[A6 C7] Niska temperatura p³ynu ch³odniczego |
Autor |
Wiadomo¶æ |
arczi0044

Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imiê: Artur
Pomóg³: 6 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 22 Cze 2008 Posty: 306 Sk±d: Witkowo
|
Wys³any: 2019-01-21, 21:09
|
|
|
Uk³ad sam siê odpowietrzy. |
_________________ Prawo jest jak p³ot – ¿mija zawsze siê prze¶li¼nie, tygrys zawsze przeskoczy, a byd³o przynajmniej siê nie roz³azi, gdzie nie powinno |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napêd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imiê: Tomasz
Pomóg³: 231 razy
Wiek: 43
Do³±czy³: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk±d: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
kaczy1217

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imiê: Krzysztof
Wiek: 30 Do³±czy³: 25 Gru 2018 Posty: 28 Sk±d: Radom
|
Wys³any: 2019-01-22, 20:21
|
|
|
Brak s³ów... Termostat wymieniony na nowy tak jak pisa³em. Najpierw przy ostrzejszej je¼dzie (temp -5 na zewn±trz) z³apa³ 4 kreskê po 10km jazdy, chocia¿ podczas wymiany auto sta³o ok 2 godzin w gara¿u w dodatniej temperaturze, wiêc ta zewnêtrzna temperatura raczej siê nie liczy.
Pó¼niej po tej je¼dzie auto odsta³o w gara¿u 45 minut i ruszy³em do domu przez miasto. Trasa 8km spokojna jazda (specjalnie chcia³em sprawdziæ czy bêdzie ró¿nica) i pod domem mia³em 3 kreskê.
Zostawiam tak temat, mo¿e komu¶ innemu siê uda. Mam to ju¿ w d... |
|
|
|
 |
mat1324

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napêd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imiê: Mateusz
Pomóg³: 591 razy Wiek: 27 Do³±czy³: 23 Sty 2013 Posty: 10751 Sk±d: Nowy Tomy¶l
|
Wys³any: 2019-01-22, 20:27
|
|
|
Spróbuj jeszcze odci±æ z obiegu fragment uk³adu z termostatem. Nic Ci nie zaszkodzi . |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napêd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imiê: Tomasz
Pomóg³: 231 razy
Wiek: 43
Do³±czy³: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk±d: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
Flex 78

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napêd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imiê: Artur
Pomóg³: 4 razy Do³±czy³: 31 Sty 2016 Posty: 152 Sk±d: Sl±skie
|
Wys³any: 2019-01-22, 20:31
|
|
|
Jak chcesz mieæ pewno¶æ, ¿e termostat dzia³a poprawnie nie za³±czaj grzania w kabinie ustaw temp. nawiewu na LOW (powietrze z otoczenia) lub wcale nie za³±czaj zobaczysz, ¿e silnik dojdzie do temperatury roboczej 90 stopni i bêdzie j± utrzymywa³. Jak nie utrzyma to termostat NOK. Nagrzewnice zabieraj± du¿o ciep³a z silnika. U mnie jak jadê temperatura utrzymuje siê na 90 stopniach, wystraczy ¿e stanê na ¶wiat³±ah kilka minut i zaczyna spadaæ (oczywi¶cie podczas pracy ogrzewania). To norma podczas niskich temperatur.
kaczy1217 napisa³/a: | Brak s³ów... Termostat wymieniony na nowy tak jak pisa³em. Najpierw przy ostrzejszej je¼dzie (temp -5 na zewn±trz) z³apa³ 4 kreskê po 10km jazdy, chocia¿ podczas wymiany auto sta³o ok 2 godzin w gara¿u w dodatniej temperaturze, wiêc ta zewnêtrzna temperatura raczej siê nie liczy.
Pó¼niej po tej je¼dzie auto odsta³o w gara¿u 45 minut i ruszy³em do domu przez miasto. Trasa 8km spokojna jazda (specjalnie chcia³em sprawdziæ czy bêdzie ró¿nica) i pod domem mia³em 3 kreskê.
Zostawiam tak temat, mo¿e komu¶ innemu siê uda. Mam to ju¿ w d... |
|
_________________ pozdro |
|
|
|
 |
kaczy1217

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imiê: Krzysztof
Wiek: 30 Do³±czy³: 25 Gru 2018 Posty: 28 Sk±d: Radom
|
Wys³any: 2019-01-22, 20:46
|
|
|
Flex 78 napisa³/a: | Jak chcesz mieæ pewno¶æ, ¿e termostat dzia³a poprawnie nie za³±czaj grzania w kabinie ustaw temp. nawiewu na LOW (powietrze z otoczenia) lub wcale nie za³±czaj zobaczysz, ¿e silnik dojdzie do temperatury roboczej 90 stopni i bêdzie j± utrzymywa³. Jak nie utrzyma to termostat NOK. Nagrzewnice zabieraj± du¿o ciep³a z silnika. U mnie jak jadê temperatura utrzymuje siê na 90 stopniach, wystraczy ¿e stanê na ¶wiat³±ah kilka minut i zaczyna spadaæ (oczywi¶cie podczas pracy ogrzewania). To norma podczas niskich temperatur.
|
Termostat jest na pewno ok. Sprawdza³em go ju¿ przed monta¿em wod± o ró¿nej temperaturze. Dopiero wrz±tek sprawi³, ¿e zacz±³ przepuszczaæ.
Jest tak jak mówisz. Po za³±czeniu nawiewu na najni¿sz± temperaturê i nisk± prêdko¶æ p³yn nagrzewa siê szybko, ale sorry mam zrezygnowaæ teraz z jakiegokolwiek ogrzewania kabiny kosztem zagrzania silnika? W aucie tej klasy to jakie¶ nieporozumienie...
Z drugiej strony jak ju¿ w³±czam grzanie na AUTO to na 19-20 max, potem wracam do trybu manual i puszczam 16-17st. na sam± szybê, a grzejê siê od fotela.
mat1324 napisa³/a: | Spróbuj jeszcze odci±æ z obiegu fragment uk³adu z termostatem. Nic Ci nie zaszkodzi . |
Tak, spróbujê mo¿e w tym tyg jeszcze.
[ Dodano: 2019-01-27, 22:00 ]
Masz mo¿e pomys³ jak sensownie za¶lepiæ ten w±¿ od termostatu EGR, ¿eby nie zrobiæ sobie ba³aganu w uk³. ch³odzenia?
[ Dodano: 2019-01-27, 22:53 ]
Gdzie znajdê kostkê od pompy wody V400 (odpowiedzialnej za obieg wody w uk³adzie ch³odnicy EGR)? |
|
|
|
 |
mat1324

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napêd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imiê: Mateusz
Pomóg³: 591 razy Wiek: 27 Do³±czy³: 23 Sty 2013 Posty: 10751 Sk±d: Nowy Tomy¶l
|
Wys³any: 2019-01-27, 22:53
|
|
|
Wsadziæ co¶ i zacisn±æ opask± metalow± . |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napêd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imiê: Tomasz
Pomóg³: 231 razy
Wiek: 43
Do³±czy³: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk±d: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
kaczy1217

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imiê: Krzysztof
Wiek: 30 Do³±czy³: 25 Gru 2018 Posty: 28 Sk±d: Radom
|
Wys³any: 2019-01-27, 22:57
|
|
|
A gdzie znajdê kostkê od pompy wody V400 (odpowiedzialnej za obieg wody w uk³adzie ch³odnicy EGR)?
Przy samej pompie czy gdzie¶ indziej? |
|
|
|
 |
mat1324

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napêd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imiê: Mateusz
Pomóg³: 591 razy Wiek: 27 Do³±czy³: 23 Sty 2013 Posty: 10751 Sk±d: Nowy Tomy¶l
|
|
|
|
 |
kaczy1217

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imiê: Krzysztof
Wiek: 30 Do³±czy³: 25 Gru 2018 Posty: 28 Sk±d: Radom
|
Wys³any: 2019-01-28, 11:58
|
|
|
Nic z³ego nie stanie siê po od³±czeniu? W sensie dostanê jakiego¶ check'a albo ch³odnica EGR siê nie przegrzeje? (Oczywi¶cie przy normalnej je¼dzie) |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napêd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imiê: Tomasz
Pomóg³: 231 razy
Wiek: 43
Do³±czy³: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk±d: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
mat1324

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napêd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imiê: Mateusz
Pomóg³: 591 razy Wiek: 27 Do³±czy³: 23 Sty 2013 Posty: 10751 Sk±d: Nowy Tomy¶l
|
Wys³any: 2019-01-28, 12:14
|
|
|
Przy normalnej je¼dzie nic siê nie stanie . Jaki¶ b³±d pewnie wyrzuci, ale potem go skasujesz. |
|
|
|
 |
kaczy1217

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imiê: Krzysztof
Wiek: 30 Do³±czy³: 25 Gru 2018 Posty: 28 Sk±d: Radom
|
Wys³any: 2019-01-28, 18:37
|
|
|
JEST POSTÊP!
Po od³±czeniu pompki (2 st. na zew.) i temperaturze startowej p³ynu poni¿ej 50st. Ostatnia kreska osi±gniêta po równych 4km BARDZO spokojnej jazdy (max 2000 obr/min) oraz w³±czonym ogrzewaniem na 20 stopni. Wcze¶niej by³o to nieosi±galne, nawet na wy³±czonym grzaniu i ostrej je¼dzie.
Przejecha³em ca³e miasto na do¶æ mocnym ogrzewaniu kabiny, spokojnie jad±c. Nawet razu, nawet na 2-3 minutowym postoju temperatura nie spad³a.
Po 3 uruchomieniach auta zapali³ siê oczywi¶cie check od pompki, ale to nic. Po powrocie pod domem otworzy³em maskê i górny w±¿ od ch³odnicy by³ gor±cy, wrêcz parzy³ co mnie trochê zmartwi³o...ale to chyba normalne przy od³±czonej pompce?
Spalanie momentalnie spad³o do ok 7l...
Czy to oznacza uwalony termostat EGR? Czy nie ma siê co z nim bawiæ po raz drugi (ju¿ raz wymieniony) i po prostu za¶lepiæ go i bêdzie po wszystkim? Osobi¶cie uwa¿am, ¿e najlepiej bêdzie za¶lepiæ termostat EGR i wtedy ca³y p³yn ch³odnicy EGR bêdzie p³yn±³ sobie swoim obiegiem nie wp³ywaj±c do g³ównego termostatu i nie wych³adzaj±c wody w ma³ym obiegu silnika.
Proszê o sugestie jak poprawnie zakoñczyæ ten temat.
PS. Zauwa¿y³em jedn± rzecz. Przy ogrzewaniu manualnym w momencie dodawania gazu mia³em wra¿enie, ¿e nawiew chodzi mocniej, minimalnie - ale mocniej. Czy to objaw nieszczelno¶ci w dolocie czy tak mo¿e byæ podczas mocniejszego przyspieszania w tych autach? Auto nie kopci.
W poprzednim Audi A4B7 z 1.9TDi mia³em podobny objaw i z biegiem czasu siê pogarsza³o, spalanie wzros³o i auto kopci³o mocniej. Tu akurat winna by³a pêkniêta gumowa rura pomiêdzy IC a Turbo. |
|
|
|
 |
mat1324

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napêd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imiê: Mateusz
Pomóg³: 591 razy Wiek: 27 Do³±czy³: 23 Sty 2013 Posty: 10751 Sk±d: Nowy Tomy¶l
|
Wys³any: 2019-01-28, 19:05
|
|
|
Mówi³em, ¿e najlepiej wyeliminowaæ z obiegu odcinek z termostatem EGR . Przy od³±czonej pompce p³yn w ogóle nie p³ynie przez ch³odnicê EGR, a jak usuniesz z obiegu termostat, to bêdzie p³yna³, ale od razu do g³ównej ch³odnicy z pominiêciem g³ównego termostatu. |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napêd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imiê: Tomasz
Pomóg³: 231 razy
Wiek: 43
Do³±czy³: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk±d: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
kaczy1217

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imiê: Krzysztof
Wiek: 30 Do³±czy³: 25 Gru 2018 Posty: 28 Sk±d: Radom
|
Wys³any: 2019-01-28, 19:15
|
|
|
Mówi³e¶ i mia³e¶ racjê
Ponawiam pytania: parz±cy w±¿ do ch³odnicy to poprawny objaw? (ju¿ chyba zapomnia³em jaki powinien byæ)
Trochê wiêkszy nawiew podczas dodawania gazu to normalka czy jaka¶ nieszczelno¶æ siê ujawnia?
Nowe pytanie: Przy wy³±czeniu z obiegu odcinka z termostatem EGR rozumiem, ¿e ca³y uk³ad ch³odzenia bêd±c w pe³ni sprawnym bêdzie poprawnie pracowa³ i trzyma³ temperaturê latem i zim±? Nie wp³ynie to negatywnie na zu¿ycie innych elementów auta? Pytam profilaktycznie |
|
|
|
 |
mat1324

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napêd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imiê: Mateusz
Pomóg³: 591 razy Wiek: 27 Do³±czy³: 23 Sty 2013 Posty: 10751 Sk±d: Nowy Tomy¶l
|
Wys³any: 2019-01-28, 20:46
|
|
|
Gor±cy w±¿ to poprawny objaw, ¿e nadmiar ciep³a jest odprowadzany do ch³odnicy.
Wiêszy nawiew to normalka podczas dodawania gazu, ale czêsto winna jest nagrzewnica, która jest lekko przytkana i przy wiêkszych obrotach otrzymuje wiêksze ci¶nienie wywo³ane przez pompê.
Nic siê nie stanie jak od³±czysz odcinek z termostatem EGR. |
|
|
|
 |
kaczy1217

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napêd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imiê: Krzysztof
Wiek: 30 Do³±czy³: 25 Gru 2018 Posty: 28 Sk±d: Radom
|
Wys³any: 2019-01-28, 21:52
|
|
|
Super. Bardzo dziêkujê za odpowiedzi.
Odezwê siê po za¶lepieniu termostatu.
[ Dodano: 2019-01-28, 23:00 ]
mat1324 Mam jeszcze pro¶bê. Czy móg³by¶ sprawdziæ numery rur dochodz±cej/odchodz±cej do/od termostatu EGR?
Chodzi mi tutaj o ich ¶rednicê wewnêtrzn±, ¿ebym móg³ dopasowaæ do nich co¶ sensownego. Wg danych dot. samego termostatu ma on obie ¶rednice zew. fi20mm, wiêc s±dzê, ¿e i rury powinny mieæ tak± sam± ¶rednicê wew. |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napêd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imiê: Tomasz
Pomóg³: 231 razy
Wiek: 43
Do³±czy³: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk±d: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
|