Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-01-31, 00:38
A7 - czujnik regulacji zawieszenia
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 591 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10758
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-06-30, 12:46   

IDE02001 + IDE02002 + IDE02003 + IDE02004 :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zekering78 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: ruud
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 214
Skąd: Nl
Wysłany: 2019-06-30, 13:14   

No i dziś rano popróbowałem i porobiłem parę wykresów









[ Dodano: 2019-06-30, 14:16 ]
mat1324 napisał/a:
IDE02001 + IDE02002 + IDE02003 + IDE02004 :) .


Jak z tych próbowałem robić to wykres się nie ruszał :(

Spróbowałem raz jeszcze na tych odchyleniach



_________________
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
 
 
Enzo74 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Adam
Dołączył: 27 Lis 2017
Posty: 19
Skąd: Tulce
Wysłany: 2019-07-29, 19:01   

Witam,

w ostatnim tygodniu w A6 C7 Allroad z 2013 r. w trakcie jazdy po autostradzie wyskoczył mi żółty komunikat: Amortyzatory pneum.: awaria systemu. Samochód był trochę obciążony 4 osoby + bagaż wakacyjny :) . Podłączyłem się OBD eleven i poniżej odczyty:

34 Regulacja wysokości zawieszenia

Opis sytemu: LUFE-DAEMPFER
Numer oprogramowania: 4G0907553F
Wersja oprogramowania: 0782
Numer sterownika: 4G0907553F
Wersja sterownika: H18
Numer seryjny: ‰ T
Nazwa ODX: EV_AirSuspe
Wersja ODX: 003024
Długie kodowanie: 008001

Kody błędów:
C10C800 - Wyłączenie funkcji aktywne
Sporadyczna
Date: 2019-07-16 11:23:36
Mileage: 193397 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 238
C104500 - Rozpoznano nieszczelność w układzie
Sporadyczna
Date: 2019-07-20 15:05:50
Mileage: 193740 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 6
Licznik cykli wyuczania: 247[/i][/i][/i]

Dodam, że miałem ustawione zawieszenie jako auto, i komunikat błędu pojawiał się tylko kiedy samochód przy stałej prędkości autostradowej powyżej 110 obniżał zawieszenie do najniższego, czyli dynamic i nie działo się to od razu. Np. po przejechaniu ok 100-150 km. Oczywiście wyłączenie silnika kasowało błąd. Po zajechaniu na miejsce, następnego dnia zauważyłem, że zawieszenie całkowicie opadło, głównie z tyłu. Natomiast wystarczyło odpalić na chwilę samochód i podniósł się do poziomu comfort i już później przez tydzień nie opadł (stał bez ruszania się przez tydzień). W drodze powrotnej też miałem początkowo ustawione na auto i po przejechaniu jakiś 200 km, znowu ten sam błąd/komunikat wyskoczył po jechaniu dłuższy czas na najniższym poziomie. Później przełączyłem na tryb comfort i tak przejechałem kolejne 900 km i żaden komunikat się już nie pojawił. :)

Sorki za taki długi opis, ale może Kolegom coś zasugeruje odnośnie przyczyny problemu i co w takim razie wymienić (np. czujnik regulacji zawieszenia jak to już wcześniej w tym wątku Koledzy wnikliwie opisali, itp)? Uzupełnię jeszcze, że jak mam włączony zapłon i auto jest ustawione w pozycji dynamic to słyszę, że co jakąś chwilę następuje albo krótkie upuszczanie powietrza lub dopompowanie z kompresora. W sytuacji kiedy jest na comfort to takie coś się nie dzieje.

Będę wdzięczny za wskazówki.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 591 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10758
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-29, 20:45   

Miech ma nieszczelność i ucieka powietrze, gdy jest na najniższym poziomie. Weź spryskiwacz z płynem do mycia naczyć i popsikaj na miechy. Jeśli zacznie się pienić, to znalazłeś przyczynę.
 
 
Enzo74 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Adam
Dołączył: 27 Lis 2017
Posty: 19
Skąd: Tulce
Wysłany: 2019-07-29, 21:09   

Dzięki. sprawdzę i dam znać.

[ Dodano: 2019-08-04, 20:16 ]
mat1324 napisał/a:
Miech ma nieszczelność i ucieka powietrze, gdy jest na najniższym poziomie. Weź spryskiwacz z płynem do mycia naczyć i popsikaj na miechy. Jeśli zacznie się pienić, to znalazłeś przyczynę.


Przyznam, że jeszcze nie sprawdziłem tych miechów bo mechanik u którego mógłbym wjechać na kanał jest na urlopie. Zacząłem się zastanawiać czy nie zrobić najpierw adaptacji zawieszenia, tym bardziej, że po zmierzeniu metrówką poziomu od środka koła to nadkola w przypadku PT jest Ok. 5-7mm niższy niż reszty.
Poniżej odczyty parametrów na postoju w garażu, dla komfortu. Ponadto na początku lipca imiałem w ASO Audi wymieniane sprzęgła skrzyni i zdejmowali do tej operacji zawieszenie z przodu i nie wiadomo czy adaptację robili <uoee> .

1. Odchylenie wysokości od wyuczonej wysokości.
PP 7 mm
LP 0 mm
LT 1 mm
PT 0 mm

2. Abolutna wysokość samochodu:
PP 399,0 mm
LP 392,7
LT 390,6
PT 388,5

3.offset czujnika zawieszenia
PP 0,09%
LP 0,30%
LT 2,49%
PT -1,31%

Czy w takim razie są wskazania do zrobienia adaptacji?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 591 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10758
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-04, 21:25   

Auto ma stać między stronami równo, więc jak jest róznica między lewą a prawą stroną, to należy zrobić adaptację.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 887
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-08-04, 22:37   

7mm to dużo.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
Enzo74 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Adam
Dołączył: 27 Lis 2017
Posty: 19
Skąd: Tulce
Wysłany: 2019-08-16, 14:40   

Dzisiaj znowu opadł, ale złapałem go w momencie gdy był bardziej przechylony prawy tył. Stał na parkingu z około 2,5 h po wcześniejszej krótkiej przejażdżce po mieście. Miałem założony na haku bagażnik rowerowy, ale bez obciążeńia. Położenie komfort. Na wtorek jestem już umówiony na sprawdzenie szczelności układu i w tym miechów <stres> .


W drodze powrotnej ok. 60 km włączyłem sobie parametry na żywo dla modułu zawieszenia 34 i temperatura sprężarki wahała się między 30-40 st. Licznik pracy sprężarki - włączyła się łącznie na ok. 60 sek. a ciśnienie w układzie utrzymywało się sztywno na Poz. 1,1/1,2 bara. Czy te parametry wg Was mogą coś sugerować o szczelności pneumatyki?

[ Dodano: 2019-08-26, 19:54 ]
Auto wypoziomowane :) do wysokości fabrycznych., dzięki pomocy mat1234 <okok>

Odnośnie nieszczelności, to u mechanika sprawdzone miechy tył oraz zawory i nie było widać/słychać nieszczelności, jedynie mechanik zauważył niewielką "zadrę" na PT miechu, która może być przyczyną nieszczelności w zależności od nacisku/ustawienia auta (sprawdzenie jedynie na podnośniiku, bo nie ma kanału).
Jak tył mi sporadycznie opada to właśnie najpierw PT. (przy Comfort, Dynamic). Poobserwuję jeszcze trochę, zanim zdecyduję się na wymianę miecha, tym bardziej, że w ustawieniu Allroad stoi równo i nic nie opada.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 591 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10758
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-26, 19:09   

Dopiero za trzecim razem udało się wyrównać auto co do milimetra, aby stało tak jak powinno :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: