Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62
Autor Wiadomość
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 847
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-02-10, 16:59   Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62

Aktualizacja dnia 23-09-2013r (Małe poprawki + Dodanie schematów elektrycznych)


Witam, ze względu na duży wysyp tematów związanych z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej G2/G62, zrobiłem specjalną instrukcję w formie PDFa, która obrazuje w jaki sposób sprawdzić dokładnie czujnik. Zarówno za pomocą programu VAG jak i za pomocą Miernika elektronicznego. Instrukcja na podstawie silnika V6, ale dla innych też może być bardzo przydatna.Dodatkowo kilka porad odnośnie wymiany i na co zwrócić uwagę przy tej czynności.

Kiedy dokonujemy analizy ?

• Temperatura na zegarach nie osiąga 90 °C.

• Zauważalne wahania wskazówki.

• Wskazówka w ogóle się nie podnosi.

• Nie załącza się ssanie po odpaleniu auta.

Pojawiają się nam błędy:

• 01039 - Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego (G2)

• 16500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT

• 16501 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT - niskie napięcie

• 16502 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie

• 16509 - System obiegu - zamknięty obieg > niska temperatura (G62)

• 17663 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do masy

• 17664 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do plusa, otwarty obwód


W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:

- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.


I na ogół w module silnika Diesla logujemy w grupie 007 a Benzyniaka w 004

Proszę o ewentualne poprawki i sugestie.

Instrukcja w formie PDF: W załączniku poniżej.
Lub na moim chomiku: WEJDŹ
Gdzie znajdziesz też pozostałe moje instrukcje.

Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G62.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 2204 raz(y) 1,41 MB

_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kot919 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 62 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 1452
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2013-02-11, 23:41   

Informacje jak najbardziej przydatne - ogrom wiedzy dostępnej w różnych źródłach skompilowanych w sensowną jedną całość.
Jak najbardziej pozytywnie.

Co do Twojego pomysłu na temat sprawdzania termostatu. Cóż wydaje mi się że podobne sprawdzenia nie mają racji bytu. Termostat jest urządzeniem mechanicznym, więc jakakolwiek diagnoza VAGiem tudzież miernikiem jest niemożliwa. Jedyną możliwością zdiagnozowania termostatu jest"
1) 'macanie' węży - dość niebiezpieczna metoda zważywszy na pracujące wisko
2) demontaż termostatu, umieszczenie go w garnku z wodą a następnie podgrzewanie cieczy do momentu wrzenia

Jeżeli nawet już chciałbyś zdemontować termostat (mnóstwo czasu i nerwów), to gwarantuje Ci że za 50zł kupisz drugi aby mieć pewność że to nie on broi.
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 847
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-02-13, 15:18   

Dodatkowe info do instrukcji. W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:

- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
fomek5 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 21
Skąd: białystok
Wysłany: 2013-02-14, 14:40   

Bardzo dobry opis :) <brawo>
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 847
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-09-23, 15:28   

Dziś tj. 23.09.3013 instrukcja została aktualizowana.
Wniosłem parę poprawek i dołączyłem schematy elektryczne.
_________________

 
 
enduro7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1372
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2014-11-24, 18:50   

zamiast vag można zastosować kanał 57 i 58 w klimatroniku też pokazuje temp zegarów i ecu
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6671
Skąd: Września
Wysłany: 2015-08-11, 11:59   

Dorzucę może info bo jestem świeżo po wymianie czujnika - pokazywał jak chciał , raz 60 , raz 90.

Numer czujnika od VIN 4B-Y-0000001 - 059 919 501A zielony wtyczka półokrągła
Oring - N 903 168 01 jego rozmiar to 19,6 x 3,65



Do VIN 4B-X-200000 - 059 919 501 zielony , wtyczka kwadratowa
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
zarzyk 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 800
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-06-03, 17:50   

Mam pytanie, co jak blad mam sporadycznie od g62 ale zauwazylem,ze okolice tego czujnika sa w oleju takim starym po czesci zeschnietm. Mozliwe ze cos tam puszcza i tak to wyglada czy to raczej pozostalosci z przed wymiany uszczelki pokrywki z polksiezycami?
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6671
Skąd: Września
Wysłany: 2016-06-03, 18:55   

wyczyść i obserwuj
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zarzyk 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 800
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-06-03, 22:21   

to zapowiada sie pracujaca niedziela :)
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
michaal85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BDV
Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 13
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-06-09, 18:53   

Witam.

Czy ten czujnik ma coś wspólnego gdy ssanie załącza się praktycznie za każdym razem?
(za każdym odpaleniem auta za wyjątkiem bardzo krótkiego postoju np. 15 min)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: