Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Delikatnie szarpnięcie przy ruszaniu - Multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

[ MULTI] Delikatnie szarpnięcie przy ruszaniu - Multitronic

Post autor: luksus85 » 09 sty 2017, 20:59

Witam

Niedawno kupiłem audi A6 C6 2,4 z skrzynia Multitronic.
Jest to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.
I mam co do niej pytanie.

Otóż zauważyłem że przy ruszaniu czasami coś leciutko potrafi szarpnąć.
Szarpnięcie to najczęściej pojawia się przy zmianie biegu z wstecznego na D podczas ruszania do przodu, oraz w takich sytuacjach gdy np.dolatuje do swiateł , jadę chwile na "luzie" i przy dodaniu gazy coś lekko szarpnie .
Szarpnięcia te występują rzadko, i nie podczas każdej przejażdżki.

Olej wymieniałem mu tydzień temu, a czułem to i przed i po wymianie oleju.
Ogólnie olej był wymieniany w skrzyni średni co 40tyś.

Jutro jadę podłączyć skrzynie do kompa i zobaczę czy są jakieś błędy.

Puki co chciałbym wiedzieć czy takie zachowanie to normalna rzecz czy raczej coś czym trzeba się niepokoić?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 sty 2017, 21:03

Na benzynie i LPG to samo?

luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luksus85 » 09 sty 2017, 21:15

Szczerze powiem że dokładnie tego pod tym względem nie sprawdzałem , choć wydaje mi się że zdarza się to i na tym i na tym.
Jak wyjeżdżam po nocy i silnik jest zimny, to wydaje mi się że też się to zdarzało, choć zaskoczyło mnie to pytanie i musiałbym sprawdzić żeby odpowiedzieć na 100%.

Od wielu lat nie jeździłem autem z gazem i zapomniałem że może on przysparzać dodatkowe problemy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 sty 2017, 21:34

no zwłaszcza na gazie w fazie rozgrzewania , jak i przy niskich temperaturach mogą wystąpić anomalie jakieś ( wtryski , gaz itd ) np. zalewanie gazem przy wcisnięciu pedału przyspieszenia

skrzynia zwiększy odczucie tych nieprawidłowości

luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luksus85 » 09 sty 2017, 21:59

Ale rozumiem że to tylko na gazie takie objawy mogłyby wystąpić? Na benzynie nie powinienem nic czuć?


Ale jak już wspomniałeś o wtryskach, to mnie na coś nakierowało, bo w sumie miałem też niedawno łataną wiązkę przy wtryskiwaczu benzyny.
Coś tam było przegniłe , oddałem auto do elektryka polutował mi to i zabezpieczył jakimś "klejem" żeby nie łapało wilgoci, przy czym powiedział że jakby dalej szarpało to żebym się do niego zgłosił.

Przed naprawą tego podczas jazdy (i na benzynie i na lpg) wywalało mi checka , odcinało jeden cylinder i trząsł się jak galareta.
Zdarzało się też że pojawiały się podobne szarpnięcia do tych co obecnie - pojedyncze , nie wywalające checka z tym że trochę mocniejsze - bardziej odczuwalne i nawet już w trakcie jazdy.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 10 sty 2017, 06:54

Kolego a sprawdz czy nie ma wypadania zapłonu ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luksus85 » 10 sty 2017, 10:33

Byłem u mechanika , skrzynia wrzucona na komputer nic nie pokazuje.

Podczas przejażdżki mechanik zwrócił mi uwagę że czuje jak auto delikatnie drży przy przyspieszaniu, i faktycznie coś tam może czuć . Ale ogólnie powiedział że nie ma co się czepiać skrzyni, stwierdził że z 60tyś.km jeszcze powinna spokojnie pojeździć. Przyspiesza dobrze, ogólnie wszystko śmiga... ale

tak jak pisałem wyżej, najczęściej czułem szarpnięcia jak zmieniałem bieg z R na D i ruszałem, przy teście mechanik zrobił tak samo, ale bez dodawania gazu i patrzymy, a auto się dławi, ma 2-3 szarpnięcia i potem jedzie ok. Po całkowitym zatrzymaniu podczas jazdy na D objaw ten nie występuje, tylko po zmianie biegu z R na D.

Stwierdził że może być to cały czas problem z wiązką którą wcześniej mi łatali, dodatkowo komputer wykazał błąd koła zmiennych faz rozrządu.

I teraz pytanie - czy uszkodzona wiązka wtrysków może powodować wywalanie błędu wariatora?

Czy wariator może powodować szarpnięcia po zmianie biegu z R na D?

I czy faktycznie to nie skrzynia skoro problem pojawia się przy zmianie biegu z R na D?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 sty 2017, 11:06

Ja bym najpierw ogarnął silnik a potem czepiał się skrzyni , może trzeba by adaptację zrobić

luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luksus85 » 10 sty 2017, 13:06

Pojeździłem teraz trochę autem, bawiące się w cofanie i ruszanie do przodu i szarpnięcia występują tylko na gazie, nie zawsze ale dość często. Gdy już szarpało na gazie, po przełączeniu na benzynę szarpnięcia ustawały, a po ponownym przełączeniu na gaz szarpanie powracało. Podczas normalnej jazdy też coś zdarzyło mi się czuć na gazie.
Na benzynie nie udawało mi się wywołać tych szarpnięć , jeżdżąc w tył i przód ale wydawało mi się raz że coś jakby szarpnęło ale już podczas normalnej jazdy, nie przy ruszaniu, i nie było to tak dobrze odczuwalne więc może to jakiś przypadek.

Zastanawiam się czy to może gaz, ale jak tak, to czemu to się głownie objawia przy cofaniu i ruszaniu?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 sty 2017, 20:49

wtedy łapie sprzęgło w skrzyni i jest ono zaadaptowane na daną wartość momentu/obrotów - ten moment na LPG ja widać komputer nie może odzwozorować idealnie

jaką masz instalację i jak założoną? Jak duży przebieg na niej?

luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luksus85 » 10 sty 2017, 21:03

Instalacja sekwencyjna STAG , jest jeszcze na gwarancji , przejechane na niej jest jakieś 30tyś.

Dzwoniłem już umówić się do gazownika, wspomniał coś że może trzeba będzie sprawdzić mapę gazu.

Puki co muszę poczekać 2 tygodnie do wizyty (pierwszy wolny termin).

Awatar użytkownika
makaveli2pac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 mar 2016, 23:10
Lokalizacja: szczecin

Post autor: makaveli2pac » 17 sty 2017, 00:43

czekam na info ja za tydzien oddaje do naprawy skrzynei tez multi mam identyczne objawy co ty tez mi check wypada skasuje ok 500km i wywala

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 sty 2017, 06:54

Wywala check dlaczego?

luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luksus85 » 17 sty 2017, 12:10

Wywołało checka (odcinajac cały cylinder) przez uszkodzoną kostke na wiązce przy wtrysku. Po naprawie jest ok. i nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych, nie wywala juz checka - także tu jest już ok.

Trochę pojeździlem na gazie i na benzynie. Szarpniecia występują tylko na gazie , najczesciej po cofaniu - wrzuceniu D - i puszczeniu hamulca (wtedy najbardziej czuć), czasami też przy normalnej jeździe. Facet od gazu mówił że może jest coś źle ustawione w mapie gazu , wizyta już umówiona.

Jednak oprócz tego wywala mi w kompie błąd koła zmiennych faz rozrzadu. Jedno koło miałem wymieniane przy wymianie rozrządu (nie caly rok temu), błąd wyskakuje na tym drugim (nie wymienionym kole) na prawej stronie.
Czy ktoś może napisać jakie są początkowe objawy padania wariatora? I czy jakbym jeździł nie wymieniajac go to czy może to spowodować jakieś dodatkowe problemy/ uszkodzenia/ koszta?
Bo puki co oprócz wyskakujacego błędu nie czuję żadnych spadkow na mocy , a problem szarpniec wystepuje tylko na gazie, wiec nie wiem czy jego wymiana nie byłaby na wyrost.

Edit. Teraz zauważyłem że pytanie o checka nie było do mnie.
W każdym razie u mnie po naprawie wiazki już nie wywala checka.
Komputer na skrzyni też nie wywala błędu.
Mechanik po przejażdżce powiedział mi żebym najpierw ogarnął gaz + wariator, bo jego zdaniem skrzynia jest ok.
Także możliwe że na wyrost szukałem problemu w skrzyni.

Proszę o info w w/w pytaniu dotyczacym wariatora.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 12 kwie 2017, 22:28

Kolego mam podobnie na zimnym silniku jak jeszcze się nie przełączy na gaz wszystko Oki auto rusza normalnie nie ma szarpnięcia , jak już przełączy się i temperatura się zwiększy to na gazie lubi szarpnąć przy ruszaniu ja myślałem ze skrzynia ale to dopiero dziś odkryłem zero błędów w silniku i skrzyni .ktoś cos więcej może napisać na co zwrócić uwagę jutro będę dokładnie sprawdzał .myślę o gazie coś z wtryskiwaczami lub reduktorem sprawdzę czujnik temperatury
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga