Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI
Autor Wiadomość
Mateuszzzzzz 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Mateusz
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 1
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2016-08-09, 22:59   

długas napisał/a:
Ja już półtora miecha tak jeżdżę i nic nie wyskakuje <okok> a w silniku zero błędów jakich kolwiek <rotfl>

Witam, jestem nowy na forum .
Też mam problem- check się pali, a komputer pokazuję błąd : doprowadzenie wtórnego powietrzem rząd 1 i 2.
Po przeczytaniu tego tematu zrobię jak cytowany wyżej kolega <brawo> , odłączę pompę.
Dam znać czy wszystko działa ok.
silnik 4.2
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
piotrasz3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CANB
Imię: Piotr
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-23, 10:10   

Drodzy koledzy czy ktoś odnotował kiedykolwiek awarię zawou zwrotnego (tego przy głowicy).
Od jakiegoś czasu mam dziwne dzwięki takie klepanie (smarkanie). Dźwięk ewidentnie pochodzi z końca głowicy lewej .Tam nie ma nic tylko zaworek od SAI.Dodam tylko że ów dźwięk słyszalny jest wyłącznie w zakresie 2-3k obrotów.Na intensywność dwieku wpływa pedał przyspieszenia odpuszczenie gazu zimniejsza intensywność dźwięku.
Może ktoś coś
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 150 razy
Wiek: 29
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3878
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-09-24, 16:31   

piotrasz3 napisał/a:
Od jakiegoś czasu mam dziwne dzwięki takie klepanie (smarkanie). Dźwięk ewidentnie pochodzi z końca głowicy lewej .Tam nie ma nic tylko zaworek od SAI

Mylisz się. Tam akurat znajduje się nastawnik (jest pod pokrywą zaworów). Jak "dzwoni" pod obciążeniem w okolicy 2500rpm, to jest "na wczoraj" do wymiany.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
piotrasz3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CANB
Imię: Piotr
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-25, 23:11   

Nastawnik w tej głowicy jest z przodu :)
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 150 razy
Wiek: 29
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3878
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-09-26, 08:40   

No to jak tak, to o prawej głowicy mówisz (cyl 4-6). Zawory zwrotne drogie nie są (do 4.2 coś chyba 115/szt), więc można wymienić, ale lepiej najpierw sobie sprawdź ciśnienie na pompie oleju.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
piotrasz3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CANB
Imię: Piotr
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-26, 10:45   

Zacznę od zaślepienia tegoż zaworu .A tak nawiasem to zapodaj gdzie ten zawór znzjdę za 115 pln zazwyczaj jest to kwota 300-340.
Kwestia strony to dyskusja akademicka kierownica z lewej głowica z lewej .Stojąc z przodu przed silnikiem to ta sama głowica staje sie prawą :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Gość.
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-26, 19:29   

Ale o czym wy piszecie o SAI czy o zaworkach olejowych z głowic??? SAI się wywala owszem ale też softowo zaworków w głowicach sie nie zaslepia bo zywot silnika po tym bedzie krótki :)
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 150 razy
Wiek: 29
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3878
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-09-26, 20:34   

Zaślepienie zaworów zwrotnych w głowicy to najgłupszy pomysł jaki ostatnimi czasy pojawił się na forum. W ASO tyle kosztują.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
piotrasz3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CANB
Imię: Piotr
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-27, 08:33   

Chyba nie o tych samych zaworach mówimy.Te zawory biorą udział w pracy silnika tylko w fazie cyklu ssania .Wywalenie zaworów(całego sai) nie ma negatywnego wpływu na pracę silnika.Zaślepienie tego zaworu da mi pogląd na źródło dziwnego dźwięku jeśli jest to zawór to dźwięku nie będzie nie to zaślepkę wyjmujemy i szukamy dalej jak na razie innych pomysłów nie ma
numer części-7.22560.44.0

Już wszystko jasne.Zawór zaslepiłem.Jednak to nie on hałasował Poodczas dłubanie przy zaworze moją uwagę zwróciło złącze kolektora wydechowego i kata było zbyt czyste.Okazało sie finalnie że jedna ze śrób była poluzowana.Metalowa uszczelka popadała w drgania i to ona tak dziwnie hałasowała. Dwóch mechaniorów nie ogarnęło tematu.
Wręcz nieprawdopodobne :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
luke_A6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Lukasz
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 114
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-10-12, 19:35   

Czy ma jakikolwiek sens pozostawienie układu, z pominieciem pompy? Z filtra prosto do zaworkow.
 
 
zediii 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AMX
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 196
Skąd: Moszczanka
Wysłany: 2017-06-20, 20:20   

Odświeżam kotleta co do SAI
Mianowicie problem z nie wyłączeniem pompy wtórnego pow. i tu pytanie czy powinna działać po wyłączeniu silnika???
Problem wygląda :
1. Jazda w temp. dziś +30st. C
2. zatrzymanie silnika
3. po 5min. pompa SAI się załączyła
4. rozładowała akumulator

Czy przyczyna w AKU czy pompa powinna się załączyć???
_________________
Pozdrawiam Marcin
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2017-06-21, 21:13   

sprawdziłbym przekaźnik w pierwszej kolejności - na wyłączonym zapłonie pompa SAI nie ma prawa sie włączać , on jest sterowany przez ECU a na wyłączonym zapłonie....
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zediii 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AMX
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 196
Skąd: Moszczanka
Wysłany: 2017-06-22, 10:52   

Ok na razie to dołączyłem pompę z braku czasu dopiero w weekend się wezmę za to apropo przekaźnik w obudowie ecu?
_________________
Pozdrawiam Marcin
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2017-06-22, 12:49   

tak w obudowie ECU
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
przemek822 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 32
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-07-03, 07:18   

Jestem w trakcie wymiany plecionek wydechu więc korzystając z tego iż mam zdemontowane katalizatory wziąłem się m.in. za demontaż dwóch zaworów powietrza wtórnego ponieważ pięć razy już po zakupie auta zapalił mi się błąd lewego powietrza i mówili mi że to chodzi o powietrze wtórne. Sprawdziłem węże i są ok, następnie pompę powietrza wtórnego która też pracuje prawidłowo. Chciałem więc przyjrzeć się tym zaworom, po odkręceniu zobaczyłem że jest w nich dużo syfu a powietrze bardzo ciężko przez nie przechodziło. Na całą noc zostawiłem je w kąpieli czyszczącej, dużo syfu zeszło a po tym zabiegu dmuchając ustami powietrze zaczęło iść :) Mam nadzieję że coś pomoże taka ,,regeneracja'' zaworów i może właśnie te zawory czasem szwankują.
Po wyskoczeniu chwilowego błędu komputer zapalał kontrolkę ale po kilku dniach nie kasowania tego błędu kontrolka sama mi gaśnie, już to zauważyłem z tym błędem który czasem mi wyskoczy i to tylko podczas pracy silnika na postoju. Podczas jazdy błędu tego nie załapie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: