Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
szarpanie skrzyni tiptronic
Autor Wiadomość
posti 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: MARCIN
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 508
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-08-16, 22:56   

no domyślam się że oszołomów nie brakuje. Mam nadzieję, że ten mój, polecany w mieście jest sensowny
_________________
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2049
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-08-17, 09:16   

krysti napisał/a:
posti napisał/a:
mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika

tylko znajdź dobrego mechanika od ASB bo partaczy nie brakuje na rynku.

partaczy jak partaczy
gorsze jest to polskie cwaniactwo, czyli wiedzą dobrze co jest nie tak, ale i tak naciągną na kilku krotnie większe koszta bo klient nie ma pojęcia czy wymieniony zawór czy pół skrzyni
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 764
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-08-20, 07:15   

posti napisał/a:
mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika


No to moze jednak dalej jest zly stan oleju (brakuje)?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
posti 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: MARCIN
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 508
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 10:39   

olej był wymieniany cały na nowy i poziom powinien być właściwy, podjadę do mechanika i sprawdzę
_________________
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
 
 
Teacher 



Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2014-08-20, 10:55   

Podepnę się pod temat bo sam przestałem już ogarniać :|

Dzisiaj byłem u mechanika. Objawy:

- delikatne drgania w zakresie 1000-2000 obrotów na postoju (dużo bardziej odczuwalne na fotelu kierowcy niż pasażera)
- drgania przy bardzo delikatnym przyspieszaniu z niskich obrotów
- przy przęłączaniu P -> R -> N-> D czuć delikatne szarpnięcia, jakby skrzynia się poruszała

Mechanik pojeździł trochę i stwierdził co następuje:

- konwerter do regeneracji
- drgania budy to pewnie któryś "słabszy" cylinder :shock:
- krzyżak na wale
- sprawdzić kompresję cylindrów :shock:

Koszt roboty konwertera + wał = 3000 zł. Wymiany oleju nie wliczono.

Co mnie zastanawia to:

- jak jadę na 4 w manualu i z niskich obrotów przyspieszę gwałtownie to żadnego uślizgu nie ma
- skrzynia prawdę powiedziawszy w ogóle nie ślizga
- błędów na skrzyni brak
- żadnych błędów wypadających zapłonów itp
- auto idzie jak złe, zero przerywań itp

Moje sugestie o sprawdzenie poduszek pozostały bez odpowiedzi i reakcji. W związku z tym mam pytanie: czy ta diagnoza ma w ogóle sens i czy po przejechaniu paru km z prędkością 40km/h można zdiagnozować uszkodzenie konwertera? Poradźcie coś bo sam już nie wiem <zalamka>
 
 
Czarny V6 


Model: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Manual
Imię: Mateusz
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-20, 11:06   

Teacher napisał/a:
Moje sugestie o sprawdzenie poduszek pozostały bez odpowiedzi i reakcji. W związku z tym mam pytanie: czy ta diagnoza ma w ogóle sens i czy po przejechaniu paru km z prędkością 40km/h można zdiagnozować uszkodzenie konwertera? Poradźcie coś bo sam już nie wiem <zalamka>


jak dla mnie jedź do jeszcze 3 innych mechaników... 3 tys zł zawsze zdążysz wydać...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
posti 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: MARCIN
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 508
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 11:53   

Teacher napisał/a:

- przy przęłączaniu P -> R -> N-> D czuć delikatne szarpnięcia, jakby skrzynia się poruszała


u mnie ustąpiło to po wymianie oleju
_________________
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
 
 
Teacher 



Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2014-08-20, 12:32   

Czyli mam rozumieć że te objawy które obserwuję mogą być wynikiem zbyt małej ilości oleju w skrzyni lub uszkodzonych poduszek?

Dodam, że miałem wymienianą chłodnicę i robiony rozrząd. Dzwoniłem do "speców" i przyznali że "trochę" oleju ze skrzyni się wylało jak przód ściągali <nerwus> Oczywiście żaden nie chce powiedzieć ile :[
 
 
mwx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Maciej
Pomógł: 21 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1447
Skąd: Poznań West
Wysłany: 2014-08-20, 13:28   

Teacher napisał/a:

- drgania przy bardzo delikatnym przyspieszaniu z niskich obrotów


To może mieć związek z luzem na przegubie wewn. Wrażenie jest podobne jak w aucie z wywaloną dwumasą, tylko jakby w innej płaszczyźnie (trochę jakbyś jechał po regularnych nierównościach). Czuć, że częstotliwość drgań odpowiada 3x częstotliwości obrotu kół.
Na samym przegubie ręką niestety ciężko wyczuć luz, bo wystarczy minimalny żeby auto drgało.
_________________
Nie "TE auto" tylko "TO auto".
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Teacher 



Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2014-08-20, 13:47   

mwx napisał/a:
To może mieć związek z luzem na przegubie wewn.


W takim razie możliwe że to przegub stuknie przy gwałtowniejszym ruszaniu a nie krzyżak na wale? Może to co napiszę zabrzmi śmiesznie (bo to mój pierwszy automat) ale gdyby konwerter był walnięty to byłyby problemy z przekazywaniem momentu na koła? Np. auto nie ruszałoby samo pod górkę po puszczeniu hamulca?
 
 
mwx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Maciej
Pomógł: 21 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1447
Skąd: Poznań West
Wysłany: 2014-08-20, 14:08   

Żeby przegub stukał to musiałby być już na prawdę mocno wywalony, choć nie zaszkodzi wejść pod auto i poszarpać za półosie. Takie stukanie może być związane z poduszkami (można załączyć R-D nad kanałem i zobaczyć czy skrzynia się "rzuca" albo posłuchać skąd dochodzą stuki - tylko z daleka od pracującego auta z paluchami!)

Pod stromą górkę bez gazu auto nie musi koniecznie ruszyć, ale na pewno nie powinno się cofać. Problemy z przekazywaniem momentu mogą być spowodowane awarią konwertera.
_________________
Nie "TE auto" tylko "TO auto".
 
 
Teacher 



Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2014-08-20, 14:14   

mwx napisał/a:
można załączyć R-D nad kanałem i zobaczyć czy skrzynia się "rzuca"


Dokładnie takie mam uczucie jak siedzę w aucie. Jakby coś się "przesuwało" <mysli>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
arturkowalc 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: artur
Wiek: 36
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: mława
Wysłany: 2014-08-20, 14:26   

Witam. Te szarpniecie podczas zalaczania biegu to normalne poniewaz jest quattro i odczuwasz jak zalacza przod i tyl. Mam tak samo i kilku znajomych tez, ale olej w skrzyni mozesz wyminic bo tip jest na to wrazliwy.
 
 
posti 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: MARCIN
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 508
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 14:27   

arturkowalc napisał/a:
Witam. Te szarpniecie podczas zalaczania biegu to normalne poniewaz jest quattro i odczuwasz jak zalacza przod i tyl. Mam tak samo i kilku znajomych tez, ale olej w skrzyni mozesz wyminic bo tip jest na to wrazliwy.


quattro ma stały napęd na 4 koła, chyba że silnik jest umieszczony poprzecznie to wtedy haldex dołącza napęd, natomiast jezeli silnik jest wzdłużnie to nie ma czegoś takiego jak dołączanie napędu
_________________
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
 
 
Teacher 



Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2014-08-20, 14:36   

Czyli z tego co koledzy piszecie wnioskuję że powinienem:

- wjechać na kanał i sprawdzić poduszki bo mogą dawać takie symptomy o jakich pisałem ( w razie co mam już komplet wszystkich 5 )
- sprawdzić w jakiś sposób przeguby z przodu czy nie ma luzu
- wymienić olej w skrzyni profilaktycznie
- mieć nadal nadzieję że mam sprawny konwerter

Wszelkie pozostałe sugestie mile widziane <okok>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: