Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc
Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc
Witam
Od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej A6 C4 2.5 Tdi (AEL) Quattro. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku mojego użytkowania Audi kopci na czarno i charakteryzuje się słabą mocą. To jest mój pierwszy kontakt z AELem (w dodatku Quattro) wcześniej jeździłem C4 AAT i mam porównanie mocy niestety na niekorzyść AELa. Spalanie oscyluje w okolicach 10l/100km, przy jeździe mieszanej 60 trasa / 40 miasto. Po zapoznaniu sie z podobną tematyką na forum sprawdziłem szczelność dolotów (IC - kolektor i IC - turbina) i wszystko jest z nimi OK. Dawka paliwa około 3,5 - 4 mg, kąt wtrysku faluje od 45 do 65. Auto nie ma problemu z porannym rozruchem itp.
W związku z tym, że brakło juz mi pomysłów i zaczynam podejrzewać, że może problem leży w turbo, wtryskach lub pompie. Postanowiłem dziś zrobić logi statyczne i dynamiczne (to był mój debiut w tej materii:), nie zrobiłem grupy 00 ponieważ miałem VAGa w wersji trial.
Poniżej wklejone logi na VAGLOGu:
Statyczne
Grupa: 001
Log (0 - 001)
Grupa: 003
Log (1 - 003)
Grupa: 007
Log (2 - 007)
Grupa: 011
Log (3 - 011)
Grupa: 013
Log (4 - 013)
Dynamiczne:
Grupa: 001
Log (5 - 001)
Grupa: 003
Log (6 - 003)
Grupa: 008
Log (7 - 008)
Grupa: 010
Log (8 - 010)
Grupa: 011
Log (9 - 011)
Z góry dziękuję za opinie i sugestie dotyczące logów
Od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej A6 C4 2.5 Tdi (AEL) Quattro. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku mojego użytkowania Audi kopci na czarno i charakteryzuje się słabą mocą. To jest mój pierwszy kontakt z AELem (w dodatku Quattro) wcześniej jeździłem C4 AAT i mam porównanie mocy niestety na niekorzyść AELa. Spalanie oscyluje w okolicach 10l/100km, przy jeździe mieszanej 60 trasa / 40 miasto. Po zapoznaniu sie z podobną tematyką na forum sprawdziłem szczelność dolotów (IC - kolektor i IC - turbina) i wszystko jest z nimi OK. Dawka paliwa około 3,5 - 4 mg, kąt wtrysku faluje od 45 do 65. Auto nie ma problemu z porannym rozruchem itp.
W związku z tym, że brakło juz mi pomysłów i zaczynam podejrzewać, że może problem leży w turbo, wtryskach lub pompie. Postanowiłem dziś zrobić logi statyczne i dynamiczne (to był mój debiut w tej materii:), nie zrobiłem grupy 00 ponieważ miałem VAGa w wersji trial.
Poniżej wklejone logi na VAGLOGu:
Statyczne
Grupa: 001
Log (0 - 001)
Grupa: 003
Log (1 - 003)
Grupa: 007
Log (2 - 007)
Grupa: 011
Log (3 - 011)
Grupa: 013
Log (4 - 013)
Dynamiczne:
Grupa: 001
Log (5 - 001)
Grupa: 003
Log (6 - 003)
Grupa: 008
Log (7 - 008)
Grupa: 010
Log (8 - 010)
Grupa: 011
Log (9 - 011)
Z góry dziękuję za opinie i sugestie dotyczące logów
Lipton, Węże sprawdzone, nawet jeden "podejrzany" wymieniony na nowy (ten od IC do kolektora dolotowego - patent z wężem od Mastera podpasował - dzięki forum).
[ Dodano: 2012-05-16, 21:41 ]
... ciąg dalszy mojej walki o przywrócenie mocy w Audi z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.
[ Dodano: 2012-05-16, 21:41 ]
... ciąg dalszy mojej walki o przywrócenie mocy w Audi z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.
quattros - końcówki wyregulowane w fachowym warsztacie - niestety nie rozwiązało to problemu.
przemik i spanky - dziękuje za Wasze sugestie. Mechanicznie (oprócz pompy wtryskowej) większość już sprawdziłem, więc wasze propozycje, że to soft wydają się dla mnie bardzo przekonywujące. Przyznam sie, że jestem totalnie zielony w temacie diagnozy i zmian "programu" w samochodzie.
Dlatego zwracam sie z prośbą o podanie na PW namiarów na osoby, które mogłyby mi pomóc w przywróceniu seryjnego programu (najlepiej w okolicach lubuskiego, dolnośląskiego lub wielkopolski).
Mam nadzieję, że to jest główny "winowajca" - braku mocy auta i dość sporego spalania jak na uzyskiwane osiągi
Ps. Tak, dla zaspokojenia mojej ciekawości, które logi wskazują na program ("wołający o pomstę do nieba").
przemik i spanky - dziękuje za Wasze sugestie. Mechanicznie (oprócz pompy wtryskowej) większość już sprawdziłem, więc wasze propozycje, że to soft wydają się dla mnie bardzo przekonywujące. Przyznam sie, że jestem totalnie zielony w temacie diagnozy i zmian "programu" w samochodzie.
Dlatego zwracam sie z prośbą o podanie na PW namiarów na osoby, które mogłyby mi pomóc w przywróceniu seryjnego programu (najlepiej w okolicach lubuskiego, dolnośląskiego lub wielkopolski).
Mam nadzieję, że to jest główny "winowajca" - braku mocy auta i dość sporego spalania jak na uzyskiwane osiągi
Ps. Tak, dla zaspokojenia mojej ciekawości, które logi wskazują na program ("wołający o pomstę do nieba").
Dziś wyjąłem komputer z auta, wizualnie widać, że pokrywa komputera była otwierana "niefabrycznie" (nr. komputera 4A0 907 401 P). Moje pytanie jako laika w programowaniach brzmi: czy przy wymienie na inny komputer z innego AELa nie modzony oczywiście - przywrócę mu serię ? I czy odrazu powinno się wyczuć różnicę, czy trzeba będzie coś adaptować oraz czy nie wpłynie to na inne rzeczy - w aucie jest oryg. alarm z centralnym , immo itp. itd.
Ps. Dla przypomnienia auto już kupiłem w takim stanie a poprzedni właściciel nic nie wspomniał o jakiś zmianach w programie itp.
Ps. Dla przypomnienia auto już kupiłem w takim stanie a poprzedni właściciel nic nie wspomniał o jakiś zmianach w programie itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Wymieniłem ECU na serię. Auto przestało dymić więc jest bardzo duży postęp, ale wydaję mi się, że z mocą nadal coś jest nie tak. Auto bardzo wolno się zbiera. Aby rozwiać moje przypuszczenia zrobiłem dziś nowe logi, które umieszczam poniżej.
Bardzo proszę o Wasze opinie na obecny stan.
Statyczne:
000
Log (25 - 000)
001
Log (26 - 001)
003
Log (27 - 003)
007
Log (28 - 007)
011
Log (29 - 011)
013
Log (30 - 013)
Basic Settings:
000
Log (31 - 000)
001
Log (32 - 001)
003
Log (33 - 003)
Dynamiczne:
000
Log (34 - 000,000)
001
Log (35 - 001)
003
Log (36 - 003)
008
Log (37 - 008)
010
Log (38 - 010)
011
Log (39 - 011)
Z góry dzięki za opinie na temat logów.
Bardzo proszę o Wasze opinie na obecny stan.
Statyczne:
000
Log (25 - 000)
001
Log (26 - 001)
003
Log (27 - 003)
007
Log (28 - 007)
011
Log (29 - 011)
013
Log (30 - 013)
Basic Settings:
000
Log (31 - 000)
001
Log (32 - 001)
003
Log (33 - 003)
Dynamiczne:
000
Log (34 - 000,000)
001
Log (35 - 001)
003
Log (36 - 003)
008
Log (37 - 008)
010
Log (38 - 010)
011
Log (39 - 011)
Z góry dzięki za opinie na temat logów.
przemik N75 podmienione - niestety bez zmian. Poniżej zrobione logi z drugim N75
Log (0 - 010)
Log (1 - 011)
Dla porównania zrobiłem jeszcze logi :
- z wypiętą wtyczką od N75
Log (0 - 011)
- z połączonymi wężykami IC i Turbo
Log (1 - 011)
Log (0 - 010)
Log (1 - 011)
Dla porównania zrobiłem jeszcze logi :
- z wypiętą wtyczką od N75
Log (0 - 011)
- z połączonymi wężykami IC i Turbo
Log (1 - 011)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
- Lokalizacja: kłodzko
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga