Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju wspomagania PYTANIE
Autor Wiadomość
raftor 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 479
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-03-20, 13:14   Wymiana oleju wspomagania PYTANIE

Witam

zrobiłem wszystko zgodnie z opisem na forum , jednak mam kilka pyta? ile płynu powinno wejść do układu mi wszedł niecały litr i poziom oleju czasem sie zmienia mam wrażenie ze nie do ko?ca dobrze go odpowietrzyłem jak mogę to sprawdzić ew poprawić odpowietrzenie

wymieniłem olej na FEBI 6162 zielony , a zlałem ciemnobrązowy praktycznie zerowa przejrzystość , robiłem płukanie układu tak jak to powinno się zrobić

a odpowietrzyłem tak ze na otwartym zbiorniczku skręciłem koła do oporu w obie strony i przytrzymałem kilka s na odpalonym silniku

po całej operacji po 1 dniu poziom podniósł mi sie ponad max zdjąłem nadmiar strzykawką i jest teraz ok ale wydaje mi się ze jeśli poziom poszedł do góry to znaczy ze układ nie jest dobrze odpowietrzony ?

a no i jeszcze z początku słyszałem w okolicy podszybia z prawej strony syczenie jak by powietrze skądś uciekało

czekam na jakieś sugestie ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hemiV8 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Grzegorz
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 473
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-03-20, 15:43   

W moim przypadku według tego opisu robiłem

http://www.audiklub.org/f...php?f=1&t=74452

poza tym że kolor starego płynu był brązowy (przepracowany dosyć mocno) a nie zielony jak nowy wszystko było ok nic się nie zapowietrzyło nic nie syczało itp.. Zalałem jakieś 800ml.
 
 
raftor 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 479
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-03-20, 19:42   

tez dokładnie tak zrobiłem weszło tez około 800ml ale kurcze mam wrazenie ze jednak jest zapowietrzony troche no nic bede obserwował

dziekuje kolego za info ile wlałes plynu takiej informacji oczekiwałem :)

pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Blade05 



Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-25, 14:53   

Odpal samochod, odkręć zbiornik i zobacz czy leci tam czysty płyn? Możesz też pokręcić kierownicą (a najlepiej jak ktoś to za Ciebie zrobi) i sprawdź czy nie wylatują pęcheżyki powietrza <okok>
_________________
http://img819.imageshack....190222kopia.jpg
 
 
hex261288 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 11
Skąd: nowa sól
Wysłany: 2012-07-19, 13:17   

no dobra ale jak wylatują te pęcherzyki powietrza to jak to odpowietrzyć raz a dobrze ? wystarczy kręcenie w lewo i w prawo na postoju ?
 
 
axe 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Robert
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-07-19, 20:42   

hex261288 napisał/a:
no dobra ale jak wylatują te pęcherzyki powietrza to jak to odpowietrzyć raz a dobrze ? wystarczy kręcenie w lewo i w prawo na postoju ?

wystarczy - na zapalonym silniku

u mnie zadzialalo
_________________
Robert
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hex261288 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 11
Skąd: nowa sól
Wysłany: 2012-07-20, 08:40   

udało się, mocno zapowietrzyłem bo spuszczałem stary olej na zgaszonym potem zalałem na zgaszonym nowy, pokręciłem a jak więcej już nie chciało wejść dolewałem na odpalonym, płyn aż się pienił ale wyszło okej.
 
 
Kamis23kx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Kamil
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 113
Skąd: Szczytno/Mazury
Wysłany: 2013-01-27, 13:46   

Witam Koledzy.Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania bo stary był już zmęczony


Sprzęt do wyciągania płynu to zwykła strzykawka dostępna w aptece a wężyk zrobiłem ze skakanki pasuje idealnie <okok> (Za skakankę dostanę od żony po uszach ;p ) Dobry jest giętki wężyk ja wepchałem aż wężyk przy odpływie także wyssałem wszystko.Warto pokręcić kierownicą wtedy reszta z układu spłynie nam do zbiorniczka.(Kręcimy na zgaszonym silniku !)



Następnie nalewamy nowy czysto-zielony płyn.Taki jest dedykowany do A6.Po wlaniu do MAX kręcimy kierownicą (nadal na zgaszonym silniku) płyn rozejdzie się po układzie wtedy znowu dolewamy do MAX i powtarzamy kręcenie.Gdy płyn przestanie ubywać zapalamy auto kręcimy parę razy w lewo,prawo i sprawdzamy stan ewentualnie go uzupełniamy do MAX i jest <okok> Dla formalności po przejechaniu około 50 km. można sprawdzić stan :)



Może jedzie amatorszczyzną ale ja po wymianie odczuwam po kręceniu kierownicą że i ja i pompa mamy lżej :)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=W---a4w1g7E
 
 
Maik78 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 1
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-03-30, 21:46   

Mam pytanko ten olej wspomagania G 002 000 to odpowiednik jest syntetyka czy minelalnego ?? Bo mam Febi na stanie 6161 i 6162 i nie wiem którego mam dolać a etka typuje G 002 000 .Dodam ze dolewka bedzie w passacie B5FL z 2004r i golfie IV 2004r .( Etka typuje G002 000) . Pozdrawiam .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MotoRider 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVG
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: Siemianowice Sląskie
Wysłany: 2013-04-13, 14:34   

odczuliście, że kierownica lżej chodzi? bo ja wymieniałem ze wzgledu na to ze wg mnie ciezko chodzi ale po wymianie nie zauwazylem roznicy
_________________
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 794
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-04-14, 11:33   

ja mam pytanko spuszczę ten olej co mam to wlac normalnie zielony? mój jest taki brązowy przejrzysty. Pompa trochę jeczy ale wymie ja jakos na wakacje. może takim zabiegiem cos jej pomoge tylko czy lac zielony po spuszczeniu tego co mam i bez zadnych problemów powinno być dobrze tak?
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
długas 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARS
Imię: Piotrek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 327
Skąd: LUBIN(zDolnyŚląsk)
Wysłany: 2013-04-14, 12:12   

zarzyk, Wychodzi na to że mogłeś mieć żółty,dlatego dowiedz się dokładnie jaki masz mieć,bo możliwe że ktoś przed tobą zalał zły płyn bo mu "fachowiec" w sklepie powiedział <mysli>
_________________
Punk,Rock,Sex i motocykle.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 794
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-04-14, 15:45   

no dobra a to według czego szukac? na korku lub na zbiorniku mam napisane cos jak pamiętam chyba G2000 jkakos tak
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
MFJemilo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Emil
Wiek: 35
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-14, 21:16   

Kamis23kx napisał/a:
Witam Koledzy.Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania bo stary był już zmęczony
[url=http://images45.foto...07m.jpg]Obrazek[/URL]

Sprzęt do wyciągania płynu to zwykła strzykawka dostępna w aptece a wężyk zrobiłem ze skakanki pasuje idealnie <okok> (Za skakankę dostanę od żony po uszach ;p ) Dobry jest giętki wężyk ja wepchałem aż wężyk przy odpływie także wyssałem wszystko.Warto pokręcić kierownicą wtedy reszta z układu spłynie nam do zbiorniczka.(Kręcimy na zgaszonym silniku !)
[url=http://images33.foto...0cm.jpg]Obrazek[/URL]


Następnie nalewamy nowy czysto-zielony płyn.Taki jest dedykowany do A6.Po wlaniu do MAX kręcimy kierownicą (nadal na zgaszonym silniku) płyn rozejdzie się po układzie wtedy znowu dolewamy do MAX i powtarzamy kręcenie.Gdy płyn przestanie ubywać zapalamy auto kręcimy parę razy w lewo,prawo i sprawdzamy stan ewentualnie go uzupełniamy do MAX i jest <okok> Dla formalności po przejechaniu około 50 km. można sprawdzić stan :)

[url=http://images33.foto...e8m.jpg]Obrazek[/URL]

Może jedzie amatorszczyzną ale ja po wymianie odczuwam po kręceniu kierownicą że i ja i pompa mamy lżej :)



Koledzy, zalecam jeszcze podnieść auto na podnosniku lub chociażby na lewarku.. ja niestety nie podniosłem auta i robiłem ten zabieg na twardym podłożu i uszkodziłem cos w układzie kierowniczym... http://youtu.be/hm8TwqOXQFY sam jeszcze niewiem co ale w najbliższych dniach bede to diagnozował... :/
_________________
emilos
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 794
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-04-14, 23:28   

a stanac na trawie lub na jakiś podstawkach? wtedy tez latwo się kreci.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: