Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Doc
2018-12-08, 22:28
Audi A6 40TDI 204KM
Autor Wiadomość
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1116
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-02, 18:13   

TomekC8 napisał/a:
Diagnoza, to nieszczelność kamery poprzez uszkodzenie mechaniczne od uderzenia kamyczków
To już zakrawa o skandal!
Jak kamyczki mogły rozszczelnić kamerę nie uszkadzając soczewki? Uderzały z boku?
Jeśli na soczewce nie ma dużego, widocznego uszkodzenia - to nie było mocnego uderzenia.
Chyba, że Audi przyznaje, że kamera czołowa nie jest przystosowana do kurzu na drodze i drobin piasku unoszonego przez poprzedzające pojazdy?

:[ :|
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Pietrek78 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-02, 18:33   

damos napisał/a:
TomekC8 napisał/a:
Diagnoza, to nieszczelność kamery poprzez uszkodzenie mechaniczne od uderzenia kamyczków
To już zakrawa o skandal!
Jak kamyczki mogły rozszczelnić kamerę nie uszkadzając soczewki? Uderzały z boku?
Jeśli na soczewce nie ma dużego, widocznego uszkodzenia - to nie było mocnego uderzenia.
Chyba, że Audi przyznaje, że kamera czołowa nie jest przystosowana do kurzu na drodze i drobin piasku unoszonego przez poprzedzające pojazdy?

:[ :|


Bo przednia kamera w C8 działa do 20km/h a powyżej tej prędkości powinna być ściągana,żeby nie uległa uszkodzeniu. <rotfl>
Co to się dzieje z tymi nowymi autami,porażka jakaś.
C7 jest o niebo lepsze od C8 pod każdym względem.
_________________
Rodzinny odrzutowiec.
416/806
 
 
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 126
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-02-03, 10:10   

Przegląd oczywiście według wskazań komputera. Po przeliczeniu wychodzi, że wymiana oleju co 30tys lub 2 lata. Jeżdżę dużo, więc wszystkie słabe strony auta ujawnią się. Tak to już bywa, że nowe modele są niedopracowane, a klienci są testerami.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2438
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-03, 10:19   

no własnie, olej co 30 tyś kilometrów, ja tak jak pisałem po pierwszych 2-3 tyś km bym zmienił a poźniej zmienił bym 10-15 tys, koszt nie duży i nie patrzyłbym na to co zaleca producent,
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1116
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-03, 15:02   

Pierwszą wymianę oleju proponuje duuuużo wcześniej niż po 30 tys km!
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Cichy12 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Robert
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-02-03, 20:24   

Zaraz po kupnie wymiana oleju, założę się że w oleju będą opiłki z silnika i każda następna co 10-15 tysi. Te wymiany co 30 tysi to tak specjalnie żeby zmniejszyć żywotność silnika.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 126
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-02-03, 20:47   

Rozumiem Wasze podejście dotyczące wymiany oleju, ale nie do końca się z tym zgadzam. Zmieniam samochody co trzy lata, biorąc je w leasing na firmę. Ostatnio leasingowałem Hondę CR-V 1.6 160KM 350Nm diesel. Przejechałem 93tys/km i nigdy nie musiałem dolać ani kropelki oleju. Powiem więcej, nigdy nawet ani trochę na miarce tego oleju nie ubyło. Pierwszy raz wymieniłem go dopiero po przejechaniu 20tys. Można więc skonstruować silnik tak, żeby oleju nie brał. Za Hondę zapłaciłem w najbogatszej wersji wyposażenia ponad 150tys. Oprócz piszczących klocków hamulcowych nie działo się z tym autem nic. Jest to mój pierwszy nowy samochód marki premium i spodziewałem się czegoś więcej, tym bardziej, że zapłaciłem aż 320tys. Jeszcze nie przekreślam całkowicie nowej A6, bo jeździ się bardzo dobrze, ale mam coraz większe obawy co do solidności, jakości tego auta i ogólnie marek premium.
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2438
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-03, 20:54   

ale mimo wszystko w kazdym silniku nowym powinno sie zrobic wymiane oleju po pare tysiącach kiloemtrów a choćby dlatego ze silnik przez ten czas sie dociera z czego mogą sie pojawić opiłki

[ Dodano: 2019-02-03, 21:01 ]
moze akurat tak trafiłeś, jak swoją sprzawdzałem w ASO to przy przebiegu 40 tys padła pompa paliwa :) to takie drobne mankamenty jak u ciebie mogą sie przytrafić, szkoda ze nie ma wiecej uzytkowników na forum nowej A6 to by sie podzielili innymi informacjami z jazdy
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
wallace 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Mar 2018
Posty: 173
Skąd: PL
Wysłany: 2019-02-03, 22:19   

Co do tego czy c8 się podoba czy nie to jest kwesta gustu. Ja uważam,że fajnie jest jeździć nowym modelem,ale jest ryzyko niedoróbek nowych systemów,wszystko teraz testuje się na nabywcach. Coraz więcej elektroniki to coraz więcej rzeczy,które mogą się zepsuć. Auta są coraz droższe ale nie idzie to w parze z jakością i niezawodnością. Jeśli już po kilku tysiącach kilometrów dzieją się różne dziwne "niedomagania" to może warto dopłacić do dłuższej 5-letniej gwarancji jeśli takowej nie masz. Co do wymiany oleju to zawsze w nowych autach wymieniam olej po krótkim czasie,koszt nieduży przy cenie auta ale zawsze to pewniej. Warto nawet zakupić oryginalny filtr i olej w hurtowni i wymienić nawet poza aso. TomekC8, Co do kamerki to może zasięgnij opinii jakiegoś specjalisty/rzeczoznawcy bo z tym wyjaśnieniem serwisu to jakaś ściema,typowa spychologia.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 126
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-02-04, 19:01   

Trafnie to ująłeś. Samochody są coraz droższe, a ich jakość coraz gorsza. Usiądźcie sobie w nowej Q3 i porównajcie jakość do ceny. Mi konfiguracja wyszła 270tys, a nawet nie ma możliwości dokupienia szyb dźwiękoszczelnych, tragedia. Jednak z drugiej strony społeczeństwo bogaci się i sprzedaje się z roku na rok coraz więcej nowych samochodów. Dlaczego więc producenci nie mają podnosić cen, skoro jest tak duży popyt? Jeśli chodzi o kamerkę przednią, to temat odpuszczam, ponieważ nie mam czasu i chęci na walkę. Poza tym i tak z niej nie korzystam. Powiedzieli mi, że mogą kamerę wysłać do analizy, ale odpowiedź będzie taka sama, bo w powiększeniu widać na szkle delikatne odpryski, które mogą powodować nieszczelność. Za 32 miesiące zostawię A6 w salonie, bo skończy mi się leasing. Będę brał następne auto, ale czy będzie to audi? tego nie wiem. Przede mną jeszcze wiele miesięcy użytkowania. Zobaczymy co będzie się działo. Dzisiaj podczas jazdy w delikatnym deszczu przestał mi działać aktywny tempomat. Zdarzyło się to już drugi raz od początku eksploatacji. Pojawił się komunikat, że jest to spowodowane ograniczoną widocznością. Po prostu jadąc za samochodami radar brudzi się tak mocno, że dysze spryskiwaczy nie nadążają go oczyszczać. Po kilku godzinach aktywny tempomat zaczął działać ponownie. Trochę narzekam na nową A6, ale jestem szczery. Żeby nie było, następnym razem napiszę również o plusach tego auta.
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 269
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2019-02-04, 19:35   

Super, wlasnie o taki posty pokazujace slabe strony sa najbardziej cenne. Ja jako kolejny samochód bede brał BMW 5 G30. W C8 kompletnie nie podoba mi się pomysł z ekranami zamiast pokręteł, wirtualne zegary też jakoś mnie nie przekonują.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 409
Skąd: lublin
Wysłany: 2019-02-05, 10:16   

TomekC8 napisał/a:
Będę brał następne auto, ale czy będzie to audi?

kolega z innego forum który samochody zmienia częściej jak rękawiczki /oczywiście mówię o autach nowych / jeździ w tej chwili a6c7 /zresztą druga w ciągu mniej więcej 18 miesięcy / .
miał teraz na jazdach najnowsze mercedesy , jednym z nich był E-klassa - napsiał że stanowczo głośniejszy od A6.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2438
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-05, 13:46   

Jedna opinia nie przekreśla nowej Audi, trzeba poczekać może będzie ktoś na forum jeszcze kto ma (będzie miał) C8 i może się wypowie
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 409
Skąd: lublin
Wysłany: 2019-02-05, 14:19   

jedna pewnie nie ale podobno na zachodnich forach trochę jej sie dostaje..
 
 
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 126
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-02-05, 18:07   

Teraz trochę plusów. Największą zaletą A6 jest komfort jazdy. Gdy ustawię amortyzatory w trybie komfort, auto płynie po nierównościach. Przy nastawieniu dynamic, nierówności czuć zdecydowanie mocniej. Przez większość czasu jeżdżę na nastawieniach komfortowych. Jeśli chodzi o wyciszenie kabiny, jest naprawdę rewelacyjnie. Po rozgrzaniu, silnika nie słychać w ogóle. Chyba, że przyspieszamy gwałtownie. Oprócz szyb dźwiękoszczelnych Audi zastosowało dodatkową uszczelkę na przednich drzwiach od wysokości lusterek do górnej krawędzi drzwi. Jeszcze nie spotkałem takiego rozwiązania w żadnym innym samochodzie. Nie ma znaczenia, czy jedziemy 150, czy 200km/h, zawsze jest bardzo cicho. Wiem co piszę, bo w rodzinie mam jeszcze nową A5 (zamawianą razem z A6) i BMW serii 5 z 2014r. Testowałem również nowe Volvo XC60, oraz nowe Audi Q5. XC60 jeśli chodzi o hałas jest zdecydowanie najgorsze. A6 pod względem wyciszenia bije te wszystkie auta na głowę i uważam, że jest najlepsze w swojej klasie. Fotele są bardzo wygodne. Podczas długich tras nie czuć zmęczenia. Zależało mi na tym, aby w środku foteli był materiał, a po bokach skóra. Jestem z tego rozwiązania bardzo zadowolony. Uważam, że jeśli fotele mają być całe ze skóry, to musi być wentylacja. Matrixy HD są warte każdych pieniędzy. Świecą zdecydowanie najlepiej ze wszystkich samochodów, z którymi miałem styczność. System start/stop działa płynnie, nie szarpie i nie zgrzyta podczas uruchamiania silnika. Nie ma również żadnych wibracji. Silnik nowej generacji 204 konny ma zdecydowanie wyższą kulturę pracy od poprzedniej jednostki 190 konnej. Czy pali mniej, tego nie wiem, ale u mnie średnie spalanie od początku eksploatacji wacha się pomiędzy 6,5 a 7 litrów. Jeśli silnik nie będzie brał oleju, będzie to bardzo dobra jednostka napędowa. Jeśli chodzi o BMW, gdy kilka miesięcy temu konfigurowałem nową X3, to leasing wychodził dużo drożej niż w przypadku Audi.

[ Dodano: 2019-02-05, 18:18 ]
leszekmw napisał/a:
TomekC8 napisał/a:
Będę brał następne auto, ale czy będzie to audi?

kolega z innego forum który samochody zmienia częściej jak rękawiczki /oczywiście mówię o autach nowych / jeździ w tej chwili a6c7 /zresztą druga w ciągu mniej więcej 18 miesięcy / .
miał teraz na jazdach najnowsze mercedesy , jednym z nich był E-klassa - napsiał że stanowczo głośniejszy od A6.


Potwierdza, to moją opinię, że nowa A6 jest najlepiej wyciszonym autem w swojej klasie. Po ostatnim teście Zachara najnowszego Lexusa ES, gdzie stwierdził, że już przy prędkości 120km/h słychać szumy, pozostaje pogratulować Audi.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: