Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Chiptuning A6 C5 1.9 TDI 110km
Autor Wiadomość
michalbp 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Wiek: 23
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 79
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-09-11, 00:14   Chiptuning A6 C5 1.9 TDI 110km

Witam wszystkich, od roku jestem posiadaczem C5 w wersji 1.9 TDI 110km, jednak ta moc nie jest wystarczająca do tej budy i w związku tym została podjęta decyzja o chiptuningu. Mam do Was pytanie na co zwrócić uwagę przed taką modyfikacją? Co wymienić/naprawić? Czytałem, że po programie można uzyskać około 135-140km. Wstępnie znalazłem firmę, która mi to zrobi za 1000zł czy to adekwatna cena? Wolę zapłacić trochę więcej i mieć pewność, że zostało to zrobione dobrze.
Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 223
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-09-11, 09:39   

Zapraszam na Pw zajmuję się chipami. Co musisz sprawdzić no najpierw komplet logów aby sprawdzić czy wszystko jest ok. Nie ma problemów z którymś podzespołem jest ok. Jeśli będzie ok to śmiało robić.
 
 
mixsio 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 129
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-09-11, 20:13   

Witaj, moc seryjna jest tutaj wyrocznią na zdrowym silniku z pewną serią po chip-ie uzyskasz moc której potrzebujesz, na seryjnym osprzęcie są fachowcy co podciągają to do 150km, natomiast jeśli samochód nie osiągnie mocy seryjnej trzeba szukać gdzie jest ten ubytek i rozwiązać problem, a nie próbować podciągać moc na siłe bo wtedy przyrost mniejszy i raczej na krótko bo problem może się pogłebic, pozdrawiam.
_________________
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 223
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-09-11, 21:24   

150KM może by pykło ale przy sporym dymie i wykroczeniem bezpiecznego doładowania turbiny VNT15 :)
 
 
michalbp 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Wiek: 23
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 79
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-09-11, 23:05   

Wystarczy mi 130, czyli najlepiej pojechać na hamownię, sprawdzić co i jak i decydować? A ogólnie według Was warto? :)
 
 
mixsio 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 129
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-09-12, 10:37   

dokładnie tak zrób, śmiało możesz ładować nawet i w te 140km jeśli silnik zdrowy i trzyma seryjną moc, a czy warto ?
umówmy się że 110 koni w tak ciężkim samochodzie demonem prędkości nie jest, więc faktycznie warto by coś tam ruszyć, silnik jest raczej z tych pancernych jednostek, po chipie uzyskasz większy moment obrotowy i wcześniej dostępny, poprawi ci się elastyczność/dynamika samochodu w dolnych partiach obrotowych i spalanie też odrobinę powinno się zmniejszyć, twój samochód i twoja kasa, ty decydujesz :)
_________________
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
michalbp 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Wiek: 23
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 79
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-09-12, 20:33   

mam ślizgające się sprzęgło, ale mechanik powiedział, że mogę jeszcze jeździć. Czy to może być przeszkodą? Czy muszę wymienić je przed całą operacją?
 
 
mixsio 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 129
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-09-12, 20:47   

wymień bo i tak cie to czeka, a po chipie jak moment obrotowy podskoczy to będzie jeszcze bardziej ślizgać.
_________________
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
 
 
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 612
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-09-12, 20:50   

michalbp napisał/a:
mam ślizgające się sprzęgło, ale mechanik powiedział, że mogę jeszcze jeździć.
ja bym zmienił mechanika
A druga sprawa podnoszenie mocy w takim przypadku jest bezcelowe bo jej nie wykorzystasz i tak.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 223
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-09-12, 23:57   

Sprzęgło to podstawa :) musi kleić
 
 
michalbp 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Wiek: 23
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 79
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-09-13, 15:00   

A czy ktoś mógłby się wypowiedzieć kto ma chipa juz od jakiegoś czasu? Na co zwracać uwagę po chipie? Czy podzespoły szybciej wysiadają?
 
 
sqfaru 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Arek
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2017-09-13, 16:03   

Robiłem podniesienie mocy w V6 2.7, nie zauważyłem żeby koszty eksploatacji mi się jakoś znacząco zwiększyły. Miałem nawet wrażenie, że spalanie odrobinę spadło. Myślę, że kwestia dobrego warsztatu jest kluczowa. Miałem hamownie zrobioną przed i po chipie, przegląd podzespołów itd. Akurat w tym samym warsztacie wcześniej dpf usuwałem więc i rabat mi się trafił :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
krzychc 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 134
Skąd: Namysłów
Wysłany: 2017-09-13, 21:53   

michalbp napisał/a:
A czy ktoś mógłby się wypowiedzieć kto ma chipa juz od jakiegoś czasu? Na co zwracać uwagę po chipie? Czy podzespoły szybciej wysiadają?


michalbp mam 110kę z 1998, przebieg grubo ponad 300tyś, chip od kilku lat i nie zauważyłem jakiegokolwiek zwiększonego zużycia podzespołów z powodu tuningu. Jedyny problem jaki miałem przez jakiś czas to dymienie i szarpanie silnika przy mocnym przyspieszaniu, które było efektem założenia podrabianych 216ek Boscha, które dodatkowo dwukrotnie w firmach zajmujących się tuningiem sprawdzałem i ustawiałem ciśnienia - firmy brały kasę , potwierdzały sprawność wtrysków, a wtryski okazały się szrotem... Dopiero, dzięki mojej desperacji, po raz trzeci oddałem wtryski do sprawdzenia w porządnej firmie, która zmieniła rozpylacze i problem ustąpił. Wywód ten ma Ci uświadomić, że jeśli robić chiptuning to z głową, profesjonalnie, nie próbując oszczędzać a najważniejsze aby samochód był w pełni sprawny. Wówczas będziesz odczuwał niesamowitą frajdę i różnicę w porównaniu do serii.

PS ważna jest jeszcze właściwa eksploatacja
 
 
sqfaru 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Arek
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2017-09-14, 08:23   

Btw. Robiłem pod Białymstokiem, cartronic się warsztat nazywał, wygooglasz. Jakoś mega daleko nie masz. Zawsze możesz zadzwonić i dopytać jak masz jakieś wątpliwości. Ja byłem zadowolony.
 
 
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 223
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-09-14, 09:45   

Ja miałem Passka B4 1z seria 90KM blok ten sam co AFN i wykrzesałem z niego 180KM+ przebieg 700tys nalotu miał silnik :) Podstawa to stan osprzętu + kompresja. Jak wszystko będzie ok chipa mozna zrobić nic się nie stanie chyba że ktoś się uczy robić chipy i dowali paliwa lub da za dużo doładowania dla turbiny VNT15 to będzie kuku.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: