Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.4]Gdzie silnik bierze olej ???

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

[C5 2.4]Gdzie silnik bierze olej ???

Post autor: tommmy80 » 10 kwie 2008, 22:10

Witam serdecznie !!!


Mam problem z moja srebrną; strzałą;. Bierze olej i nie wiem dokładnie gdzie. Na pewno nie na zewną;trz silnika - nie jest suchy - jest jedynie "spocony" (pokrywa plastikowa pod silnikiem jest suchutka i nie widać żadnych plam oleju - na ulicy też). Więc olej musi się dostawać do komory spalania. Dym z wydechu nie wydaje mi sie podejrzany, tzn. nie jest niebieski a zwłaszcza jak nie jest wilgotno to go nie ma wogóle a jak jest wilgotno to jest taki "białawy" - a jak jest wilgotno to rzecz normalna ale wydaje mi sie że ten "białawy" dym z wydechu u mnie jest znacznie większy niż w innych autach. Czy to przez to że mam większy silnik ?? Także nie wiem dokładnie co jest grane.

A oto proporcje oleju do km:

Na podróż do Polski 1760 km silnik mi wzią;ł około 0.7 litra oleju - moim zdaniem o te 0.7 litra za dużo, a gadki mechaników których o to pytałem (m.in polskich) że to b. mało - w granicach normy, to mi się słabo robi.

Nie wiem czy też temp. oleju nie jest za dużo. Jak się silnik rozgrzeje to pokazuje 100 stopni - jeżeli dobrze myślę i odczytuje z miernika temp. oleju - jest 60 stopni minimum, później 2 kreski i kolejnie jest 120 stopni - mój miernik pokazuje tą; drugą; kreskę więc wychodziłoby 100 stopni - czyli jakby pokazywało co 20 stopni - poprawcie mnie jeśli się mylę.

Proszę pomóżcie mi co powinienem zrobić. Upchną;ć do żyda czy jest możliwość naprawy. Kumpel coś mówił o pierścieniach na tłokach - ten dolny jest odpowiedzialny za szczelność żeby silnik nie brał oleju. Jak to jest to to cały silnik do rozbiórki :-( normalnie masakra.

HELP ME PLEASE :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2008, 15:17 przez tommmy80, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

Martin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:53
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/UK
Kontakt:

Post autor: Martin » 10 kwie 2008, 22:17

Odnosnie temperatury oleju to z pewnoscia jest za wysoka.
POWINNA BYC 80 stopni
Co do reszty koledzy ci pomoga ja niestety nie bo nie mam pojecia:-(
Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

Post autor: tommmy80 » 10 kwie 2008, 23:03

absajler pisze:Z pierścieniami może być jak najbardziej. jak chcesz wymieniać do dostaniesz się do nich od spodu zdejmują;c miskę olejową; wycią;gasz z korbowodem. Ale zazwyczaj jak bierze Ci olej to są; to uszczelniacze na zaworach trochę ich jest w naszych silnikach 5 na cylindrze. I na pewno nie jest normą; spalenia 0,7 litra oleju na trasie UK Polska w moim autku nie ubyło nic

pozdrawiam
Dzieki ABSAJLER. Możesz mi powiedzieć jak dużo jest roboty z uszczelniaczami na zaworach - co trzeba zrobić - nie jestem mechanikiem wiec sorki za moja nie wiedzę. Wystarczy zdją;ć klawiaturę czy całą; głowicę a nawet dwie :-D :?: :?: :?: :?:

I co może być odpowiedzialne za to że mam tak wysoką; temperaturę oleju ??? Zamiast 80 stopni mam 100.

Ja rozmyślam nad zrobieniem tej usterki ale nie chce wydać podobnie jak za wymianę paska rozrzą;du i nie w salonie AUDI bo popłynę z kaską;.

Pozdro i dzięki za porady
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

Post autor: tommmy80 » 10 kwie 2008, 23:22

absajler pisze: Nie wiem gdzie jest twoja miejscowość bo jak by co mam znajomego dobrego mechanika za rozrzą;d weźmie 100funtów w moim aucie naprawdę dobry fachowiec i dosyć tani
Ja mieszkam w Doncaster - South Yorkshire - więc za pewne Twój znajomy jest z okolic Londynu co jest około 180 mil. Troszku daleko ale dzięki wielkie za dobre chęci. Chociaż kto wie ... :-D :-D :-D

Jak byś ABSAJLER coś jeszcze wiedział mogłbym Cię prosić o napisanie posta co i jak ???

A jeżeli chodzi o rozrzą;d to już wymieniłem.

Dziękówka

Pozdrowienia
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

patrol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 20 mar 2008, 01:53
Lokalizacja: suwałki/augustów

Post autor: patrol » 14 kwie 2008, 00:05

zmierz na począ;tku stopień sprężania na każdym cylindrze. jeżeli jest ok to moze być wina uszczelniaczy. nie wiem ile dokładnie dla Twojego silnika powinien wynosić stopień sprężania. przerabiałem ten problem w hyunadiu. powinen mieć 10,5 a na 1i 2 cylindrze miał około 5, na 3 i 4 miał w normie tj około 10,5. sprawe załatwiliśmy prosto. zlaliśmy olej, zdjęliśmy miską; olejową;, a przez otwory od świec zalaliśmy jakiś specjalny specyfik do zapieczonych pierścieni(około 50 zł za 0,5.l) którego nam poszło 2,5 l. Pierścienie odpuściły sprężanie wróciło, przestał brać olej, zaczą;ł ciszej chodzić.

papuas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 maja 2012, 14:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: papuas » 25 maja 2012, 11:28

Panowie!!!
Jeżeli temperatura silnika wynosi 90* to jakim cudem temperatura oleju może mieć 80*?
Zastanówcie się zanim coś napiszecie.
dodam że olej ma zawsze większą temp. niż silnik

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 26 maja 2012, 06:33

Panowie,jak napisał papuas, olej ma zawsze wyższą temperaturę,olej nie służy tylko do smarowania ale i do chłodzenia,gdyby były padnięte pierścienie to na pewno byś nie widział nic w lusterku wstecznym,żeby sprawdzić czy to uszczelniacze wystarczy że rano po nocy odpalisz i zobaczysz czy wtedy jakoś zakopci przy odpalaniu,no ale najlepszą metodą jest sprawdzenie stopnia sprężania.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 26 maja 2012, 16:46

papuas pisze:papuas
krystek13
ale panowie odgrzaliście kotleta z 2008 roku, ale co do temperatury to macie rację :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga