Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4] temperatura oleju w trakcie jazdy
Autor Wiadomość
pablo90 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 266
Skąd: Kielce/Kraków
Wysłany: 2011-05-29, 12:56   [A6 C4] temperatura oleju w trakcie jazdy

Witajcie,

wiem ze na forum byl juz poruszany taki watek ale nie znalazlem w nim odpowiedzi na swoje pytania. od kiedy zrobilo sie cieplo - ponad 20 stopni zauwazylem ze temp. oleju na trasie jest wyzsza niz w zimie.
silnik mam zalany castrolem pol-syntetykiem.
w zimie temperatura oleju byla na tej kresce miedzy 60 a 130 wiec podobno 90 stopni przy jezdzie ok 100km/h.
teraz przy bardzo spokojnej jezdzie - do 90-100 jest ok 100 stopni.
jednak jak tylko but pojdzie w podloge - 120-130 to temperatura skacze do jakis 110-115 stopni.
ostatnio przy 160 km/h (jechalem tak ok 3 minut) temperatura zbizala sie dosc szybko do 130 stopni. obroty na 5tym biegu ok 3000-3200..

czy to aby nie za duze wartosci ?
wiem ze w AAT nie ma chlodnicy oleju a w AELach juz sa, czy Wasze AELe sie tak nie grzeja ?
no i jak to jest z takimi silnikami jak ja mam ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Michaelo 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 227
Skąd: PP-PCH-PO
Wysłany: 2011-05-29, 13:15   

pablo90 napisał/a:
wiem ze w AAT nie ma chlodnicy oleju a w AELach juz sa, czy Wasze AELe sie tak nie grzeja ?


U mnie w AEL wskaźnik temp. jest niemal cały czas idealnie na tej kresce pomiędzy 60 a 130C. Bardzo rzadko się wychyla ponad nią.
_________________
WEBASTO Feel the drive
 
 
pablo90 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 266
Skąd: Kielce/Kraków
Wysłany: 2011-05-29, 13:33   

no wlasnie martwi mnie to ze u mnie tak faluje czasem, ale z drugiej strony Ty masz chlodnicę oleju, która może jakoś na to wplywac jak sama jej nazwa na to wskazuje :P
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1259
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-05-29, 16:37   

u mnie w lato przy dużych prędkościach dzieje się podobnie.
Ale tylko minimalnie wzrasta temp oleju. Po zwolnieniu spada.
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 461
Skąd: Mielec
Wysłany: 2011-05-29, 17:59   

w mnie nigdy nie osiągnąlem nawet 130 stopni .
max przy butowaniu 140-150 - przez około 50 km - wskazówka osiągnęła około 100-110 stopni, - było to w lecie przy ponad 30 stopniach
przy jeździe do 120km/h wskazówka nigdy nie wychodzi pow 90 - raczej sztywno na tej kresce stoi, w mieście temp oleju nigdy nie podskoczyła w czasie np długiego stania w korkach,
podobnie rzecz sie ma jak z temp wody na wskaźniku - jakoś nigdy nie wskazuje że ten silnik sie przegrzewa,

olej mam w silniku mobil 0w40 - pełen synetetyk
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1259
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-05-29, 18:00   

jeśli miałbym doprecyzować swoją wcześniejszą wypowiedź brzmiała by identycznie jak napisał to Dodek.
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pablo90 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 266
Skąd: Kielce/Kraków
Wysłany: 2011-05-29, 18:22   

ciekawe w takim razie co stoi za wyzsza temperatura oleju u mnie..
czy brak chlodnicy oleju w przeciwienstwie do Waszych silników
czy ch***wy olej...
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 461
Skąd: Mielec
Wysłany: 2011-05-29, 18:26   

pablo90 napisał/a:
ch***wy olej...
- a jaki masz ?

1 olej duzo daje - wiem na przykładzie malucha
2 brak 6 biegu ! <figielek>
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1259
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-05-29, 18:32   

może pompa olejowa już nie wyrabia?
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pablo90 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 266
Skąd: Kielce/Kraków
Wysłany: 2011-05-29, 18:36   

no wlasnie.. ja nie mam 6cio biegówki... jak jade ok 100 km/h to mam 2000 obrotow wiec turbo juz kreci...
a silnik mam zalany castrolem polsyntetykiem..
 
 
pablo90 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 266
Skąd: Kielce/Kraków
Wysłany: 2011-05-29, 20:52   

chlodniczego dolewam raz na rok, nie czesciej a nie wiem czy nie rzadziej...
 
 
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 756
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2011-05-29, 23:41   

Dużo do powiedzenia ma olej, testowane na 2,8 v6 kumpla, różnica przy butowaniu około 20 stopni, castrol vs motul. Przy spokojnej jeździe bez znaczenia...
_________________
TDI +
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pablo90 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 266
Skąd: Kielce/Kraków
Wysłany: 2011-05-30, 10:16   

zaleje go przy nastepnej wymianie jakims lepszym olejem i zobaczymy co bedzie sie działo..
jaki olej polecacie ?
 
 
Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 538
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-30, 10:47   

GM
_________________
 
 
pablo90 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 266
Skąd: Kielce/Kraków
Wysłany: 2011-05-30, 14:37   

gm w sensie od opla? pierwszy raz widze taki olej <rotfl>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: