[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie
Qrcze temat obszerny i nie za bardzo wiem od czego zacząć.
Napewno będą luki - więc postaram się uzupełniać wątpliwości.
Założyłem u siebie ogrzewanie dodatkowe.
Do montażu wybrałem zestaw analogowy Thermo-Top C z telestartem HTM 100
Jest to zestaw który z powodzeniem zastępuje (i przewyższa) to co montowane jest fabrycznie ze sterowaniem z poziomu MMI i odpalaniem z pilota.
Dlaczego?
- dlatego że daje możliwość zdalnego ustawiania żądanej temperatury w aucie i jej kontroli :D
Instalacja dotyczyła kilku głównych grup:
1) instalacja samego piecyka
Po demontażu zderzaka, lewej lampy i lewego koła z nadkolem - widać sporo miejsca - to tam fabrycznie siedzi piecyk (pod lewą lampą) i tam go zamontowałem - są fabryczne dziury na uchwyt albo oryginalny, albo uni z przewiercanymi otworami montażowymi
2) Rury... tutaj troszkę się zastanawiałem nad rozwiązaniem...
Oryginalnie ogrzewanie wpięte jest w zasilanie silnika od strony pompy wody, oraz w zasilanie i powrót nagrzewnicy - zadanie realizowane jest dzięki systemowi trójdrożnemu z trójdzielnym zaworem...
Ja wykorzystałem część oryginalnej instalacji webasto ... zrezygnowałem z zaworu przełączającego (odcinającego ogrzewanie dodatkowe).
Piecyk wpiąłem bezpośrednio w zmodyfikowany obwód zasilający nagrzewnicy. Jak się później okazało - identyczne rozwiązanie stosują Niemcy... różnica jest taka że za instalację biorą 1700Euro :D
Co potrzeba?
- metalowa rura trójdrożna i kilka gumowych, - kupionych od gościa z Gliwic (hurt - auto - części coś tam)... za kilka złotych i nieco "zmodyfikowana". Po co metalowa? - bo idzie tuż nad wydechem.... i jak metalowa nie będzie to się usmaży.
Podłączona z jednej strony do zasilania nagrzewnicy w podszybiu (wystarczy odkręcić moduł zaworowo-pompowy) i do "wyjścia silnika" w miejsce usuniętej rury oryginalnej (rysunek!).
Z drugiej strony po prostu do piecyka (rysunek :D )
W aucie są gotowe wszystkie uchwyty/śruby/przepusty/gwinty do położenia owej tajemniczej metalowej 3-rurki. Leży sobie dłuższym bokiem na lewej podłużnicy, a krótszy boczek wchodzi za taką blaszaną osłonę grodzi. Gwint śruby uchwytu krótszego boku przechodzi przez gotowy otwór blachy i stanowi jej dodatkowe mocowanie później. Ta blacha ma chronić rureczki biegnące kilka centymetrów od wydechu.
Ważna uwaga: do położenia rur trzeba:
- odłożyć na bok zbiorniczek wyrównawczy
- zdjąć plasticzek z góry silnika :D
- odkręcić 2 śrubki owej blachy
- odkręcić 2 śruby zespołu pompowo-zaworowego w podszybiu i od spodu odpiąć od niego rurkę (którą w całości później możemy przerobić np. na zasilanie chłodnicy maszyny do pędzenia bimbru :roll: 8-)
... to wszystko !
3) instalacja paliwowa
- w zestawie była nowiutka pompka z zaworem zwrotnym i parenaścei metrów bardzo twardego, cieniutkiego węza paliwowego, parę złączek, łączek gumowych i kolanek...
Wydawało się łatwo....
a łatwo nie było
Dobra. W bagażniku pod podłogą, tuż za siedzeniem są magiczne plastiki. Po ich odpięciu ukazał się dekiel pompy paliwowj. Po jego odkręceniu - sama pompa. Wchodzi do niej wtyczuszka i dwa króćce paliwowe. Widzimy trzeci dydek , a króćce były tylko dwa... Ten trzeci dydek jest do webasta...
Odpinamy towarzystwo (króćce i wtyczkę) i kręcimy obejmą... Po jej wykręceniu ( :D hehe ... ) - widzimy że ten trzeci dydek jest zaślepiony. Odślepiamy go (wiertartka i wiertło 2mm ), od środka podłączamy wężyczek obcięty na skos, sięgający w prowadnicy pompy do dna zbiornika i zbiornik zakręcamy
Teraz do tego trzeciego dydka podłączamy nasz wężyk i schodzimy tam gdzie idą sobie przewody paliwowe.... czyli odkręcamy od spodu plastik po prawej stronie....
Ufff jest wnęka i dziurka na przykręcenie pompy webasta
ÂŁączymy pompę webasta z przewodem paliwowym od strony baku... w prowadnicy przewodów paliwowych od spodu jest miejsce na nasz malutki przewodzik do naszego szczęścia.... unikamy kładzenia go przy chłódnicy powrotu oleju...
Idziemy z nim aż do przedziału silnikowego i obok filtra paliwa - odbijamy w boczek. Przeciągamy na drugą stronę i po chwili podłączamy go do webasta...
4) wydech
mocujemy go tak żeby niczego nie dotykał, jak mamy wątpliwości - izolujemy matą termiczną i taśmą do tłumików. Wyprowadzamy go w miejscu przewidzianym przez fabrykę (duża okrągła dziura w spodniej plastikowej osłonie silnika)....
5) instalacja elektryczna
Całe szczęście jest kompletna
Centralka w podszybiu. Dwa kabelki zasilania: + do skrzynki prawej - szukamy prądu na dużych zaciskach przy wyłączonym zapłonie ... jest z czego wybierać
Masa - do wyboru, do koloru
Wiązka do webasta - wypustem wiązki silnika, wtyczki: pyk, pyk. Siedzą
Wtyczka do pompy paliwa.... qrde trzeba rozmontować wtyczkę bo za duża i nie przechodzi przez znalezione otwory... olać to. Równolegle do przewodu paliwowego, dobrze zamocowana i zaizolowana. Doszła do pompy pstyk - siedzi....
Kabel sterujący... do bagażnika - znanym kanałem przez lewą skrzynkę, pod kierownicą, w lewym progu, do tyłu... jesteśmy w bagażniku - malutka czarna, kwadratow, 4-pinowa wtyczka... ... poczeka na swoją kolej...
Sterowanie klimatronika.... pod kierownicę jak poprzednio i stamtąd ładnie przypięta pod deską do klimatronika z tyłu... O czymś zapomniałem?
6) sterowanie
No.... idealne...
W bagażniku po lewej stronie jest szafeczka.... z przodu ma dziureczki. To do nich po zagięciu w "L" przykręca się stelaż sterownika...
Antena... z lewej strony stopu - pasuje idealnie w miejscu gdzie ma być fabrycznie. Oczywiście po zdjęciu osłony ... kabel słupkiem w dół do bagażnika...wtyczka antenowa wpięta!
Czujnik temperatury... gdzie go założyć... jest czarny, płaski i brzydki jak kupa. Trzeba go wetknąć tak żeby mierzył temperaturę w aucie , a nie pod tapicerką... i żeby dzięki niemu dzieciakom było wystarczająco ciepło w aucie... za pasem z boku! - nie widać dziada, słońce nie będzie go fałszywie nagrzewać, nikt go nie szarpnie, nie będzie przy nim dłubać z nudów i go nie widać.... Oki, czujnik jest. Kabel w dół, do bagażnika. A właściwie kabel od bagażnika do góry...
Pyk, wiązka sterowania wetknięta w sterownik. Pyk wiązka od pieca i zasilania połączona z wiązką sterownika! :D
Hm...
Pilot! wkładam baterię do pilota, wtykam drżącym łapami bezpiecznik 3 szt w podszybiu (bardzo ładna obudowa.... , wodoodporna...).
Przyciskam 1 sekundę "off" - pilot i sterowanie zestrojone!!!
Odchodzę od auta na 10 metrów (jak pieprznie, to powinienem zdążyć paść na ziemię i przeżyć.... 8-) ).
Naciskam na pilocie "on"
Słychać leciutkie pykanie pompy, szum wentylatora nagrzewnicy i cichutkie syczenie webasta.
Na pilocie temperatura w aucie zaczyna iść w górę
Siadam i otwieram piwko...
Jestem szczęśliwy jak dziecko.
... sterownik wypięty z zaczepu ... jeden z nielicznych wizualnych śladów obecności ogrzewania postojowego... ... sorki z a syf...
Napewno będą luki - więc postaram się uzupełniać wątpliwości.
Założyłem u siebie ogrzewanie dodatkowe.
Do montażu wybrałem zestaw analogowy Thermo-Top C z telestartem HTM 100
Jest to zestaw który z powodzeniem zastępuje (i przewyższa) to co montowane jest fabrycznie ze sterowaniem z poziomu MMI i odpalaniem z pilota.
Dlaczego?
- dlatego że daje możliwość zdalnego ustawiania żądanej temperatury w aucie i jej kontroli :D
Instalacja dotyczyła kilku głównych grup:
1) instalacja samego piecyka
Po demontażu zderzaka, lewej lampy i lewego koła z nadkolem - widać sporo miejsca - to tam fabrycznie siedzi piecyk (pod lewą lampą) i tam go zamontowałem - są fabryczne dziury na uchwyt albo oryginalny, albo uni z przewiercanymi otworami montażowymi
2) Rury... tutaj troszkę się zastanawiałem nad rozwiązaniem...
Oryginalnie ogrzewanie wpięte jest w zasilanie silnika od strony pompy wody, oraz w zasilanie i powrót nagrzewnicy - zadanie realizowane jest dzięki systemowi trójdrożnemu z trójdzielnym zaworem...
Ja wykorzystałem część oryginalnej instalacji webasto ... zrezygnowałem z zaworu przełączającego (odcinającego ogrzewanie dodatkowe).
Piecyk wpiąłem bezpośrednio w zmodyfikowany obwód zasilający nagrzewnicy. Jak się później okazało - identyczne rozwiązanie stosują Niemcy... różnica jest taka że za instalację biorą 1700Euro :D
Co potrzeba?
- metalowa rura trójdrożna i kilka gumowych, - kupionych od gościa z Gliwic (hurt - auto - części coś tam)... za kilka złotych i nieco "zmodyfikowana". Po co metalowa? - bo idzie tuż nad wydechem.... i jak metalowa nie będzie to się usmaży.
Podłączona z jednej strony do zasilania nagrzewnicy w podszybiu (wystarczy odkręcić moduł zaworowo-pompowy) i do "wyjścia silnika" w miejsce usuniętej rury oryginalnej (rysunek!).
Z drugiej strony po prostu do piecyka (rysunek :D )
W aucie są gotowe wszystkie uchwyty/śruby/przepusty/gwinty do położenia owej tajemniczej metalowej 3-rurki. Leży sobie dłuższym bokiem na lewej podłużnicy, a krótszy boczek wchodzi za taką blaszaną osłonę grodzi. Gwint śruby uchwytu krótszego boku przechodzi przez gotowy otwór blachy i stanowi jej dodatkowe mocowanie później. Ta blacha ma chronić rureczki biegnące kilka centymetrów od wydechu.
Ważna uwaga: do położenia rur trzeba:
- odłożyć na bok zbiorniczek wyrównawczy
- zdjąć plasticzek z góry silnika :D
- odkręcić 2 śrubki owej blachy
- odkręcić 2 śruby zespołu pompowo-zaworowego w podszybiu i od spodu odpiąć od niego rurkę (którą w całości później możemy przerobić np. na zasilanie chłodnicy maszyny do pędzenia bimbru :roll: 8-)
... to wszystko !
3) instalacja paliwowa
- w zestawie była nowiutka pompka z zaworem zwrotnym i parenaścei metrów bardzo twardego, cieniutkiego węza paliwowego, parę złączek, łączek gumowych i kolanek...
Wydawało się łatwo....
a łatwo nie było
Dobra. W bagażniku pod podłogą, tuż za siedzeniem są magiczne plastiki. Po ich odpięciu ukazał się dekiel pompy paliwowj. Po jego odkręceniu - sama pompa. Wchodzi do niej wtyczuszka i dwa króćce paliwowe. Widzimy trzeci dydek , a króćce były tylko dwa... Ten trzeci dydek jest do webasta...
Odpinamy towarzystwo (króćce i wtyczkę) i kręcimy obejmą... Po jej wykręceniu ( :D hehe ... ) - widzimy że ten trzeci dydek jest zaślepiony. Odślepiamy go (wiertartka i wiertło 2mm ), od środka podłączamy wężyczek obcięty na skos, sięgający w prowadnicy pompy do dna zbiornika i zbiornik zakręcamy
Teraz do tego trzeciego dydka podłączamy nasz wężyk i schodzimy tam gdzie idą sobie przewody paliwowe.... czyli odkręcamy od spodu plastik po prawej stronie....
Ufff jest wnęka i dziurka na przykręcenie pompy webasta
ÂŁączymy pompę webasta z przewodem paliwowym od strony baku... w prowadnicy przewodów paliwowych od spodu jest miejsce na nasz malutki przewodzik do naszego szczęścia.... unikamy kładzenia go przy chłódnicy powrotu oleju...
Idziemy z nim aż do przedziału silnikowego i obok filtra paliwa - odbijamy w boczek. Przeciągamy na drugą stronę i po chwili podłączamy go do webasta...
4) wydech
mocujemy go tak żeby niczego nie dotykał, jak mamy wątpliwości - izolujemy matą termiczną i taśmą do tłumików. Wyprowadzamy go w miejscu przewidzianym przez fabrykę (duża okrągła dziura w spodniej plastikowej osłonie silnika)....
5) instalacja elektryczna
Całe szczęście jest kompletna
Centralka w podszybiu. Dwa kabelki zasilania: + do skrzynki prawej - szukamy prądu na dużych zaciskach przy wyłączonym zapłonie ... jest z czego wybierać
Masa - do wyboru, do koloru
Wiązka do webasta - wypustem wiązki silnika, wtyczki: pyk, pyk. Siedzą
Wtyczka do pompy paliwa.... qrde trzeba rozmontować wtyczkę bo za duża i nie przechodzi przez znalezione otwory... olać to. Równolegle do przewodu paliwowego, dobrze zamocowana i zaizolowana. Doszła do pompy pstyk - siedzi....
Kabel sterujący... do bagażnika - znanym kanałem przez lewą skrzynkę, pod kierownicą, w lewym progu, do tyłu... jesteśmy w bagażniku - malutka czarna, kwadratow, 4-pinowa wtyczka... ... poczeka na swoją kolej...
Sterowanie klimatronika.... pod kierownicę jak poprzednio i stamtąd ładnie przypięta pod deską do klimatronika z tyłu... O czymś zapomniałem?
6) sterowanie
No.... idealne...
W bagażniku po lewej stronie jest szafeczka.... z przodu ma dziureczki. To do nich po zagięciu w "L" przykręca się stelaż sterownika...
Antena... z lewej strony stopu - pasuje idealnie w miejscu gdzie ma być fabrycznie. Oczywiście po zdjęciu osłony ... kabel słupkiem w dół do bagażnika...wtyczka antenowa wpięta!
Czujnik temperatury... gdzie go założyć... jest czarny, płaski i brzydki jak kupa. Trzeba go wetknąć tak żeby mierzył temperaturę w aucie , a nie pod tapicerką... i żeby dzięki niemu dzieciakom było wystarczająco ciepło w aucie... za pasem z boku! - nie widać dziada, słońce nie będzie go fałszywie nagrzewać, nikt go nie szarpnie, nie będzie przy nim dłubać z nudów i go nie widać.... Oki, czujnik jest. Kabel w dół, do bagażnika. A właściwie kabel od bagażnika do góry...
Pyk, wiązka sterowania wetknięta w sterownik. Pyk wiązka od pieca i zasilania połączona z wiązką sterownika! :D
Hm...
Pilot! wkładam baterię do pilota, wtykam drżącym łapami bezpiecznik 3 szt w podszybiu (bardzo ładna obudowa.... , wodoodporna...).
Przyciskam 1 sekundę "off" - pilot i sterowanie zestrojone!!!
Odchodzę od auta na 10 metrów (jak pieprznie, to powinienem zdążyć paść na ziemię i przeżyć.... 8-) ).
Naciskam na pilocie "on"
Słychać leciutkie pykanie pompy, szum wentylatora nagrzewnicy i cichutkie syczenie webasta.
Na pilocie temperatura w aucie zaczyna iść w górę
Siadam i otwieram piwko...
Jestem szczęśliwy jak dziecko.
... sterownik wypięty z zaczepu ... jeden z nielicznych wizualnych śladów obecności ogrzewania postojowego... ... sorki z a syf...
- Załączniki
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Koszt klamotów (webasto i jego sterowanie) to c.a 3k pln (z T90-9x będzie z 700pln taniej), oraz rury za stówkę.
Webasto z HTM100 można kupić od takiej babki z Kożuchowa (jest na allegro), albo od gościa stal-rol1 (też allegro). I jeden i drugi sprawdzili się jako dostawcy.
O gościu z Gliwic nawet nie wspominam bo to już zupełna rewelka ( te francowate rury w ASO wyszły by z 1k PLN...)
Po kilku porankach ze szronem na dworze stwierdzam, że ogrzewanie postojowe to jeden z milowych kroków ludzkiej cywilizacjii (oczywiście poza antybiotykami, prądem elektrycznym i reakcją termojądrową ) ... wszyscy wokół dają ze skrobaczkami - a tu autko rozmrożone, z czystymi szybami, ciepełkiem w środku i zagrzanym silnikiem...
Webasto z HTM100 można kupić od takiej babki z Kożuchowa (jest na allegro), albo od gościa stal-rol1 (też allegro). I jeden i drugi sprawdzili się jako dostawcy.
O gościu z Gliwic nawet nie wspominam bo to już zupełna rewelka ( te francowate rury w ASO wyszły by z 1k PLN...)
Po kilku porankach ze szronem na dworze stwierdzam, że ogrzewanie postojowe to jeden z milowych kroków ludzkiej cywilizacjii (oczywiście poza antybiotykami, prądem elektrycznym i reakcją termojądrową ) ... wszyscy wokół dają ze skrobaczkami - a tu autko rozmrożone, z czystymi szybami, ciepełkiem w środku i zagrzanym silnikiem...
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Za 3 koła sąsiad przez 10 lat skrobałby, rozgrzewał i jeszcze podstawiałby mi auto pod dom :mrgreen:tmr pisze:wszyscy wokół dają ze skrobaczkami - a tu autko rozmrożone, z czystymi szybami, ciepełkiem w środku i zagrzanym silnikiem...
Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to super rozwiązanie, ale trochę za dużo kosztuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
sprawa wygląda tak samo - przynajmniej w sensie prac "blokowych"Colin pisze:a nie orientujesz sie jak sprawa wyglada w benzynie ?
Jest napewno różnica w orurowaniu grzewczym, które dla benzyny jest inne.
Rysunki dotyczą u mnie silników 2.7tdi i 3.tdi które owe rurki mają takie same :D
wiem... no ale spotkałem się już z dziwniejszymi metodami puszczenia 3 kółek... :DA6TDI pisze:Za 3 koła sąsiad przez 10 lat skrobałby, rozgrzewał i jeszcze podstawiałby mi auto pod dom
Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to super rozwiązanie, ale trochę za dużo kosztuje
Poza wszystkim: te kilka procent wartości auta to znowu nie tak dużo.... (tą retorykę przyjęła moja żona 8-) )...
:D zawsze można założyć wylęgarnię drobiu, albo mobilną hodowlę zielska ...jakos78 pisze:Colin, a po co Ci webasto w upalnej Holandii
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Odświeżam temat również jestem po montażu webasta tylko pozostała jeszcze opcja wpięcia się w klimatronik.Nie jestem obcykany w schematach i nie chce nic spieprzyć metodą prób i błędów.Może ktoś wie jak się wpiąć w klimatronik,albo schematy coś podpowiedzą.Poniżej link do schematów PL.
http://chomikuj.pl/waldekkkk
http://chomikuj.pl/waldekkkk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
sorki - uciekło mi jakoś do dziśmariooo pisze:Tmr napisz jeszcze jak wszedłeś w sterowanie klimatronikiem
klimatronika odpalamy podaniem napięcia na pin 11 wtyczki D (z tego co pamiętam czarna) - kabel szaro-czerwony. Oczywiście przez przekaźnik rozdzielający - typowy w instalacji Webasto/Eberspacher (inaczej uaktywnimy cały KL15 w aucie, nie tylko podzespoły klimatyzacji 8-) )
pozdr
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
No i sukces u mnie też już webasto śmiga, piszę o tym dopiero teraz ale projekt ukończyłem w grudniu (brak czasu), ale postawiłem poprzeczkę troszkę wyżej i zamontowałem to tak jak robi fabryka czyli z podpięciem do can zaworem przełączającym i sterowaniem z mmi i przewietrzaniem wnętrza w lato. Bajer fajny ale było tak jak pisał TMR czyli nie łatwo a nawet cholernie ciężko w sumie poświęciłem około 40 godzin pracy (robiłem to bardzo starannie) i około 2000 pln na używanych częściach. Po wszystkim twierdze że było warto, w razie pytań piszcie, a jak znajdę chwile to napiszę coś więcej i wkleję fotki.
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
ori webasto podłączone do mmi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 cze 2008, 17:34
- Lokalizacja: Luchów Górny Biłgoraj
Przyłączę się do tematu i mam parę pytań założyłem webasto nie mam zaworu magnetycznego . Po odpaleniu ogrzewania przy minus 10 w samochodzie zaczyna się robić ciepło po jakiejś 0,5 godziny i w tym czasie pada mi akumulator. Po jakim czasie robi się u ciebie ciepło w samochodzie
Cz jest sens montować zawór magnetyczny jeżeli tak to może mógłbyś mi wysłać jakiś schemat gdzie on powinien się znajdować instalację mam do zaworu wyprowadzoną i zawór taki mam w domu.
Czy testowałęś ile wytrzyma ci akumulator
Cz jest sens montować zawór magnetyczny jeżeli tak to może mógłbyś mi wysłać jakiś schemat gdzie on powinien się znajdować instalację mam do zaworu wyprowadzoną i zawór taki mam w domu.
Czy testowałęś ile wytrzyma ci akumulator
A jak jest w C5? Jak się wpiąć do klimatronika? Skąd wziąć sygnał i do którego pinu sterownika klimy podpiąć? Może macie jakiś schemat?tmr pisze: klimatronika odpalamy podaniem napięcia na pin 11 wtyczki D (z tego co pamiętam czarna) - kabel szaro-czerwony. Oczywiście przez przekaźnik rozdzielający - typowy w instalacji Webasto/Eberspacher (inaczej uaktywnimy cały KL15 w aucie, nie tylko podzespoły klimatyzacji 8-) )
pozdr
Webasto analogowe Thermo Top C.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
- Lokalizacja: Bergen,szczecin
witajcie jestem w trakcie zakladania webasto
piecyk juz zamontowalem i podciagnolem przewod paliwowy do webasto i podlaczylem wydech.
no i tu stanolem w miejscu:( jezeli ktos moze mi wytlumaczy logicznie krok po kroku do jakich wezy mam sie podpiac zeby byl wlasciwy obieg wody.
no i jest jeszcze wiazka elektryczna ktora jest juz podlaczona i narazie lezy w podszybiu i czeka na przeciagniecie do kabiny:) tylko glowi mnie podlaczenie bo w sumie mam tylko dwa kable z metalowym kuleczkiem podejzewam ze to masa????
no i sa jeszcze w ilzolacji dwa grubsze czarne kable do podlaczenia,czy jeden jest do plusa a drugi do klimatronika????????
jezeli ktos zna odpowiedzi na moje pytania to chetnie bym pochlonol wasze odpowiedzi
z gory dzieki chlopaki
pozdro gregor26
piecyk juz zamontowalem i podciagnolem przewod paliwowy do webasto i podlaczylem wydech.
no i tu stanolem w miejscu:( jezeli ktos moze mi wytlumaczy logicznie krok po kroku do jakich wezy mam sie podpiac zeby byl wlasciwy obieg wody.
no i jest jeszcze wiazka elektryczna ktora jest juz podlaczona i narazie lezy w podszybiu i czeka na przeciagniecie do kabiny:) tylko glowi mnie podlaczenie bo w sumie mam tylko dwa kable z metalowym kuleczkiem podejzewam ze to masa????
no i sa jeszcze w ilzolacji dwa grubsze czarne kable do podlaczenia,czy jeden jest do plusa a drugi do klimatronika????????
jezeli ktos zna odpowiedzi na moje pytania to chetnie bym pochlonol wasze odpowiedzi
z gory dzieki chlopaki
pozdro gregor26
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
gregor26,
Witam do mnie też leci webasto,z chęcią przyłącze się do tematu w związku ze posiadamy tę samą wersję silnikową 2.0TDI a tam troszeczkę jest inna instalacja wodna niż 3.0 Elektryki jeszcze nie studiowałem,jak się zagłębie to na pewno dam znać.Powiedź jeszcze jak podłączyłeś zasilanie układu paliwowego,zrobiłeś wszystko jak w orginale?witajcie jestem w trakcie zakladania webasto
piecyk juz zamontowalem i podciagnolem przewod paliwowy do webasto i podlaczylem wydech.
no i tu stanolem w miejscu:( jezeli ktos moze mi wytlumaczy logicznie krok po kroku do jakich wezy mam sie podpiac zeby byl wlasciwy obieg wody.
no i jest jeszcze wiazka elektryczna ktora jest juz podlaczona i narazie lezy w podszybiu i czeka na przeciagniecie do kabiny:) tylko glowi mnie podlaczenie bo w sumie mam tylko dwa kable z metalowym kuleczkiem podejzewam ze to masa????
no i sa jeszcze w ilzolacji dwa grubsze czarne kable do podlaczenia,czy jeden jest do plusa a drugi do klimatronika????????
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga