Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Maglownica
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[C5 2.4]Gdzie silnik bierze olej ???
Autor Wiadomość
tommmy80 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: U.K. - Donny
Wysłany: 2008-04-10, 22:10   [C5 2.4]Gdzie silnik bierze olej ???

Witam serdecznie !! !


Mam problem z moja srebrną strzałą. Bierze olej i nie wiem dokładnie gdzie. Na pewno nie na zewnątrz silnika - nie jest suchy - jest jedynie "spocony" (pokrywa plastikowa pod silnikiem jest suchutka i nie widać żadnych plam oleju - na ulicy też). Więc olej musi się dostawać do komory spalania. Dym z wydechu nie wydaje mi sie podejrzany, tzn. nie jest niebieski a zwłaszcza jak nie jest wilgotno to go nie ma wogóle a jak jest wilgotno to jest taki "białawy" - a jak jest wilgotno to rzecz normalna ale wydaje mi sie że ten "białawy" dym z wydechu u mnie jest znacznie większy niż w innych autach. Czy to przez to że mam większy silnik ?? Także nie wiem dokładnie co jest grane.

A oto proporcje oleju do km:

Na podróż do Polski 1760 km silnik mi wziął około 0.7 litra oleju - moim zdaniem o te 0.7 litra za dużo, a gadki mechaników których o to pytałem (m.in polskich) że to b. mało - w granicach normy, to mi się słabo robi.

Nie wiem czy też temp. oleju nie jest za dużo. Jak się silnik rozgrzeje to pokazuje 100 stopni - jeżeli dobrze myślę i odczytuje z miernika temp. oleju - jest 60 stopni minimum, później 2 kreski i kolejnie jest 120 stopni - mój miernik pokazuje tą drugą kreskę więc wychodziłoby 100 stopni - czyli jakby pokazywało co 20 stopni - poprawcie mnie jeśli się mylę.

Proszę pomóżcie mi co powinienem zrobić. Upchnąć do żyda czy jest możliwość naprawy. Kumpel coś mówił o pierścieniach na tłokach - ten dolny jest odpowiedzialny za szczelność żeby silnik nie brał oleju. Jak to jest to to cały silnik do rozbiórki :-( normalnie masakra.

HELP ME PLEASE :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
_________________
V6 - THE SILVER ARROW
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Martin 



Model: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 278
Skąd: Lublin/UK
Wysłany: 2008-04-10, 22:17   

Odnosnie temperatury oleju to z pewnoscia jest za wysoka.
POWINNA BYC 80 stopni
Co do reszty koledzy ci pomoga ja niestety nie bo nie mam pojecia:-(
Pozdrawiam ;-)
 
 
tommmy80 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: U.K. - Donny
Wysłany: 2008-04-10, 23:03   

absajler napisał/a:
Z pierścieniami może być jak najbardziej. jak chcesz wymieniać do dostaniesz się do nich od spodu zdejmując miskę olejową wyciągasz z korbowodem. Ale zazwyczaj jak bierze Ci olej to są to uszczelniacze na zaworach trochę ich jest w naszych silnikach 5 na cylindrze. I na pewno nie jest normą spalenia 0,7 litra oleju na trasie UK Polska w moim autku nie ubyło nic

pozdrawiam


Dzieki ABSAJLER. Możesz mi powiedzieć jak dużo jest roboty z uszczelniaczami na zaworach - co trzeba zrobić - nie jestem mechanikiem wiec sorki za moja nie wiedzę. Wystarczy zdjąć klawiaturę czy całą głowicę a nawet dwie :-D :?: :?: :?: :?:

I co może być odpowiedzialne za to że mam tak wysoką temperaturę oleju ?? ? Zamiast 80 stopni mam 100.

Ja rozmyślam nad zrobieniem tej usterki ale nie chce wydać podobnie jak za wymianę paska rozrządu i nie w salonie AUDI bo popłynę z kaską.

Pozdro i dzięki za porady
_________________
V6 - THE SILVER ARROW
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tommmy80 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: U.K. - Donny
Wysłany: 2008-04-10, 23:22   

absajler napisał/a:
Nie wiem gdzie jest twoja miejscowość bo jak by co mam znajomego dobrego mechanika za rozrząd weźmie 100funtów w moim aucie naprawdę dobry fachowiec i dosyć tani


Ja mieszkam w Doncaster - South Yorkshire - więc za pewne Twój znajomy jest z okolic Londynu co jest około 180 mil. Troszku daleko ale dzięki wielkie za dobre chęci. Chociaż kto wie ... :-D :-D :-D

Jak byś ABSAJLER coś jeszcze wiedział mogłbym Cię prosić o napisanie posta co i jak ?? ?

A jeżeli chodzi o rozrząd to już wymieniłem.

Dziękówka

Pozdrowienia
_________________
V6 - THE SILVER ARROW
 
 
patrol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 32
Skąd: suwałki/augustów
Wysłany: 2008-04-14, 00:05   

zmierz na początku stopień sprężania na każdym cylindrze. jeżeli jest ok to moze być wina uszczelniaczy. nie wiem ile dokładnie dla Twojego silnika powinien wynosić stopień sprężania. przerabiałem ten problem w hyunadiu. powinen mieć 10,5 a na 1i 2 cylindrze miał około 5, na 3 i 4 miał w normie tj około 10,5. sprawe załatwiliśmy prosto. zlaliśmy olej, zdjęliśmy miską olejową, a przez otwory od świec zalaliśmy jakiś specjalny specyfik do zapieczonych pierścieni(około 50 zł za 0,5.l) którego nam poszło 2,5 l. Pierścienie odpuściły sprężanie wróciło, przestał brać olej, zaczął ciszej chodzić.
 
 
papuas 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-25, 11:28   

Panowie!!!
Jeżeli temperatura silnika wynosi 90* to jakim cudem temperatura oleju może mieć 80*?
Zastanówcie się zanim coś napiszecie.
dodam że olej ma zawsze większą temp. niż silnik
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
krystek13 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krystian
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 231
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-05-26, 06:33   

Panowie,jak napisał papuas, olej ma zawsze wyższą temperaturę,olej nie służy tylko do smarowania ale i do chłodzenia,gdyby były padnięte pierścienie to na pewno byś nie widział nic w lusterku wstecznym,żeby sprawdzić czy to uszczelniacze wystarczy że rano po nocy odpalisz i zobaczysz czy wtedy jakoś zakopci przy odpalaniu,no ale najlepszą metodą jest sprawdzenie stopnia sprężania.
_________________
340KM i 500NM :)
 
 
maro_stg 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 221
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2012-05-26, 16:46   

papuas napisał/a:
papuas
Cytat:
krystek13


ale panowie odgrzaliście kotleta z 2008 roku, ale co do temperatury to macie rację :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: