Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI] Stukanie w silniku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

[A6 C5 2.5TDI] Stukanie w silniku

Post autor: lukidb » 04 cze 2010, 00:38

Witam.
Przejechałem dziś około 100km, wróciłem do domu, po 30min wychodzę, aby podskoczyć po jakieś piwko do sklepu odpalam auto i... no właśnie. bardzo mocny głuchy stukot dobiegający spod maski, od razu off, ale ciekawość nie pozwoliła tego tak zostawić, otwarłem maskę, odpaliłem i nasłuchuję skąd ten stukot dobiega i... najbardziej słychać w okolicy filtra powietrza, kolo obudowy rozrządu, albo spod tej obudowy właśnie, kiedy wciskam pedał gazu stukot przyspiesza. Wszystkie kontrolki ok.
Ktoś może wie o co biega? Czy to rozrząd? Odpalać jeszcze aby nagrać dźwięk, czy laweta i do serwisu?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: [A6 C5 2.5TDI] Stukanie w silniku

Post autor: tx-didi » 04 cze 2010, 08:20

lukidb pisze: Ktoś może wie o co biega? Czy to rozrząd? Odpalać jeszcze aby nagrać dźwięk, czy laweta i do serwisu?
gdyby to byl moj samochod - wybralbym lawete. Balbym sie ze cos jeszcze bardziej sie uszkodzi.... W warsztacie prawdopodobnie podejma ryzyko aby uruchomic silnik (najbardziej to wlasnie oni powinni posluchac), wtedy nagraj

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 04 cze 2010, 14:20

ok.
Samochód w warsztacie, choć nie powiem, abym był pewny mechanika.
Na szczęście auto nie jest moje.
Swoje chyba targałbym w Kraków, to co prawda 100km ale...

[ Dodano: 2010-06-06, 20:56 ]
To znów ja ;-)
Jak już pisałem samochód trafił do znajomego mechanika. Zostawiłem auto pod domem Pan miał zjawić się, załadować auto na lawetę i wziąć do warsztatu. Padło na niego ponieważ warsztat jest o rzut beretem i laweta nas nie zrujnuje.
Panowie podobno zabrali auto o omówionej porze i zaraz mieli zabrać się za naprawę. Dzwoniąc do warsztatu około godziny 17 bylem pewny, ze samochód już jest przynajmniej zdiagnozowany. Usłyszałem "tak już rozebrany, ale nie wiem stary co dokładnie jest bo kolega rozbierał, a nie ma go w tej chwili, zadzwoń rano." Wieczorkiem wracając od znajomych postanowiłem zajrzeć do warsztatu i tu moje zdziwienie, samochód nie ruszony. A to jeszcze nic. Zona wieczorem opowiada, ze zajechało dwóch Panów, odpalili auto wsiedli i pojechali - zje...ym autem, z którym nie wiadomo co jest... masakra.
Auto oczywiście od znajomego zostało zabrane i sholowane do innego warsztatu.
Po południu już było wiadomo - walki rozrządu :-(
Proszę o poradę, jakie walki wybrać?
Na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie, co jeszcze sprawdzić, wymienić, zbadać?
Mechanika, u którego jest teraz samochód tez nie jestem w 100% pewny i chce mieć rękę na pulsie, wiedzieć o co zapytać i czym go zaskoczyć.
To już 3 gość który zajmuje się tym autem (zapomniałem chyba wspomnieć, ze chodzi o a4 2,5tdi mojej matki) mam nadzieje, ze ten się wykaże, bo już jestem na skraju wyczerpania nerwowego i zamierzam rozpocząć pogrom idiotów, którzy nazywają siebie mechanikami.

[ Dodano: 2010-06-07, 20:52 ]
Panowie, na prawdę nikt nie potrafi mi pomóc?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 cze 2010, 00:54

lukidb pisze: Panowie, na prawdę nikt nie potrafi mi pomóc?
lukidb
to wcale nie takie proste - chyba niemal polowa postow w dziale c5/diesle dotyczy bezposrednio lub posrednio walkow rozrzadu/hydrauliki. Po zapoznaniu sie z nimi sam podejmiesz decyzje najbardziej odpowiednia do:
- poziomu uwielbienia dzwieku v6 tdi w wydaniu 2.5
- zasobnosci portfela
- determinacji aby w pelni naprawic samochod mamie

polecam zapoznac sie z np:

zagadnienieniem hydrauliki

oraz
tutaj

podejrzewam ze najrozsadniejsza wskazowke znajdziesz tu

Jak przegladniesz podane tematy to pewnie odniechce Ci sie szukac dalej (i tak jestem w szoku, ze pomimo posiadania w rodzinie 2 egzemplarzy 2.5 nadal zyjesz w blogiej nieswiadomosci.... - bo chyba nie brales nas 'pod wlos' ??)

Moja opinia prawdopodobnie nie spodoba Ci sie - poniewaz wcale nie jest pomocna (niestety tak wlasnie to widze), ale..... czy naprawde mama zauwazy roznice jak bedzie powozic 1.9 tdi ? (diesel wskazany aby sie nie przestawiac na stacji beznynowej).

lecz gdybys jednak zdecydowal sie naprawiac to pewnie sprawdzilbym jeszcze: wtryskiwacze, pompe wtryskowa, kompresje, turbo. Wymienilbym w ciemno: odme, zaworki zwrotne oleju (pod podstawa filtra) oraz oringi na rurach wodnych (tych, ktore sa pomiedzy rzedami cylindrow i wchodza do bloku i glowic) - to tylko z rzeczy, ktore i tak beda 'na wierzchu'. Jestem przekonany ze koledzy jeszcze dorzuca 'pare drobiazgow'.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga