Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Niskie zawieszenie A6 C7 Avant
Autor Wiadomość
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-05, 20:48   Niskie zawieszenie A6 C7 Avant

hej,
Jestem nowym użytkownikiem Audi A6 C7 Avant , autko rocznik 2013, biturbo 313km, nie ma sie do czego przyczepić, poza jedną rzeczą - na wyzszych progach zwalniajacych osłona silnika najzwyczajniej ociera :(
Nr nadwozia jest WAUZZZ4GXEN014102 , moze ktoś sprawdzić czy nie mam jakiegos obnizonego fabrycznie zawieszenia. Na pierwszy rzut oka progi w aucie nie są jakoś niskie, porownywalne z moim poprzednim BMW F11 530D, ale osłona silnika jest sporo niżej, mniej wiecej w połowie komory silnika.
Da się jakoś podnieść to zawieszenie ? myśle zę nawet 2 cm trochę pomoże.
Mam opony 245/45/18 , nie chcialem większych żeby .Auto z tego co wiem nie ma zawiechy pneumatycznej, jest raczej twarde, nawet w trybie comfort.
pozdrawiam forumowiczów
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-05, 20:54   

Zaraz sprawdzę po VINie co tam masz :p .

[ Dodano: 2018-07-05, 21:57 ]
Tak jak myślałem masz zawieszenie 1BV, które jest najniższe oraz najmniej komfortowe <uoee> .

Mogę dobrać zawieszenie 1BE, które jest o centymetr wyższe i bardziej komfortowe. Nie proponuję 1BA, ponieważ auto podniesie się 3 centymetry i będzie dziwnie wyglądało.

1BA:



1BE (efekt zmiany):



1BV:



[ Dodano: 2018-07-05, 22:15 ]
Jeśli chodzi o komfort/wygląd, to najlepiej założyć 19" z oponami 255/40 <okok> .
 
 
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-05, 21:46   

Dzieki za szybką odp ;)
A czy sama zmiana felg na np 19" z oponami 255/40 podwyzszy coś auto ?

Co masz na myśli pisząc "Mogę dobrać zawieszenie 1BE" ? Zajmujesz sie dystybucją części ?
Ile kosztowałby taki upgrade zawieszenia ?
Pytanie czy ten 1cm coś da w kwestii ocierania? bardziej skłaniałbym sie ku 2-3cm, chociaż na tej pierwszej fotce to wygląda bardziej jak 4-5 cm ;)

PS mam identyczne felgi jak a6 na srodkowym zdjęciu
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-05, 22:16   

Zmiana na 19" minimalnie podniesie zawieszenie (niecałe 0,5 cm), ponieważ średnica koła zmieni się o 9 mm. Oczywiście wszystko zależy od modelu opony :) .

Potrafię zmienić zawieszenie konkretnie pod dane auto (nadwozie, silnik, skrzynia, napęd itp.), np. z 1BE na 1BA czy z 1BV na 1BE. Po takiej zmianie auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabrycznie taki zawias. W Audi są klasy wagowe, które determinują nacisk na daną oś. Dzięki ich zmianie można przejść z 1BV na 1BE itd.

Odbierana różnica w wysokości zależy też od średnicy koła i opon, ponieważ im większa średnica, tym felgi mają mniejsze ET i nie chowają się tak w nadkolach. Po drugie centymetr będzie wystarczający, ponieważ tylko delikatnie obcierasz, a nie zawieszasz się na prograch.

Jeśli chodzi o zmianę zawieszenia, to polega ona na tym:

https://www.a6klub.pl/zmi...sze-vt93694.htm /przeczytaj cały wątek <okok> /

Takich zmian zrobiłem już pełno :) . W powyższym temacie znajdziesz zdjęcia jak dane auto wygląda przy 1BA oraz 1BE. Zawieszenie 1BV wiesz jak wygląda, bo je masz.

Nie zajmuję się sprzedażą części, a jedynie przygotowuje 'listę zakupów' :) .
 
 
wallace 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 175
Skąd: PL
Wysłany: 2018-07-06, 06:14   

konibak, Wrzuć zdjęcie auta jak to wygląda na tych kołach.
 
 
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-06, 09:59   

Wątek przeczytany, zaraz tez wrzucę fotki auta. Podam Wam jeszcze wymiary :
Przeswit bieżnik-nadkole : przód 2,5cm, tył 3,5cm
Prześwit osłona silnika - jezdnia - 10-11cm (!) , dla porownania z tyłu jest komfortowe 14cm.

Dalej myślę że 1cm mało zmieni i ciagle przez każdy prog bede musial przejezdzać bardzo wolno, nie mowiąc o wysokich krawężnikach. Mie ma zadnej posredniej opcji między 1BA a 1BE ?
Z drugiej strony - szkoda, że nie starczyło budżetu na ALLROAD :(

Auto z tym silnikiem fajnie ciągnie, ale kusi zrobienie jakiegoś małego mod-a ;) - macie jakies sugestie w tym temacie ? Zlecać to jakiejs renomowanej firmie ? Mamy we Wrocławiu dobrą firmę http://www.ecuproject.pl/

Mat, dzięki wielkie za wyczerpujące info. Czekam na zestawienie budżetu ;)

PS.
Wczesniej (przed BMW f11 miałem Audi A6 C6 Avant - zrobiłem tym autem 300tys, i bardzo byłem z niego zadowolony ;)

[ Dodano: 2018-07-06, 11:00 ]
fota :
https://drive.google.com/open?id=1tpvcOdvraQZZ_zHe4u3Af_Yr_TTWfLkz
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 868
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-07-06, 10:43   

Jak masz pneumatykę to wystarczy przerobić mocowanie czujników na wahaczach i skalibrować zawieszenie.
Można podnosić i opuszczać zawiechę do niespotykanych wysokości.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-06, 11:17   

A może ktoś zmienił zawieszenie, bo chciał jeszcze niżej. Możesz sprawdzić jakie jest oznaczenie na sprężynach? Chodzi o kolorowe kropki :) .

[ Dodano: 2018-07-06, 14:20 ]
Taka będzie szczelina między kołem a nadkolem (powiększ sobie).



Wydaje mi się, że wystarczy :) .
 
 
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-06, 13:28   

Generalnie nie bardzo znam się na autach, jestem typowym wlewaczem paliwa ;)
Chyba nie mam pneumatyki, w menu widzę tylko zwykle opcje sport-comfort itd...

Nie wiem gdzie są te kropki, wklejam link do foty zawiechy od strony koła :
https://drive.google.com/open?id=10ZRcax7_Qw-PwsEWZXa6JHT4tik1qQrL

PS
Na tych 2 fotkach spoko to wyglada ;) . Jaka to wersja? 1BE ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-06, 13:35   

Na tym zdjęciu z prawej strony widać kropki. Sprawdź czy jest: żółta, biała, fioletowa i fioletowa, ponieważ takie oznaczenie powinno być :) .
 
 
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-06, 14:02   

kropki są przybrudzone ale wyglada to dokladnie tak jak piszesz : żółta, biała, fioletowa i fioletowa .
Co by to oznaczało ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-06, 16:32   

Że nikt nie grzebał w zawieszeniu :) . Mam przygotować zestawienie dla 1BE?

[ Dodano: 2018-07-06, 17:34 ]
Na tych zdjęciach jest właśnie 1BE. Wszystkie 3 zdjęcia, które pokazują 1BE są tego samego auta ;p .
Ogólnie różnica między 1BE a 1BV to 10 mm, ale z tolerancją +/- 10 mm, ponieważ z czasem sprężyny siadają, a przy większych silnikach dzieje się to szybciej.

[ Dodano: 2018-07-06, 18:16 ]
Wstępnie już dobrałem zawieszenie i za cztery sprężyny wyszło 513,28 zł :) . Nic więcej nie trzeba wymieniać.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-07, 08:40   

Dzięki, a mógłbyś przygotowac mi jeszcze zestawienie na 1BA ?
Ciągle mam wrażenie ze 1cm to jest niemal tyle co nic, a fajnie byłoby mieć większy prześwit chociażby na okoliczność przejazdu np drogą gruntową

Serdeczne dzięki za poświęcony czas ;)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-07, 09:32   

Mogę przygotować, ale auto będzie stało wysoko i będzie trzeba zmienić też amortyzatory, bo od 1BV będą za krótkie. Wolałbym dać 1BE i zobaczyć jak będzie wyglądało auto. Zwłaszcza, że trzeba tylko zmienić sprężyny, które nie są aż tak drogie, a znalazłem Sachsa, więc półka wysoka.
 
 
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-07, 10:00   

A jak sadzisz, jakie mniej więcej będa koszty mechanika przy obu rodzajach operacji (same sprężyny / sprężyny i amortyzatory). Wygląd nie jest dla mnie istotny, walory użytkowe wygrywają ;) . Ogladam sobie wersje Allroad , ktore zwykle sa stawiane wyżej i wyglada to fajnie ;)

Reasumujac, dalej skłaniałbym się ku +3cm, czyli 1BA
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: