Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana oleju wspomagania PYTANIE

Układ kierowniczy
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Wymiana oleju wspomagania PYTANIE

Post autor: raftor » 20 mar 2012, 13:14

Witam

zrobiłem wszystko zgodnie z opisem na forum , jednak mam kilka pytaĂą ile płynu powinno wejść do układu mi wszedł niecały litr i poziom oleju czasem sie zmienia mam wrażenie ze nie do koĂąca dobrze go odpowietrzyłem jak mogę to sprawdzić ew poprawić odpowietrzenie

wymieniłem olej na FEBI 6162 zielony , a zlałem ciemnobrązowy praktycznie zerowa przejrzystość , robiłem płukanie układu tak jak to powinno się zrobić

a odpowietrzyłem tak ze na otwartym zbiorniczku skręciłem koła do oporu w obie strony i przytrzymałem kilka s na odpalonym silniku

po całej operacji po 1 dniu poziom podniósł mi sie ponad max zdjąłem nadmiar strzykawką i jest teraz ok ale wydaje mi się ze jeśli poziom poszedł do góry to znaczy ze układ nie jest dobrze odpowietrzony ?

a no i jeszcze z początku słyszałem w okolicy podszybia z prawej strony syczenie jak by powietrze skądś uciekało

czekam na jakieś sugestie ?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 20 mar 2012, 15:43

W moim przypadku według tego opisu robiłem

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=74452

poza tym że kolor starego płynu był brązowy (przepracowany dosyć mocno) a nie zielony jak nowy wszystko było ok nic się nie zapowietrzyło nic nie syczało itp.. Zalałem jakieś 800ml.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 20 mar 2012, 19:42

tez dokładnie tak zrobiłem weszło tez około 800ml ale kurcze mam wrazenie ze jednak jest zapowietrzony troche no nic bede obserwował

dziekuje kolego za info ile wlałes plynu takiej informacji oczekiwałem :)

pozdrawiam

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 25 kwie 2012, 14:53

Odpal samochod, odkręć zbiornik i zobacz czy leci tam czysty płyn? Możesz też pokręcić kierownicą (a najlepiej jak ktoś to za Ciebie zrobi) i sprawdź czy nie wylatują pęcheżyki powietrza <okok>

hex261288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:05
Lokalizacja: nowa sól

Post autor: hex261288 » 19 lip 2012, 13:17

no dobra ale jak wylatują te pęcherzyki powietrza to jak to odpowietrzyć raz a dobrze ? wystarczy kręcenie w lewo i w prawo na postoju ?

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 19 lip 2012, 20:42

hex261288 pisze:no dobra ale jak wylatują te pęcherzyki powietrza to jak to odpowietrzyć raz a dobrze ? wystarczy kręcenie w lewo i w prawo na postoju ?
wystarczy - na zapalonym silniku

u mnie zadzialalo
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

hex261288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:05
Lokalizacja: nowa sól

Post autor: hex261288 » 20 lip 2012, 08:40

udało się, mocno zapowietrzyłem bo spuszczałem stary olej na zgaszonym potem zalałem na zgaszonym nowy, pokręciłem a jak więcej już nie chciało wejść dolewałem na odpalonym, płyn aż się pienił ale wyszło okej.

Kamis23kx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 05 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Szczytno/Mazury

Post autor: Kamis23kx » 27 sty 2013, 13:46

Witam Koledzy.Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania bo stary był już zmęczony
Obrazek

Sprzęt do wyciągania płynu to zwykła strzykawka dostępna w aptece a wężyk zrobiłem ze skakanki pasuje idealnie <okok> (Za skakankę dostanę od żony po uszach ;p ) Dobry jest giętki wężyk ja wepchałem aż wężyk przy odpływie także wyssałem wszystko.Warto pokręcić kierownicą wtedy reszta z układu spłynie nam do zbiorniczka.(Kręcimy na zgaszonym silniku !)
Obrazek


Następnie nalewamy nowy czysto-zielony płyn.Taki jest dedykowany do A6.Po wlaniu do MAX kręcimy kierownicą (nadal na zgaszonym silniku) płyn rozejdzie się po układzie wtedy znowu dolewamy do MAX i powtarzamy kręcenie.Gdy płyn przestanie ubywać zapalamy auto kręcimy parę razy w lewo,prawo i sprawdzamy stan ewentualnie go uzupełniamy do MAX i jest <okok> Dla formalności po przejechaniu około 50 km. można sprawdzić stan :)

Obrazek

Może jedzie amatorszczyzną ale ja po wymianie odczuwam po kręceniu kierownicą że i ja i pompa mamy lżej :)

Maik78

Post autor: Maik78 » 30 mar 2013, 21:46

Mam pytanko ten olej wspomagania G 002 000 to odpowiednik jest syntetyka czy minelalnego ?? Bo mam Febi na stanie 6161 i 6162 i nie wiem którego mam dolać a etka typuje G 002 000 .Dodam ze dolewka bedzie w passacie B5FL z 2004r i golfie IV 2004r .( Etka typuje G002 000) . Pozdrawiam .

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 13 kwie 2013, 14:34

odczuliście, że kierownica lżej chodzi? bo ja wymieniałem ze wzgledu na to ze wg mnie ciezko chodzi ale po wymianie nie zauwazylem roznicy
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 14 kwie 2013, 11:33

ja mam pytanko spuszczę ten olej co mam to wlac normalnie zielony? mój jest taki brązowy przejrzysty. Pompa trochę jeczy ale wymie ja jakos na wakacje. może takim zabiegiem cos jej pomoge tylko czy lac zielony po spuszczeniu tego co mam i bez zadnych problemów powinno być dobrze tak?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 14 kwie 2013, 12:12

zarzyk, Wychodzi na to że mogłeś mieć żółty,dlatego dowiedz się dokładnie jaki masz mieć,bo możliwe że ktoś przed tobą zalał zły płyn bo mu "fachowiec" w sklepie powiedział <mysli>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 14 kwie 2013, 15:45

no dobra a to według czego szukac? na korku lub na zbiorniku mam napisane cos jak pamiętam chyba G2000 jkakos tak
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
MFJemilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MFJemilo » 14 kwie 2013, 21:16

Kamis23kx pisze:Witam Koledzy.Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania bo stary był już zmęczony
[url=http://images45.fotosik.pl/1698/6158a09d88b06f07m.jpg]Obrazek[/URL]

Sprzęt do wyciągania płynu to zwykła strzykawka dostępna w aptece a wężyk zrobiłem ze skakanki pasuje idealnie <okok> (Za skakankę dostanę od żony po uszach ;p ) Dobry jest giętki wężyk ja wepchałem aż wężyk przy odpływie także wyssałem wszystko.Warto pokręcić kierownicą wtedy reszta z układu spłynie nam do zbiorniczka.(Kręcimy na zgaszonym silniku !)
[url=http://images33.fotosik.pl/541/67cee9ed863aae0cm.jpg]Obrazek[/URL]


Następnie nalewamy nowy czysto-zielony płyn.Taki jest dedykowany do A6.Po wlaniu do MAX kręcimy kierownicą (nadal na zgaszonym silniku) płyn rozejdzie się po układzie wtedy znowu dolewamy do MAX i powtarzamy kręcenie.Gdy płyn przestanie ubywać zapalamy auto kręcimy parę razy w lewo,prawo i sprawdzamy stan ewentualnie go uzupełniamy do MAX i jest <okok> Dla formalności po przejechaniu około 50 km. można sprawdzić stan :)

[url=http://images33.fotosik.pl/541/2aee205531709ee8m.jpg]Obrazek[/URL]

Może jedzie amatorszczyzną ale ja po wymianie odczuwam po kręceniu kierownicą że i ja i pompa mamy lżej :)

Koledzy, zalecam jeszcze podnieść auto na podnosniku lub chociażby na lewarku.. ja niestety nie podniosłem auta i robiłem ten zabieg na twardym podłożu i uszkodziłem cos w układzie kierowniczym... sam jeszcze niewiem co ale w najbliższych dniach bede to diagnozował... :/
emilos

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 14 kwie 2013, 23:28

a stanac na trawie lub na jakiś podstawkach? wtedy tez latwo się kreci.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga