Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-12-17, 11:22
stuki w zawieszeniu audi A6 C7 177km
Autor Wiadomość
dziki200 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Dziki
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-12-17, 10:17   stuki w zawieszeniu audi A6 C7 177km

Witam.Miesiac temu zakupiłem audi A6 C7 przebieg oryginalny 165tys sprowadzony przez salon audi w Gdańsku.Od pewnego czasu słyszę w zawieszeniu z przodu metaliczne stuki na małych nierównościach.Bylem w dwóch stacjach diagnostycznych i nic nie widzą żadnych luzów 😥Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny .Ponadto robię krótkie trasy do pracy mam 5km i DPF wypala mi się co 200 km czy to normalne??Pod kabina na środku słyszę jakby jakieś powietrze i też nie mam pojęcia co to jest czy normalne.Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-12-17, 11:23   

Masz pneumatykę? Sprawdź łączniki stabilizatora, ponieważ na szarpakach ich uszkodzenia nie widać, a mogą mieć luz. Pewnie będziesz jeszcze miał plastikowe, a później zmienili je na metalowe, bo nie dawały rady.
 
 
tobi71 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Bogdan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 519
Skąd: Germany
Wysłany: 2018-12-17, 13:47   

Posprawdzaj łączniki stabilizatora.
_________________
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
dziki200 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Dziki
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-12-17, 14:12   

Nie mam pneumatyki tylko zwykle
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-12-17, 17:18   

Ale i tak sprawdź łączniki :) .
 
 
dziki200 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Dziki
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-12-17, 17:56   

Niby sprawdzał ale jeszcze raz pojadę żeby dokładnie to zobaczył.To jest tylko na dużych nierównościach jakby metaliczny lub plastikowy hałas z przodu po prawej stronie. Ten DPF też u was tak często się wypala co 200 km jak jeżdzicie tylko po mieście ??
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 90
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2019-03-01, 19:27   

Witam serdecznie,

poczytałem cały wątek i widzę, że nie jestem jedyny na nieszczęście w tej niekomfortowej sytuacji...

Opiszę jak to wygląda u mnie... może pomożecie. Od jakiegoś czasu słyszę dziwne stukanie w okolicach prawego koła (tak jakby od pasażera). Autem jeżdżę dokładnie od ok roku, mam wrażenie z tego co opisaliście, że rzeczywiście temperatura ma chyba jakieś znaczenie, gdyż latem tego nie słyszałem (nawet na większych kolach, teraz mam zimę na wyższym balonie). Z tą sytuacją walczę od października zeszłego roku. Te stukanie to jakby było coś luźne, porostu drgało, nie wiem - po prostu coś się "walało" typu śruba, nakrętka pozostawiona przez jakiegoś speca w przestrzeni silnika. Sprawdziłem już całe zawieszenie, osłony silnika, nadkola, amortyzatory (na stacji diagnostycznej), tłumik (wymieniłem zawieszki) a nawet ściągałem zderzak przód (może coś się poluźniło)...byłem już u 3 mechaników. Stuka podczas jazdy na wprost, przy lekkich nierównościach drogi (poprzecznych).

To co zauważyłem to, ze podczas każdorazowego podniesienia auta na podnośniku stuki ustają na krótki czas. Na kolejny dzień to samo tak jakby wszystko wracało na swoje miejsce i zawieszenie wyłapywało luz. Ostatnim razem w momencie pukania, podjechał na stacje diagnostyczna sprawdzić raz jeszcze amory i nic (w sumie tak jakbym lekko coś słyszał, ale jak widziałem minę diagnosty odczytałem w jego myślach co sadzi na ten temat. Czyli, że sie czepiam...). Mało tego po teście amorów, wracając do domu ustało pukanie kolejny raz na krótki moment (jak jechałem na stacje to waliło...).

Masarka...ciekawi mnie sytuacji samego podniesienia auto do góry, po czym stukanie zanika ale nie na długo...Zaczyna mnie to frustrować, żona myśli, że oszalałem ale jeśli 7 letni syn to słyszy to chyba jestem jeszcze zdrowy.


Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
 
 
tobi71 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Bogdan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 519
Skąd: Germany
Wysłany: 2019-03-02, 04:47   

Kolego Maggicc666, tutaj jest trochę o problemie w modelu A6 C6, poczytaj co było brane pod uwagę podczas ewentualnych drgań. Temat rzeka, jak go się ujarzmi to jest wtedy bajka.

https://www.a6klub.pl/drg...0&postorder=asc
_________________
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 762
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-03-02, 07:12   

A ja mam pytanie odnosnie pneumatyki. U mnie tez te dziwne stuki mimo,ze praktycznie wszystkie gumy w tamtym roku wymienione. Jak poranki zimne to wtedy sie objawia ale bardziej na trybie comfort. Czy to by oznaczalo,ze amorki stukaja czy po prostu w trybie dynamic jest bardziej scisniete zawiesznie i z tad mniejsze stuki?wiem,ze nikt precyzyjnie nie odpowie ale czy taka mozliwosc jest. A kolega niech sprawdzi tuleje banana,tzn. wymieni bo wielu z nas mialo juz podobny problem a z zewnatrz po tej tulei nic nie zobaczysz.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 90
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2019-03-02, 07:19   

Temat jak widzę dotyczy a6 c7. W moim przypadku nie mam problemu z drganiami tylko „pukaniem/stukaniem”. Żadnych wibracji itp.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 762
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-03-02, 07:22   

Zobacz w poscie o nazwie stuki na poczatku jazdy ktory jest troche nizej. Kolega tam wkleil filmik i porownaj czy to o takie stuki chodzi.
 
 
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 90
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2019-03-02, 07:37   

Również tam napisałem:) męczy mnie już ten problem. Być może znacie jakiegoś speca w lubuskim gdzie warto podjechać celem znalezienia przyczyny?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 409
Skąd: lublin
Wysłany: 2019-03-02, 09:06   

Maggicc666 napisał/a:
To co zauważyłem to, ze podczas każdorazowego podniesienia auta na podnośniku stuki ustają na krótki czas. Na kolejny dzień to samo tak jakby wszystko wracało na swoje miejsce i zawieszenie wyłapywało luz.

haha ..mam identycznie..
mój naprawdę bardzo dobry mechanik oglądał wszytko już z 3 razy i mówi że mimo 170tyś wszystko wygląda jak nowe i jest jeszcze raczej nie wymieniane nigdy..
jego sugestia dotyczy amortyzatorów niestety , że coś tam się w nich dzieje mimo ze parametry mają dobre.
u mnie popukiwanie jest dość delikatne ale w audi jest naprawdę cicho więc czasami je słychać . na początku miałem je tylko z prawej strony teraz też czasami z lewej się odezwie.
ja w ciągu kilkunastu dni zacznę przymierzać się do wymiany tulei w tym wahaczu-bananie wiec jak chcesz to poczekaj , na pewno napiszę co i jak..
choć jeżeli powtarza sie ten objaw w kliku autach /cisza po podniesieniu/ to jednak faktycznie może to być amortyzator..
 
 
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 90
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2019-03-02, 09:57   

Leszekmw,
Masz ten sam efekt po podniesieniu auta, zanikają chwilowo stuki?
Mam również ok 170tkm, jeszcze nic nie było wymieniane.

Za 2 tyg umówiłem się na wizytę w serwisie audi, ale szczerze jak mam zapłacić extra pare stów z diagnoza jest ok to wole pogłówkować....Już nawet nie chodzi o pieniądze, tylko żeby to słońcu znaleźć!!!:(

Miałem kilka audi, doświadczyłem zużytych wahaczy, drążków czy nawet półosi...teraz w tej a6, w klasie premiom, hmmm...

Zastanawiam się również czy iść metodą „prób i błędów”. Kiedy dokładnie będziesz walczył z tymi tulejami?

Pozdr
 
 
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 409
Skąd: lublin
Wysłany: 2019-03-02, 10:55   

no mi to w zasadzie obojętne..
i tak to muszę zrobić żeby od czegoś zacząć . jeżeli mój mechanik będzie miał czas w przyszłą sobotę to mogę działać ..
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: