Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Spadająca temp silnika a spalanie
Autor Wiadomość
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 360
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-12-18, 17:25   

metyoo napisał/a:
Większa sprawność? W jakim sensie?
tomekkk1 napisał/a:
Silnik masz niedogrzany więc czasy wtrysku są dłuższe, zatem wiecej pali.

Niedogrzany silnik zawsze więcej pali.

Tak się może mało zrozumiale wyraziłem, ale chodziło o to że (o ile system chłodzenia jest w danym silniku sprawny) ciepło jest stratą silnika i jak widać z porównania silników benzynowych i diesli o podobnej pojemności to silnik benzynowy nagrzewa się szybciej lecz spala więcej paliwa tzn. ma mniejszą sprawność.
W tym przypadku (o ile konstrukcyjnie te silniki PD i CR są podobne pomijając układ wtryskowy itp.) jeżeli w podobnych warunkach jeden spala 5l/100 km, a drugi 8 i do tego jest niedogrzany względem pierwszego to oznacza to że musi oddawać gdzieś część energii w postaci ciepła na ten przykład - ciągłe chłodzenie na wskutek awarii termostatu.
Gdyby w tym przypadku większe spalanie powodowała zła mieszanka (za bogata w paliwo), to prawdopodobnie silnik spalałby więcej paliwa, ale czas jego nagrzewania byłby "prawidłowy" i dodatkową stratą byłoby wyrzucanie części nie dopalonego paliwa przez wydech - troszkę by dymiło ;) ..... chyba że się mylę.
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jkapitan 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: Jarek
Wiek: 43
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-12-18, 17:44   

Wstępnie jestem umówiony w serwisie w Opolu w nowym roku, co do temperatury silnika to słyszałem różne historie ale zwykły diesel turbo np. opel Insignia 2.0 160 koni przy temperaturze 0 stopni po 8 km miał około 90 stopni i spalanie poniżej 7 litrów, dokładnie taka sama trasa z rana i bardzo ale to bardzo delikatna jazda po wiejskich drogach. Nia ma problemów z temp no i ze spalaniem.

Pan w serwisie teorii temperatury bronił ale sam był zdziwiony spalaniem. Albo jedno albo drugie bo skoro auto spala a ledwo jedzie a temperatura niska to znaczy że te spalanie poszło w powietrze?
_________________
JK
 
 
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 360
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-12-18, 18:21   

Niestety sprawa zużycia paliwa i nagrzewania się silnika jest dość trudna do udowodnienia serwisowi, któremu mało zależy klientach gwarancyjnych gdzie wiedzą że klient nie zostawi nawet złotówki za naprawę.
Ja bym starał się ich przekonać aby zostawić u nich auto na noc, a następnie rano z kierownikiem serwisu odbyć 15 minutową przejażdżkę - niech sam określi czy klient to jakiś upierdliwiec oczekujący cudów czy może faktycznie coś jednak jest nie tak i trzeba się pochylić nad problemem - a z tego co piszesz to problem jednak jest - 8 litrów/100km przy emeryckiej jeździe (nie urażając emerytów) oraz ledwo ciepły silnik.
Jeżeli trzeba mogę nagrać swoje poranne parametry z FISa i podrzucić Ci jako jakiś argument.
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2038
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-12-18, 18:24   

jkapitan napisał/a:
Pan w serwisie teorii temperatury bronił ale sam był zdziwiony spalaniem

Ręce opadają.
Trzeba było powiedzieć mechanikowi, żeby zmienił profesję, skoro takie głupoty opowiada i wg. niego są prawidłowe.
Ewentualnie jeśli masz możliwości, przejedź się do niemcowni, tam nie powinni robić problemów.
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
bartek1351 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Bartek
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-03, 09:25   

ja jestem po wizycie w aso. U mnie jest silnik CGLC, zglosiłem problem niedogrzanego auta, zostały wymienione dwa termostaty jeden przy silniku i jakis drugi przy skrzyni biegow. Auto nadal ma problem z niedogrzanym silnikiem a ja jestem chudszy jakies 700zl za czesci i robocizne ASO, rece opadaja!

Wyjezdzam na obwodnice przestawiam skrzynie w tryb sport robie ok 7km auto ma 90stopni, wracam do miasta krece sie po miescie z predkosciami 50-70 km/h temp spada zaraz do 70 stopni albo i mniej :/ co z tym fantem zrobic? komus udalo sie to naprawic?
 
 
q2t6k58wh0 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Wiek: 27
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 23
Skąd: Bystra
Wysłany: 2016-01-03, 23:20   

Taka juz natura tych silnikow. Kazdy ma ten problem gdy na dworze spada temp.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Kodzak33 


Model: A4 B8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2016-01-23, 21:32   

Zawsze przy spokojnej jeździe tak będzie, te silniki mają bardzo wysoką sprawność tak samo jak w 2.0 tdi cr zjedź z temp. nawiewu na 16-18 stopni i zauważysz różnicę.
 
 
Jan B. 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imię: Jan
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-01-23, 22:28   

Witam, to mój pierwszy post, a dotyczy problemu z niedogrzaniem silnika.
Mam dokładnie ten sam problem, po przejechaniu 200 km temperatura była na poziomie 60 stopni, odwiedziłem serwis i po 2 godzinach stwierdzono - termostat do wymiany. Dwa tygodnie czekania na termostat, tydzień na wizytę (będzie wymieniany 28.01). Samochód mam jeszcze na gwarancji, ale wcale mnie to nie pociesza, bo przy przebiegu poniżej 60 tys km to jest juz kolejny problem z tym pojazdem - jak nie klapka wlewu paliwa, to piski w układzie kierowniczym, to zacinający się ekran przy wysuwaniu... Pozdrawiam
P.s.
Po naprawie dam znać czy wszystko działa normalnie.
 
 
bartek1351 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Bartek
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-23, 22:36   

U mnie wymienione oba termostaty, odstawiam w srode na reklamacje.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Jan B. 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imię: Jan
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-01-30, 18:58   

Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy i mam nadzieje, ze juz wyczerpałem limit usterek. Pzdr Janek.
 
 
Lisek1980 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imię: Sławek
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Goniądz
Wysłany: 2017-02-09, 13:08   

Hej. u mnie ten sam problem z niedogrzaniem jak u jkapitan. i u Bartka. (silnik 2.0 TDI 177 km)
Lipa jak ch....
mój pierwszy diesel i ostatni. wracam do LPG :)
_________________
A6 C7 avant 2.0 TDI CGLC 177 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: