Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[retrofit] Tempomat (zwykły) - doposażenie
Autor Wiadomość
fahur 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: fahur
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-07-11, 21:22   [retrofit] Tempomat (zwykły) - doposażenie

Ze względu na niedawno przeprowadzoną operację doposażenia swojej A6 o tempomat wrzucam opis dokonania takiego zabiegu.

Niezbędne części:
    1. Manetka: 4E0 953 521 B (model "B" poajwił się 1/11/2009 - różni się on od poprzedniej piktogramami).

    2. Śruby do przykręcenia manetki: 2 x N 909 068 02
    3. Dolna obudowa kierownicy z wycięciem na dodatkową manetkę: 4F0 953 512 E. Kolory: 6PS - soul (czarny); 1DH - szary achat; 1GK - beż kamut; 4D9 - indygo; J42 - beż piment.
    4. Pin do wtyczki białej, łączącej kabinę z komorą silnika [T17c - 4F0 972 575]: 000 979 022 E

    5. Pin do wtyczki czarnej, która wchodzi do sterownika kierownicy [T16b - 8E0 972 126]: 000 979 009 A

    6. Ok. 60cm przewodu o przekroju 0,35mm2.
    7. Opcjonalnie: sterownik kierownicy (tzw. podkowa). Jeżeli obecnie jest zainstalowana kierownica z multifunkcją, to obecny sterownik przyjmie kodowanie. W przeciwnym wypadku trzeba będzie go zmienić. Odpowiednie to: 4F0 953 549 B oraz C. Wg ETKA od MY'09 występowały same moduły "C".
    8. Opcjonalnie: nowa śruba kierownicy: N 907 991 02 (instrukcja serwisowa zaleca wymianę).
    9. Opaski zaciskowe, taśma parciana.

Niezbędne narzędzia:
    1. Klucz torx T20 (tylna część obudowy kierownicy)
    2. Klucz torx T25 (poduszka powietrzna).
    3. Długi (klinga o długości przynajmniej 9cm) klucz torx T8 (ja skorzystałem z zestawu Topex z wymiennymi, długimi klingami) (dolna obudowa - śruby z przodu oraz manetki).
    4. Klucz spline M18 (do odkręcenia kierownicy).
    5. Klucz nasadkowy 8 (osłona przestrzeni nad nogami kierowcy).

Schemat elektryczny (przewód z pianmi, który należy dołożyć, zaznaczony jest na czerwono):

Kolejne kroki:
    1. Całą operację należ zacząć od odłączenia masowego przewodu od akumulatora. UWAGA! Należy to zrobić na włączonym zapłonie - w przeciwnym wypadku nie będzie można zwolnić blokady kierownicy.
    2. W celu zdjęcia osłony nad nogami kierowcy, należy odkręcić 3 śruby kluczem nasadkowym M8. Dwie znajdują się od dołu, po lewej i prawej stronie. Ostatnia skrywa się pod panelem, który przysłania bezpieczniki.
    3. Usunięcie poduszki należy zacząć od usunięcia zaślepek śrub, którymi przykręcona jest
    poduszka. Następnie należy przekręcić kierownicę 90 stopni w prawo, tak, żeby wycięcie w dolnej obudowie kierownicy ułożyło się w jednej linii ze śrubą. Do jej odkręcenia należy użyć klucza Torx T25. Podobnie postępujemy z druga śrubą, przekręcając kierownicę w druga stronę o 180 stopni. Po odkręceniu śrub (zostają w kierownicy), należy wyciągnąć ostrożnie poduszkę do siebie i wypiąć dwie kostki. Żółtą wypina się za pomocą czerwonego "suwaka - spinki" - należy go przesunąć do siebie. Drugą po prostu się wysuwa, odblokowując jeden zatrzask. Poduszkę należy odłożyć w bezpieczne miejsce.

    4. Przed odkręceniem kierownicy należy zaznaczyć jej położenie na wielowpuście, np. cienkopisem do płyt CD. Śrubę kierownicy odkręca się kluczem spline M18. Po odkręceniu śruby kierownica powinna lekko zejść z trzpienia.
    5. Obudowę kierownicy przytrzymują 4 śruby: dwie z przodu, do których odkręcenia należy użyć "długiego" torxa T8 oraz dwóch w tylnych, które odpuszczą po użyciu torxa T20. Po odkręceniu wyżej wymienionych, górną i dolną część obudowy należy rozłączyć, a dolną wyjąć zupełnie.

    6. W celu dołożenia manetki, należy ściągnąć taśmę. Siedzi ona na 3 zatrzaskach. Dodatkowo, należy odpiąć żółtą kostkę, która siedzi z tyłu, z prawej strony (ta sama zasada, co przy poduszce).

    7. Po usunięciu taśmy, należy odkręcić manetki (4 śruby) oraz odsunąć sterownik kolumny (podkowa) od przełączników.

    8. Kolejnym krokiem powinno być dołożenie manetki oraz przykręcenie jej dwoma, dedykowanymi śrubami.
    9. Tej samej czynności dokonujemy w stosunku do reszty manetek.
    10. Leżąca luźno taśma może teraz wrócić na swoje miejsce. Należy pamiętać o kostce z prawej strony.
    11. Przed złożeniem, należy dołożyć piny i dodatkowy przewód. Kostka czarna znajduje się po lewej stronie modułu kolumny. Po wypięciu (zatrzask), uzupełniamy slot nr 5.
    12. Przewód należy przymocować do istniejącej wiązki - ja zrobiłem to za pomocą taśmy parcianej.
    13. Drugi koniec przewodu z pinem, należy wsunąć w slot nr 10 białej kostki. Znajduje się ona po lewej stronie przestrzeni nad nogami kierowcy i wysuwa się prostopadle do podłogi. Uwaga! Złącze to składa się z dwóch kostek - damskiej, którą uzupełniamy o pin oraz męską, która należy wpiąć z powrotem po dokonaniu wcześniej wymienionej operacji.
    14. Teraz można założyć kolejno: nową dolną obudowę, kierownicę (za pomocą nowej śruby) i poduszkę.
    15. Kolejnym krokiem powinno być przykręcenie klemy masowej akumulatora.
    16. Po sprawdzeniu podstawowych funkcji samochodu (np. czy się uruchamia), można przystąpić do programowania sterowników: silnika oraz kolumny kierowniczej. W obu przypadkach należy wejść w Coding i VCDS powinien podpowiedzieć, co należy zmienić, aby tempomat aktywować.
    Kodowanie sterownika kierownicy: http://wiki.ross-tech.com...ctronics#Coding
    Kodowanie sterownika silnika 2.0 TFSI: http://wiki.ross-tech.com...BPY/BWA)#Coding
    17. Po zmianie kodowania - test drive.
    18. Obudowa znad nóg kierowcy może trafić na swoje miejsce.

Osobiście jestem bardzo zadowolony z zabiegu - pomimo braku automatu - przyjemność z jazdy znacznie wzrosła <radocha>
Poza tym, to nie pasuje, żeby auto tej klasy nie posiadało tempomatu na wyposażeniu.

Jeżeli ktoś byłbyy zainteresowany, to mogę odsprzedać parę gotowych przewodów z odpowiednimi pinami pomiędzy sterownikiem kierownicy a sterownikiem silnika - szczegóły na PW.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
d(o_o)b 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: R
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 177
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2015-07-11, 23:44   

ciut dziwne, że nie ma wzmianki o tym, że zanim odepniemy poduchę powinno się zapłon wyłączyć. Tutaj wychodzi, że poduchę odpinamy na załączonym zapłonie.

Były 2 opcje zdjęcia poduchy, tutaj na forum:

1- odpinamy aku czekamy 5- 10 minut co by napięcie szczątkowe zanikło całkowicie.
2. aku podpięty ale ZAPŁON bezwzględnie wyłączony.

Zawsze trzymałem sie 1.

Gratki, że ci się chciało.
 
 
qwertyy 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: dodge ram 5.9 magnum
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 85
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-12, 17:59   

d(o_o)b napisał/a:
ciut dziwne, że nie ma wzmianki o tym, że zanim odepniemy poduchę powinno się zapłon wyłączyć. Tutaj wychodzi, że poduchę odpinamy na załączonym zapłonie.

Były 2 opcje zdjęcia poduchy, tutaj na forum:

1- odpinamy aku czekamy 5- 10 minut co by napięcie szczątkowe zanikło całkowicie.
2. aku podpięty ale ZAPŁON bezwzględnie wyłączony.

Zawsze trzymałem sie 1.

Gratki, że ci się chciało.


W pkt1 autor tematu napisał aby ściągnąć klemę z aku. Z ciekawości tyko zapytam, na czym może pojawić się szczątkowe napięcie, że powinno się czekać 10min aby móc zdjąć poduchę ? :p
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
d(o_o)b 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: R
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 177
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2015-07-12, 19:39   

qwertyy napisał/a:
W pkt1 autor tematu napisał aby ściągnąć klemę z aku. Z ciekawości tyko zapytam, na czym może pojawić się szczątkowe napięcie, że powinno się czekać 10min aby móc zdjąć poduchę ?
nie, że się pojawi tylko zaniknie ;p . W końcu auto ma masę elektroniki. Zawsze czekam, te parę minut.
 
 
kozak_patryk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Patryk
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 164
Skąd: Somonino/Borcz
Wysłany: 2015-09-30, 19:55   

witam mam problem z tempomatem nie działa mi już jak kupiłem samochód licznik obsługuje tempomat vag widzi manetkę bo reaguje na wciskanie jej wydaje mi się że kodowania są przestawione jak po sprawdzać vagiem że wszystko jest okej ktoś mówił ze sterowniku trzeba zakodować

[ Dodano: 2015-09-30, 20:51 ]
może jakiś czujnik walnięty jest
_________________
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
 
 
fahur 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: fahur
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-01, 07:01   

kozak_patryk napisał/a:
witam mam problem z tempomatem nie działa mi już jak kupiłem samochód licznik obsługuje tempomat vag widzi manetkę bo reaguje na wciskanie jej wydaje mi się że kodowania są przestawione jak po sprawdzać vagiem że wszystko jest okej ktoś mówił ze sterowniku trzeba zakodować

[ Dodano: 2015-09-30, 20:51 ]
może jakiś czujnik walnięty jest


Czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika lub kolumny kierownicy?

Tak, jak opisalem w pierwszym poście - koduje się sterownik silnika oraz sterownik kolumny - licznika nie dotykasz.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kozak_patryk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Patryk
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 164
Skąd: Somonino/Borcz
Wysłany: 2015-10-01, 14:43   

nie ma żadnych błędów
_________________
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
 
 
fahur 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: fahur
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-01, 20:02   

kozak_patryk napisał/a:
nie ma żadnych błędów

To jeszcze napisz, co to wg Ciebie znaczy, że nie działa...
 
 
kozak_patryk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Patryk
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 164
Skąd: Somonino/Borcz
Wysłany: 2015-10-02, 14:20   

no jak manetka nie reaguje a na liczniku nic się nie wyświetla

[ Dodano: 2015-10-06, 17:31 ]
Sprawdzicie kodowania czy są poprawnie







_________________
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
fahur 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: fahur
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-07, 17:30   

Pierwsze kodowanie mówi o tym, że masz tempomat adaptacyjny - czy faktycznie tak jest? Jeżeli masz, to na manetce od tempomatu będzie taki wichajster opisany "DIST". Jeżeli tego nie masz - zmień "5" na "4" na przedostatniej pozycji.

Drugie zdjęcie dotyczy kodowania licznika, a jak już pisałem dwa razy - nie tam się koduje tempomat. Wejdź w sterownik silnika i tam musisz pogrzebać w kodowaniu. Jest szansa, że najpierw będziesz musiał zrobić tzw. "Login".
 
 
kozak_patryk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Patryk
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 164
Skąd: Somonino/Borcz
Wysłany: 2015-10-08, 16:59   

Więc tak sprawdzę co tam jest na manetce ii zobaczę a a możesz bardziej wytłumaczyć co oznacza adaptacyjny zrobię fote jego i mi powiesz na co zmienić



czy wejść w silnik i kodowanie co oznacza to login co w nim zrobić taki obyty nie jestem

[ Dodano: 2015-10-08, 18:02 ]
czekaj czekaj miałem na 5 too były jakieś dziwne błędy na czerwono a gdy przestawiłem na 4 nie ma żadnych
_________________
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
 
 
fahur 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: fahur
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-08, 17:49   

Czyli jet szansa, że masz zwykły...

Sprawdź jeszcze kodowanie silnika - na razie bez logowania.

Adaptacyjny to taki, który sam zwalnia jeżeli dojeżdżasz na tempomacie do jakiegoś samochodu. Fura z takim ustrojstwem, ma coś rodzaju radaru z przodu i reaguje na zbliżające się pojazdy.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kozak_patryk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Patryk
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 164
Skąd: Somonino/Borcz
Wysłany: 2015-10-09, 15:00   

no dobra będzie czas to sprawdzę zroie foty jak i także manetki

[ Dodano: 2015-10-14, 18:05 ]
Witam w sterowniku silnika jeszcze nie grzebałem po niedzieli ale mam fotę manetki

_________________
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
 
 
koleś1 


Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Imię: Piotrek
Wiek: 47
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 32
Skąd: Świętochłowice/Śląsk
Wysłany: 2016-02-08, 11:13   

Chciałbym coś dodać w temacie. Robiłem już w A6 C6 i pin w białej wtyczce jest inny niż w punkcie 4 pierwszego postu.
Tam jest taka wtyczka:


Pin do niej (żeby działał tempomat) wygląda tak:


W obudowie dolnej wycinam otwór na manetkę tempomatu za pomocą szablonu:


Tak wygląda po wycięciu:
_________________
Tempomaty w grupie VAG. Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
 
 
kozak_patryk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Patryk
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 164
Skąd: Somonino/Borcz
Wysłany: 2016-02-08, 19:20   

U mnie tak by walnięty czujnik czarny cały i taki płaski wyżej sprzęgłom zamieszony wisiał był wywalony z zaczepów i było trzeba go w sterowniku silnika zaprogramować teraz śmiga wszystko <radocha> <radocha>
_________________
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: