Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Niskie zawieszenie A6 C7 Avant
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-07, 12:24   

Jedynie więcej pracy będzie z tyłu, ponieważ trzeba dodatkowo odkręcić amortyzator, a z przodu nie ma różnicy, bo i tak muszą wyciągać całą kolumnę sprężyna/amortyzator, aby zmienić sprężynę. Dochodzą jednak koszty amortyzatorów, osłon i odbojów.

Osobiście zmieniłbym tylko sprężyny na 1BE, ponieważ na pewno auto pójdzie więcej niż centymetr do góry, bo będą to nowe sprężyny, a obecne są już trochę 'uklepane' :p .

To samo auto na obu zawieszeniach (1BA z lewej, 1BE z prawej):



Przejście na 1BA będzie kosztowało 1830 zł, więc trzeba dołożyć ok. 1320 zł w stosunku do 1BE + robota za wymianę amortyzatorów.

[ Dodano: 2018-07-07, 15:22 ]
Dla mnie lepiej wygląda na 1BE <okok> .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-08, 09:11   

Obie opcje do rozważenia, dzięki wielkie za wyczerpujące info ;)
Mógłbyś mi podać liste cześci w obu opcjach ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-08, 13:19   

Od razu zaznaczam, że poniższe zestawienia dotyczą konkretnie Twojego auta i nie mogą być od tak stosowane w podobnym aucie, bo może ono inaczej zareagować :) .

Zawieszenie 1BE:
1) przód (PR-0JJ):
- sprężyna: 8K0 411 105 EE » SACHS 993 134

2) tył (PR-0YM):
- sprężyna: 8K0 511 115 HD » SACHS 994 387

Zawieszenie 1BA:
1) przód (PR-0JM):
- sprężyna: 8K0 411 105 DL » SACHS 993 128
- amortyzator: 4G0 413 031 AF » SACHS 315 262
- osłona + odbój: 8K0 412 137 A + 4G0 412 131 » SACHS 900 306
- poduszka amortyzatora: 8E0 412 377 C » SACHS 802 200

2) tył (PR-0YN):
- sprężyna: 8K0 511 115 DL » SACHS 994 380
- amortyzator: 4G9 513 035 F » SACHS 315 090
- osłona + odbój: 4G0512137 + 8K0512131 » SACHS 900 225
- górne mocowanie amortyzatora: 4G0 513 353 D » SACHS 803 007

Oczywiście można szukać innych zamienników, ale zawsze podaję takie części, które założyłbym do swojego auta <okok> . Poduszki i mocowania amortyzatorów mogą być od Lemfordera, ale przeważnie Sachs jest tańszy, a w pudełku jest to samo, bo obie fimy należą do ZFa.

W przypadku 1BE można byłoby też wymienić osłony, odboje czy poduszki/mocowania, ale amorków się nie zmienia, więc nie ma takiej potrzeby. Przy zmianie na 1BA są nowe amorki, więc jest to wskazane :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tetek 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Tomasz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 51
Skąd: Bünde
Wysłany: 2018-07-08, 21:01   

Chętnie zamienię się zawieszeniem z 1BE na 1BV. Aktualny przebieg 179000 tylko po Niemieckich drogach i trochę po Polskich gdy mam urlop. Silnik 3.0 TDI 245 KM. 2013 rok.

[ Dodano: 2018-07-08, 22:03 ]
Zapomniałem dodać że avant.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-08, 21:33   

Sprawdź najpierw czy zgadzają Ci się klasy wagowe (przód - 0JJ, tył - 0YM) :) .
 
 
konibak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-09, 11:52   

Tetek - mogę odsprzedać całe zawieszenie 1BV, przebieg 100.000 po niemieckich drogach (udokumentowane w ksiazce serwisowej).

[ Dodano: 2018-07-25, 23:13 ]
Mat1324 - zawieszenie wymienione, autko poszlo ok 3-4cm do góry, jest teraz chyba idealnie, bardzo fajnie wyszło wizualnie i co najwazniejsze bez problemu pokonuje sie najwyższe hopki zwalniające , o krawężnikach nie wspomnę ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-25, 22:25   

Rozumiem, że wsadziłeś 1BA? Wszystko kupiłeś Sachsa? Zawieszenie minimalnie siądzie pod ciężarem, ale nie dużo (max 0,5 cm). Oprócz podniesienia pewnie jest też wygodniej, ale nadal dość sztywno.

Cieszę się, że efekt spełnił oczekiwania :) .
 
 
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Wiek: 30
Dołączył: 25 Gru 2018
Posty: 28
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-06-24, 20:54   

@mat1324
Czy mógłbym prosić Cię o sprawdzenie typu i dobranie elementów zawieszenia do mojej C7? Mam wrażenie, że lewy przód minimalnie mi przysiadł w stosunku do prawej strony i zastanawiam się czy nie wymienić sprężyn. Co o tym sądzisz? Chciałbym by przód minimalnie się podniósł bo mam wrażenie, że dość nisko siedzi (tył jest wyżej). Nie mierzyłem dokładnych odległości od ziemi do nadkola.

WAUZZZ4G2DN029515





[ Dodano: 2019-06-24, 22:22 ]
Może dodałem post w złym temacie, bo moje auto to Sedan. Proszę o ew. przeniesienie posta. Nie chciałem tworzyć nowego tematu.

[ Dodano: 2019-06-24, 22:37 ]
Mam jeszcze jedno pytanie: w kwietniu założyłem letnie opony (zima 17 cali). Po 1-2 tygodniach jazdy zaczęło się odzywać z tyłu zawieszenie. Stukanie na dołkach, przy 40-50km/h. W ciemno kupiłem łączniki stabilizatora, ale po wizycie u mechanika okazało się, że moje są w idealnym stanie, żadnych pęknięć itp. Ponadto sprawdzał "łomem" całe zawieszenie i nic... czy mogą za to być odpowiedzialne zużyte osłony amortyzatora? Czy one pełnią tylko rolę ochronną przed pyłem?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-06-24, 22:39   

Miałeś 17", przeszedłeś na 20" i dlatego odczułeś różnice w postaci delikatnych stuków, których na zimówkach nie było. Osłony amorków na pewno nie stukają :p .

Na przodzie masz sprężyny 8K0411105EB, których zamiennikiem jest np. KILEN 10221, LESJÖFORS 4004280 lub KYB RA3994. Są sprężyny Sachsa, ale na chwilę obecną niedostępne w Polsce.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Wiek: 30
Dołączył: 25 Gru 2018
Posty: 28
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-06-25, 06:13   

Dzięki. A który typ zawieszenia jest w moim modelu?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 587 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10702
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-06-25, 13:39   

A no tak, nie napisałem :) . Masz u siebie sportowe zawieszenie 1BE, ale to widać już po zdjęciach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: