Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ksenonami AFS po regeneracji lamp
Autor Wiadomość
mischa 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: mischa
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2016-09-09, 09:25   Problem z ksenonami AFS po regeneracji lamp

Witam wszystkich na forum. Przybyłem z forum A4 :) O dziwo konto mam tu już od dłuższego czasu, bo kiedyś znalazłem tu coś interesującego.

Mam C6 allroad-a z ksenonami skrętnymi. W kilku samochodach wymieniałem już odbłyśniki i generalnie jestem wyjątkowo uważny w kwestii prawidłowego i oświetlenia - dla siebie i innych. Operacje zawsze zakończone sukcesem. Niestety w moim egzemplarzu A6 światła były co najmniej słabe, obie lampy zakurzone i brudne od środka, parowały się. Postanowiłem zabrać się za ich rozklejenie i wymianę odbłyśników. Kupiłem regenerowane z firmy z Gdańska wraz z oryginalnymi palnikami Philipsa D2S 85122 LL (jakieś nowe Long Life-y, oby tak dobre jak 85122+). Przy okazji operacji porobiłem zdjęcia i w wolnej chwili zrobię fotostory jak temat ogarnąć. Przyznaję się, że to nie jest za pierwszym razem proste :D

Lampy wyczyściłem, złożyłem, podłączyłem testowo do samochodu przed wklejaniem kloszów - wszystko ok. Skleiłem, zacząłem montować.

I tu pojawił się ciekawy problem. Po 3 czy 4 włączeniu świateł. przeprowadziły test góra-dół, po czym przestawiły się w prawo i tak zostały. Przejechałem się po zakrętach i AFS działa, bo płynnie obie skręcają wraz z ruchami kierownicy (po uruchomieniu showroom effect w garażu też), ale jakby zgubiły pozycję wyjściową na wprost. Widać to nawet jak samochód stoi i wygląda to, jakby samochód unikał kontaktu wzrokowego i patrzał się w bok :D:D:D

Nie mam pojęcia czy idzie skalibrować sam układ AFS. Ma ktoś jakieś doświadczenia ?
Mam oryginalny kabel VCDS jakby co.

W załączniku układ przetwornika położenia z tych lamp (zamontowałem jak było).

[ Dodano: 2016-09-14, 09:08 ]
Temat zamknięty. Rozkleiłem lampy ponownie i przyjrzałem się głębiej przetwornikowi położenia:

Gdy go odkręcałem (niezbędne do wyjęcia odbłyśnika) to zauważyłem, że śruba była wkręcona na klej. Podczas montażu dokręciłem do oporu i tyle. To był błąd.
Dokręcenie go o około 1-2 stopnie za bardzo spowodowało błędne ustawianie neutralnego położenia i skręt soczewek w prawo.

Wygląda na to, że procesie produkcji montują to jak leci, a później kalibrują ten przetwornik i informacja o tym jest zapisana w układzie widocznym na zdjęciu. Inaczej po wymianie sterownika AFS konieczna byłaby procedura adaptacji a takowej puki co nie znalazłem.
Domyślam się więc, że każda mechanika soczewek jest kalibrowana na etapie produkcji.

Ja posmarowałem klejem śruby i za pomocą suwmiarki (mierząc z obu stron odległości między plastikową ramą o metalowym uchwytem soczewki) tak dobrałem położenie kółka, żeby mechanizm ustawiał się w neutrum. Wspomagałem się VCDS-em i testami wychyleń zewnątrz, wewnątrz i neutrum. Jak byłem pewien, że jest ok, złożyłem lampy. Wczorajsze wieczorne testy potwierdziły, że jest ok i idzie się z tym tematem uporać samemu.

Nie mniej wolałbym jednak poznać metodę kalibracji przetwornika położenia softwareowo, bo na prawdę zmiana położenia kółka o ułamek stopnia daje nieadekwatnie duże rozkalibrowanie mechanizmu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jackowski 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Jacek
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 55
Skąd: Skarzysko
Wysłany: 2017-11-14, 22:15   

Witam
Minęło sporo czasu od kiedy miałeś ten problem. Czy coś w miedzy-czasie udało ci się ustalić ja kalibrować położenie sotfwarerowo ? Po zainstalowaniu lamp okazało się, że lewy sterownik skrętu jest uszkodzony a lampa świeciła skrajnie w lewo. Więc mechanik abym mógł jeździć ręcznie przestawił silnik.Teraz po zamontowaniu sprawnego modułu wydaje mi się, że lampa "świeci do środka"
_________________
Jacek
 
 
czuperek 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Multitronic
Imię: Edek
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 2018-08-27, 17:16   

ponawiam czy ktos wie jak ustawic punk zero po rozebraniu ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Pczester 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2016
Posty: 115
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2018-08-27, 21:42   

czuperek napisał/a:
ponawiam czy ktos wie jak ustawic punk zero po rozebraniu ?


Dokładam się do pytania 😉
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: