Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie

Warsztat
tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie

Post autor: tmr » 13 lis 2009, 00:10

Qrcze temat obszerny i nie za bardzo wiem od czego zacząć.
Napewno będą luki - więc postaram się uzupełniać wątpliwości.

Założyłem u siebie ogrzewanie dodatkowe.
Do montażu wybrałem zestaw analogowy Thermo-Top C z telestartem HTM 100
Jest to zestaw który z powodzeniem zastępuje (i przewyższa) to co montowane jest fabrycznie ze sterowaniem z poziomu MMI i odpalaniem z pilota.
Dlaczego?
- dlatego że daje możliwość zdalnego ustawiania żądanej temperatury w aucie i jej kontroli :D

Instalacja dotyczyła kilku głównych grup:

1) instalacja samego piecyka
Po demontażu zderzaka, lewej lampy i lewego koła z nadkolem - widać sporo miejsca :) - to tam fabrycznie siedzi piecyk (pod lewą lampą) i tam go zamontowałem - są fabryczne dziury na uchwyt albo oryginalny, albo uni z przewiercanymi otworami montażowymi

2) Rury... tutaj troszkę się zastanawiałem nad rozwiązaniem... :)
Oryginalnie ogrzewanie wpięte jest w zasilanie silnika od strony pompy wody, oraz w zasilanie i powrót nagrzewnicy - zadanie realizowane jest dzięki systemowi trójdrożnemu z trójdzielnym zaworem...
Ja wykorzystałem część oryginalnej instalacji webasto ... zrezygnowałem z zaworu przełączającego (odcinającego ogrzewanie dodatkowe).
Piecyk wpiąłem bezpośrednio w zmodyfikowany obwód zasilający nagrzewnicy. Jak się później okazało - identyczne rozwiązanie stosują Niemcy... różnica jest taka że za instalację biorą 1700Euro :D
Co potrzeba?
- metalowa rura trójdrożna i kilka gumowych, - kupionych od gościa z Gliwic (hurt - auto - części coś tam)... za kilka złotych :) i nieco "zmodyfikowana". Po co metalowa? - bo idzie tuż nad wydechem.... :) i jak metalowa nie będzie to się usmaży.
Podłączona z jednej strony do zasilania nagrzewnicy w podszybiu (wystarczy odkręcić moduł zaworowo-pompowy) i do "wyjścia silnika" w miejsce usuniętej rury oryginalnej (rysunek!).
Z drugiej strony po prostu do piecyka :) (rysunek :D )
W aucie są gotowe wszystkie uchwyty/śruby/przepusty/gwinty do położenia owej tajemniczej metalowej 3-rurki. Leży sobie dłuższym bokiem na lewej podłużnicy, a krótszy boczek wchodzi za taką blaszaną osłonę grodzi. Gwint śruby uchwytu krótszego boku przechodzi przez gotowy otwór blachy i stanowi jej dodatkowe mocowanie później. Ta blacha ma chronić rureczki biegnące kilka centymetrów od wydechu.

Ważna uwaga: do położenia rur trzeba:
- odłożyć na bok zbiorniczek wyrównawczy :)
- zdjąć plasticzek z góry silnika :D
- odkręcić 2 śrubki owej blachy
- odkręcić 2 śruby zespołu pompowo-zaworowego w podszybiu i od spodu odpiąć od niego rurkę (którą w całości później możemy przerobić np. na zasilanie chłodnicy maszyny do pędzenia bimbru :roll: 8-)
... to wszystko !!! <rotfl>


3) instalacja paliwowa
- w zestawie była nowiutka pompka z zaworem zwrotnym i parenaścei metrów bardzo twardego, cieniutkiego węza paliwowego, parę złączek, łączek gumowych i kolanek...
Wydawało się łatwo....
a łatwo nie było :)
Dobra. W bagażniku pod podłogą, tuż za siedzeniem są magiczne plastiki. Po ich odpięciu ukazał się dekiel pompy paliwowj. Po jego odkręceniu - sama pompa. Wchodzi do niej wtyczuszka i dwa króćce paliwowe. Widzimy trzeci dydek , a króćce były tylko dwa... Ten trzeci dydek jest do webasta... :)
Odpinamy towarzystwo (króćce i wtyczkę) i kręcimy obejmą... Po jej wykręceniu ( :D hehe ... ) - widzimy że ten trzeci dydek jest zaślepiony. Odślepiamy go (wiertartka i wiertło 2mm <rotfl> ), od środka podłączamy wężyczek obcięty na skos, sięgający w prowadnicy pompy do dna zbiornika i zbiornik zakręcamy :)
Teraz do tego trzeciego dydka podłączamy nasz wężyk i schodzimy tam gdzie idą sobie przewody paliwowe.... czyli odkręcamy od spodu plastik po prawej stronie....
Ufff jest wnęka i dziurka na przykręcenie pompy webasta :)
ÂŁączymy pompę webasta z przewodem paliwowym od strony baku... w prowadnicy przewodów paliwowych od spodu jest miejsce na nasz malutki przewodzik do naszego szczęścia.... unikamy kładzenia go przy chłódnicy powrotu oleju... :)
Idziemy z nim aż do przedziału silnikowego i obok filtra paliwa - odbijamy w boczek. Przeciągamy na drugą stronę i po chwili podłączamy go do webasta... <rotfl>

4) wydech
mocujemy go tak żeby niczego nie dotykał, jak mamy wątpliwości - izolujemy matą termiczną i taśmą do tłumików. Wyprowadzamy go w miejscu przewidzianym przez fabrykę (duża okrągła dziura w spodniej plastikowej osłonie silnika)....

5) instalacja elektryczna

Całe szczęście jest kompletna :)
Centralka w podszybiu. Dwa kabelki zasilania: + do skrzynki prawej - szukamy prądu na dużych zaciskach przy wyłączonym zapłonie ... jest z czego wybierać :)
Masa - do wyboru, do koloru :)
Wiązka do webasta - wypustem wiązki silnika, wtyczki: pyk, pyk. Siedzą :)
Wtyczka do pompy paliwa.... qrde trzeba rozmontować wtyczkę bo za duża i nie przechodzi przez znalezione otwory... olać to. Równolegle do przewodu paliwowego, dobrze zamocowana i zaizolowana. Doszła do pompy :) pstyk - siedzi.... :)
Kabel sterujący... do bagażnika - znanym kanałem przez lewą skrzynkę, pod kierownicą, w lewym progu, do tyłu... jesteśmy w bagażniku - malutka czarna, kwadratow, 4-pinowa wtyczka... :) ... poczeka na swoją kolej...
Sterowanie klimatronika.... pod kierownicę jak poprzednio i stamtąd ładnie przypięta pod deską do klimatronika z tyłu... O czymś zapomniałem? <rotfl>

6) sterowanie
No.... idealne... :)
W bagażniku po lewej stronie jest szafeczka.... z przodu ma dziureczki. To do nich po zagięciu w "L" przykręca się stelaż sterownika...
Antena... z lewej strony stopu - pasuje idealnie w miejscu gdzie ma być fabrycznie. Oczywiście po zdjęciu osłony :) ... kabel słupkiem w dół do bagażnika...wtyczka antenowa wpięta! :)
Czujnik temperatury... gdzie go założyć... jest czarny, płaski i brzydki jak kupa. Trzeba go wetknąć tak żeby mierzył temperaturę w aucie , a nie pod tapicerką... i żeby dzięki niemu dzieciakom było wystarczająco ciepło w aucie... za pasem z boku! - nie widać dziada, słońce nie będzie go fałszywie nagrzewać, nikt go nie szarpnie, nie będzie przy nim dłubać z nudów i go nie widać.... :) Oki, czujnik jest. Kabel w dół, do bagażnika. A właściwie kabel od bagażnika do góry... :)
Pyk, wiązka sterowania wetknięta w sterownik. Pyk wiązka od pieca i zasilania połączona z wiązką sterownika! :D
Hm...
Pilot! wkładam baterię do pilota, wtykam drżącym łapami bezpiecznik 3 szt w podszybiu (bardzo ładna obudowa.... :) , wodoodporna...).
Przyciskam 1 sekundę "off" - pilot i sterowanie zestrojone!!! <rotfl>
Odchodzę od auta na 10 metrów (jak pieprznie, to powinienem zdążyć paść na ziemię i przeżyć.... 8-) ).
Naciskam na pilocie "on"
Słychać leciutkie pykanie pompy, szum wentylatora nagrzewnicy i cichutkie syczenie webasta.
Na pilocie temperatura w aucie zaczyna iść w górę :)
Siadam i otwieram piwko... :)
Jestem szczęśliwy jak dziecko.


Obrazek
... sterownik wypięty z zaczepu ... jeden z nielicznych wizualnych śladów obecności ogrzewania postojowego... :) ... sorki z a syf...
Załączniki
HTM 100 - komplet
HTM 100 - komplet
Webasto z wiÂązkÂą, tÂłumiekiem i pompÂą paliwa
Webasto z wiÂązkÂą, tÂłumiekiem i pompÂą paliwa
piecyk :)
piecyk :)
rury od goÂścia z Gliwic
rury od goÂścia z Gliwic
schemat pod³¹czenia... rureczek :)
schemat pod³¹czenia... rureczek :)
schemat eletryczny - wiÂązka jest kompletna...
schemat eletryczny - wiÂązka jest kompletna...
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

mariooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:36
Lokalizacja: katowice

Post autor: mariooo » 06 gru 2009, 21:55

witaj tmr bardzo ciekawy artykuł powiedz jeszcze ile to wszystko kosztowało i gdzie mozna kupic taki zestaw. pozdrawiam
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 06 gru 2009, 22:30

Koszt klamotów (webasto i jego sterowanie) to c.a 3k pln (z T90-9x będzie z 700pln taniej), oraz rury za stówkę.
Webasto z HTM100 można kupić od takiej babki z Kożuchowa (jest na allegro), albo od gościa stal-rol1 (też allegro). I jeden i drugi sprawdzili się jako dostawcy.
O gościu z Gliwic nawet nie wspominam bo to już zupełna rewelka ( te francowate rury w ASO wyszły by z 1k PLN...)

Po kilku porankach ze szronem na dworze stwierdzam, że ogrzewanie postojowe to jeden z milowych kroków ludzkiej cywilizacjii (oczywiście poza antybiotykami, prądem elektrycznym i reakcją termojądrową :) ) ... wszyscy wokół dają ze skrobaczkami - a tu autko rozmrożone, z czystymi szybami, ciepełkiem w środku i zagrzanym silnikiem...
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
Colin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 14 sty 2009, 22:35
Lokalizacja: Holandia/Slask

Post autor: Colin » 08 gru 2009, 20:30

tmr, super opis :-D
a nie orientujesz sie jak sprawa wyglada w benzynie ?
AUDI- TAM GDZIE WOLNOŚć JEST STANDARTEM
chwilowo Golf MK3 2.0
Obrazek

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 08 gru 2009, 20:41

tmr pisze:wszyscy wokół dają ze skrobaczkami - a tu autko rozmrożone, z czystymi szybami, ciepełkiem w środku i zagrzanym silnikiem...
Za 3 koła sąsiad przez 10 lat skrobałby, rozgrzewał i jeszcze podstawiałby mi auto pod dom :mrgreen:

Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to super rozwiązanie, ale trochę za dużo kosztuje :-/

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 09 gru 2009, 06:25

Colin pisze:a nie orientujesz sie jak sprawa wyglada w benzynie ?
sprawa wygląda tak samo :) - przynajmniej w sensie prac "blokowych"
Jest napewno różnica w orurowaniu grzewczym, które dla benzyny jest inne.
Rysunki dotyczą u mnie silników 2.7tdi i 3.tdi które owe rurki mają takie same :D
A6TDI pisze:Za 3 koła sąsiad przez 10 lat skrobałby, rozgrzewał i jeszcze podstawiałby mi auto pod dom

Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to super rozwiązanie, ale trochę za dużo kosztuje
wiem... :) no ale spotkałem się już z dziwniejszymi metodami puszczenia 3 kółek... :D
Poza wszystkim: te kilka procent wartości auta to znowu nie tak dużo.... (tą retorykę przyjęła moja żona 8-) )...
jakos78 pisze:Colin, a po co Ci webasto w upalnej Holandii
:D zawsze można założyć wylęgarnię drobiu, albo mobilną hodowlę zielska ...
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

mariooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:36
Lokalizacja: katowice

Post autor: mariooo » 31 paź 2010, 22:20

Tmr napisz jeszcze jak wszedłeś w sterowanie klimatronikiem :?:
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi

waldekkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
Imię: Waldek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów -okolice

Post autor: waldekkk » 18 lis 2010, 22:30

Odświeżam temat również jestem po montażu webasta tylko pozostała jeszcze opcja wpięcia się w klimatronik.Nie jestem obcykany w schematach i nie chce nic spieprzyć metodą prób i błędów.Może ktoś wie jak się wpiąć w klimatronik,albo schematy coś podpowiedzą.Poniżej link do schematów PL.
http://chomikuj.pl/waldekkkk

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 19 lis 2010, 01:54

mariooo pisze:Tmr napisz jeszcze jak wszedłeś w sterowanie klimatronikiem
sorki - uciekło mi jakoś do dziś :)
klimatronika odpalamy podaniem napięcia na pin 11 wtyczki D (z tego co pamiętam czarna) - kabel szaro-czerwony. Oczywiście przez przekaźnik rozdzielający - typowy w instalacji Webasto/Eberspacher (inaczej uaktywnimy cały KL15 w aucie, nie tylko podzespoły klimatyzacji 8-) )
pozdr
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

mariooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:36
Lokalizacja: katowice

Post autor: mariooo » 08 mar 2011, 20:58

No i sukces u mnie też już webasto śmiga, piszę o tym dopiero teraz ale projekt ukończyłem w grudniu (brak czasu), ale postawiłem poprzeczkę troszkę wyżej i zamontowałem to tak jak robi fabryka czyli z podpięciem do can zaworem przełączającym i sterowaniem z mmi i przewietrzaniem wnętrza w lato. Bajer fajny ale było tak jak pisał TMR czyli nie łatwo a nawet cholernie ciężko w sumie poświęciłem około 40 godzin pracy (robiłem to bardzo starannie) i około 2000 pln na używanych częściach. Po wszystkim twierdze że było warto, w razie pytań piszcie, a jak znajdę chwile to napiszę coś więcej i wkleję fotki.
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi

Bogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 cze 2008, 17:34
Lokalizacja: Luchów Górny Biłgoraj

Post autor: Bogdan » 08 mar 2011, 22:27

Przyłączę się do tematu i mam parę pytań założyłem webasto nie mam zaworu magnetycznego . Po odpaleniu ogrzewania przy minus 10 w samochodzie zaczyna się robić ciepło po jakiejś 0,5 godziny i w tym czasie pada mi akumulator. Po jakim czasie robi się u ciebie ciepło w samochodzie
Cz jest sens montować zawór magnetyczny jeżeli tak to może mógłbyś mi wysłać jakiś schemat gdzie on powinien się znajdować instalację mam do zaworu wyprowadzoną i zawór taki mam w domu.
Czy testowałęś ile wytrzyma ci akumulator

mariooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:36
Lokalizacja: katowice

Post autor: mariooo » 09 mar 2011, 21:00

ja wymieniłem akumulator na nowy ale ciepło mam po 10 min jeśli ustawie mmi na grzanie wnętrza, natomiast zawór sterowany jest tylko jeśli masz instalację z termo top v działającym na canie. zawór znajduje się nad piecykiem na lewym nadkolu
wykonane mody:
ori webasto podłączone do mmi

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 18 paź 2011, 16:43

tmr pisze: klimatronika odpalamy podaniem napięcia na pin 11 wtyczki D (z tego co pamiętam czarna) - kabel szaro-czerwony. Oczywiście przez przekaźnik rozdzielający - typowy w instalacji Webasto/Eberspacher (inaczej uaktywnimy cały KL15 w aucie, nie tylko podzespoły klimatyzacji 8-) )
pozdr
A jak jest w C5? Jak się wpiąć do klimatronika? Skąd wziąć sygnał i do którego pinu sterownika klimy podpiąć? Może macie jakiś schemat?
Webasto analogowe Thermo Top C.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 20 lis 2011, 21:27

witajcie jestem w trakcie zakladania webasto
piecyk juz zamontowalem i podciagnolem przewod paliwowy do webasto i podlaczylem wydech.
no i tu stanolem w miejscu:( jezeli ktos moze mi wytlumaczy logicznie krok po kroku do jakich wezy mam sie podpiac zeby byl wlasciwy obieg wody.??
no i jest jeszcze wiazka elektryczna ktora jest juz podlaczona i narazie lezy w podszybiu i czeka na przeciagniecie do kabiny:) tylko glowi mnie podlaczenie bo w sumie mam tylko dwa kable z metalowym kuleczkiem podejzewam ze to masa????
no i sa jeszcze w ilzolacji dwa grubsze czarne kable do podlaczenia,czy jeden jest do plusa a drugi do klimatronika????????

jezeli ktos zna odpowiedzi na moje pytania to chetnie bym pochlonol wasze odpowiedzi
z gory dzieki chlopaki

pozdro gregor26
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

salwador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Limerick

Post autor: salwador » 21 lis 2011, 23:49

gregor26,
witajcie jestem w trakcie zakladania webasto
piecyk juz zamontowalem i podciagnolem przewod paliwowy do webasto i podlaczylem wydech.
no i tu stanolem w miejscu:( jezeli ktos moze mi wytlumaczy logicznie krok po kroku do jakich wezy mam sie podpiac zeby byl wlasciwy obieg wody.??
no i jest jeszcze wiazka elektryczna ktora jest juz podlaczona i narazie lezy w podszybiu i czeka na przeciagniecie do kabiny:) tylko glowi mnie podlaczenie bo w sumie mam tylko dwa kable z metalowym kuleczkiem podejzewam ze to masa????
no i sa jeszcze w ilzolacji dwa grubsze czarne kable do podlaczenia,czy jeden jest do plusa a drugi do klimatronika????????
Witam do mnie też leci webasto,z chęcią przyłącze się do tematu w związku ze posiadamy tę samą wersję silnikową 2.0TDI a tam troszeczkę jest inna instalacja wodna niż 3.0 Elektryki jeszcze nie studiowałem,jak się zagłębie to na pewno dam znać.Powiedź jeszcze jak podłączyłeś zasilanie układu paliwowego,zrobiłeś wszystko jak w orginale?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga