Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[c5 2,5 tdi] czipujemy czy nie ?
Autor Wiadomość
paw1972 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Kołobrzeg/Bristol
Wysłany: 2009-03-20, 23:24   

?awa napisał/a:
Paw1972 napisał:
Cytat:
ale np. w UK (tylko przykład) tuning

Jaka firma ci to robiła?
<ok>

Etronic (kolega Daniel znany od lat z AKP, od jakiegoś czasu mieszka w Londynie i "obsługuje" ekipę chłopaków z AKP, którzy wylądowali na wyspie). Akurat ten przykład dotyczy innego klubowego A6 1.9 TDI AWX. W AKP UK Division (alternatywne forum AKP dla ekipy w UK) jest kilka 1.9 TDI robionych przez niego i ileś tam w PL. Ja niestety, ale u siebie nie mogę zrobić nic :-/ (skrzynia biegów :oops: ).
Tutaj wklejam linka do Naszego forum, a dokładnie do tematu, gdzie jest mowa akurat o tym aucie i wykres z przed oraz po modyfikacji oraz krótkie wyjaśnienie. Kolega jest akurat na etapie wymiany dwumasu i sprzęgła. Mody będą wtedy zrobione od nowa. Co do osiągów - zwróciłem uwagę, że jest tam słabe przyspieszenie. Wyjaśnienie Etronica było takie, że ze względu na sprzęgło jazd odbywała się w sposób - jedynka a potem trójka.
http://www.akp-uk.com/index.php?topic=222.15

pozdr. ;-)
_________________
2.5 TDI AYM 2002
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
przemek4net 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 85
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-03-22, 18:26   

Czesc,
Jezeli sa tacy co chca placic za chipa 2kola to pewnie znajda sie tacy, ktorzy tyle za to wezna:)
chip 2,5v6tdi AFB/AKN/AKE jest prostrzy w wykonaniu niz chip do 1Zeta.Mowie to z reka na sercu bo winols (podstawowy soft do obrobki map) nie odnajduje np potrzebnych map w MSA/1Z (trzeba poszukac je recznie) a odnajduje wzorcowo wszystkie potrzebne do zmodyfikowania mapy w EDC15 (w wydaniu z 2,5V6TDI)
Poniewaz pompa VP44 jest z wlasnym sterownikiem (ktorego sie nie modyfikuje) odpada wiec koniecznosc (i mozliwosc) modyfikacji mapy pompy-napiecia a z tego co wiedzialem w softach np dla starych 1.9TDI to zmiany sa robione czesto "na pale" - jednym slowem jest mniejsze pole manewru by cos tuner sp...l

(przyklad "zmian na pale")

Diagnostyke spokojnie mozna sobie (jak sie umie....) wykonac kabelkiem vagcom z allegro za kilkdziesiat zyla
Wszystko wzrocowo opisane np tutaj
http://www.audiklub.org/p...pic.php?t=53752

Pierwszego chipa zrobil mi obsmarowywany na prawo i lewo autoseba a drugiego chipa (po prostu mocniejszego) zrobilem sobie samemu bo to nic nadzwyczaj trudnego


To czy wymienia sie epromy czy wgrywa sie soft "po kablu" wynika z "generacji" sterownika
Nie ma czegos takiego jak bezpieczny cziptuning - kazdy palowany samochod moze sie zrabac i na serii a palowanie auta zaczipowanego podnosi po prostu prawdpopodobienstwo zgonu (np zgon turbiny)
Jednyna prakrycznie pewna konsekwencja chipa jest gratisowy power + zwiekszone dymienie przy pelnym bucie (co najwyzej niewidoczne golym okiem) - dlaczego? to proste: zwiekszenie cisnienia ladowania zwiekszy przeplyw powietrza proporcjonalnie mniej niz koksu do tego sie doklada. Dodatkowo pompa i wtryski byly projektowane dla okreslonej wydajnosci a tunerzy zmiejszaja "restrykcyjnosc" mapy ogranicznika dymienia. Oczywiscie mozna zrobic chipa +10koni ale raczej apetyt jest na wiecej
Poza jakimis wyjatkowymi kaszanami mozna przyjac, ze czip nie ingeruje w zaden sposow w sterowanie silnikiem podczas normalnej jazdy bez butowania wiec mozna przyjac ze chip nie ma wplywu ani na trwalosc (w normalnej eksploatacji) jak i zuzycie paliwa
Nie wyobrazam sobie eksploatacji auta po chipie bez okresowej diagnostyki (np by sprawdzic czy nie pojawiaja sie overbosty) wiec ten punkt (patrz watek Meszruma) trzeba przebrnac
Takie uchylenie rabka tajemnicy (milej lektury):
http://www.chiptuners.org...topic.php?t=132 (na przykladzie ogranicznika momentu, EN)
http://fatty-fuels.ubitco...DI-Probleme.htm (ogolnie o silniku i chipowaniu, DE)

Pozdrawiam,
Przemek
_________________
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: