Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 - Parują reflektory - regeneracja.

Warsztat
mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Audi A6 C6 - Parują reflektory - regeneracja.

Post autor: mischa » 16 wrz 2016, 11:29

Witam. Światła w nowym nabytku były słabe. Temat rezania lamp przerabiałem już parokrotnie, ale w przypadku reflektorów w C6 z systemem AFS to inny poziom trudności...
Pierwszy raz musiałem drugi raz rozklejać i zrobić poprawkę...
Przez błędne złożenie mechanizmu AFS.

Nie mniej - da się :)
Jaka jest zaleta rozebrania reflektora? Można go całego gruntownie wyczyścić, bo wszędzie jest pełno syfu i gdy się wymienia sam odbłyśnik "od tyłu" to ten syf i tam jest i wkrótce osiądzie ponownie.
Co do śrubek: duże torx są wszystkie identyczne.
Zaczynamy:
Po ostatniej jeździe w deszczu moje i tak kiepskie światła wyglądały tak:
Ostatnie stadium zaćmy i żywa woda w środku.
Obrazek
Zabrałem się do rozklejania. Kolejna lampa, która nie mieści się w piekarniku (czego z resztą nigdy nie robiłem) więc opalarka, płaskie śrubokręty i masę wkurzania. Klosz jest wklejony na jakiś rodzaj gumy (butylowej?) która na serio ma moc...
Poglądowe wnętrze reflektora AFS:
Obrazek
Reflektor po rozklejeniu. Uważamy, żeby nie uszkodzić klosza. Pogięte obramowanie obudowy po podgrzaniu można doprowadzić do stanu wyjściowego. Dzieło sztuki to nie musi być, bo i tak nie widać, ważne, żeby obudowa była szczelna. Czyszczenie rowka z tej gumy na końcu - po zdemontowaniu wnętrzności.
Obrazek
Obrazek
Tu tak z ciekawości zakurzona z zewnątrz soczewka. Połowę przetarłem szmatą.
Obrazek
Od razu demontujemy ozdobną ramkę z klosza. Ja od razu myłem każdy element na bieżąco, żeby już schnęło i czekało na montaż.
Obrazek
Demontujemy wnętrze. 3 śruby i zatrzask na górnej krawędzi kierunkowskazu.
Obrazek
Obrazek
Zdejmujemy szkło kierunkowskazu i wykręcamy odbłyśnik:
Obrazek
Odbłyśnik DLR:
Obrazek
Ściągamy z niego na siłę uchwyt wiązki.
Obrazek
To nie jest wypalone. To zwykłe zakurzenie. Delikatnie umyłem w detergencie i wysuszyłem sprężonym powietrzem:
Obrazek
Teraz po kolei:
1. Odpinamy wtyczkę silnika regulacji wysokości.
2. Wyhaczamy uchwyt wiązki.
3. Odkręcamy dwie śruby trzymające silnik.
4. Delikatnie wyjmujemy kulę nastawnika z gniazda.
Obrazek
Wyjęty silnik:
Obrazek
5. Odpinamy wiązkę.
6. Odkręcamy 3 punkt mocowania mechanizmu.
Obrazek
Teraz musimy wyhaczyć kulkę ręcznej regulacji. Tu uwaga! Jest delikatna. Ja profilaktycznie pogrzałem ją opalarką.
Obrazek
Mechanizm wolny:
Obrazek
Obrazek
Demontujemy ramkę:
Obrazek
Obrazek
Demontujemy silnik:
Obrazek
I teraz się zaczyna najgorsza część operacji. Demontaż układu AFS. Skupić się!
Odkręcamy dwie śruby obudowy przetwornika położenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I teraz NAJWAŻNIEJSZE !
Musimy wypracować metodę zapamiętania położenia kółka z krzyżem względem obudowy przy danym położeniu mechanizmu skrętu przed odkręceniem.
Można zapamiętać odległości między obudowami z dwóch stron. Między kółkiem a obudową można narysować linię żyletką lub nożykiem. Różnica tu 1-2 stopni to już porażka. Dokładność na pewno poniżej 0,5 stopnia (30 minut :)). Na serio nie przesadzam, ale pisak to za mało dokładne oznaczenie. Podczas składania odległości mechanizmu oznaczone możemy łatwo ustawić pokręcając ślimak ręcznie.
Przy montażu kółko wkręcamy na klej do gwintów.
Obrazek
Odkręcamy górne mocowanie:
Obrazek
Ramka wolna:
Obrazek
Obrazek
Kolejne śruby:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Soczewka wymontowana :)
Obrazek
Oznaczone miejsca nitowania należy rozwiercić. Wkrętarka + ~10 mm wiertło.
Obrazek
W drugą stronę nie musimy tyle nitować. Wystarczą dwa nity, lub porządne skręcenie w tych miejscach:
Obrazek
Teraz druga masakryczna rzecz :) Usuwanie gumy. Podgrzewanie tylko pogarsza temat, więc proponuję na zimno. Guma jest mocna, co jest jej wadą i zaletą.
Gdy się gdzie ją prawidłowo podważy, to daje się ładnie wszystko wyciągnąć. U mnie dało radę wyciagać nawet takie kawałki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przed montażem wyczyściłem rowki i rant klosza benzyną ekstrakcyjną. Wklejałem na najmądrzejszą rzecz jaką do tej pory znalazłem. Rowki zalałem tak w 3/4.
Obrazek
Składać należy czytając ten post od dołu :) Reszta zdjęć z pola walki.
Graty lamp:
Obrazek
Gotowe do sklejania po raz drugi:
Obrazek
Obrazek
A tu jak wyglądały odbłyśniki przed i po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przed składaniem lampy proponuję do samej obudowy podłączyć żarówki i cały mechanizm AFS, po czym w VCDS przeprowadzić testy ruchu soczewek.
Jak są dobrze złożone, to w czasie testów (skierowanie do wewnątrz, na zewnątrz, pozycja środkowa) soczewki wychylają się i nie słychać silnika krokowego. U mnie pozycja wyjściowa była w prawo, wiec w testach silniki hałasowały nie mogąc osiągnąć maksymalnych wychyłów. No jeszcze jedno. Soczewki bardziej wychylają się na zewnątrz niż do wewnątrz.

Edycja: 2016-09-16
Rozmawiałem dziś z kimś, kto zajmuje się zawodowo regeneracją reflektorów i powiedział, że uda się wyjąć odbłyśnik bez demontowania tego napędu AFS. Warto najpierw tak spróbować :)

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 11 paź 2016, 21:55

Stary kawał dobrej roboty!!!!
jak ty to rozkleiłeś?? wszyscy rozcinali obudowe lampy nożami na ciepło, możesz być z siebie dumny <okok>
malowałeś wnętrze klosza na szary mat, dobrze widze?
możesz wrzucić jeszcze fotki przed / po operacji?

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 12 paź 2016, 14:16

Jestem Polakiem :)
Nam Polakom jak się nie powie, że coś jest niemożliwe, to my to ogarynamy :D
Nie, nie malowałem nic absolutnie. Tylko rozkleiłem, umyłem wszystko i wymieniłem odbłyśniki. Tak kombinowałem, czy tych elementów ozdobnych co są przykręcone do klosza nie pomalować i czy nie szukać przy okazji modułu LED jako DRL, ale pomyślałem, że sam siebie oszukiwać nie będę i złożyłem jak fabryka przykazała. Z operacji nie mam więcej zdjęć, bo sam to robiłem, ręce urąbane i nie miałem siły dokumentować samego rozbierania reflektorów.

Na dzień dzisiejszy nawet po szybkiej jeździe w obfitym deszczu nic się nie paruje, a nowe palniki świecą coraz lepiej i na prawdę jestem zadowolony z operacji.

W sumie najbardziej wkurwiającą operacją w jest... montaż reflektorów. W C6 masz w sumie 6 płaszczyzn regulacji (3x wkręty dystansujące, poziom, pion i obrót w okół osi podłużnej samochodu). Dokopałem się po fakcie w ELSA-ie instrukcji ich montażu, ale mówię Ci, że zapomnij o niej :D

piechu84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2012, 09:39
Lokalizacja: Zgorzelec/dolnośląskie

Post autor: piechu84 » 24 paź 2016, 18:49

Witam,
czy komuś udało się wymienić te odbłyśniki bez odkręcania mechanizmu skrętnych świateł?
Mam zamiar się podjąć ale trochę mnie odstrasza możliwość rozregulowania świateł.
Pozdrawiam

kayciorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lis 2010, 01:31
Lokalizacja: valencia-espana

Post autor: kayciorek » 01 lis 2016, 00:55

Super wyjasniony temat.
Na inny forach doczytalem sie w celu rozklejenia wklada sie do piekarnika na okolo 10-15 minut na temp okolo 130 stopni.
te gusta conducir

rclmati
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 07 cze 2015, 07:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rclmati » 05 lis 2016, 09:06

Odblysniki tylko wyczyściłes? Nosze sie z zamiarem rozklejenia lamp i pomalowania środków , przy tym chce wymienić odbłyśniki na "nowe" zregenerowane. Jaka jest różnica w świeceniu po wyczyszczeniu odbłyśników.
Znalazłem dobrą firmę m.in. https://www.xenon24.eu

SILENT69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2013, 10:52
Lokalizacja: Anglia

Post autor: SILENT69 » 14 lis 2016, 21:30

Witam
Czy macie sprawdzoną firmę, która sprzedaje zregenerowane odbłyśniki do A6 C6, bi-xenon, bez doświetlania, D2S? Pan Hubert i REGENERACJA REFLEKTORÓW odpada. Nie mogę wysłać swoich odbłyśników i czekać na regenerację, ponieważ mieszkam w UK i używam samochodu na co dzień, więc sami rozumiecie. Firmy do których pisałem z pytaniem nie odpowiadają - chyba bardziej preferują komunikację telefoniczną, albo nie zależy im na klientach...? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

P.S. Odbłyśniki zamówione i to bez najmniejszego problemu a do tego bez tłumaczenia, że "...nie wyślę odbłyśników, bo mamy sezon na odbłyśniki..." - miazga!!! Przy okazji pozdrawiam Pana Huberta i drogowców, których co rok zaskakuje zima.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 15 lis 2016, 20:56

SILENT69 pisze:P.S. Odbłyśniki zamówione i to bez najmniejszego problemu a do tego bez tłumaczenia, że "...nie wyślę odbłyśników, bo mamy sezon na odbłyśniki..." - miazga!!! Przy okazji pozdrawiam Pana Huberta i drogowców, których co rok zaskakuje zima.
Hej, możesz podać gdzie zamawiałeś i jaka cena? Jak z jakością?

Pozdr

SILENT69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2013, 10:52
Lokalizacja: Anglia

Post autor: SILENT69 » 16 lis 2016, 11:31

Cześć vikus - odbłyśniki zamówiłem w "motolapy" z Poznania. Co do jakości, nie jestem Ci w stanie teraz napisać, ponieważ czekam na nie (na stronie firmy, wyglądają ok) a że jadą do UK, może to trochę potrwać. Co do cen:
"... dzieki temu możemy w ciągu 4 godzin zrobić regeneracje kompletu lamp ( cena 150 zł za lampe )
lub
od reki wymienic dostarczone lustro soczewki na zregenerowane ( koszt 90 zł )

możemy równiez wysłać zregenerowane lustra (90 zł ) doliczajac kaucje zwrotna ( 100 zł ) - kaucja jest zwrócona po odesłaniu swoich zniszczonych ( wypalonych ) luster."

Tak od siebie jeszcze, jest to jedna z dwóch firm (a napisałem do kilku), która zgodziła się wysłać odbłyśniki gotowe z kaucją i która ma gotowe w ciągłej sprzedaży. Dostałem informację, że będą to oryginalne HELLA. Jak dotrą na miejsce, to dam znać odnośnie jakości. Pozdrawiam

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 16 lis 2016, 12:04

Ok, dzięki za info <okok>

SILENT69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2013, 10:52
Lokalizacja: Anglia

Post autor: SILENT69 » 24 lis 2016, 20:16

Witam po przerwie. Odbłyśniki wymienione. Jeżeli ktoś potrafi trzymać śrubokręt, to da sobie radę z samodzielną wymianą, no może przy demontażu samego zderzaka, przyda się mała pomoc. Stare odbłyśniki nie były jakoś mega wypalone - tak sobie pomyślałem. Były zmatowione, ale były :) Różnicę zobaczyłem dopiero po włączeniu świateł, aż się wystraszyłem. Różnica straaaaaaszna. teraz dopiero widzę, że do tej pory, jeździłem na światłach postojowych - szok. Tym, którzy wahają się z decyzją wymiany odbłyśników, zdecydowanie polecam ten zabieg - szkoda kasy na nowe palniki, które i tak przy klękniętych odbłyśnikach, nie dadzą żadnego oczekiwanego efektu. Jakość odbłyśników z firmy, z której zamówiłem jest ok, tzn. lusterko ;) Pozdrawiam
Załączniki
1.jpg

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 24 lis 2016, 21:08

Super informacja, dzięki!
Da rade ogarnąć wymianę odbłyśników bez rozklejania lampy?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

SILENT69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2013, 10:52
Lokalizacja: Anglia

Post autor: SILENT69 » 24 lis 2016, 21:39

Cześć remont5, ja mam lampy bez doświetlania zakrętów, więc dałem radę bez rozklejania. Te z doświetlaniem już trzeba roklejać, tak jak przedstawił to autor tego wątku. Jedyne z czym miałem problem, to zamontowanie z powrotem ozdobnych pierścieni, które są bezpośrednio przy soczewce. Przy demontażu, wystarczy odchylić sprężynujące blaszki dookoła soczewy i jest ok, ale z założeniem było już nieciekawie. Otwór w korpusie jest prostokątny a pierścienie normalnie nie przejdą przez niego, ale jak przechylisz pierścień, to po najdłuższej przekątnej tego prostokąta, wyjdzie. Wtedy zakładasz go na soczewę i... przy niewielkim nachyleniu, wciskasz go dosyć mocno. Plastik jest na tyle elastyczny, że powinien się wcisnąć w otwór i wtedy już tylko skręcanie. Może ktoś inny ma na to jakiś inny myk o którym nie wiem, ale ja to tak zrobiłem i jakoś poszło, żeby nie było, że inna osoba zrobi sobie kuku i będą pretensje. Drugi problem jaki miałem, to rozsypała mi się złączka od silniczka, sterującego klapką świateł długich. Pierwsza rozłączyła się bez problemu, druga się rozsypała - może miałem już dosyć i zacząłem się śpieszyć...(?), ale trzymała się jak na super-glue ;) Najważniejszy jest jednak efekt, który rekompensuje wszystkie nerwy jakie poszły przy wymianie ;)

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 24 lis 2016, 21:51

Toś mnie pan zmartwił bo mam skrętne lampofony
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

SILENT69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2013, 10:52
Lokalizacja: Anglia

Post autor: SILENT69 » 24 lis 2016, 22:16

Widziałem gdzieś film, jak facet wkładał lampy do kartonowego pudła w którym był otwór, przez który wsadził dyszę opalarki i tak wygrzewana lampa (nie pamiętam jak długo i jaka była temperatura) dała radę się rozkleić. Później użył do sklejenia specjalnej taśmy klejącej, służącej do klejenia między innymi kloszy - wyglądało na dosyć proste, jak jest w rzeczywistości, niech wypowiedzą się ci, którzy robili już coś takiego. Chyba że oddać lampy do zakładu i odebrać je po 4 godzinach, jak napisali mi z firmy, płacąc za lampę 150zł. Ja z racji tego, że mieszkam w UK, musiałem bawić się tym sam, ale za to jaka satysfakcja - no i teraz, widzę rowerzystów wieczorem a jak pocisnę długimi, to prawie rentgen wychodzi ;) Pozdrawiam i powodzenia w rezaniu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga