Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc
Autor Wiadomość
woytA6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-04-19, 22:41   Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc

Witam
Od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej A6 C4 2.5 Tdi (AEL) Quattro. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku mojego użytkowania Audi kopci na czarno i charakteryzuje się słabą mocą. To jest mój pierwszy kontakt z AELem (w dodatku Quattro) wcześniej jeździłem C4 AAT i mam porównanie mocy niestety na niekorzyść AELa. Spalanie oscyluje w okolicach 10l/100km, przy jeździe mieszanej 60 trasa / 40 miasto. Po zapoznaniu sie z podobną tematyką na forum sprawdziłem szczelność dolotów (IC - kolektor i IC - turbina) i wszystko jest z nimi OK. Dawka paliwa około 3,5 - 4 mg, kąt wtrysku faluje od 45 do 65. Auto nie ma problemu z porannym rozruchem itp.
W związku z tym, że brakło juz mi pomysłów i zaczynam podejrzewać, że może problem leży w turbo, wtryskach lub pompie. Postanowiłem dziś zrobić logi statyczne i dynamiczne (to był mój debiut w tej materii:), nie zrobiłem grupy 00 ponieważ miałem VAGa w wersji trial.
Poniżej wklejone logi na VAGLOGu:
Statyczne
Grupa: 001
Log (0 - 001)
Grupa: 003
Log (1 - 003)
Grupa: 007
Log (2 - 007)
Grupa: 011
Log (3 - 011)
Grupa: 013
Log (4 - 013)

Dynamiczne:
Grupa: 001
Log (5 - 001)
Grupa: 003
Log (6 - 003)
Grupa: 008
Log (7 - 008)
Grupa: 010
Log (8 - 010)
Grupa: 011
Log (9 - 011)


Z góry dziękuję za opinie i sugestie dotyczące logów
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 538
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-05-12, 15:21   

woytA6, a węże od turba sprawdziłeś ? jak bd spękane to może kopcić ale nie koniecznie stracić moc ja takie coś odkryłem przy okazji wymiany rozrządu
_________________
 
 
woytA6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-05-12, 20:11   

Lipton, Węże sprawdzone, nawet jeden "podejrzany" wymieniony na nowy (ten od IC do kolektora dolotowego - patent z wężem od Mastera podpasował - dzięki forum).

[ Dodano: 2012-05-16, 21:41 ]
... ciąg dalszy mojej walki o przywrócenie mocy w Audi :))) z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
quattros 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Robert
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 13
Skąd: Gryfino
Wysłany: 2012-09-09, 20:07   

Z tego co widać to wtryski do roboty bo powinny trzymać 185-190 kup nowe końcówki na stół i po kłopocie.
_________________
AUDI Z ŁACINY ZNACZY SłUCHAJ
 
 
przemik 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Warszawa/Końskie
Wysłany: 2012-09-13, 09:30   

Auto dymi bo ma zaaplikowany program z serii "pozał się Boze".
Paliwa wlane wiadrem, a powietrza strzykawką i sama modyfikacja licha.
Szkoda auta na takie wydumki
_________________
Nie ma sprawnych aut - są tylko źle zdiagnozowane.
TDI POWER
 
 
spanky 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Maciej
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 144
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-09-14, 10:35   

proponuje najpierw przywrocic autu seryjny program , bo to co tam jest teraz wgrane wola o pomste do nieba ...
_________________
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
woytA6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-09-25, 17:19   

quattros - końcówki wyregulowane w fachowym warsztacie - niestety nie rozwiązało to problemu.

przemik i spanky - dziękuje za Wasze sugestie. Mechanicznie (oprócz pompy wtryskowej) większość już sprawdziłem, więc wasze propozycje, że to soft wydają się dla mnie bardzo przekonywujące. Przyznam sie, że jestem totalnie zielony w temacie diagnozy i zmian "programu" w samochodzie.

Dlatego zwracam sie z prośbą o podanie na PW namiarów na osoby, które mogłyby mi pomóc w przywróceniu seryjnego programu (najlepiej w okolicach lubuskiego, dolnośląskiego lub wielkopolski).

Mam nadzieję, że to jest główny "winowajca" - braku mocy auta i dość sporego spalania jak na uzyskiwane osiągi :)

Ps. Tak, dla zaspokojenia mojej ciekawości, które logi wskazują na program ("wołający o pomstę do nieba").
 
 
woytA6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-09-26, 10:38   

Dziś wyjąłem komputer z auta, wizualnie widać, że pokrywa komputera była otwierana "niefabrycznie" (nr. komputera 4A0 907 401 P). Moje pytanie jako laika w programowaniach brzmi: czy przy wymienie na inny komputer z innego AELa nie modzony oczywiście - przywrócę mu serię ? I czy odrazu powinno się wyczuć różnicę, czy trzeba będzie coś adaptować oraz czy nie wpłynie to na inne rzeczy - w aucie jest oryg. alarm z centralnym , immo itp. itd.


Ps. Dla przypomnienia auto już kupiłem w takim stanie a poprzedni właściciel nic nie wspomniał o jakiś zmianach w programie itp.
 
 
rafal149135 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 232
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-26, 14:36   

Tak, przywrocisz fabryczne dane, tam w sumie z tego co sie orientowalem sa dwie kostki warte pare zlotych(niezaprogramowane) ktore mozesz wymienic. Na AKP pewnie zrobil by Ci to ktos za pare zlotych - pewnie taniej niz kupno nowego kompa.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
przemik 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Warszawa/Końskie
Wysłany: 2012-09-28, 22:18   

Pewnie juz są wlutowane podstawki... szkoda kasy na drugie ECU... daj to komus kumatemu w okolicy wyjmie kosci z "pozal sie Boze modem" a wstawi serie i po problemie.
_________________
Nie ma sprawnych aut - są tylko źle zdiagnozowane.
TDI POWER
 
 
woytA6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-09-30, 21:00   

Wymieniłem ECU na serię. Auto przestało dymić :) więc jest bardzo duży postęp, ale wydaję mi się, że z mocą nadal coś jest nie tak. Auto bardzo wolno się zbiera. Aby rozwiać moje przypuszczenia zrobiłem dziś nowe logi, które umieszczam poniżej.
Bardzo proszę o Wasze opinie na obecny stan.

Statyczne:
000
Log (25 - 000)
001
Log (26 - 001)
003
Log (27 - 003)
007
Log (28 - 007)
011
Log (29 - 011)
013
Log (30 - 013)

Basic Settings:
000
Log (31 - 000)
001
Log (32 - 001)
003
Log (33 - 003)

Dynamiczne:
000
Log (34 - 000,000)
001
Log (35 - 001)
003
Log (36 - 003)
008
Log (37 - 008)
010
Log (38 - 010)
011
Log (39 - 011)

Z góry dzięki za opinie na temat logów.
 
 
woytA6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-10-02, 07:59   

Andi 2.5 tdi w jaki sposób sprawdzić wartość podciśnienia w układzie i jaka powinny być prawidłowe wartości ?
[/b]
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
przemik 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Warszawa/Końskie
Wysłany: 2012-10-02, 12:19   

Uklad podcisnienia swiruje lub sam zawór N75.
Podmien N75 z innego AEL lub AAT i powtorz logi 011 i 010
_________________
Nie ma sprawnych aut - są tylko źle zdiagnozowane.
TDI POWER
 
 
woytA6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-10-09, 20:50   

przemik N75 podmienione - niestety bez zmian. Poniżej zrobione logi z drugim N75
Log (0 - 010)
Log (1 - 011)

Dla porównania zrobiłem jeszcze logi :
- z wypiętą wtyczką od N75
Log (0 - 011)

- z połączonymi wężykami IC i Turbo
Log (1 - 011)
 
 
rafał kozar 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 43
Skąd: kłodzko
Wysłany: 2012-10-28, 19:31   

woyta6
ale niskie obroty też zbyt małe... nastawy fabryczne mówią o 750-800 rpm
_________________
kozi77
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: