Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI
Autor Wiadomość
wolin1981 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysiek
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-03-30, 20:46   

Szczelność sprawdzę jak zrobi się cieplej. Co do instalki to jest raczej git. Myślę nad tulejkami do sąd za katami bo jak już nie spełnia euro4 tylko euro3 to może być przyczyną wywalania checka i może trzeba je oszukać.
A dziś mi wywaliło nowy błąd
16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Fontesen
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-30, 20:51   

wolin1981 napisał/a:
Szczelność sprawdzę jak zrobi się cieplej. Co do instalki to jest raczej git. Myślę nad tulejkami do sąd za katami bo jak już nie spełnia euro4 tylko euro3 to może być przyczyną wywalania checka i może trzeba je oszukać.
A dziś mi wywaliło nowy błąd
16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

no, czyli zatkany kat.
 
 
długas 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARS
Imię: Piotrek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 327
Skąd: LUBIN(zDolnyŚląsk)
Wysłany: 2013-03-31, 10:19   

W silniku ARS też to gów.o jest.Miałem z tym problem bo cofało mi spaliny do filtra powietrza i przepływka wariowała i szarpało silnikiem.Zaślepiłem rurkę co wchodzi w filtr powietrza i mam spokój <rotfl>
_________________
Punk,Rock,Sex i motocykle.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

pelen


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: Bergen
Wysłany: 2013-04-25, 10:00   

Silnik AWT tez posiada ten system.
Mam z tym rowniez problem po odpaleniu i czasem chwile pozniej potrafi sie zalaczyc i sobie jeszcze dopalic :)
Wlasnie dzis zabieram sie za diagnostyke organoleptyczna calego ukladu poniewaz wyskakuje blad (wg VAG 4.9 PL):
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidlowy przeplyw
brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem

Dam znac czy cos znalazlem :)
Bede rowniez wdzieczny za wszelkie sugestie :)
 
 
atlas1977 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Adam
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 586
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2013-04-25, 12:25   

Hej Pelan, czekam niecierpliwie bo wczoraj ujawniłem ten sam błąd. daj koniecznie znać co zrobiłęś :) powodzenia
 
 
pelen


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: Bergen
Wysłany: 2013-04-26, 10:43   

Witam ponownie.
Niestety akcja zakonczona niepowodzeniem. Probowalem dobrac sie do pompy od spodu auta jednak juz sam demontaz oslony silnika okazal sie mocno ograniczony i skomplikowany ze wzgledu na brak przestrzeni-auto bylo w gorze na tyle na ile pozwala lewarek. Uznalem ze nawet ogledziny beda mocno utrudnione przy tak malym przeswicie i mozliwosci ruchowej wiec nie pozostaje mi nic innego jak ogarniecie kanalu lub podnosnika. Jestem w trakcie :)
Bede informowac na bierzaco :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

kovalnet 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2013-04-26, 13:30   

Witam wszystkich, bardzo fajnie napisany temat. Wreszcie konkrety (gratulacje dla kolegi xoslox).
Mam takie pytanka w związku z tematem czy w naszych silnikach jest pompa podciśnienia?
Gdzie w VAG'u jest MAP (która grupa).

Acha. Link do pdf'a nie działa.
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 842
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-04-26, 14:34   

kovalnet napisał/a:
Acha. Link do pdf'a nie działa.

Link zaktualizowałem ;)

kovalnet napisał/a:
Gdzie w VAG'u jest MAP (która grupa) ?

W bloku silnika -01 Engine w grupie 002 i 4 pole - ogólnie szukaj gdzie wyskakuje g/s czyli masa zasysanego powietrza na sekundę ;)
Na jałowym powinno być w granicach 2,0 - 4,5 g/s.

kovalnet napisał/a:
czy w naszych silnikach jest pompa podciśnienia?

Takowa pompa podciśnienia - vacum pompa montowana głownie jest w Dieslach. Ale jeśli jest w benzyniaku to jest elektryczna i zlokalizowana jest obok zbiorniczka z płynem od wspomagania pod tą osłonką, ale jak się nie mylę takowa była tylko w Tiptronicach.

W zwykłych silnikach jest chyba tylko pneumatyczny wzmacniacz siły hamowania tzw. serwo. Zintegrowany ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego ;)

Masz tam na schematach zaznaczony element, który idzie właśnie do wzmacniacza siły hamowania - chodzi o eżektor, a działa to tak, że jak depniesz w pedał hamulca to zaworek w środku się zamyka i wspomaga układ hamulcowy. Dodatkowo eżektor jest odpowiedzialny za odpowietrzenie komory silnika i jest zarazem częścią w instalacji podciśnieniowej. Zapchany eżektor i odma powodują, że wzrasta ciśnienie i olej zostaje wywalony w najsłabszym punkcie, czyli np. korkiem olejowym, uszczelką dekli lub zaślepkami wałka. W normalnym stanie nie powinien puszczać powietrza do serwa.

_________________

 
 
kovalnet 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2013-04-27, 13:59   

Ezektor kojarzę. Tylko mnie ta pompa zastanawiała. Czyli podciśnieie mamy z kolektora?

Nie powinno byc podciśnienie w kPa, ewentualnie mBarach, Atm. czy w mmHg <lol> ?
Bo g/s to chyba przepływ.
-------------------
Już znalazłem:
Chyba są dwa różne systemy:
"Systems with Mass Airflow Sensor" i tam jest Air mass [g/s]
albo
"Systems with intake manifold pressure sensor" wówczas jest Intake manifold pressure [mbar]

I faktycznie 2 gr. 4 poz. albo 3 gr. 2 poz. ewentualnie 7 gr. 3 poz.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

pelen


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: Bergen
Wysłany: 2013-05-14, 13:07   

Witam.
W koncu problem z pompa powietrza wtornego rozwiazany. Usterka usunieta-rurka laczaca o nr 058133817D byla w dwoch czesciach. Pekla tuz przy kolanku laczacym (kruchy plastik). Rurke naprawilem i bedzie sluzyc do czasu zamowienia i otrzymania nowej.
Uszkodzenie zlokalizowalem od spodu auta po demontazu oslony silnika. Mozna wtedy obejrzec przewody wchodzace i wychodzace z pompy. W moim przypadku zdemontowalem rowniez calkowicie obudowe filtra powietrza gdyz latwiej bylo mi sie dostac do uszkodzonej rurki od gory.
Zastanawiajace jest to, ze po naprawie spalanie wzroslo do 11l. Niby niewiele bo z 10.7l ale wzroslo. Nie jest to dla mnie logiczne ale moze ktos wie jaka moze byc tego przyczyna? Czytalem ze moze palic wiecej gdy wystepuje problem z SAI. Ale ze po usunieciu usterki?
Bede wdzieczny za sugestie wtajemniczonych w SAI :)
 
 
abdul84 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-07-22, 20:05   

ja zmagam się z innym problemem, po hamowaniu (zimą przy działającym ABS lub ESP szczególnie) i puszczeniu hamulca słyszę buczenie, jakby coś powietrze dopompowywało.

Przepustnica czyszczona i adoptowana rok temu.
Wymieniłem przewody podciśnienia - bez skutku
Ezektor zmieniłem - bez skutku

Na kompie błędów brak. Samochód wydaje mi się jakby miał 100km a nie 165km. Wskazania sond, przepływki i zapłonu w porządku, wydaje mi się, że tylko podciśnienie podnosi mi ciśnienie...


Szlag mnie powoli trafia z tym autem <wnerw> , chętnie oddałbym jakiemuś ogarniętemu mechanikowi tylko, że powiesz magiczną nazwę ezektor i już wiesz, że możesz mu co najwyżej klocki dać zmienić.
 
 
Łukasz13 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 543
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2013-07-22, 21:39   

To buczenie to pompa abs-u u mnie tez buczy czasem po puszczeniu hamulca, prawdopodobnie trzeba posprawdzac wszystkie czujniki abs przy kołach i poustawiąc odległości od koronek, bo któres koło pewnie zle zczytuje prędkość i dlatego takie cyrki.
_________________
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

janosh100 


Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BBJ
Imię: Janusz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 1
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-08-18, 21:17   

Witam Wszystkich
w końcu konkretny temat... szukałem tego kilka tygodni
Może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.
Audi A4 Avant silnik 2.4 v6 Benzyna Automat Rocznik 2003

Pierwszy błąd:

VAG-COM Version: Release 409.1-US
audi a4
Control Module Part Number: 8E0 909 552 N
Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0050
Software Coding: 0011581
Work Shop Code: WSC 63251
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Znalazłem przyczynę(tak mi się wydawało)
Przewód od pompy wtórnego powietrza wchodzący do silniki był słabo dociśnięty, to zostalo naprawione.
Teraz systematycznie co 6,7 dni pojawia sie błąd:

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded

Sprawdzałem pompę jest ok, bezpiecznik jest ok, przekaźnik nowy ok.
Przewody od filtra do pompy ok, od pompy do silnika ok.
Nie mam pomysłu co jeszcze nie gra wiec Proszę o pomoc
Może ktoś miał coś podobnego i udało mu się rozwiązać problem

[ Dodano: 2013-09-02, 09:11 ]
dziękuje wszystkim za pomoc...
Tu chyba nikogo nie ma
_________________
Pozdro
 
 
grzelus2 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: Maciej
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 49
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-12, 17:09   

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent



Sprawdz dokładnie wszystkie przewody, najlepiej na zimnym silniku,gdy chodzi pompa pompa powietrza, wtedy można głebiej włożyć reke ( i sie nie poparzyć), wyczujesz gdzie ucieka powietrze. Zlikwiduj nieszczelność i po sprawie.
A może pompa już niedomaga, zdejmi wąż (tylko delikatnie pękają) i zobacz czy dmucha.
_________________

 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 842
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-11-16, 08:14   

Takie małe info:

Pompę wtórnego powietrza (czy działa) oraz poszczególne zawory (np. pomierzyć czy dochodzi napięcie na zawór podczas wysterowania) możemy sobie sprawdzić w VCDS/VAG w bloku silnika 01-Engine w 03-OUTPUT TEST.

Dodatkowo w Measuring Blocks na poszczególnych kanałach możemy odczytać:



Myślę, że to dobre info do wypełnienia tematu <okok>
_________________

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: