Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
1.9 AVF po czyszczeniu turbo
Autor Wiadomość
KrystianPoland 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Krystian
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-05-15, 23:12   1.9 AVF po czyszczeniu turbo

Witam wyczyściłem kierownicę w turbo.Po złożeniu kompletny brak mocy. Ciągle pojawia się błąd 17964-nie osiągnieta górna wartość Nieszczelności posprawdzane.Nie wiem już od czego zacząć.Turbo po włożeniu popluło olejem w wydech ale już jest raczej sucho.

Podczas logowania bloku 011BS dziwnie zachowuje się n75-tak jakby działał odwrotnie, zresztą zobaczcie wszystko sami.Auto ma zero mocy,ledwo kręci do 4 tyś.

Dymienia raczej nie ma.Na luzie dość dobrze się wkręca.
Nie wiem już jak to ruszyć.
Logi statyczne:

http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126700.html Log (0 - 001)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126701.html Log (1 - 003)

Logi BS:

http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126702.html Log (0 - 003)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126703.html Log (1 - 011)

Logi dynamiczne:

http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126704.htmlLog (0 - 000)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126705.htmlLog (1 - 003)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126706.htmlLog (2 - 004)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126707.htmlLog (3 - 001)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126708.htmlLog (4 - 008)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126709.htmlLog (5 - 010)
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126710.htmlLog (6 - 011)

Logi z dwóch bloków

3-11
http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126711.htmlLog (0 - 003,011)

8-10

http://vaglog.rtnet.pl/krychast_126712.htmlLog (0 - 008,010)



Poprawiłem linki by dało się w nie klikać <okok> (tomekkk1)


 

[ Dodano: 2013-05-16, 16:08 ]
Nikt nie pomoże?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szczerba2 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marcin
Pomógł: 55 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1325
Skąd: OSTROWIEC ŚW.
Wysłany: 2013-05-16, 22:00   

logów nie lukam ,,,, jesli na wolnych kręci a pod obciążeniam muli to stawiam na prrzepływke , lub brak lub niewłaściwe nastawy cięgna gruchy turbawki , n 75 oczywiście . lub nieszczelnośc w dolocie - walnięty wąż - tzw szeleszczenie, będzie słyszalne po przegazówce
_________________

 
 
KrystianPoland 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Krystian
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-05-16, 22:53   

N 75 sprawny,przepływka również,co do nieszczelności w układzie-po przygazówce węże próbują wyskoczyć z opasek.Sztanga turbo chodzi prawidłowo.Nie mam już pomysłów.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
KrystianPoland 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Krystian
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-05-17, 07:07   

zibi06 napisał/a:
KrystianPoland, EGR masz zaślepiony ?


Nie jest zaślepiony ale prawdopodobnie ma pękniętą membranę

zibi06 napisał/a:
Ale zmienna geomeria w zasadzie "stoi" (BS 011)
Z logu dynamicznego 011 widać że turbo w zasadzie nie wstaje/ "pompuje"..


To może być moja wina.Prawdopodobnie logi robione były w trybie awaryjnym dlatego wartość jest stała

zibi06 napisał/a:
KrystianPoland napisał/a:
po przygazówce węże próbują wyskoczyć z opasek

Czy dobrze rozumiem że węże "rozdyma" ?
Jeżeli tak to próbowałeś zdjąć wąż i sprawdzić skąd wynika ta przyczyna (może spaliny) ?


W węże tak dmucha jak stoi na luzie i robię przygazówkę. Puchną i są twarde jak skała.Trochę to dziwne bo błąd pokazuje niedoładowania a węże twarde.Być może nie jest to jeszcze ta "twardość" jaka być powinna.
 
 
KrystianPoland 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Krystian
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-05-17, 11:13   

zibi06 napisał/a:

KrystianPoland napisał/a:

To może być moja wina.Prawdopodobnie logi robione były w trybie awaryjnym dlatego wartość jest stała

Ale patrząc na czas wykonania logów BS wynika że robiłeś je przed dynamicznymi (zakładam że nie w trybie awaryjnym)...


Tak robione w trybie dynamicznym ale po każdym logu powinienem zgasić silnik by usunąć błąd a tak ECU ciągle "widział" tryb awaryjny.

zibi06 napisał/a:
Ale turbo powinno "zasysać" powietrze a nie coś tam wdmuchiwać... Ja jednak spróbowałbym odpiąć przepływkę i zdjąć wąż z obudowy filtra powietrza . Inna opcja to zdjęcie węża biegnącego od pokrywy zaworów ( która "robi" za odmę) do "rury" dolotu.. Nie proponuję odkręcać korka wlewu oleju bo jeżeli tam jest powód nadciśnienia to może to być ryzykowne..


Zasysać powinno z filtra powietrza a dmucha na wyjściu.Pisałem o puchnących przewodach w dolocie do kolektora.
zibi06 napisał/a:
niewłaściwe nastawy cięgna gruchy turbawki

Mogą również powodować tryb awaryjny. Czy były ruszane/zmieniane => nic nie piszesz ale raczej nie powinny powodować "nadciśnienia" . W tej kwestii powinna wypowiedzieć się osoba bardziej "obeznana"


Turbo było rozbierane i czyszczone.Ale zauważyłem że cięgno jest nie do końca dokręcone.Lekko się rusza.Ale chyba nie powinno mieć to wpływu gdyż podczas logu 011 BS porusza się płynnie góra/dół
 
 
przemik 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Warszawa/Końskie
Wysłany: 2013-05-17, 19:03   

Wykonaj jeszcze taz probe 011 i 010 ale tym razem przed kazdym logowaniem zgas motor i odpal... zeby pozbyc sie ew. trubu awaryjnego.

Z tych logów wynika ze jest rozszczelniony uklad podcisnienia.
_________________
Nie ma sprawnych aut - są tylko źle zdiagnozowane.
TDI POWER
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
KrystianPoland 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Krystian
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-05-18, 13:03   

Witam panowie.Wczoraj walka z turbiną została zakończona.Po krótce opisze dla potomnych na przyszłość moją sytuacje.

Przede wszystkim należy zwrócić szczególną uwagę na montaż turbo po wyczyszczeniu.Mimo iż wydaje się poprawny łopatka od sterowania kierownicami nie zawsze wejdzie dobrze w pierścień i mimo że działa lu?no to nie steruje prawidłowo kierownicami.I trzeba paru prób wszystko ładnie się zgrało.

szczerba2 napisał/a:
jesli na wolnych kręci a pod obciążeniam muli to stawiam na przepływke , lub brak lub niewłaściwe nastawy cięgna gruchy turbawki ,


Tu jest trafione w sedno.Blacha mocująca gruchę do turbo miała delikatny luz (ewidentnie moja wina) gdyż nie chcąc zerwać śrub zostały dokręcone "nie na maxa".

Sztanga mimo iż pracowała to wynik był przekłamany o jakieś 0,3 cm i niestety auto nie miało mocy.

przemik napisał/a:
Z tych logów wynika ze jest rozszczelniony uklad podcisnienia


Tutaj temat rzeka.Wyrobione złącza przewodów dolotu w autach typu VAG. Przy przeładowaniu lubią wyskoczyć z lu?nych zatrzasków a wtedy wiadomo co się dzieje.U mnie było podobnie.Lu?ne złączki i wypadające węże. <nerwus>

zibi06 napisał/a:
A sprawdzałeś jak wygląda kolektor ?


Kolektor był wyjęty i wypicowany na błysk.W prezencie mój AVF otrzymał również nowy filtr powietrza. :)

Reasumując-pośpiech jest wskazany ale przy łapaniu pcheł.Turbo składamy spokojnie i powoli.
Warto również zwrócić uwagę na samo mocowanie sztangi gruchy.Jest tam zabezpieczenie w postaci takiej pół podkładki a samo mocowanie pracuje w takim jakby czopie kulistym.Warto go wyczyścić ze wszelkiego osadu by sztanga pracowała płynnie i bez zacięć

Moja się obróciła a kilka stopniu i gruszka musiała sporo więcej siły wkładać by poruszać sztangą.Mimo iż moje turbo działa poprawnie i tak jestem skazany na regeneracje gdyż strasznie żre olej.Ale na razie ciesze się mocą.

Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.Auto zapie....a jak MIG-29 <radocha>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: