Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Niepewne prowadzenie przy wyższych prędkościach
Autor Wiadomość
AudiA6Fan23 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Marek
Wiek: 28
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 2
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-12-11, 21:27   Niepewne prowadzenie przy wyższych prędkościach

Witam wszystkich
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy temat.

Mam problem z Audi a6 c7 Avant 3.0 245hp

Auto przy wyższych prędkościach źle się prowadzi. Znosi ją. Nie było tego w poprzedniej A6 C6. A6 na 18' lato Michelin około 6mm, prędkość 180-190. Więcej strach jechać. Mieszanie w trybie dynamic, comfort nic nie daje. Audi na zwykłym zawieszeniu. Na geometrii nie było co robić, ponieważ stwierdzili że była ustawiona wzorowo. Po zmienieniu na używane 19' oryginalne Audi a6 zima (około 7mm) jeszcze gorzej. 160 na autostradzie i ciężko auto utrzymać. Może za dużo powiedziane, ale więcej na prawdę się nie dało jechać. Auto było na "trzepaniu". Nie raz i nie dwa razy. Sprawdzali całe zawieszenie. Nic nie wykazało. Auto było u paru mechaników. Poprzednio C6 serwisowali wzorowo.

Naprawdę nie wiem już co robić. Proszę o pomoc. Auto niedawno zakupione i chcę cieszyć się większymi prędkościami. Może ktoś miał już ten sam problem? Do ASO mam najbliżej 200km i póki co nie mam zbytnio czasu na taką podróż.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Ł-y-S-y 


Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Automat
Imię: Tomasz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 197
Skąd: okolice 3Miasta
Wysłany: 2015-12-11, 22:04   

Ja bym pojechal gdzies na porzadna geometrie / zbieznosc !

ew moze byc sama piasta / lozysko lekko przekoszone ale to powinno wyjsc na geometri !


" Trzepie " cie wogule kierownica lub autem ?
_________________
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie :) i jeszcze urosnie :)
 
 
AudiA6Fan23 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Marek
Wiek: 28
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 2
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-12-11, 22:56   

Dzięki za odpowiedź :] . Niestety to nie to. Piasty i łożyska były sprawdzane. Szukamy dalej

[ Dodano: 2015-12-14, 23:02 ]
Problem chyba rozwiązany.
Wizyta u porządnego mechanika i diagnoza. Tuleje na przednich wahaczach do wymiany.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szalony 



Model: S6 C8
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2015-12-15, 09:21   

AudiA6Fan23, jaki masz przebieg że już wahacze poszły? Tuż to w sumie nowe auto <mysli>

I jeszcze jedno, piszesz że zbieżność wzorowa, więc w jaki sposób to sprawdzili skoro zużyte są tuleje <glupek>
 
 
mat_system 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-24, 21:59   

Witam

U mnie niepewne prowadzenie ustało po wymianie dolnych wahaczy prowadzących.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 762
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-05-02, 15:30   

Witam. Ja wlasnie jestem po trasie autostrada A2 i tez przy 170-180 auto jak by momentami buja sie na boki. W sobote jade na geometrie w Poznaniu ale czy ona moze byc przyczyna?przy mniejszych predkosciach jest ok. Chyba,ze to wiaterek lekki to powoduje.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-02, 15:35   

Auto buja się na boki, czy je ściąga?
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 762
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-05-02, 16:25   

Nie sciaga,takie jak by bujanie na boki. Chociaz momentami moglem leciec 200 i bylo ok. Moze wiatr troche tez robil swoje. Ale takie bujanie to moze byc cos z geometria?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-02, 16:38   

Zła geometria powoduje ściąganie auta na jedną stronę. Dziwne bujanie mają niwelować amortyzatory. Oczywiście wiatr w tym nie pomaga, ale auto nie powinno zmieniać toru jazdy.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 762
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-05-02, 16:55   

Zeby bardziej zobrazowac to, wyglada to momentami tak jak by przodem auta szarpnelo na boki. Nie jest to az takie zeby zmienic pas ale komfortowe tez nie jest. Do 140km/ nic sie nie dzieje,przy 160 i wiecej to wystepuje. Ale mowie,czasami jest tak,ze przy 200 jedzie normalnie. Wiatr cos tam pewnie do tego ma. Nie zdaze juz do soboty wymienic przednich dolnych wahaczy przed geometria. Mechanik ostatnio mowil,ze jedna tuleja na lewym troche zmeczona jest.

[ Dodano: 2018-05-05, 11:49 ]
No wiec jestem po geometrii hunter 3d. Jedynie lewy przod zbieznosc byla na czerwono bo tam wymienialem tuleje. Moglo to miec wplyw na te niepewne prowadzenie przy wiekszej predkosci?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-05, 10:50   

Raczej nie <uoee> .
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 762
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-05-05, 11:29   

No to kurcze nie wiem. Moze faktycznie to podmuchy wiatru przy wiekszej predkosci tak dzialaly. Zobacze jutro jak bede wracacl. Moze bedzie mniejszy wiatr.

[ Dodano: 2018-05-06, 15:37 ]


Tak wyglada moja geometria. Dzisiaj wracajac autostrada mialem wrazenie,ze to tyl chyba powoduje te wybicia z rytmu od 160 km/h w gore. W lukach drogi przy tej predkosci na autostradzie tez jakos niepewnie sie prowadzil chociaz w lewych lukach stabilniej niz w prawych. Z przodu mialem juz wymieniane laczniki i gumy stabilizatora. Takie pochylenia kola z tylu jak mam moga powodowac te jak by wybijania z toru jazdy co jakis czas?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-06, 14:59   

Sprawdź dokładnie tylne zawieszenie, a głównie tuleje, łączniki i gumy stabilizatora. Przy pneumatyce w trybie dynamic powinno być sztywno i stabilnie przy tej prędkości. A jak jest u Ciebie?

Widać, że tyłu nie ruszali, ponieważ pochylenie kół można regulować, ale mieści się w widełkach, więc jest w porządku.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 762
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-05-06, 15:11   

Na indywidual ustawilem zawieszenie i uklad kierowniczy w tryb dynamic i bylo lepiej niz na auto ale dalej to niepewne prowadzenie. Tak myslalem wlasnie zeby zmienic z tylu laczniki i gumy stabilizatora bo to koszt maly. Ale dziwne jest to,ze na koleinach jadac 90-100km/h a koleiny spore (nie wiem czy jechales kiedy od Grodziska WLKP w strone Steszewa, bo to nie tak daleko od Tomysla)to koleiny spore sa a auto jedzie bardzo fajnie. Tylko te wieksze predkosci dopiero i nawet nieduzy podmuch wiatru powoduja niestabilna jazde.

[ Dodano: 2018-05-06, 16:38 ]
A moglbys speawdzic jaki nr ma guma stabilizatora na tyl?laczniki znalazlem ale nr gumy w etce nie widze.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 589 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10730
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-06, 16:20   

Ogólnie nie mieszkam w Nowym Tomyślu tylko w wiosce pod i właśnie tą drogą jeżdżę do Poznania (Grodzisk Wlkp - Stęszew - Poznań), ponieważ mam tędy najbliżej. Częściej i tak wybieram A2, bo jest szybciej, ponieważ odcinek Komorniki - Stęszew to jeden wielki korek :p . Na tamtych koleinach moja A6 jest stabilna, ale przy wyższych prędkościach również ;p .

W C7 gumy tylnego stabilizatora są niewymienne :p .
Cytat:
Tulejki gumowej i obejmy nie wolno oddzielać od stabilizatora.
Stabilizator wymontowuje i montuje się w całości wraz z tulejkami gumowymi i obejmami. Nie demontować obejm i tulejek gumowych.

Sprawdzałem przed chwilą części do Twojej C7 i zauważyłem, że masz sportowy dyfer. Powiedz jak się z nim jeździ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: