[ A6 C6] Wymiana termostatu 3,2 fsi
- Jareknowiak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 lip 2011, 18:52
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
[ A6 C6] Wymiana termostatu 3,2 fsi
Jeżeli to komuś się przyda to poniżej opis wymiany termostatu.
Pacjent A6C6 silnik 3,2 FSI
Narzędzia - generalnie używałem klucza z wymiennymi końcówkami TROX,
no i naczynie (czyste) do płynu z chłodnicy.
Rurka igielitowa ok. 0,5m fi 6-8 mm (ale nie koniecznie)
Czas pracy - ok. 4 godz. (ale teraz wiem ze można zrobić to w 2 godz.)
Zacząłem od odkręcenia wszystkich śrub mocujących kolektor dolotowy. Niestety jest to element, który musimy odkręcić gdyż nie dostaniemy się do termostatu.(Zdjęcie nr 1 )
Następnie wypiąłem wszystkie wtyczki czujników i innych elementów wykonawczych z przodu silnika (potem okazało się, że nie było to potrzebne) trzeba tylko odpiąć czujnik temperatury, i takie dwie wtyczki przy siłownikach podciśnienia, no i parę rurek takie cieniutkie gumowe od siłowników podciśnienia (zdjęcie nr 2)
Potem tylko odpiąć dolot do przepustnicy (zdjęcie nr 3). pierwotnie nie odpinałem tego elementu ale utrudniał podniesienie kolektora, uniósł się niewiele, więc śrubokrętem odkręciłem opaskę zaciskową i zdjąłem ten gruby przewód dolotowy.
Teraz czas na podniesienie kolektora dolotowego. Dobrze jest zabezpieczyć wloty do silnika jakimś czystym materiałem, ja niestety nic pod ręką nie miałem więc tego nie zrobiłem. Za podparcie kolektora służył mi młotek, ale może to być jakiś specjalnie przygotowany klocek.(zdjęcie nr 4)
Tutaj trzeba już pomyśleć o spuszczeniu płynu z silnika i chłodnicy. Niestety nie mam zdjęcia ale kurek spustowy znajduje się po lewej stronie pod chłodnicą. Dobrze jest założyć na ten kurek rurkę igielitową nie będzie tak chlapać, ja nie spuszczałem całego płynu ale tylko tyle aby poziom płynu znalazł się poniżej termostatu.
Czerwona strzałka pokazuje jak podnosi się kolektor, białe pokazują termostat oraz .... no właśnie na początku myślałem, że uniosę kolektor i odkręcę siedem śrub termostatu (zdjęcie nr 5)
Niestety połączenie, które widać na pierwszym planie zdjęcia powyżej nie pozwala na jego wyjęcie ( za krótki przewód gumowy) powoduje on, że nie można podnieść termostatu z głowicy. Ten króciec połączony jest z plastikową rurką, która niestety przykręcona jest do głowicy silnika. Na zdjęciu nr 4 dwie najniżej położone strzałki pokazują gdzie znajduje się mocowanie tej rurki.
Trzeba je odkręcić. Po lewej stronie (patrząc na silnik) odkręca się bezproblemowo - śruby są widoczne (zdjęcie nr 6)
,
ale po prawej stronie trzeba się trochę pogimnastykować - chyba że zdejmie się pasek osprzętu. Ja tego nie robiłem więc trochę trwało zanim odkręciłem te dwie kolejne śruby.
Po odkręceniu tych śrub można odsunąć od głowicy tą rurkę i zdjąć termostat, wcześniej trzeba kombinerkami zdjąć opaski zaciskowe na tej krótkiej rurce, które są widoczne na zdjęciu nr 5. Zdjęcie nr 7 pokazuje jak wypina się gumowy króciec łączący termostat z rurką którą odkręciliśmy od głowicy.
Teraz trzeba tylko wyjąć termostat, trochę zachodu z tym jest ale delikatnie uważając na siłownik podciśnienia po lewej stronie jakoś go wyciągnąłem. Nowy termostat montuje się już bez problemu,
nie zapomnijcie wytrzeć do sucha powierzchni do której przylegać będzie nowa uszczelka, którą należy zamontować w nowym termostacie.
Składanie w odwrotnej kolejności. Nalewamy płyn do zbiornika wyrównawczego, uruchamiamy silnik i czekamy aż się sam odpowietrzy. Potem po otworzeniu się termostatu (włączy się wentylator) sprawdzamy czy poziom jest wystarczający w razie braku dolewamy do poziomu max.
No i gotowe. Przynajmniej u mnie tak było.
Pacjent A6C6 silnik 3,2 FSI
Narzędzia - generalnie używałem klucza z wymiennymi końcówkami TROX,
no i naczynie (czyste) do płynu z chłodnicy.
Rurka igielitowa ok. 0,5m fi 6-8 mm (ale nie koniecznie)
Czas pracy - ok. 4 godz. (ale teraz wiem ze można zrobić to w 2 godz.)
Zacząłem od odkręcenia wszystkich śrub mocujących kolektor dolotowy. Niestety jest to element, który musimy odkręcić gdyż nie dostaniemy się do termostatu.(Zdjęcie nr 1 )
Następnie wypiąłem wszystkie wtyczki czujników i innych elementów wykonawczych z przodu silnika (potem okazało się, że nie było to potrzebne) trzeba tylko odpiąć czujnik temperatury, i takie dwie wtyczki przy siłownikach podciśnienia, no i parę rurek takie cieniutkie gumowe od siłowników podciśnienia (zdjęcie nr 2)
Potem tylko odpiąć dolot do przepustnicy (zdjęcie nr 3). pierwotnie nie odpinałem tego elementu ale utrudniał podniesienie kolektora, uniósł się niewiele, więc śrubokrętem odkręciłem opaskę zaciskową i zdjąłem ten gruby przewód dolotowy.
Teraz czas na podniesienie kolektora dolotowego. Dobrze jest zabezpieczyć wloty do silnika jakimś czystym materiałem, ja niestety nic pod ręką nie miałem więc tego nie zrobiłem. Za podparcie kolektora służył mi młotek, ale może to być jakiś specjalnie przygotowany klocek.(zdjęcie nr 4)
Tutaj trzeba już pomyśleć o spuszczeniu płynu z silnika i chłodnicy. Niestety nie mam zdjęcia ale kurek spustowy znajduje się po lewej stronie pod chłodnicą. Dobrze jest założyć na ten kurek rurkę igielitową nie będzie tak chlapać, ja nie spuszczałem całego płynu ale tylko tyle aby poziom płynu znalazł się poniżej termostatu.
Czerwona strzałka pokazuje jak podnosi się kolektor, białe pokazują termostat oraz .... no właśnie na początku myślałem, że uniosę kolektor i odkręcę siedem śrub termostatu (zdjęcie nr 5)
Niestety połączenie, które widać na pierwszym planie zdjęcia powyżej nie pozwala na jego wyjęcie ( za krótki przewód gumowy) powoduje on, że nie można podnieść termostatu z głowicy. Ten króciec połączony jest z plastikową rurką, która niestety przykręcona jest do głowicy silnika. Na zdjęciu nr 4 dwie najniżej położone strzałki pokazują gdzie znajduje się mocowanie tej rurki.
Trzeba je odkręcić. Po lewej stronie (patrząc na silnik) odkręca się bezproblemowo - śruby są widoczne (zdjęcie nr 6)
,
ale po prawej stronie trzeba się trochę pogimnastykować - chyba że zdejmie się pasek osprzętu. Ja tego nie robiłem więc trochę trwało zanim odkręciłem te dwie kolejne śruby.
Po odkręceniu tych śrub można odsunąć od głowicy tą rurkę i zdjąć termostat, wcześniej trzeba kombinerkami zdjąć opaski zaciskowe na tej krótkiej rurce, które są widoczne na zdjęciu nr 5. Zdjęcie nr 7 pokazuje jak wypina się gumowy króciec łączący termostat z rurką którą odkręciliśmy od głowicy.
Teraz trzeba tylko wyjąć termostat, trochę zachodu z tym jest ale delikatnie uważając na siłownik podciśnienia po lewej stronie jakoś go wyciągnąłem. Nowy termostat montuje się już bez problemu,
nie zapomnijcie wytrzeć do sucha powierzchni do której przylegać będzie nowa uszczelka, którą należy zamontować w nowym termostacie.
Składanie w odwrotnej kolejności. Nalewamy płyn do zbiornika wyrównawczego, uruchamiamy silnik i czekamy aż się sam odpowietrzy. Potem po otworzeniu się termostatu (włączy się wentylator) sprawdzamy czy poziom jest wystarczający w razie braku dolewamy do poziomu max.
No i gotowe. Przynajmniej u mnie tak było.
Ja jeszcze dodam od siebie (a także po rozmowie z Jareknowiak), że warto od razu wymienić te 6 małych uszczelek na wlotach do cylindrów... w ASO komplet to ok. 17 PLN...
P.S. Właśnie też mnie to czeka, więc jak coś będę mógł uzupełnić po swoich (mojego mechanika) wzmaganiach to dam znać...
P.S. 2. A tak wygląda ORI termostat:
P.S. Właśnie też mnie to czeka, więc jak coś będę mógł uzupełnić po swoich (mojego mechanika) wzmaganiach to dam znać...
P.S. 2. A tak wygląda ORI termostat:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 18:44 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
Jareknowiak, Witam.Pisałeś o wymianie termostatu.Fantastyczna robota i super opis.Właśnie planuje wymiane i bardzo mi się przyda.Ale w Twoim opisie dodane zdjęcia nie wyświetlają się.Bardzo by się przydały.Jeśli mógłbyś mi je wysłać o ile jeszcze je masz było by łatwiej.Podam mój e mail jeśli byś był tak uprzejmy. miros2508@gmail.com.
Pozdrawiam serdecznie.
Mirek Szymański.
Pozdrawiam serdecznie.
Mirek Szymański.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 07 lut 2013, 08:19
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Eindhoven
ÂŚwietny tutorial!
Czeka mnie też wymiana termostatu, niestety usunięto foty. Czy jest możliwość ich przywrócenia? Mam też pytanie - otóż czy musiałeś po całym zabiegu działać coś VAG-iem? (chodzi mi o sam termostat i uszczelki pod kol. dolotowym, nie o czyszczenie i adaptację przepustnicy gdzie ingerenca VAG-iem jest oczywista).
Mam termostat "GATES-a" - wiesz może jak on się do innych zamienników?
Czeka mnie też wymiana termostatu, niestety usunięto foty. Czy jest możliwość ich przywrócenia? Mam też pytanie - otóż czy musiałeś po całym zabiegu działać coś VAG-iem? (chodzi mi o sam termostat i uszczelki pod kol. dolotowym, nie o czyszczenie i adaptację przepustnicy gdzie ingerenca VAG-iem jest oczywista).
Mam termostat "GATES-a" - wiesz może jak on się do innych zamienników?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
termostat
Witam !
Panowie wlasnie czeka mnie tez wymiana termostatu , juz go kupilem ale brak czasu na wymiane , tu pytanko czy ma awaria termostatu wplyw na poziom plynu ? od tego czasu jak stwierdzono ze termostat padl to obserwuje poziom plynu jest czesto pod kreska MIN .. czy jest to bezpieczne jak ze 2-3 tygodnie sie pokulam ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-08-13, 20:45 ]
witam !
Jestem po wymianie termostatu , pojawilo sie cos dziwnego mimo takich upalow dlugo sie nagrzewa do 90 stopni , ponad 20 km , w miescie na swiatlach duzo szybciej i cos naprawde dziwne jak wyskocze na autostrade to nawet spadnie do 75 stopni , co to moze byc ?
Pozdrawiam
Panowie wlasnie czeka mnie tez wymiana termostatu , juz go kupilem ale brak czasu na wymiane , tu pytanko czy ma awaria termostatu wplyw na poziom plynu ? od tego czasu jak stwierdzono ze termostat padl to obserwuje poziom plynu jest czesto pod kreska MIN .. czy jest to bezpieczne jak ze 2-3 tygodnie sie pokulam ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-08-13, 20:45 ]
witam !
Jestem po wymianie termostatu , pojawilo sie cos dziwnego mimo takich upalow dlugo sie nagrzewa do 90 stopni , ponad 20 km , w miescie na swiatlach duzo szybciej i cos naprawde dziwne jak wyskocze na autostrade to nawet spadnie do 75 stopni , co to moze byc ?
Pozdrawiam
termostat
Witam !
Termostat wymienilem nowy kupiony w ASO , chyba niemozliwe zeby byl uszkodzony ...
[ Dodano: 2015-08-16, 10:34 ]
jeszcze jedno pytanko , znalazlem cos takiego ; czujnika klimatyzacji 4F0959126B za co on odpowiada gdzie go szukac w moim silniku czy wogole mam go moze on odpowiada za skoki temperatury
Termostat wymienilem nowy kupiony w ASO , chyba niemozliwe zeby byl uszkodzony ...
[ Dodano: 2015-08-16, 10:34 ]
jeszcze jedno pytanko , znalazlem cos takiego ; czujnika klimatyzacji 4F0959126B za co on odpowiada gdzie go szukac w moim silniku czy wogole mam go moze on odpowiada za skoki temperatury
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1082
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
czujnik klimatyzacji masz z przodu po stronie kierowcy .jak sciągniesz plastikowa osłone z góry zderzaka osłone to tam bedzie przy chłodnicy klimy wkręcony ten czujnik wymina prosta
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... cgodCFIK9w
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... cgodCFIK9w
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga