Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-02-08, 21:02
[ A6 C6] Procedury diagnostyczne
Autor Wiadomość
wojciech_A6_C6 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Wojciech
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-07, 23:26   [ A6 C6] Procedury diagnostyczne

W tym temacie proponuję wstawiać gotowe procedury krok po kroku kodowania/zmian w naszych autkach.

Jako pierwszy wklejam procedury znalezione gdzieś na chomiku. Nie gwarantuję że są w 100% poprawne :)

miłej zabawy !

* Aktywacja prędkościomierza cyfrowego w FIS

Wchodzimy w grupę 17 Instruments następnie: kodowanie
Kod który się nam wyświetli bezwzględnie zapisujemy zanim cokolwiek zaczniemy zmieniać pozwoli nam to wrocić do punktu wyjścia jeśli coś zrobicie źle
W moim przypadku było to 0262108
Zmieniamy wynik tylko pierwszych czterech cyfr (trzy ostatnie nie służą do kodowania sumarycznego)
Oto możliwości kodowania

Na początku odiąłem od 0262 liczbę 0002 (w/o Driver Information System DIS) a dodatkowo dodałem 2048 (Switch Option of Bord Computer Levels (MY 2006+)
Na pewno musi być odjęta ta "2" ale co (i czy wogole coś) daje ten kod 2048 tego nie wiem dałem go w ciemno

Jeśli ktoś wie do czego on jest to proszę o info ja mam A6 z 2007 uznałem że może mnie to dotyczy ale szczerze mówiąc nie wiem czy coś mi to daje .

Na koniec dajemy D'it i wychodzimy z grupy 17


Teraz wchodzimy w grupę 16 Stering Whell następnie: kodowanie
Mamy takie mozliwości


I tak jak poprzednio odczytujemy swój kod zapisujemy kod przed zmianami.
Mój kod to 0002021
Zmieniamy przed ostatnią cyfrę na 4 czyli wynikowo 0002041
dajemy D'it i wychodzimy całkiem z programu

Od tego momentu możemy się cieszyć pełnym komputerem mamy do dyspozycji dwie grupy pomiarowe oraz cyfrowy prędkościomerz tak to przynajmniej u mnie wyglądało .


I w ten sposób omineliśmy żenującą pazerność audi bo takie coś jest już od dawna w standarcie u innych marek bez dopłacania a audi wymyśliło sobie że można jeszcze strzyc klienta nawet za takie podstawowe cechy wyposarzenia. Każdy z nas ma FIS-a tylko w niektórych wersjach nie wstydzmy się tego słowa "bidniejszych" jest to zablokowane brakiem przełącznika w manetce jak i ustawieniami w kompie.
No to się napisałem ale może uszczęśliwie niejednego posiadacza C6

tylko ze ja mam kolorowy wyswietlacz i nie wiem czy u mnie to zadziala jutro sie pobawi zobaczymy


* Aktywacja ukrytego menu w MMI

Aktywacja ukrytego menu w VAG-COM
Kod:
Select 07 - Control Head
Select Adaptation - `10
Select Channel 08
Select Read
Enter new value 1
Select Test
Select Save
Select Done, Go Back
Select Close the controller


* Blokowanie bagaznika powyzej 5km

Procedura kodowania:
1) Wchodzimy do sterownika:
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen (Komfortsystem)
2) Wybieramy
STG Codierung -> Funktion 07
3) Odczytujemy wartość w Software Coding
np. 12865
Dodajemy do tej liczby 00016
Wartość tą wpisujemy w oknie w miejscu odczytanego dotychczasowego kodu (linijka Software Coding)
5) Zatwierdzamy "Do it!"
6) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.


*Czyszczenie regeneracja filtra cząstek stałych DPF

Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

Wymagania wstępne (ogólne):

* Włączamy zapłon
* Włączamy silnik
* Temperatora płynu chłodzącego powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
* Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii (?wiatła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

Warunki jakie należy spełnić:

* Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
* Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
* Czas trwania ok..15-20 Minut
* Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]

* Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


* Domykanie szyb z pilota

Procedura kodowania:
1) Wchodzimy do sterownika:
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen (Komfortsystem)
2) Wybieramy
STG Codierung -> Funktion 07
3) Odczytujemy wartość w Software Coding
np. 12865
Dodajemy do tej liczby 000064- kod funkcji domykania szyb z pilota
Wartość tą wpisujemy w oknie w miejscu odczytanego dotychczasowego kodu (linijka Software Coding)
5) Zatwierdzamy "Do it!"
6) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.


* Kodowanie parktronika

Wybierz moduł 76
Kodowanie sterownika - funkcja 07
Przykład numeru kodu : 11103
?xxxx - niedostępne
x?xxx - rodzaj skrzyni biegów
0 - Skrzynia manualna
1 - Skrzynia automatyczna
xx?xx - potwierdzenie funkcji
0 - nieaktywne
1 - aktywne (standard)
xxx?x - rodzaj karoserii
0 - sedan
1 - avant
xxxx? - model auta
3 - Audi A3
4 - Audi A4
6 - Audi A6
8 - Audi A8
Adaptacja sterownika
Wybierz moduł 76
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
->Kanał 01 - Głośność sygnału ostrzegania
Wartości do ustawiania głośności są pomiędzy 2 i 7. Podczas wprowadzania nowej można testować sygnał wrzucając bieg wsteczny.
->Kanał 02 - Wysokość dźwięku sygnału ostrzegania
Wartość wysokości dźwięku wybiera się pomiędzy 0 i 4 (0,5 - 2 kHz). Testowanie jak wyżej.


* Odblokowanie EJECT w napędzie DVD nawigacji
[37] - Navigation
Channel 068: Ejection Lock
0 = Eject Button active
1 = Eject Button inactive (Anti-Theft)


* Odblokowanie TV podczas jazdy

Opis dotyczy odblokowania wizji w autach (A6 C6, A8, Q7, Q5, i pewnie innych z softem MMI powyżej 4420) z TV, albo z TV i innymi źródłami video (DVD, PSP, itd...)
Normalnie przy ruszeniu - obraz z naszego ekranu MMI znika, co jest zgodne z obowiązującym prawem w większości krajów EU 8-)
Bo prawo to mówi, że kierowca nie może oglądać telewizji w trakcie jazdy. Jest to logiczne i słuszne :)
Co jednak zrobić kiedy kierowca wcale nie chce oglądać tv, czy filmu z DVD, ale obok, czy z tyłu ma upierdliwego pasażera (pasażerów) żądnego wrażeń z PSP/filmu DVD czy głodnego wiadości z TV?
Otóż taki kierowca wcale nie musi płacić paruset złotych za "ściągnięcie blokady u xyz", ani podłączać jakichś magicznych urządzeń.
Wystarczy że zrobi kilka dość prostych rzeczy... :)

No dobra, co potrzeba?

- kabel (najlepiej VC, ale może też być commander)
- programik zawarty w instrukcji

Zaczynamy.

1) Odczytujemy numer seryjny MMI head unit
- Wybierz moduł 07 w VAG-COM/VCDS
- Wybierz "Advanced ID - 1A"
- Skopiuj wartość z "Serial number". Jeśli jest kilka wartości - skopiuj pierwszą.

2) Uruchom programik VIMgen - do instalacji potrzebuje Microsoft Frame Network 3.5!!!
- w okienko programu wklej serial
- wciśnij "generate"
- skopiuj uzyskany LOGIN :)

3) W VC/VCDS (nadal w module 07) daj "Security Access - 16"
.... i wklej uzyskany LOGIN
Jeśli wyskoczy "code not valid" - użyj alternatywnego loginu (generowane dwa...)

4) W VCDS/VC wybierz "Adaptation - 10"
- Wybierz kanał 63
- naciśnij "read"
- ustaw wartość kanału na 255
- naciśnij "test"
- naciśnij "save"
- naciśnij "Done, Go Back", zamknij komunikację z modułem 07 i zrestartuj MMI

To wszystko :) - teraz wizja wyłączy się dopiero jak pojedziesz naprawdę szybko :-P
Zarówno Ty jak i Twoi pasażerowie będziecie musieli skupić się na jeździe jak auto przekroczy 255km/h :mrgreen:

W MMI 3G - analogicznie, tyle że MMI Head unit nie ma adresu 07, a 5F i adaptujemy kanał 48 , a nie 63 :)


* Otwieranie zacisków hamulcowych do celów serwisowych


Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
* Włączony zapłon ( w pozycji ON )
* Hamulec postojowy WY??CZONY !! ! ( w pozycji OFF)
Audi A6, S6, Allroad (4F), A5/S5:

Otwieranie zacisków hamulcowych:
Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "007"
[Idź!]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.
Zamykanie zacisków hamulcowych:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "006"
[Idź!]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Końcowy test funkcjonowania hamulca:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "010"
[Idź!]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]


* Podświetlenie deski rozdzielczej


1) 17 (instrument cluster)
2) security access: 13861
3) 07 coding
4) ostatnią cyfrę zmień na:
0 - wskazówki i OFF skalę (KL.15 & Kl.58 Off)
1 - wskaźnik, skala OFF (KL.15 & Kl.58 Off)
2 - wskaźnik z, skala (KL.15 & Kl.58 Off)
3 - wskaźniki i skale (2. Krzywej - KL.15 & Kl.58 Off)


* Pryzwrócenie Battery Level

Przywrócenie Battery Level / poziomu naładowania akumulatora
Kod:
Select 07 - Display/control unit
Select Adaptation
Select Channel 02
Add 32 to the current value
Select Test
Select Save
Close the controller


* Przywrócenie Instrument Cluster

INSTRUMENT CLUSTER
STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62
+01 - Radio
+02 - Telefon
+04 - Navigation
+08 - Telematics
+16 - Instrument Cluster
To add navigation, add +4 to the current value.
przeważnie ma być to wartość 21 ( czli suma 16+4+1 i tak było też w moim wypadku)...


* Regulacja reflektorów ksenonowych

REGULACJA REFLEKTORÓW XENONOWYCH
WYPOSA?ONYCH W UK?AD AUTOMATYCZNEGO POZIOMOWANIA
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.
Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
> Pojazd musi stać na równym podłożu
> Hamulec ręczny musi być zwolniony
> Zapłon musi być włączony
> ?wiatła wyłączone
> Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-?wiatła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]


* Sterowanie drzwi i szyb po wyłaczeniu stacyjki

Procedura kodowania:
1) Wchodzimy do sterownika:
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen (Komfortsystem)
2) Wybieramy
STG Codierung -> Funktion 07
3) Odczytujemy wartość w Software Coding
np. 12865
Dodajemy do tej liczby 002048
Wartość tą wpisujemy w oknie w miejscu odczytanego dotychczasowego kodu (linijka Software Coding)
5) Zatwierdzamy "Do it!"
6) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.


* Tryb skandynawski

Tryb skandynawski włacza światła dzienne przednie i światła tylne zaraz po
właczeniu zapłonu.

1)Wybrać 09 - centralna zespół elektr
2)kodowanie 07
3)ostatnią cyferkę zamienić na 2
4) Zatwierdzamy "Do it!"
5) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.

Powrót do normalnego ustawienia - "2" zamieniamy na "1"


* Wkodowanie tylnych świateł LED

1. Uruchom Vag-Com
2. Przejdź do modułu 46 - Comfort System
3. Przejdź do kodowania (Coding)
4. Dodaj 0131072 do aktualnej wartości.
5. Zapisz i wyjdź.


* Wyłaczenie kontrolki zapięcia pasów bezpieczeństwa

17 (instrument cluster)-> security access: 13861 -> coding -> przedostatnią cyfrę zmień na "0"


* Wyłaczenie poduszki pasażera

Wybierz 15 (Airbags)
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne
W kanale 01 należu wpisać odpowiednią liczbę:
0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna
1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna


* Zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15 km

PRZYK?AD ZASTOSOWANIA:
Spróbujmy aby w naszym aucie zamki w drzwiach i klapie bagażnika zamykały się automatycznie po ruszeniu (przekroczeniu 15km/h), a następnie po zatrzymanu, zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka otwierały się.

Potrzebujemy:
- interfejs
- komputer z oprogramowaniem (VAG-COM)
Procedura kodowania:
1) Wchodzimy do sterownika:
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen (Komfortsystem)
2) Wybieramy
STG Codierung -> Funktion 07
3) Odczytujemy wartość w Software Coding
np. w moim przypadku było to 12865
UWAGA: Koniecznie zapisać wartość kodu sprzed zmiany by wrazie niepowodzenia (nie zadziałania, itp) wpisać go ponownie.
Rozszyfowując tą wartość mamy:
+ 008192
+ 004096
+ 000512
+ 000064
+ 000001
SUMA = 12865
tymsamym rozszyfrowaliśmy jakie funkcje mamy włączone - patrz lista kodowania powyżej.
4) dodajemy funkcję zamykania zamków po przekroczeniu 15km/h i odblowowywania ich po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. W tym celu musimy dodat wartość kodu:
+ 000032
nowa Suma = 12897
Wartość tą wpisujemy w oknie w miejscu odczytanego dotychczasowego kodu (linijka Software Coding)
5) Zatwierdzamy "Do it!"
6) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wojciech_A6_C6 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Wojciech
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-08, 10:33   

Jesteś pewien, że w MMI basic też ?
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2049
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2011-05-08, 14:37   

brawo kolego @wojciech_A6_C6
szacun dla Ciebie <okok>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
marski24 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 49
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-05-10, 21:38   

w Basic tez działa :)
 
 
Zygi 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 413
Skąd: Stolica WLKP / UK
Wysłany: 2011-05-10, 22:45   

Procedury diagnostyczne A6 C6 4F dostepne są równiez na stronie Ross-Tech w tym linku --->Ross-Tech Audi A6 C6 4F
 
 
Gut 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-01, 08:59   

Pytanko, czy kodować itd. można za pomocą KTSa?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wojciech_A6_C6 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Wojciech
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-23, 10:26   

Polecam także lekturę ---> http://de.openobd.org/audi.htm
 
 
tomciup 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Wiek: 38
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 110
Skąd: TBG / Peterborough
Wysłany: 2011-11-27, 18:32   

Odświerze temat odnośnie kodowania. Nie moge nić znaleźć na ten temat. Mianowicie:
Czy przy elektrycznie składanych lusterkach można zaprogramowa że po zamknięciu auta one też się będą składać. Bo teraz moge je złożyć tylko joystikiem. <uoee>
_________________
Audi A6
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=40204
NIECH MOC BęDZIE Z WAMI
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2084
Skąd: Iława
Wysłany: 2011-11-30, 10:43   

Już było ...
http://www.a6klub.pl/audi...-vt22881,15.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
elvis220280 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 316
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-06-25, 12:40   Re: Procedury diagnostyczne

wojciech_A6_C6 napisał/a:
W tym temacie proponuję wstawiać gotowe procedury krok po kroku kodowania/zmian w naszych autkach.

Jako pierwszy wklejam procedury znalezione gdzieś na chomiku. Nie gwarantuję że są w 100% poprawne :)

miłej zabawy !


* Odblokowanie TV podczas jazdy

Opis dotyczy odblokowania wizji w autach (A6 C6, A8, Q7, Q5, i pewnie innych z softem MMI powyżej 4420) z TV, albo z TV i innymi źródłami video (DVD, PSP, itd...)
Normalnie przy ruszeniu - obraz z naszego ekranu MMI znika, co jest zgodne z obowiązującym prawem w większości krajów EU 8-)
Bo prawo to mówi, że kierowca nie może oglądać telewizji w trakcie jazdy. Jest to logiczne i słuszne :)
Co jednak zrobić kiedy kierowca wcale nie chce oglądać tv, czy filmu z DVD, ale obok, czy z tyłu ma upierdliwego pasażera (pasażerów) żądnego wraże? z PSP/filmu DVD czy głodnego wiadości z TV?
Otóż taki kierowca wcale nie musi płacić paruset złotych za "ściągnięcie blokady u xyz", ani podłączać jakichś magicznych urządze?.
Wystarczy że zrobi kilka dość prostych rzeczy... :)

No dobra, co potrzeba?

- kabel (najlepiej VC, ale może też być commander)
- programik zawarty w instrukcji

Zaczynamy.

1) Odczytujemy numer seryjny MMI head unit
- Wybierz moduł 07 w VAG-COM/VCDS
- Wybierz "Advanced ID - 1A"
- Skopiuj wartość z "Serial number". Jeśli jest kilka wartości - skopiuj pierwszą.

2) Uruchom programik VIMgen - do instalacji potrzebuje Microsoft Frame Network 3.5!!!
- w okienko programu wklej serial
- wciśnij "generate"
- skopiuj uzyskany LOGIN :)

3) W VC/VCDS (nadal w module 07) daj "Security Access - 16"
.... i wklej uzyskany LOGIN
Jeśli wyskoczy "code not valid" - użyj alternatywnego loginu (generowane dwa...)

4) W VCDS/VC wybierz "Adaptation - 10"
- Wybierz kanał 63
- naciśnij "read"
- ustaw wartość kanału na 255
- naciśnij "test"
- naciśnij "save"
- naciśnij "Done, Go Back", zamknij komunikację z modułem 07 i zrestartuj MMI

To wszystko :) - teraz wizja wyłączy się dopiero jak pojedziesz naprawdę szybko :-P
Zarówno Ty jak i Twoi pasażerowie będziecie musieli skupić się na jeździe jak auto przekroczy 255km/h :mrgreen:

W MMI 3G - analogicznie, tyle że MMI Head unit nie ma adresu 07, a 5F i adaptujemy kanał 48 , a nie 63 :)


skąd mam wiedzieć czy w ogole mam opcje TV w moim MMI ??
_________________

 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2084
Skąd: Iława
Wysłany: 2012-06-25, 12:51   

Pytasz się czy masz tuner TV w aucie ??
I po co tak cytować... .
 
 
elvis220280 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 316
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-06-25, 13:01   

to powiedz kolego jak to sprawdzić ... bo może mam a nie mam uruchomione ?
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2084
Skąd: Iława
Wysłany: 2012-06-25, 13:19   

Ta procedura przeznaczona jest dla posiadających tuner TV w bagażniku, odblokowuje oglądanie TV podczas jazdy autem. Jeżeli do tej pory nie używałeś TV to szczerze wątpię, że posiadasz. Raczej zauważył być klawisz TV na konsoli MMI ;)
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-25, 13:22   

elvis220280, naciśnij klwisz TV na konsoli... jeśli zadziała TV, to znaczy, że masz TV (pozostaje pytanie jakiego typu, ale pewnie analogowe)...

Możesz także mieć przycisk, a nie mieć TV...

W tym modzie chodzi o to, aby jadąc, można było oglądać TV. Standardowo, ze względów bezpiecze?stwa, nie da się tak <okok>
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
elvis220280 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 316
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-06-25, 13:43   

na konsoli MMI mam MEDIA czy jakoś tak ... a TV nie oglądałem ...
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: