Witam serdecznie !
Mam problem z moja srebrną; strzałą;. Bierze olej i nie wiem dokładnie gdzie. Na pewno nie na zewną;trz silnika - nie jest suchy - jest jedynie "spocony" (pokrywa plastikowa pod silnikiem jest suchutka i nie widać żadnych plam oleju - na ulicy też). Więc olej musi się dostawać do komory spalania. Dym z wydechu nie wydaje mi sie podejrzany, tzn. nie jest niebieski a zwłaszcza jak nie jest wilgotno to go nie ma wogóle a jak jest wilgotno to jest taki "białawy" - a jak jest wilgotno to rzecz normalna ale wydaje mi sie że ten "białawy" dym z wydechu u mnie jest znacznie większy niż w innych autach. Czy to przez to że mam większy silnik Także nie wiem dokładnie co jest grane.
A oto proporcje oleju do km:
Na podróż do Polski 1760 km silnik mi wzią;ł około 0.7 litra oleju - moim zdaniem o te 0.7 litra za dużo, a gadki mechaników których o to pytałem (m.in polskich) że to b. mało - w granicach normy, to mi się słabo robi.
Nie wiem czy też temp. oleju nie jest za dużo. Jak się silnik rozgrzeje to pokazuje 100 stopni - jeżeli dobrze myślę i odczytuje z miernika temp. oleju - jest 60 stopni minimum, później 2 kreski i kolejnie jest 120 stopni - mój miernik pokazuje tą; drugą; kreskę więc wychodziłoby 100 stopni - czyli jakby pokazywało co 20 stopni - poprawcie mnie jeśli się mylę.
Proszę pomóżcie mi co powinienem zrobić. Upchną;ć do żyda czy jest możliwość naprawy. Kumpel coś mówił o pierścieniach na tłokach - ten dolny jest odpowiedzialny za szczelność żeby silnik nie brał oleju. Jak to jest to to cały silnik do rozbiórki normalnie masakra.
HELP ME PLEASE :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
[C5 2.4]Gdzie silnik bierze olej ???
- tommmy80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: U.K. - Donny
[C5 2.4]Gdzie silnik bierze olej ???
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2008, 15:17 przez tommmy80, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
- tommmy80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: U.K. - Donny
Dzieki ABSAJLER. Możesz mi powiedzieć jak dużo jest roboty z uszczelniaczami na zaworach - co trzeba zrobić - nie jestem mechanikiem wiec sorki za moja nie wiedzę. Wystarczy zdją;ć klawiaturę czy całą; głowicę a nawet dwie :-D :?: :?: :?: :?:absajler pisze:Z pierścieniami może być jak najbardziej. jak chcesz wymieniać do dostaniesz się do nich od spodu zdejmują;c miskę olejową; wycią;gasz z korbowodem. Ale zazwyczaj jak bierze Ci olej to są; to uszczelniacze na zaworach trochę ich jest w naszych silnikach 5 na cylindrze. I na pewno nie jest normą; spalenia 0,7 litra oleju na trasie UK Polska w moim autku nie ubyło nic
pozdrawiam
I co może być odpowiedzialne za to że mam tak wysoką; temperaturę oleju ? Zamiast 80 stopni mam 100.
Ja rozmyślam nad zrobieniem tej usterki ale nie chce wydać podobnie jak za wymianę paska rozrzą;du i nie w salonie AUDI bo popłynę z kaską;.
Pozdro i dzięki za porady
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
- tommmy80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: U.K. - Donny
Ja mieszkam w Doncaster - South Yorkshire - więc za pewne Twój znajomy jest z okolic Londynu co jest około 180 mil. Troszku daleko ale dzięki wielkie za dobre chęci. Chociaż kto wie ... :-D :-D :-Dabsajler pisze: Nie wiem gdzie jest twoja miejscowość bo jak by co mam znajomego dobrego mechanika za rozrzą;d weźmie 100funtów w moim aucie naprawdę dobry fachowiec i dosyć tani
Jak byś ABSAJLER coś jeszcze wiedział mogłbym Cię prosić o napisanie posta co i jak ?
A jeżeli chodzi o rozrzą;d to już wymieniłem.
Dziękówka
Pozdrowienia
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
zmierz na począ;tku stopień sprężania na każdym cylindrze. jeżeli jest ok to moze być wina uszczelniaczy. nie wiem ile dokładnie dla Twojego silnika powinien wynosić stopień sprężania. przerabiałem ten problem w hyunadiu. powinen mieć 10,5 a na 1i 2 cylindrze miał około 5, na 3 i 4 miał w normie tj około 10,5. sprawe załatwiliśmy prosto. zlaliśmy olej, zdjęliśmy miską; olejową;, a przez otwory od świec zalaliśmy jakiś specjalny specyfik do zapieczonych pierścieni(około 50 zł za 0,5.l) którego nam poszło 2,5 l. Pierścienie odpuściły sprężanie wróciło, przestał brać olej, zaczą;ł ciszej chodzić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Panowie,jak napisał papuas, olej ma zawsze wyższą temperaturę,olej nie służy tylko do smarowania ale i do chłodzenia,gdyby były padnięte pierścienie to na pewno byś nie widział nic w lusterku wstecznym,żeby sprawdzić czy to uszczelniacze wystarczy że rano po nocy odpalisz i zobaczysz czy wtedy jakoś zakopci przy odpalaniu,no ale najlepszą metodą jest sprawdzenie stopnia sprężania.
340KM i 500NM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga