Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
woytA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Lubuskie

Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc

Post autor: woytA6 » 19 kwie 2012, 22:41

Witam
Od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej A6 C4 2.5 Tdi (AEL) Quattro. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku mojego użytkowania Audi kopci na czarno i charakteryzuje się słabą mocą. To jest mój pierwszy kontakt z AELem (w dodatku Quattro) wcześniej jeździłem C4 AAT i mam porównanie mocy niestety na niekorzyść AELa. Spalanie oscyluje w okolicach 10l/100km, przy jeździe mieszanej 60 trasa / 40 miasto. Po zapoznaniu sie z podobną tematyką na forum sprawdziłem szczelność dolotów (IC - kolektor i IC - turbina) i wszystko jest z nimi OK. Dawka paliwa około 3,5 - 4 mg, kąt wtrysku faluje od 45 do 65. Auto nie ma problemu z porannym rozruchem itp.
W związku z tym, że brakło juz mi pomysłów i zaczynam podejrzewać, że może problem leży w turbo, wtryskach lub pompie. Postanowiłem dziś zrobić logi statyczne i dynamiczne (to był mój debiut w tej materii:), nie zrobiłem grupy 00 ponieważ miałem VAGa w wersji trial.
Poniżej wklejone logi na VAGLOGu:
Statyczne
Grupa: 001
Log (0 - 001)
Grupa: 003
Log (1 - 003)
Grupa: 007
Log (2 - 007)
Grupa: 011
Log (3 - 011)
Grupa: 013
Log (4 - 013)

Dynamiczne:
Grupa: 001
Log (5 - 001)
Grupa: 003
Log (6 - 003)
Grupa: 008
Log (7 - 008)
Grupa: 010
Log (8 - 010)
Grupa: 011
Log (9 - 011)


Z góry dziękuję za opinie i sugestie dotyczące logów

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 12 maja 2012, 15:21

woytA6, a węże od turba sprawdziłeś ? jak bd spękane to może kopcić ale nie koniecznie stracić moc ja takie coś odkryłem przy okazji wymiany rozrządu
Obrazek

woytA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: woytA6 » 12 maja 2012, 20:11

Lipton, Węże sprawdzone, nawet jeden "podejrzany" wymieniony na nowy (ten od IC do kolektora dolotowego - patent z wężem od Mastera podpasował - dzięki forum).

[ Dodano: 2012-05-16, 21:41 ]
... ciąg dalszy mojej walki o przywrócenie mocy w Audi :))) z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.

quattros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2008, 09:11
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 09 wrz 2012, 20:07

Z tego co widać to wtryski do roboty bo powinny trzymać 185-190 kup nowe końcówki na stół i po kłopocie.
AUDI Z ŁACINY ZNACZY SłUCHAJ

przemik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: Warszawa/Końskie

Post autor: przemik » 13 wrz 2012, 09:30

Auto dymi bo ma zaaplikowany program z serii "pozał się Boze".
Paliwa wlane wiadrem, a powietrza strzykawką i sama modyfikacja licha.
Szkoda auta na takie wydumki
Nie ma sprawnych aut - są tylko źle zdiagnozowane.
TDI POWER

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 14 wrz 2012, 10:35

proponuje najpierw przywrocic autu seryjny program , bo to co tam jest teraz wgrane wola o pomste do nieba ...
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

woytA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: woytA6 » 25 wrz 2012, 17:19

quattros - końcówki wyregulowane w fachowym warsztacie - niestety nie rozwiązało to problemu.

przemik i spanky - dziękuje za Wasze sugestie. Mechanicznie (oprócz pompy wtryskowej) większość już sprawdziłem, więc wasze propozycje, że to soft wydają się dla mnie bardzo przekonywujące. Przyznam sie, że jestem totalnie zielony w temacie diagnozy i zmian "programu" w samochodzie.

Dlatego zwracam sie z prośbą o podanie na PW namiarów na osoby, które mogłyby mi pomóc w przywróceniu seryjnego programu (najlepiej w okolicach lubuskiego, dolnośląskiego lub wielkopolski).

Mam nadzieję, że to jest główny "winowajca" - braku mocy auta i dość sporego spalania jak na uzyskiwane osiągi :)

Ps. Tak, dla zaspokojenia mojej ciekawości, które logi wskazują na program ("wołający o pomstę do nieba").

woytA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: woytA6 » 26 wrz 2012, 10:38

Dziś wyjąłem komputer z auta, wizualnie widać, że pokrywa komputera była otwierana "niefabrycznie" (nr. komputera 4A0 907 401 P). Moje pytanie jako laika w programowaniach brzmi: czy przy wymienie na inny komputer z innego AELa nie modzony oczywiście - przywrócę mu serię ? I czy odrazu powinno się wyczuć różnicę, czy trzeba będzie coś adaptować oraz czy nie wpłynie to na inne rzeczy - w aucie jest oryg. alarm z centralnym , immo itp. itd.


Ps. Dla przypomnienia auto już kupiłem w takim stanie a poprzedni właściciel nic nie wspomniał o jakiś zmianach w programie itp.

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 26 wrz 2012, 14:36

Tak, przywrocisz fabryczne dane, tam w sumie z tego co sie orientowalem sa dwie kostki warte pare zlotych(niezaprogramowane) ktore mozesz wymienic. Na AKP pewnie zrobil by Ci to ktos za pare zlotych - pewnie taniej niz kupno nowego kompa.

przemik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: Warszawa/Końskie

Post autor: przemik » 28 wrz 2012, 22:18

Pewnie juz są wlutowane podstawki... szkoda kasy na drugie ECU... daj to komus kumatemu w okolicy wyjmie kosci z "pozal sie Boze modem" a wstawi serie i po problemie.
Nie ma sprawnych aut - są tylko źle zdiagnozowane.
TDI POWER

woytA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: woytA6 » 30 wrz 2012, 21:00

Wymieniłem ECU na serię. Auto przestało dymić :) więc jest bardzo duży postęp, ale wydaję mi się, że z mocą nadal coś jest nie tak. Auto bardzo wolno się zbiera. Aby rozwiać moje przypuszczenia zrobiłem dziś nowe logi, które umieszczam poniżej.
Bardzo proszę o Wasze opinie na obecny stan.

Statyczne:
000
Log (25 - 000)
001
Log (26 - 001)
003
Log (27 - 003)
007
Log (28 - 007)
011
Log (29 - 011)
013
Log (30 - 013)

Basic Settings:
000
Log (31 - 000)
001
Log (32 - 001)
003
Log (33 - 003)

Dynamiczne:
000
Log (34 - 000,000)
001
Log (35 - 001)
003
Log (36 - 003)
008
Log (37 - 008)
010
Log (38 - 010)
011
Log (39 - 011)

Z góry dzięki za opinie na temat logów.

woytA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: woytA6 » 02 paź 2012, 07:59

Andi 2.5 tdi w jaki sposób sprawdzić wartość podciśnienia w układzie i jaka powinny być prawidłowe wartości ?
[/b]

przemik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: Warszawa/Końskie

Post autor: przemik » 02 paź 2012, 12:19

Uklad podcisnienia swiruje lub sam zawór N75.
Podmien N75 z innego AEL lub AAT i powtorz logi 011 i 010
Nie ma sprawnych aut - są tylko źle zdiagnozowane.
TDI POWER

woytA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: woytA6 » 09 paź 2012, 20:50

przemik N75 podmienione - niestety bez zmian. Poniżej zrobione logi z drugim N75
Log (0 - 010)
Log (1 - 011)

Dla porównania zrobiłem jeszcze logi :
- z wypiętą wtyczką od N75
Log (0 - 011)

- z połączonymi wężykami IC i Turbo
Log (1 - 011)

rafał kozar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: rafał kozar » 28 paź 2012, 19:31

woyta6
ale niskie obroty też zbyt małe... nastawy fabryczne mówią o 750-800 rpm
kozi77

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga