Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[V6] napinacze łańcucha rozrządu
Autor Wiadomość
@mail 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Darek
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: PL
Wysłany: 2009-11-27, 13:13   [V6] napinacze łańcucha rozrządu

mam taki objaw,że po nocy podobno schodzi olej z napinaczy (lub napinacza) łańcucha rozrządu,rozrząd nie wymieniany przez 176tys,proszę o info,może ktoś miał podobne objawy
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2049
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-11-27, 16:56   

@mail napisał/a:
rozrząd nie wymieniany przez 176tys


w tym modelu jest pasek rozrządu, a nie łańcuch (dopiero w C6 2.4 jest keta)
jeżeli masz oznaczenie silnika BDV czyli poliftowy silnik ze 170PS to masz rozrząd co 180 tysi, więc radzę powoli się za to zabierać
 
 
krisker 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 712
Skąd: Olsztyn/Warmia
Wysłany: 2009-11-28, 12:26   

A jakie masz objawy? ?ańcuchy jak są już mega wyciągnięte, to będą hałasować na ciepłym. U mnie po 220000km były wyciągnięte tylko nieznacznie. Jeśli źle działa napinacz, to hałas może powstawać też na zimno. Generalnie warto zdjąć dekle i zerknąć. Niestety jeden napinacz z elektryką kosztuje w okolicach 1000zł :-/ A nie za bardzo go można serwisować. Jedyne co jest wymienne to ślizgacze (ale nie do kupienia; ew. z napinacza od 1.8), elektryczny siłownik oraz zaworek+sprężynka pod nim.

Dodam, że niektóre problemy z siłownikiem i zaworem będą generować błędy w VAGu.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale część rozrządu z paskiem nie była wymieniana przez 176000km??
_________________
Pozdrawiam,
Krisker
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
@mail 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Darek
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: PL
Wysłany: 2009-11-28, 15:34   

tak mam motor BDV;
dzięki za info;
słychać małą terkotkę po każdej nocy przez jakieś 3sek po uruchomieniu zimnego silnika;
ale teraz walczę z katalizatorami wstępnymi i układem powietrza wtórnego i mam tym głowę :roll: zaprzątniętą;
 
 
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 418
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-09, 19:40   

U mnie też slychać taka terkotkę jak to nazwałeś . Raz na jakis czas przy porannym odpalaniu zaterkocze przez sekundę może mniej . Używam oleju Mobil 1 pełen syntetyk . Zbliża się czas wymiany . Nom licząc ze wymienia się co 10000 km. Mam jeszcze z 1000 km .
 
 
Żółty 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: xxxx
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 259
Skąd: xxxx
Wysłany: 2009-12-09, 19:57   

Widzę że nasze Audiczki tak mają, też się nad tym zastanawiałem i na razie nie ma się czym martwić. Rano gdy odpalam ślicznotkę słyszę ok. mniej niż 0,5 sekundy "terkotanie" po podłączeniu vag-a błędów nie ma. 8-).Myślę że możemy na ten temat podyskutować niech się inni wypowiedzą, może mają większe doświadczenie z tym "terkotaniem"
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
grzesiek_wroc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-09, 20:16   

Temat jakby mi spadł z nieba ;-) Wczoraj późnym wieczorem (po postoju ok 8 godz.) odpaliłem autko i pojawiło się właśnie opisywane wyżej "terkotanie" gdzieś ok. 1 sek. Był to pierwszy raz jak to usłyszałem. Dzisiaj rano to już się nie powtórzyło więc się specjalnie tym nie zmartwiłem, ale widzę u Was też to występuje.
?ółty napisał/a:
Myślę że możemy na ten temat podyskutować niech się inni wypowiedzą, może mają większe doświadczenie z tym "terkotaniem"

Jestem za :lol:
 
 
Żółty 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: xxxx
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 259
Skąd: xxxx
Wysłany: 2009-12-09, 20:21   

grzesiek_wroc napisał/a:
Temat jakby mi spadł z nieba ;-) Wczoraj późnym wieczorem (po postoju ok 8 godz.) odpaliłem autko i pojawiło się właśnie opisywane wyżej.....


A jak u Ciebie wygląda sytuacja po podłączenie vag-a? 8-)
_________________

 
 
grzesiek_wroc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-09, 20:26   

?ółty, Problem powstał wczoraj więc nie miałem okazji tego sprawdzić. Sam nie obsługuję VAG-a więc muszę uśmiechnąć się do specjalisty.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Żółty 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: xxxx
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 259
Skąd: xxxx
Wysłany: 2009-12-09, 20:36   

grzesiek_wroc nie ma po co się uśmiechać do specjalisty na Allegro jest pełno Vag czyli jak sobie kupisz to nie musisz za każdym razem wydawać kaski na podłączenie u mechanika. Ja się postawiłem nieuczciwym pseudo mechanikom w moim mieście i nie płacę im za każdym razem 100 zł za diagnozę, jak podejrzewam że coś się dzieje to sam wszystko mogę sprawdzić. 8-)
_________________

 
 
grzesiek_wroc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-09, 20:49   

?ółty, powiem szczerze że myślałem o tym. Przeczytałem mnóstwo tematów na forum na temat VAG-a ale trochę się boję że coś spieprzę i będzie przysłowiowa dupa (chociaż wiem że jak się nie miesza to się nic nie zepsuje ;-) . Jestem w tym temacie po prostu całkowitym laikiem.
 
 
Żółty 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: xxxx
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 259
Skąd: xxxx
Wysłany: 2009-12-09, 20:52   

Użytkownik napisał/a:
U mnie też tak jest i błędów żadnych nie ma...


no to witaj w klupie i czekamy dalej na jakieś sugestie ze strony bardziej doświadczonych, jak bedziemy podklepywać temat to może ktoś nam podpowie coś w tym temacie 8-)

[ Dodano: 2009-12-09, 21:28 ]
grzesiek_wroc napisał/a:
?ółty, powiem szczerze że myślałem o tym. Przeczytałem mnóstwo tematów na forum na temat VAG-a ale trochę się boję że coś spieprzę i będzie przysłowiowa dupa (chociaż wiem że jak się nie miesza to się nic nie zepsuje ;-) . Jestem w tym temacie po prostu całkowitym laikiem.


Ja też tak myślałem że coś spieprze, ale zmieniłem zdanie jak kupiłem vag-a i sam się zabrałem do diagnozy nie ma co się bać. 8-)
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tomciar 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 384
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-12-11, 16:03   

To "terkotanie" to jest normalna rzecz, chwile trwa zanim olej dopłynie do popychaczy i spokój, zrobiło się zimniej i olej gęstnieje (dlatego nie zauważaliście tego wcześniej, było cieplej). To nie ma nic wspólnego z rozrządem.

cyt z instrukcji
"po uruchomieniu silnika jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie. Jest to zjawisko normalne i nie powinno budzić obaw".
 
 
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 418
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-11, 16:10   

Nom ja wiem że popychacze popychaczami ale dźwięk czegoś co się przesuwa po czymś jest to raczej . :) popychacze klepią a tu jest ciągły chwilowy dźwięk. od 0.5 do jednej sekundy u mnie i to nie za każdym razem . Ale jedną rację kolega ma na pewno : musi minąć czas zanim olej dotrze do napinaczy i każda inna część zacznie pracować poprawnie. Poza tym nie ma co się czepiać wydaje mi się bo auto jeździ bardzo dobrze a jak będzie tak chrupało podczas jazdy to wtedy będzie wiadomo ze to jest do wymiany . Trzeba się trochę nacieszyć tym autem :) ostatnio przejechałem się VW 2.5 TDI 140KM i jestem szczęśliwy ze mam 2.8 B+G nawet jak chrupie rano czasami :) tamten chrupał mi całą drogę :) Lepiej poczekać aż na prawdę będzie się coś działo albo co najmniej zwiększy się uciążliwość tego.
Ostatnio zmieniony przez fishmanr11 2009-12-12, 23:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 418
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-12, 23:41   

Dzięki kolego za wstawkę . :) Bardzo edukacyjne moim zdaniem i przydadzą się na forum <ok>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: