom zapisanym fabrycznie. Dlatego też jeśli nie dysponujesz naprawdę równą powierzchnią to nie baw się w pomiary tylko uznaj podane przez VCDS-a wartości jako wyjściowe i do nich dodaj swoje wartości dla obniżenia auta. Chyba że masz ewidentnie problem z nie równo stojącą karoserią na płaskiej powierzchni wtedy ta procedura pomiarów wysokości środka kół do błotników może wam pomóc.

4. Zaczynamy procedurę obniżania
*** WAŻNE: Cokolwiek robisz, NIE WYBIERAJ " Reset All Adaptations” (Zresetuj wszystkie adaptacje) - nie można tego cofnąć i trzeba będzie odwiedzić ASO. ***
a) Idź do Security Access, wprowadź kod podany z podpowiedzi (20103) i zatwierdź .
Powinieneś otrzymać wiadomość, że kod bezpieczeństwa został zaakceptowany .
Jeśli kod zostanie przyjęty to przejdź do 04 - Ustawienia podstawowe
b) Wybierz "Aktywuj kontrolę poziomu" ("Activate Level Control"), naciśnij "Go", poczekaj kilka sekund aż wyświetli się „not running” ("nie działa").
c) Wybierz "Delete Calibration for Level Control", naciśnij "Go", poczekaj na zakończenie( complete), Twój samochód wyświetli komunikat informujący o błędzie w zawieszeniu pneumatycznym oraz pojawi się kod usterki w VCDS - jest to normalne.
d) Wybierz "Start Up to Reference Level" (start od poziomu odniesienia), naciśnij "Go".
Ten krok potrwa około minuty. Samochód będzie się unosił i opadał podczas tego procesu. Zaczekaj aż się zakończy, tj. dopóki nie wyświetli się "not running” (nie działa).
NIE używaj opcji „start up to reference level production” (Uruchomienie do poziomu referencyjnego)
e) Wybierz "Go Back” (Powrót), przejdź do "10 - Adaptacja" na poprzednim ekranie.
f) Następnie musisz wprowadzić nowe wartości adaptacyjne dla wszystkich 4 kół.
Wybierz "Body height front left wheel house edge” (Górna krawędź błotnika przedniego lewego koła), następnie wprowadź nową wartość adaptacyjną (tą zapisaną lub zmierzoną + dodana wartość np.17mm) i naciśnij "Do it” (Zrób to), a następnie powtórz to odpowiednio dla pozostałych kół.
Za każdym razem, gdy wprowadzasz wartość, powinieneś otrzymać wiadomość informującą, że została ona zaakceptowana.
g) Po zakończeniu wprowadzania adaptacji dla wszystkich 4 kół, wybierz "Powrót" i ponownie wróć do "04 - Ustawienia podstawowe".
h) W ustawieniach podstawowych wybierz "Calibrate Level Control" (kalibracja poziomu zawieszeenia) i naciśnij "go", zajmie to kilka sekund. Zaczekaj, aż pokaże się "not running” (nie działa). Jeśli podczas tego kroku pojawi się błąd, tzn. że coś poszło nie tak.
i) Wybierz "Activate Level Control” (Aktywuj kontrolę poziomu) i naciśnij "Go"
j) Procedura zakończona , teraz przejdź do "02 - Fault Codes" (kody błędów) i zresetuj błędy które powstały w trakcie.

Dodatkowo podaję też opis jak zablokować opuszczanie samochodu przy jeździe ponad 50km/h. Ta procedura ma za zadanie zablokować zawieszenie na pozycji "podniesione" dzięki czemu uzyskuje się "na stałe" prześwit np. jadąc drogą która może zaskoczyć jakimiś nierównościami , dziurami itp.

Tłumaczenie bazujące na tym samym temacie co wyżej z audizine

Opis ustawienia, które zapobiega automatycznemu obniżaniu się samochodu przy prędkościach ponad 50km/h, a także pozwala podnieść zawieszenie podczas jazdy z dowolną prędkością. Standardowe ustawienia wyszarzają przycisk "podnoszenia" powyżej określonej prędkości i są szczególnie denerwujące, jeśli samochód jest opuszczany za pomocą powyższych kroków i chcesz aby był podniesiony na dłuższy czas np. ze względu na zły stan drogi

1) Uruchom zielone menu trzymając przyciski Car + Menu.
2) Przejdź do menu "samochód", a następnie "menu carmenuoperation"
3) Przewiń w dół do "zawieszenia"
4) Zmień wartość na "5"
5) Naciśnij środkowe pokrętło menu, aby zapisać
6) Zrestartuj MMI (przycisk menu + środkowe pokrętło + górny prawy przycisk)
7) Włącz zapłon

Awatar użytkownika
adrian1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZGY

Post autor: adrian1000 » 15 sie 2018, 20:23

no i coś ktoś w temacie działał?

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 15 sie 2018, 21:43

A nie można poprostu pozmieniać "cięgna" przy czujniku jak to robia w a8 <mysli> zeby nie dlubac w sterowniku skoro nie ma procedury.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sie 2018, 01:34

Masz jak na tacy podaną procedurę, więc co za problem pobawić się VCDSem i miarą :p.

Awatar użytkownika
adrian1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZGY

Post autor: adrian1000 » 31 sie 2018, 09:44

tylko brak odważnych...
jak coś pójdzie nie tak to co wtedy :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sie 2018, 12:03

Gdybym miał C7 lub A7, to już dawno bawiłbym się w obniżenie i opisałbym wszystko, ale niestety mam C6 :p. Ważne, aby nie zresetować kalibracji, ponieważ auto siądzie całkowicie. Trzeba ją tylko skorygować.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 657
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 20 wrz 2018, 07:52

Zawieszenie obniżone, robiłem to już kilka razy, raz o 17 mm a innym razem o 10 mm. Procedura bardzo prosta, zero problemów. Jest tylko jedno ale, po przejechaniu około 5 km pojawia się błąd zawieszenia a do tego dochodzi błąd poziomowania świateł i błąd cisnienia w oponach. Po wyłączeniu zasilania i po ponownym włączeniu błędów już nie ma i wszystko działa jak należy. W jaki sposób pozbyc się tego błędu, kolega 'leon0376' pisze o zmianie cięgna przy czujniku. Może jest to dobry sposób na oszukania czujnika ale co zrobić gdy tych czujników jest więcej jak jeden. W opisie błędu nie pisze jaki to czujnik i z której strony.

Opanował już ktoś może ten problem.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 05 sty 2019, 12:14

A czy ten problem pojawia sie zawsze po przejechaniu kilku km czy jednorazowo tylko i po skasowaniu nie powraca?

[ Dodano: 2019-01-05, 12:14 ]
Juz zrobilem. Zadnych bledow poza tymi w trakcie procedury nie pokazuje. Troche rozjechane mialem wartosci LP 400, LT 386, PP 395,PT 393. Po skasowaniu kalibracji i zmierzebiu od srodka kola bylo 396 i wpisalem wszedzie na kazde kolo 395. Poszalalbym nizej ale parkingi u mnie maja wysokie krawezniki od chodnikow i ze stara kalibracja na styk stawalem.

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 06 sty 2019, 14:01

palec85 pisze:A czy ten problem pojawia sie zawsze po przejechaniu kilku km czy jednorazowo tylko i po skasowaniu nie powraca?

[ Dodano: 2019-01-05, 12:14 ]
Juz zrobilem. Zadnych bledow poza tymi w trakcie procedury nie pokazuje. Troche rozjechane mialem wartosci LP 400, LT 386, PP 395,PT 393. Po skasowaniu kalibracji i zmierzebiu od srodka kola bylo 396 i wpisalem wszedzie na kazde kolo 395. Poszalalbym nizej ale parkingi u mnie maja wysokie krawezniki od chodnikow i ze stara kalibracja na styk stawalem.
<mysli> tzn. , że na wszystkie koła wpisałeś nową wartość 395 bo po pomiarze każde koło miało taką wartość czy tak sobie ustaliłeś , że chcesz aby na takiej wysokości stało auto.
Pytam bo nie za bardzo rozumiem co zrobiłeś bo jeśli miałeś wartości takie jak podajesz to praktycznie na trzech kołach wysokość pozostanie zbliżona do tej z przed moda. Druga sprawa , że pisałem o tym , iż zmiana ustawień wymiarów na podstawie pomiaru "metrem" niesie za sobą ryzyko błędu bo trafienie podłoża o idealnej płaszczyźnie poziomej jest w warunkach "garażowych" raczej nierealne. Do błędu wpisanej wartości trzeba zaliczyć wspomnianą nierównośc podłoża (przejedziesz powiedzmy metr dalej i będzie co innego na miarce) jak i np. różnica w ciśnieniu opon czy zużycia beżnika. Jak dla mnie taki pomiar jest miarodajny gdy mamy iedalnie zniwelowane podłoże i np. auto stoi wahaczami na kobyłkach wtedy mamy pewność , że auto stoi poziomo na każdej przekątnej i jest tak samo podparte na zawieszeniu. Pisałem , że jeśli ktoś ma ewidentnie problemy z nierówno stojącą budą to można się w to bawić ale jeśli nic się widocznego nie dzieje to lepiej zostawić to co fabryka zapisała.

Wyjaśnij co w końcu finalnie zrobiłeś ?
Czy obniżyłeś budę ? (jeśli tak to o ile mm)
Czy tylko zmieniłeś wymiar dla wszystkich kół na wymiar 395 co jest praktycznie uśrednioną wartością zbliżoną do tego co miałeś ori na kołach i być może dlatego nie masz żadnych błędów.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2019, 14:21

Wystarczy, że masz dobre ciśnienie w kołach, a podłoże równe. Z poziomym nadwoziem nie jest wcale aż tak trudno, poniewaz wystarczy podjechać np. na parking podziemny czy w jakimś centrum handlowym i masz kilkaset metrów kwadratowych równych jak stół. Na kobyłkach nie możesz podstawić, bo nie wiem czy punkty podparcia są na tej samej wysokości, a po drugie w Allroadzie i Avancie tyłek jest zawsze zadarty wyżej. Auto ma stać na równym podłużu, a do samego pomiaru wystarczy zwykła metrówka. Trzeba tak długo robić adaptację, aż auto będzie stało równo między stronami oraz podobało się właścicielowi.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 06 sty 2019, 17:03

Wszystko robilem u swojwgo mechanika w warsztacie,zapewnial,ze nawierzchnia jest rowna. Robilem wszystko wedlug instrukcji. Spisalem wartosci dla kol z komputera. Po punkcie 7 jak skasowana byla adaptacja, przed wpisaniem nowych wartosci, zmierzylem miarka wysokosci na kazdym kole. Byly praktycznie wszystkie kola rowno po 396. Wpisalem sobie dla wszystkich kol 395 bo jedno kolo tak mialem na poczatku i ta wysokosc mi odpowiadala i nie haczylem taka wartoscia o krawezniki. Na koniec calej procedury skasowalem bledy i zadne wiecej sie nie pojawialy. Kola teraz stoja rowno. Nie ma tego irytujacego momentu,ze po zakonczonej jezdzie ktores kolo stalo wyzej a po ok 2 minutach jak otworzylem drzwi to opuszczalo sie do normalnej wartosci. Na audizine chyba jak czytalem to nikt nie pisal o problemach z powracajacym bledem. Nic takiego nie znalazlem.

[ Dodano: 2019-01-06, 17:03 ]
Napisalem,ze po punkcie 7 bo w necie byla taka instrukcja. Chodzi o to,ze zmierzylem po skasowaniu adaptacji i wykonaniu punktu "start od poziomu odniesienia".

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 06 sty 2019, 18:41

mat1324 pisze:Wystarczy, że masz dobre ciśnienie w kołach, a podłoże równe. Z poziomym nadwoziem nie jest wcale aż tak trudno, poniewaz wystarczy podjechać np. na parking podziemny czy w jakimś centrum handlowym i masz kilkaset metrów kwadratowych równych jak stół.
I to jest właśnie złudne bo zgodnie ze sztuką takie miejsca parkingowe są zawsze wylewane ze spadkiem min. 1% w kierunku kratek ściekowych odprowadzających wodę. Podłoga wygląda wizulanie na równą ale zawsze jest pochylona w kierunku istniejących odpływów więc nie można przyjąć , że to dobry poziom odniesienia. Rozstaw osi w A6 to ok 3m czyli przy spadku 1% to różnica w wysokości między osiami to ok 3cm. Nie sądzę aby kalibracja miała sens przy takim podlożu.
mat1324 pisze:Na kobyłkach nie możesz podstawić, bo nie wiem czy punkty podparcia są na tej samej wysokości
To tylko taka moja sugestia i trzeba by to sprawdzić ewentualanie przemierzyć punkt podparcia względem np. dołu tarczy i odpowiednio przeliczyć tj. jaka jest różnica punktu podparcia względem dołu tarczy hamulcowej ale wtedy jeśli chcemy robić to dokładnie to mamy pewność , że nie wkrada się nam błąd związany różnym ugięciem opony (ciśnienie beżnik etc)
mat1324 pisze: po drugie w Allroadzie i Avancie tyłek jest zawsze zadarty wyżej.
No i właśnie to jest być może sedno problemu w przypadku "poprawiania fabryki" i zmiany wartości odczytanych z kompa. Chyba nikt z nas nie wie jak właściwie jest kalibrowane w ASO takie zawieszenie czy wymiary są takie same dla tyłu jak i przodu czy też np. są różne dla obu osi dlatego dalej twierdzę , że lepiej tego nie ruszać bo "wrogiem dobrego jest lepsze"
mat1324 pisze:Auto ma stać na równym podłużu, a do samego pomiaru wystarczy zwykła metrówka. Trzeba tak długo robić adaptację, aż auto będzie stało równo między stronami oraz podobało się właścicielowi.
tylko , że jeśli robi się to bez pewności że auto stoi na naprawdę idealnej powierzchni to po przejechaniu kilku metrów buda może już stać inaczej bo komp będzie cały czas dążyć do ustawień zapisanych dla poziomu odniesienia które mu się podało w nowej kalibracji w miejscu pomiaru i on to przyjmuje jako idealny poziom dla wszystkich czterech kół a w przypadku kiedy podłoga nie była idealnie równa to może się okazać , że procedura nie została wykonana poprawnie więc ja jestem zdania , że lepiej nie zmieniać wartości i bazować na tym co się wyświetla dla poszczególnych kół i to się tyczy tej procedury obniżania. Jeśli widać , że buda ewidentnie stoi krzywo to wtedy zmienia to postać rzeczy bo walczy się o coś innego niż "glebę" i próby wypoziomowania karoserii prawdopodobnie nie zepsują czegoś co już jest zepsute jeśli chodzi o poziomy odniesień.

palec85 pisze:Wszystko robilem u swojwgo mechanika w warsztacie,zapewnial,ze nawierzchnia jest rowna. Robilem wszystko wedlug instrukcji. Spisalem wartosci dla kol z komputera. Po punkcie 7 jak skasowana byla adaptacja, przed wpisaniem nowych wartosci, zmierzylem miarka wysokosci na kazdym kole. Byly praktycznie wszystkie kola rowno po 396. Wpisalem sobie dla wszystkich kol 395 bo jedno kolo tak mialem na poczatku i ta wysokosc mi odpowiadala i nie haczylem taka wartoscia o krawezniki. Na koniec calej procedury skasowalem bledy i zadne wiecej sie nie pojawialy. Kola teraz stoja rowno. Nie ma tego irytujacego momentu,ze po zakonczonej jezdzie ktores kolo stalo wyzej a po ok 2 minutach jak otworzylem drzwi to opuszczalo sie do normalnej wartosci. Na audizine chyba jak czytalem to nikt nie pisal o problemach z powracajacym bledem. Nic takiego nie znalazlem.

[ Dodano: 2019-01-06, 17:03 ]
Napisalem,ze po punkcie 7 bo w necie byla taka instrukcja. Chodzi o to,ze zmierzylem po skasowaniu adaptacji i wykonaniu punktu "start od poziomu odniesienia".
Dalej nie odpowiedziałeś mi na pytanie czy chciałeś obniżyć samochód czy tylko go wypoziomować w warunkach które w/g. ciebie były odpowiednie do tej procedury.
Według tego co podajesz to twoje zabiegi spowodowały , że:
LP podniósł się o 5mm
LT obniżył się o 9mm
PP bez zmian
PT podniósł się o 2mm
Jednym słowem tylko lewy tył opuściłeś o 9mm ale reszta się podniosła nie licząc PP ale zmiany tych wartości jak dla mnie nie są znaczące względem oryginału.
Mnie ciekawi problem z błędami które mogą się pojawić jeśli autentycznie obniża się o powiedzmy 15mm całą budę czyli w twoim przypadku do każdej wartości odczytanej trzeba by dodać to 15mm.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 06 sty 2019, 18:59

Mi chodzilo o wypoziomowanie wszystkich kol do jednakowej wartosci poniewaz czesto po zakonczonej jezdzie ktoras strona stala wyzej. Po ok 2 minutach od wylaczenia silnika i otwarciu drzwi poziom wracal do normy.

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 06 sty 2019, 21:56

palec85 pisze:Mi chodzilo o wypoziomowanie wszystkich kol do jednakowej wartosci poniewaz czesto po zakonczonej jezdzie ktoras strona stala wyzej. Po ok 2 minutach od wylaczenia silnika i otwarciu drzwi poziom wracal do normy.
To normalny objaw i ja też tak mam od nowości i to nie jest żadna usterka czy błąd.
Wysiadasz z auta i po chwili buda się wyrównuje bo w czasie gdy w niej siedziałeś byłeś ciężarem który pneumatyka musiała niwelować odpowiednim dobiciem ciśnienia dla poszczególnych miechów. Po zakończeniu jazdy gdy system uznaje , że ktoś wysiadł "na stałe" upuszcza powietrze co słychać i widać. I tak to wygląda u mnie od nowości i jest to normalny objaw więc raczej to że teraz tego nie masz świadczy o tym , że po twojej kalibracji auto dostało takie nastawy podstawowe że przyjmuje po tym jak je opuścisz że nadal jest wypoziomowane a tak raczej nie powinno być.

Jeszcze raz powtórzę w kalibracji przy pomocy pomiaru miarką wysokości kół trzeba mieć pewne podłoże. I nie chodzi o jego prostolinijność tylko o to , że musi być ono idealnie wypoziomowane ponieważ jeśli wpiszesz w każdym kanale (dla każdego koła) taką samą wartość to komp przyjmuje do wiadomości , że przy tych wartościach ustawień wysokości miechów karoseria będzie stać idealnie poziomo bo system wnioskuje że podłoże które jest odniesieniem też jest idealnie poziomo. Jeśli jesteśmy w błędzie i nasza podłoga nie jest idealnie pozioma to wówczas robimy sobie wirtualny poziom który ma się nijak do rzeczywistego poziomu i auto na pewno nie będzie stało równo jak fabryka każe co oczywiście jest do sprawdzenia i udowodnienia tylko po odjechaniu z tej "równej podłogi mechanika" na naprawdę idealnie płaskie podłoże. Być może w fabryce jest jakaś specjalnie przygotowana platforma na którą samochód wjeżdża i robią kalibrację zgodnie z zasadą równo na równym tego nie wiem ale wiem , że raczej mało realne jest aby ktoś mógł mieć lub znalazłby ogólnodostępne miejsce z tak równą podłogą aby taka kalibracja miała sens poprawiania tego co wygląda na dobre ustawienia. Oczywiście jeśli komuś pneumatyka się całkowicie rozjedzie to taka kalibracji na pewno może pomóc ale w przypadku myślenia dam wszędzie po równo bo wcześniej były nieznacznie różne wartości to w/g. mnie nie jest dobry pomysł bo możliwe że np. w twoim przypadku wartość poziomu kalibracji powinna być dla wszystkich kół powiedzmy 405,0mm a to co ty odczytałeś to właśnie różnice w poziomie posadzki a to co zapisałeś spowoduje że auto zawsze będzie stało pokrzywione bo ma wartości które nie są przyjęte od 100% wzorca poziomego podłoża.

Dlatego ludzie powtarzam wam jeszcze raz nie róbcie czegoś czego w 100% sensu pewności nie macie.

Chcecie się bawić w idealne ustawienia poszukajcie jak się wam wydaje idealnej podłogi i sprawdźcie ją sobie laserem i łatą (może być deska kij lub cokolwiek jako odniesienie) np. takim budowlanym na statywie do wyznaczenia poziomu każdy szanujący się majster od remontów powinien mieć coś takiego więc jak takiego znacie to może wam pożyczy.
Wjedźcie samochodem na dane miejsce zaznaczcie miejsca położenia kół. Następnie zjedzcie z tego miejsca i sprawdźcie na laserze jakie są różnice w poziomie dla poszczególnych pól po kołach. Jeśli będzie trzeba to dajcie jakieś podkładki w celu wypoziomowania tych pól. Potem ponownie najeżdżacie na te same miejsca i macie idealny poziom odniesienia i możecie działać z poziomowaniem ale pytanie jest czy jesteście pewni , że w fabryce wpisują dla wszystkich kół tą samą wartość ???
I to jest podstawowe pytanie czy mając nawet idealnie wypoziomowany punkt odniesienia nie wprowadzamy błędnych nastawów bo w fabryce wpisują np. dla przodu o 5mm więcej albo dla konkretnej wersji i wyposażenia mają podane konkretne nastawy bo wiadomo , że auto z różnym wyposażeniem może różnie ważyć.
Oczywiście że metodą prób i błędów da się ustawić budę tak żeby stała tak jak się chce ale jeszcze raz powtarzam żeby to miało sens to trzeba do tego mieć dobry wzorzec odniesienia a nie tylko , że się komuś wydaje , że jest równo więc jeśli chcecie się za to zabrać to upewnijcie się , że wiecie co robicie i na czym to robicie.

Jeszcze raz rada dla wszystkich których interesuje tylko zrobienie większej "gleby" - nie kombinujcie tylko przyjmujcie jako wyjściowe wartości to co się wyświetla w oknie dla danego koła wtedy na pewno nie zrobicie sobie gorzej.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2019, 22:50

Nie zgadzam się z Tobą, ale widzę, że masz swoje poglądy na temat kalibracji, więc niech już tak zostanie. Zglebiłem już kilka aut, a kilkanaście wyrównałem i zawsze stały równo (lewa/prawa strona). Po to wpisuje się rzeczywiste pomiary, aby zniwelować ewentualną pochyłość podłoża. W dodatku nie mierzy się odległości pomiędzy podłożem a nadkolem, a jedynie odległość między środkiem koła a nadkolem, aby nie brać pod uwagę ugięcia opony. Przy minimalnej różnicy w poziomie, odległości po obu stronach będą takie same, ponieważ dopiero przy większej pochyłości jedna ze stron będzie miała rzeczywiście mniejszą odległość między nadkolem a środkiem koła. Po trzecie zawieszenie nie jest w poziomie, ponieważ nie na tym polega pneumatyczne zawieszenie. Kalibracja zawieszenia ma taki sam sens jak ustawianie świateł, które też niby mają poziomowanie, ale dzięki czujnikom przy wahaczach sterownik wie jak mocno ugięło się zawieszenie i jak trzeba to skorygować. Na tym właśnie polega to poziomowanie. Sterownik reguluje wysokość na podstawie zapamiętanych wartości oraz ugięcia (odczyt z czujników). Przy robieniu gleby najpierw trzeba wyrównać auto do wartości fabrycznych, a dopiero potem zawyża się odpowiednio wszystkie odczyty. Nie można tego robić od razu, ponieważ cały dzień nie starczy na ciągłe poprawki.

[ Dodano: 2019-01-06, 22:50 ]
W ASO ustawiają na 'równym' podłożu warsztatu i tyle. Nie bawią się w jakieś specjalne stanowiska. Według serwisu dopuszczalna jest różnica między fabryką a rzeczywistością w granicach +/- 10 mm, więc na upartego można mieć różnicę między stronami nawet 2 cm, a to już widać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga