Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-07-29, 21:04
[ALL A6] Podstawy diagnostyki
Autor Wiadomość
tomekkk1 


Model: Volvo S80
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1914
Skąd: Stoke-on-Trent/UK
Wysłany: 2013-07-29, 21:03   [ALL A6] Podstawy diagnostyki

Po co ??
W dobie coraz nowszych pojazdów pojawia się w nich coraz więcej elektroniki. Jest już ona obecna w niemal każdym elemencie auta, a jej celem jest poprawa bezpieczeństwa ale i także komfortu. Ale też dzięki elektronice współczesne samochody mogą dokonywać samo-diagnostyki coraz większej liczby komponentów. I my możemy błędy, które się pojawiły zapisane w modułach samochodu bardzo łatwo odczytać. Możemy także zmierzyć pewne wartości, które dadzą nam obraz kondycji jednostki napędowej - czyli wykonać logi :)

Co potrzebujemy ??
Potrzebujemy trzech rzeczy:
• Właściwy interfejs diagnostyczny
• Program do diagnostyki (np. VAG-COM, VCDS itd.)
• Laptop (lub mniej wygodny - PC)
Oprócz tego rynek dostarcza pełno gotowych urządzeń 3w1, ale ze względu na ich różnorodność, oraz przeważnie prostotę nie będę o nich wspominał.

Jak sprawdzić błędy ??
Zacznijmy od zainstalowania programu i wymaganych sterowników by nasz laptop współpracował z kabelkiem (interfejsem), upewnijmy się również czy stan naładowana akumulatora jest wysoki - zdarzyło mi się już mieć problem z uruchomieniem auta - bo rozładowałem baterię w trakcie "zabawy".
Podłączamy interfejs do laptopa i do wtyczki OBD2 (lub OBD1 w C4), przekręcamy kluczyk w poz. II i uruchomiamy program. Klikamy w [Options], przeprowadzamy test podłączenia, zapisujemy za pomocą [Save] i jesteśmy gotowi do sprawdzenia błędów.

Mamy dwie możliwości:
[Auto-Scan] program samoczynnie przeskanuje wszystkie dostępne moduły, oraz;
Select Control Module - klikamy na [Select] po czym ukaże nam się dość spora liczba modułów do wyboru. Należy też pamiętać, że nie wszystkie są dostępne w naszym pojeździe :)
Uwaga !! Jeżeli napotkamy problem z komunikacją należy w Menedżerze urządzeń kliknąć na Właściwości urządzenia, znaleźć pole Baudrate i zmniejszyć do wartości np. 9600 :)
Nasze błędy (Fault Codes) rozróżniamy na dwa rodzaje - trwałe i sporadyczne (Intermittent). Część z nich mogła powstać na wskutek zbyt niskiego napięcia, lub nawet wskutek odłączenia baterii - dlatego gorąco zalecam zanotowanie ich (zapisanie do pliku - Save) i wykasowanie (Erase). Po czym należy trochę poużywać auta, znów odczytać błędy i sprawdzić które się pojawiły :)

Jak logować auto ??
W oknie Select Control Module - klikamy na [Select], następnie 01-Engine, potem 08-Meas. Blocks (bloki wartości mierzonych).
Rozróżniamy dwa rodzaje logów:
logi statyczne - logi wykonywane w trakcie postoju, w czasie temperatury roboczej silnika min. 80*C.

logi dynamiczne - logi wykonywane w trakcie jazdy aż do pełnych obrotów silnika, wiec dla bezpieczeństwa naszego i innych użytkowników drogi wykonujemy wyłącznie we dwójkę - jedna osoba prowadzi auto, druga uruchamia i zapisuje logi. Tak jak w przypadku próby statycznej, tak i próba dynamiczna wymaga temperatury roboczej silnika min. 80*C.
Procedura wygląda następująco: trzeci (lub czwarty - jeśli mamy gdzie) bieg, obroty 1500, gaz w podłogę - bardzo ważne - przepustnica musi być otwarta na 100%, przyspieszamy aż do końca (!) - w tym czasie druga osoba sprawdza odczyty i loguje.

Na forum znajdziemy sporo informacji jakie grupy logujemy dla jakiego silnika. Większość grup jest taka sama, plus dodatkowe grupy dla różnych jednostek napędowych. Możemy też podejrzeć które logi wykonano - w tematach naszych kolegów :)
Również zapraszam wszystkich, którzy logowali swoją jednostkę napędową o wpisanie w poście jaki silnik i jakie grupy do logów statycznych i dynamicznych należy zalogować. Proszę również o sugestie co jeszcze należałoby tutaj dodać :)

Uwaga !! Nasze logi hostujemy na stronie http://vaglog.rtnet.pl/ - dopiero tak przygotowane do odczytu linkujemy w temacie. Powinno to wyglądać tak jak Tutaj :) Dzięki temu ktoś, kto chce nam pomóc może łatwo je sprawdzić :)


© tomekkk1
_________________
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
fresh2002 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2013-07-29, 22:30   

Logi statyczne i dynamiczne, dla silnika spalinowego o czterech cylindrach ułożonych w jednym rzędzie – czyli R4 typ(wybrane) AFN / AWX:



Logi statyczne:

- bloki pomiarowe:
000, 001, 003, 004, 007, 011, 013

000, 001, 003, 004, 007, 011, 013, 023

- nastawy podstawowe:
000, 003, 004, 011

003, 011


Logi dynamiczne:

- bloki pomiarowe:
000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

000, 001, 003, 004, 008, 010, 011, 019
_________________
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
 
 
daniel1997
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-29, 23:28   

dla silnika 1.9 tdi bkc

statyczne:

Log 013 007 018 011 002 023 001 003 004

dynamiczne:

Log 004 001 003 010 008 011
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
8matix 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 35
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-08-01, 20:35   

Witam zainstalowałem program Vag-Com 409.1 postępując według instrukcji powyżej.Przeprowadzając test podłączenia Com3 wykrył mi sterownik.Następnie kliknąłem auto scan wybrałem swój model samochodu i włączyłem skanowanie.W górnym lewym rogu Com status co chwile przewijały się inne informacje i wyglądało jakby wszystko było okej lecz gdy już skończyło wyskoczyło,że nie znaleziono portu czy coś w tym stylu.Zauważyłem również,że nie pisze mi nic w controller info.Pierwsze co sprawdziłem kabel wszedłem w menadżer urządzeń i znalazłem żółty wykrzyknik "prolific usb to serial comm port driver" instalowałem ten sterownik lecz dalej mam problem z wyborem portu.Laptop posiada windows xp.Co w takim przypadku mam zrobić ?

@edit

Kabel OBDII posiadam zwykły czarny(nie pod usb) do tego przejściówka



Może to być wina tej Chińskiej przejściówki bo tam pojawił się problem w laptopie
 
 
tomekkk1 


Model: Volvo S80
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1914
Skąd: Stoke-on-Trent/UK
Wysłany: 2013-08-01, 22:31   

8matix napisał/a:
Witam zainstalowałem program Vag-Com 409.1 postępując według instrukcji powyżej.Przeprowadzając test podłączenia Com3 wykrył mi sterownik.Następnie kliknąłem auto scan wybrałem swój model samochodu i włączyłem skanowanie.W górnym lewym rogu Com status co chwile przewijały się inne informacje i wyglądało jakby wszystko było okej lecz gdy już skończyło wyskoczyło,że nie znaleziono portu czy coś w tym stylu.Zauważyłem również,że nie pisze mi nic w controller info.Pierwsze co sprawdziłem kabel wszedłem w menadżer urządzeń i znalazłem żółty wykrzyknik "prolific usb to serial comm port driver" instalowałem ten sterownik lecz dalej mam problem z wyborem portu.Laptop posiada windows xp.Co w takim przypadku mam zrobić ?

@edit

Kabel OBDII posiadam zwykły czarny(nie pod usb) do tego przejściówka
Obrazek


Może to być wina tej Chińskiej przejściówki bo tam pojawił się problem w laptopie

Zamiast kabla proponuje poszukać karty z gniazdem COM na PCMCIA (domyślam się że to laptop). Ale na razie zamieszaj w "Menedżer urządzeń" tak aby było to wyjście COM1 albo COM2. Zmniejsz też "Baudrate" do wartości 9600 i spróbuj jeszcze raz <okok>
_________________
 
 
8matix 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 35
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-08-01, 22:44   

Już próbowałem mieszać Com i gdy dawałem na Com1 to w ogóle nie miałem nigdzie interfejsu podobnie jak dałem Com2(w uzyciu) tak samo . co do błędu w menadżerze to przypomniała mi się końcówka " "prolific usb to serial comm port driver COM3 to tak jakbym mógł tylko go mieć pod Com3. Próbowałem zmieniać tam już wszystko i nic nie pomogło. "Baudrate" standardowo miało takie wartości próbowałem nawet dać mniejsze i nic nie pomogło.Laptop to fujitsu siemens lifebook s7110 taki stary pożyczyłem ponieważ był tam win xp. Wiem,że Windows Vista i te wzwyż posiadają automatyczną aktualizacje podłączanych sterowników może podpiąć to pod nowszego lapka. Ewentualnie komputer zniosę do piwnicy. <mysli> Jutro jak wrócę z roboty coś jeszcze postaram się pokombinować,ale wydaje mi się że to wina kabla 2303 który nie przepuszcza sygnału na koniec dodam,że po podłączeniu obd2 do auta kabelek działa ok czyli świeci dioda.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tomekkk1 


Model: Volvo S80
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1914
Skąd: Stoke-on-Trent/UK
Wysłany: 2013-08-01, 22:47   

Czyli skombinować gniazdko COM na PCMCIA najlepiej... żadne USB - bo to nigdy nie będzie porządnie szło. Ja mam tak u siebie (COM na PCMCIA) i chodzi bez zająknięcia <okok>
_________________
 
 
rafio83 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 315
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-09-10, 16:49   

Czy może ktoś podać logi dla silnika 3.0 ASN
 
 
fresh2002 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2013-09-10, 17:50   

Dla silnika 3.0 ASN

Statyczne:
001, 002, 003, 033, 036, 090, 093

Dynamiczne:
003, 033, 036, 090
_________________
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
swamp_monster 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: Tychy/Śląskie
Wysłany: 2013-10-27, 13:23   

Witam.
Prosiłbym o info które grupy logować dla 3.0 BMK. I Co to sa nastawy podstawowe :)
 
 
diabeelek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Filip
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 529
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2013-11-28, 21:29   

Prosiłbym o info które grupy logować w ALG 2.8
 
 
fresh2002 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2013-11-29, 12:24   

diabeelek, tu jest trochę http://www.a6klub.pl/prin...t=24124&start=0
_________________
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 847
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-12-09, 19:58   

Koledzy, zamiast rozpisywać poszczególne bloki lepiej by było wyszczególnić co nam potrzebne w logach.

Różne są wersje VAGa, niektórym nie ładuje się w ogóle label file w programie, lub też ładuje ale niewłaściwy i potem jest ciężko połapać się w opisach pól w grupach.

Najlepiej szukać po wartościach:

- Opiszę benzynę - wolnossącą, może ktoś dorzuci co jeszcze w Turbo i Dieslu

- Obroty silnika [RPM] eng. Engine Speed

- Obciążenie [% lub ms] eng. Engine Load, Load

- Czas wtrysku [ms] eng. Injection Timing

- Masa Zasysanego Powietrza [g/s lub mg/R lub mg/str] eng. Mass Air Flow (MAF)

- Wartości Napięcia Sond(y) Lambda [V] [0,0...0,1V] eng. Lambda Voltage

- Kąt uchylenia przepustnicy [%] eng. Throttle Valve Angle

- Kąt Wyprzedzenia Zapłonu [°A TDC lub B TDC] A - After (Po), B - Before (Przed), TDC = top dead centre - jest to skrajne położenie tłoka najdalej od wału korbowego

- Cofnięcie Kąta Wyprzedzenia Zapłonu [°CF lub °KW] CF - Obr.wał.korb.

- Wartości Wyuczone Sond(y) Lambda (Korekty krótkie i długie) [%] eng. Lambda Control/Mixture Adaptation

- Układ przestawiania wałka rozrządu [°CF] eng. camshaft position/adjusment

- Pozycja Wałków Rozrządu [°CF] eng. Phase Position/ Hall Sensor

- Temperatura Zasysanego Powietrza [°C] eng. Intake Air Temp. (IAT)

- Temperatura Cieczy Chłodzącej [°C] eng. Engine Coolant Temperature (ECT)

Sporo tego, ale jeśli chcemy dobrze logować auto, to niestety trzeba zebrać kilka grup ;)

Do 2,4 V6 opis bloków znajdziecie tu: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=63140, Zapewne w 2,8 jest podobnie.
_________________

 
 
karol_17 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Karol
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-03, 19:38   

jakie logi dla 2.5 AFB ?
 
 
MICHALKAROLINA 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: Michal
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 110
Skąd: FELTHAM/WROCLAW
Wysłany: 2014-03-03, 22:02   

A czy logi się zmieniają po vitamince? :>
_________________
W TRAKCIE MODOW Z PRZYZWOLENIEM ZONY
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: