Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:19
[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie
Autor Wiadomość
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-11-13, 00:10   [A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie

Qrcze temat obszerny i nie za bardzo wiem od czego zacząć.
Napewno będą luki - więc postaram się uzupełniać wątpliwości.

Założyłem u siebie ogrzewanie dodatkowe.
Do montażu wybrałem zestaw analogowy Thermo-Top C z telestartem HTM 100
Jest to zestaw który z powodzeniem zastępuje (i przewyższa) to co montowane jest fabrycznie ze sterowaniem z poziomu MMI i odpalaniem z pilota.
Dlaczego?
- dlatego że daje możliwość zdalnego ustawiania żądanej temperatury w aucie i jej kontroli :D

Instalacja dotyczyła kilku głównych grup:

1) instalacja samego piecyka
Po demontażu zderzaka, lewej lampy i lewego koła z nadkolem - widać sporo miejsca :) - to tam fabrycznie siedzi piecyk (pod lewą lampą) i tam go zamontowałem - są fabryczne dziury na uchwyt albo oryginalny, albo uni z przewiercanymi otworami montażowymi

2) Rury... tutaj troszkę się zastanawiałem nad rozwiązaniem... :)
Oryginalnie ogrzewanie wpięte jest w zasilanie silnika od strony pompy wody, oraz w zasilanie i powrót nagrzewnicy - zadanie realizowane jest dzięki systemowi trójdrożnemu z trójdzielnym zaworem...
Ja wykorzystałem część oryginalnej instalacji webasto ... zrezygnowałem z zaworu przełączającego (odcinającego ogrzewanie dodatkowe).
Piecyk wpiąłem bezpośrednio w zmodyfikowany obwód zasilający nagrzewnicy. Jak się później okazało - identyczne rozwiązanie stosują Niemcy... różnica jest taka że za instalację biorą 1700Euro :D
Co potrzeba?
- metalowa rura trójdrożna i kilka gumowych, - kupionych od gościa z Gliwic (hurt - auto - części coś tam)... za kilka złotych :) i nieco "zmodyfikowana". Po co metalowa? - bo idzie tuż nad wydechem.... :) i jak metalowa nie będzie to się usmaży.
Podłączona z jednej strony do zasilania nagrzewnicy w podszybiu (wystarczy odkręcić moduł zaworowo-pompowy) i do "wyjścia silnika" w miejsce usuniętej rury oryginalnej (rysunek!).
Z drugiej strony po prostu do piecyka :) (rysunek :D )
W aucie są gotowe wszystkie uchwyty/śruby/przepusty/gwinty do położenia owej tajemniczej metalowej 3-rurki. Leży sobie dłuższym bokiem na lewej podłużnicy, a krótszy boczek wchodzi za taką blaszaną osłonę grodzi. Gwint śruby uchwytu krótszego boku przechodzi przez gotowy otwór blachy i stanowi jej dodatkowe mocowanie później. Ta blacha ma chronić rureczki biegnące kilka centymetrów od wydechu.

Ważna uwaga: do położenia rur trzeba:
- odłożyć na bok zbiorniczek wyrównawczy :)
- zdjąć plasticzek z góry silnika :D
- odkręcić 2 śrubki owej blachy
- odkręcić 2 śruby zespołu pompowo-zaworowego w podszybiu i od spodu odpiąć od niego rurkę (którą w całości później możemy przerobić np. na zasilanie chłodnicy maszyny do pędzenia bimbru :roll: 8-)
... to wszystko !! ! <rotfl>


3) instalacja paliwowa
- w zestawie była nowiutka pompka z zaworem zwrotnym i parenaścei metrów bardzo twardego, cieniutkiego węza paliwowego, parę złączek, łączek gumowych i kolanek...
Wydawało się łatwo....
a łatwo nie było :)
Dobra. W bagażniku pod podłogą, tuż za siedzeniem są magiczne plastiki. Po ich odpięciu ukazał się dekiel pompy paliwowj. Po jego odkręceniu - sama pompa. Wchodzi do niej wtyczuszka i dwa króćce paliwowe. Widzimy trzeci dydek , a króćce były tylko dwa... Ten trzeci dydek jest do webasta... :)
Odpinamy towarzystwo (króćce i wtyczkę) i kręcimy obejmą... Po jej wykręceniu ( :D hehe ... ) - widzimy że ten trzeci dydek jest zaślepiony. Odślepiamy go (wiertartka i wiertło 2mm <rotfl> ), od środka podłączamy wężyczek obcięty na skos, sięgający w prowadnicy pompy do dna zbiornika i zbiornik zakręcamy :)
Teraz do tego trzeciego dydka podłączamy nasz wężyk i schodzimy tam gdzie idą sobie przewody paliwowe.... czyli odkręcamy od spodu plastik po prawej stronie....
Ufff jest wnęka i dziurka na przykręcenie pompy webasta :)
?ączymy pompę webasta z przewodem paliwowym od strony baku... w prowadnicy przewodów paliwowych od spodu jest miejsce na nasz malutki przewodzik do naszego szczęścia.... unikamy kładzenia go przy chłódnicy powrotu oleju... :)
Idziemy z nim aż do przedziału silnikowego i obok filtra paliwa - odbijamy w boczek. Przeciągamy na drugą stronę i po chwili podłączamy go do webasta... <rotfl>

4) wydech
mocujemy go tak żeby niczego nie dotykał, jak mamy wątpliwości - izolujemy matą termiczną i taśmą do tłumików. Wyprowadzamy go w miejscu przewidzianym przez fabrykę (duża okrągła dziura w spodniej plastikowej osłonie silnika)....

5) instalacja elektryczna

Całe szczęście jest kompletna :)
Centralka w podszybiu. Dwa kabelki zasilania: + do skrzynki prawej - szukamy prądu na dużych zaciskach przy wyłączonym zapłonie ... jest z czego wybierać :)
Masa - do wyboru, do koloru :)
Wiązka do webasta - wypustem wiązki silnika, wtyczki: pyk, pyk. Siedzą :)
Wtyczka do pompy paliwa.... qrde trzeba rozmontować wtyczkę bo za duża i nie przechodzi przez znalezione otwory... olać to. Równolegle do przewodu paliwowego, dobrze zamocowana i zaizolowana. Doszła do pompy :) pstyk - siedzi.... :)
Kabel sterujący... do bagażnika - znanym kanałem przez lewą skrzynkę, pod kierownicą, w lewym progu, do tyłu... jesteśmy w bagażniku - malutka czarna, kwadratow, 4-pinowa wtyczka... :) ... poczeka na swoją kolej...
Sterowanie klimatronika.... pod kierownicę jak poprzednio i stamtąd ładnie przypięta pod deską do klimatronika z tyłu... O czymś zapomniałem? <rotfl>

6) sterowanie
No.... idealne... :)
W bagażniku po lewej stronie jest szafeczka.... z przodu ma dziureczki. To do nich po zagięciu w "L" przykręca się stelaż sterownika...
Antena... z lewej strony stopu - pasuje idealnie w miejscu gdzie ma być fabrycznie. Oczywiście po zdjęciu osłony :) ... kabel słupkiem w dół do bagażnika...wtyczka antenowa wpięta! :)
Czujnik temperatury... gdzie go założyć... jest czarny, płaski i brzydki jak kupa. Trzeba go wetknąć tak żeby mierzył temperaturę w aucie , a nie pod tapicerką... i żeby dzięki niemu dzieciakom było wystarczająco ciepło w aucie... za pasem z boku! - nie widać dziada, słońce nie będzie go fałszywie nagrzewać, nikt go nie szarpnie, nie będzie przy nim dłubać z nudów i go nie widać.... :) Oki, czujnik jest. Kabel w dół, do bagażnika. A właściwie kabel od bagażnika do góry... :)
Pyk, wiązka sterowania wetknięta w sterownik. Pyk wiązka od pieca i zasilania połączona z wiązką sterownika! :D
Hm...
Pilot! wkładam baterię do pilota, wtykam drżącym łapami bezpiecznik 3 szt w podszybiu (bardzo ładna obudowa.... :) , wodoodporna...).
Przyciskam 1 sekundę "off" - pilot i sterowanie zestrojone!!! <rotfl>
Odchodzę od auta na 10 metrów (jak pieprznie, to powinienem zdążyć paść na ziemię i przeżyć.... 8-) ).
Naciskam na pilocie "on"
Słychać leciutkie pykanie pompy, szum wentylatora nagrzewnicy i cichutkie syczenie webasta.
Na pilocie temperatura w aucie zaczyna iść w górę :)
Siadam i otwieram piwko... :)
Jestem szczęśliwy jak dziecko.



... sterownik wypięty z zaczepu ... jeden z nielicznych wizualnych śladów obecności ogrzewania postojowego... :) ... sorki z a syf...

htm100_1.jpg
HTM 100 - komplet
Plik ściągnięto 17094 raz(y) 190,93 KB

top c.jpg
Webasto z wi?zk?, t?umiekiem i pomp? paliwa
Plik ściągnięto 17075 raz(y) 147,82 KB

piec1.jpg
piecyk :)
Plik ściągnięto 16987 raz(y) 84,18 KB

rury-schemat.JPG
rury od go?cia z Gliwic
Plik ściągnięto 17028 raz(y) 57,61 KB

schemat pod??czenia.JPG
schemat pod??czenia... rureczek :)
Plik ściągnięto 17351 raz(y) 169,19 KB

schemat elektryczny.jpg
schemat eletryczny - wi?zka jest kompletna...
Plik ściągnięto 17218 raz(y) 126,23 KB

_________________
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mariooo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: katowice
Wysłany: 2009-12-06, 21:55   

witaj tmr bardzo ciekawy artykuł powiedz jeszcze ile to wszystko kosztowało i gdzie mozna kupic taki zestaw. pozdrawiam
_________________
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-12-06, 22:30   

Koszt klamotów (webasto i jego sterowanie) to c.a 3k pln (z T90-9x będzie z 700pln taniej), oraz rury za stówkę.
Webasto z HTM100 można kupić od takiej babki z Kożuchowa (jest na allegro), albo od gościa stal-rol1 (też allegro). I jeden i drugi sprawdzili się jako dostawcy.
O gościu z Gliwic nawet nie wspominam bo to już zupełna rewelka ( te francowate rury w ASO wyszły by z 1k PLN...)

Po kilku porankach ze szronem na dworze stwierdzam, że ogrzewanie postojowe to jeden z milowych kroków ludzkiej cywilizacjii (oczywiście poza antybiotykami, prądem elektrycznym i reakcją termojądrową :) ) ... wszyscy wokół dają ze skrobaczkami - a tu autko rozmrożone, z czystymi szybami, ciepełkiem w środku i zagrzanym silnikiem...
_________________
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Colin 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Holandia/Slask
Wysłany: 2009-12-08, 20:30   

tmr, super opis :-D
a nie orientujesz sie jak sprawa wyglada w benzynie ?
_________________
AUDI- TAM GDZIE WOLNOŚć JEST STANDARTEM
chwilowo Golf MK3 2.0
 
 
A6TDI 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: RaDeK
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 20:41   

tmr napisał/a:
wszyscy wokół dają ze skrobaczkami - a tu autko rozmrożone, z czystymi szybami, ciepełkiem w środku i zagrzanym silnikiem...

Za 3 koła sąsiad przez 10 lat skrobałby, rozgrzewał i jeszcze podstawiałby mi auto pod dom :mrgreen:

Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to super rozwiązanie, ale trochę za dużo kosztuje :-/
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-12-09, 06:25   

Colin napisał/a:
a nie orientujesz sie jak sprawa wyglada w benzynie ?


sprawa wygląda tak samo :) - przynajmniej w sensie prac "blokowych"
Jest napewno różnica w orurowaniu grzewczym, które dla benzyny jest inne.
Rysunki dotyczą u mnie silników 2.7tdi i 3.tdi które owe rurki mają takie same :D

A6TDI napisał/a:
Za 3 koła sąsiad przez 10 lat skrobałby, rozgrzewał i jeszcze podstawiałby mi auto pod dom

Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to super rozwiązanie, ale trochę za dużo kosztuje

wiem... :) no ale spotkałem się już z dziwniejszymi metodami puszczenia 3 kółek... :D
Poza wszystkim: te kilka procent wartości auta to znowu nie tak dużo.... (tą retorykę przyjęła moja żona 8-) )...

Użytkownik napisał/a:
Colin, a po co Ci webasto w upalnej Holandii

:D zawsze można założyć wylęgarnię drobiu, albo mobilną hodowlę zielska ...
_________________
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mariooo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: katowice
Wysłany: 2010-10-31, 22:20   

Tmr napisz jeszcze jak wszedłeś w sterowanie klimatronikiem :?:
_________________
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
 
 
waldekkk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Głogów -okolice
Wysłany: 2010-11-18, 22:30   

Odświeżam temat również jestem po montażu webasta tylko pozostała jeszcze opcja wpięcia się w klimatronik.Nie jestem obcykany w schematach i nie chce nic spieprzyć metodą prób i błędów.Może ktoś wie jak się wpiąć w klimatronik,albo schematy coś podpowiedzą.Poniżej link do schematów PL.
http://chomikuj.pl/waldekkkk
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2010-11-19, 01:54   

mariooo napisał/a:
Tmr napisz jeszcze jak wszedłeś w sterowanie klimatronikiem

sorki - uciekło mi jakoś do dziś :)
klimatronika odpalamy podaniem napięcia na pin 11 wtyczki D (z tego co pamiętam czarna) - kabel szaro-czerwony. Oczywiście przez przekaźnik rozdzielający - typowy w instalacji Webasto/Eberspacher (inaczej uaktywnimy cały KL15 w aucie, nie tylko podzespoły klimatyzacji 8-) )
pozdr
_________________
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mariooo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: katowice
Wysłany: 2011-03-08, 20:58   

No i sukces u mnie też już webasto śmiga, piszę o tym dopiero teraz ale projekt ukończyłem w grudniu (brak czasu), ale postawiłem poprzeczkę troszkę wyżej i zamontowałem to tak jak robi fabryka czyli z podpięciem do can zaworem przełączającym i sterowaniem z mmi i przewietrzaniem wnętrza w lato. Bajer fajny ale było tak jak pisał TMR czyli nie łatwo a nawet cholernie ciężko w sumie poświęciłem około 40 godzin pracy (robiłem to bardzo starannie) i około 2000 pln na używanych częściach. Po wszystkim twierdze że było warto, w razie pytań piszcie, a jak znajdę chwile to napiszę coś więcej i wkleję fotki.
_________________
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
 
 
Bogdan 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 49
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Luchów Górny Biłgoraj
Wysłany: 2011-03-08, 22:27   

Przyłączę się do tematu i mam parę pytań założyłem webasto nie mam zaworu magnetycznego . Po odpaleniu ogrzewania przy minus 10 w samochodzie zaczyna się robić ciepło po jakiejś 0,5 godziny i w tym czasie pada mi akumulator. Po jakim czasie robi się u ciebie ciepło w samochodzie
Cz jest sens montować zawór magnetyczny jeżeli tak to może mógłbyś mi wysłać jakiś schemat gdzie on powinien się znajdować instalację mam do zaworu wyprowadzoną i zawór taki mam w domu.
Czy testowałęś ile wytrzyma ci akumulator
 
 
mariooo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: katowice
Wysłany: 2011-03-09, 21:00   

ja wymieniłem akumulator na nowy ale ciepło mam po 10 min jeśli ustawie mmi na grzanie wnętrza, natomiast zawór sterowany jest tylko jeśli masz instalację z termo top v działającym na canie. zawór znajduje się nad piecykiem na lewym nadkolu
_________________
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
photokom 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tom
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-18, 16:43   

tmr napisał/a:

klimatronika odpalamy podaniem napięcia na pin 11 wtyczki D (z tego co pamiętam czarna) - kabel szaro-czerwony. Oczywiście przez przekaźnik rozdzielający - typowy w instalacji Webasto/Eberspacher (inaczej uaktywnimy cały KL15 w aucie, nie tylko podzespoły klimatyzacji 8-) )
pozdr


A jak jest w C5? Jak się wpiąć do klimatronika? Skąd wziąć sygnał i do którego pinu sterownika klimy podpiąć? Może macie jakiś schemat?
Webasto analogowe Thermo Top C.
_________________
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
 
 
gregor26 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: grzegorz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 215
Skąd: Bergen,szczecin
Wysłany: 2011-11-20, 21:27   

witajcie jestem w trakcie zakladania webasto
piecyk juz zamontowalem i podciagnolem przewod paliwowy do webasto i podlaczylem wydech.
no i tu stanolem w miejscu:( jezeli ktos moze mi wytlumaczy logicznie krok po kroku do jakich wezy mam sie podpiac zeby byl wlasciwy obieg wody.??
no i jest jeszcze wiazka elektryczna ktora jest juz podlaczona i narazie lezy w podszybiu i czeka na przeciagniecie do kabiny:) tylko glowi mnie podlaczenie bo w sumie mam tylko dwa kable z metalowym kuleczkiem podejzewam ze to masa????
no i sa jeszcze w ilzolacji dwa grubsze czarne kable do podlaczenia,czy jeden jest do plusa a drugi do klimatronika????????

jezeli ktos zna odpowiedzi na moje pytania to chetnie bym pochlonol wasze odpowiedzi
z gory dzieki chlopaki

pozdro gregor26
_________________
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
 
 
salwador 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Limerick
Wysłany: 2011-11-21, 23:49   

gregor26,
Cytat:
witajcie jestem w trakcie zakladania webasto
piecyk juz zamontowalem i podciagnolem przewod paliwowy do webasto i podlaczylem wydech.
no i tu stanolem w miejscu:( jezeli ktos moze mi wytlumaczy logicznie krok po kroku do jakich wezy mam sie podpiac zeby byl wlasciwy obieg wody.??
no i jest jeszcze wiazka elektryczna ktora jest juz podlaczona i narazie lezy w podszybiu i czeka na przeciagniecie do kabiny:) tylko glowi mnie podlaczenie bo w sumie mam tylko dwa kable z metalowym kuleczkiem podejzewam ze to masa????
no i sa jeszcze w ilzolacji dwa grubsze czarne kable do podlaczenia,czy jeden jest do plusa a drugi do klimatronika????????

Witam do mnie też leci webasto,z chęcią przyłącze się do tematu w związku ze posiadamy tę samą wersję silnikową 2.0TDI a tam troszeczkę jest inna instalacja wodna niż 3.0 Elektryki jeszcze nie studiowałem,jak się zagłębie to na pewno dam znać.Powiedź jeszcze jak podłączyłeś zasilanie układu paliwowego,zrobiłeś wszystko jak w orginale?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: