Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd
Autor Wiadomość
mastacrx 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 504
Skąd: Worthing/ okolice Wrocławia
Wysłany: 2010-01-28, 15:58   [ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd

Witam,

Gdzieś wyczytałem, że w okresie zimowym powinno się zwiększyć ciśnienie w oponach o 0,2 bara czy to prawda czy mit? Czy przy napędzie quattro stosować różnicę w ciśnieniu między przednią, a tylną osią, na koniec jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 461
Skąd: Mielec
Wysłany: 2010-01-28, 17:35   

ja zauważyłem że po dopompowaniu opon do 2,4 w porownaniu z 2,2atm wczesniej wyraźnie odczuwa sie dziury
Do jakiej wartości wy pompujecie kapcie , stosujecie jakies róznice :przod/tył ?
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
arekjask 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 487
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-01-28, 19:39   

Ja zawsze pompuję zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

Za małe albo za duże ciśnienie wpływa źle na opony. Za duże ciśnienie powoduje, że środek będzie się szybciej wycierał. Za małe ciśnienie spowoduje powstanie bąbli z boków (jak tak wykończyłem kiedyś opony w Oplu). Stopień zużycia i podatność na odstępstwa od zalecanego ciśnienia zależy też od klasy opon.
_________________
Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2049
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-01-29, 08:20   

mastacrx napisał/a:
jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?

2.2, 2.3, 2.4 są odpowiednie
80% aut używa 2.2, moim zdaniem ze względu na wagę A6 można troszkę zwiększyć
autodata podaje w moim przypadku 2.5 co uważam za zbyt dużym ciśnieniem, co zresztą czuć na drodze
 
 
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 701
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2010-01-29, 11:59   

arekjask, ja tak załatwiłem opony w audi :-| ale widzę, że kolega wcześniej też opelkiem śmigał :-P
A tak z ciekawości gdzie pompujecie czy dopompowujecie (trudne słowo ;-)) powietrze do Waszych kółek? Bo z tego co ja wiem z tymi wskaźnikami ciśniena na stacjach to jest różnie żeby nie powiedzieć źle... Ja tam jednak dodaję te 0,2bara "na zapas" bo swojego ciśnieniomierza nie mam a te na stacjach to nie traktuję jako pewny wyznacznik.
 
 
syper 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Artur
Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 1585
Skąd: Suwałki / Filipów
Wysłany: 2010-01-29, 13:18   

2,2 i na oko czy oponka lekko sie ugina od ciężaru autka bo jak zauważyliście nie ma co ufać miernikom na stacjach :-P
_________________
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum


http://www.a6klub.pl/a6-c...kuda-vt8194.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mastacrx 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 504
Skąd: Worthing/ okolice Wrocławia
Wysłany: 2010-01-29, 21:22   

niby błahy temat a ile odpowiedzi, dzieki za pomoc <ok>
_________________
Moja była

Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro
 
 
casper 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Multitronic
Imię: Kacper
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 148
Skąd: FZI
Wysłany: 2010-02-03, 23:34   

ja u siebie ponizej 2.2 nie schodze, nie bawei sie w roznice przod tyl :-P tak jak syper, oponka lekko sie ugina to jest git ;-)
_________________
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.
 
 
Ash 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-02-04, 11:30   

Sprawdzam ciśnienie raz w miesiącu i pompuje też równo przód i tył max 2,2.
Raz napompowałem wg.zaleceń z klapki i było stanowczo za twardo. 8-)
_________________
http://furious.pl/
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mastacrx 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 504
Skąd: Worthing/ okolice Wrocławia
Wysłany: 2010-02-07, 10:03   

ja popuszczę do 2.2 bo wg klapki jest strasznie twardoooo, te zalecenia tycza się pewnie niemieckich dróg <ok>
 
 
syper 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Artur
Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 1585
Skąd: Suwałki / Filipów
Wysłany: 2010-02-07, 11:51   

Użytkownik napisał/a:
Wez jeszcze pod uwage, ze jak masz wieksze (zalecane) cisnienie to jak wpadasz w dziure to amortyzator reaguje zgodnie ze swoja charakterystyka. Jak masz za male to konczy sie pogieciem felgi i czesto uwaleniem czegos w zawieszeniu.

z tym się nie zgodzę zbyt duże ciśnienie w oponie niskoprofilowej ok 3atm to szybciej zegniesz felgę niż byś miał 2,4 kilka lat już na nisko profilowych jeżdżę
_________________
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum


http://www.a6klub.pl/a6-c...kuda-vt8194.htm
 
 
Wawryn 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APS
Imię: Robert
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 270
Skąd: Biała Podlaska/Kraków
Wysłany: 2010-09-24, 15:58   

ja mam 235/45/17 i jak wymieniłem amorki przód+ tył to mi mechanik podpompował do 3 bar.wydało mi się wtedy że KYB są strasznie twarde.i tak ze 2 tyg jeździłem aż wpadłem na genialny pomysł spuszczenia powietrza z opon bo się jeździć nie dało tak waliło.
_________________
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 746
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2016-03-14, 07:35   

Odswieze troche temat. U mnie na klapce jest 2.3 dla opony 205/55/16 ale auto jest jakies czule na nierownosci w trasie a jak jest 2.2 to jest o wiele lepiej. Jak jest u was?
 
 
yaszczur 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Paweł
Pomógł: 41 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 770
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-14, 10:46   

palec85 napisał/a:
Odswieze troche temat. U mnie na klapce jest 2.3 dla opony 205/55/16 ale auto jest jakies czule na nierownosci w trasie a jak jest 2.2 to jest o wiele lepiej. Jak jest u was?


Wątpię, żeby udało Ci się wyczuć różnicę w prowadzeniu/jeździe przy zmianie ciśnienia o 0,1 atm. Nie będzie to też miało większego wpływu na zużycie opon... zbyt mała rozbieżność.
_________________
Pozdrawiam...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: