Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Regeneracja
reflektorów
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Turbina, nieszczelność co robic ???
Autor Wiadomość
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-28, 16:50   [A6 C6] Turbina, nieszczelność co robic ???

witam korzystajac z ladnej pogody postanowilem zagladnac pod maske i oczy otwarły mi sie :shock: jak nigdy w okolo turbiny jest pelno nalotu o co kaman:
1. czym spowodowane jest to ze w okolo turbiny tyle dziadostwa sie narobilo (nieszczelność ?? ?)
2. jak to uratowac i co zrobic zeby problem znikł
3. czy mam powody do paniki i czy to pilna robota jest jakie moga byc nastepstwa i objawy niepokojące
4 . w eletronice silnika pijawił sie blad którego nie mozna usunąc
17608/P1200/004608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
Possible Symptoms
Power Loss
Possible Solutions
Check Boost Pressure Control Valve (N249)
czy ma cos wspólnego z tym dziadostwem
poniżej załaczam zdjecia jak wyglada ta masakra prosze o ewentualna diagnoze

turbo.JPG
Plik ściągnięto 2658 raz(y) 97,59 KB

turbo3.JPG
Plik ściągnięto 2654 raz(y) 106,97 KB

turbo1.JPG
Plik ściągnięto 238 raz(y) 160,78 KB

turbo2.JPG
Plik ściągnięto 217 raz(y) 123,3 KB

_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
spanky 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Maciej
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 163
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-03-28, 18:04   

wyglada ze gdzies jest nieszczelnosc stad en syf ... wutrzyj wszytko i postaraj sie ja zlokalizowac ...

robiles logi dynamiczne doladowania ?
_________________
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl
 
 
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-28, 18:09   

nie nic nie robilem jak pisalem zagladnąlem pod dekiel i ..... moim oczom ukazało sie to wlasnie bagno
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
adi_si 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 62
Skąd: Norge Łomża
Wysłany: 2009-03-28, 19:41   

wymyc i bedzie po problemie. chodzi o to ze drobiny oleju przyciagaja kurz i tyle robi sie cos takiego, u siebie w C5 tez tak mialem wymylem i jest spoko nie martw sie tym tyle
 
 
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-28, 19:54   

oki
dzieki za slowa otuchy powycieram to i zobacze potem jak sie sprawy maja obys mial racje pozdrawiam
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
vipsan 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 93
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-03-28, 20:30   

Kolego mialem dokladnie to samo jest to spowodowne osadzaniem sie tam rosy od zimnego powietrza z turbiny i po paru miesiacach widac to co widac! Po wyczyszczeniu w grudniu jest nadal czyste! Wiec nic sie nie martw ten typ tak ma!

Pozdrawiam!
_________________
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-28, 21:23   

no skoro tak to jutro podwijam rekawy i do roboty dzieki za podpowiedzi pozdrawiam
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 870
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-03-29, 07:44   

Hej, spokojnie... ;-)
Ten syf tam jeśli tylko nie ulega samozapłonowi ze względu na grubość warstwy - to nic to.
... gorzej tak naprawdę, jeśli by go tam zupełnie nie było po parudziesięciu tysiącach kilometrów... :mrgreen:
Dolot do turbiny od strony filtra powietrza NIE JEST szczelny i szczelny nie będzie. Zaraz z dolotem jest wiatrak turbiny (łożysko smarowane olejem...). Jeśli turbina chodzi (i wszystko z nią w porządku) - taki osad może, a nawet powinien się wokół jej dolotu zbierać (chociażby ze względu na dodatnie ciśnienia na dolocie przy większych prędkościach i jeździe na "luzie"). Dodatkowo - dolot przy pracy turbiny faktycznie potrafi się znacznie oziębić, a na jego powierzchni zaczyna kondensować para wodna.
Jeśli tylko w aucie nie ubywa Ci oleju ("smarowanie 1 litrem oleju na 1000 kilometrów ;-) ), nie masz zasyfionego od wewnątrz filtra powietrza, nie dymisz jak parowóz, nie musisz odepchnąć się nogami, żeby auto ruszyło i turbo przy załączaniu nie wydaje tak cudownego dźwięku jak zimna turbina F-16 - TO LUZIK.

Wyczyścić można, ale bądź świadom, że tak może być :-D
 
 
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-29, 08:33   

dziekówa za wyczerpujace odpowiedzi na temat tylko teraz pozostał błąd w elektronice silnika pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-29, 12:57 ]
ok wyczyscilem wszystko dokladnie przemywajac benzyna potem dokrecilem wszystkie połaczenia i okazało sie ze ten łacznik na fotce a dokładniej opaski musiałem sporo dokrecic co to za łacznik czy to dolot do turba??? mam nadzieje ze bedzie spokój na jakis czas pozdrawiam <piwo>
aha jeszcze jedno czy na tym wężu powyżej nie powinno byc opaski ?? ??

turbo4.JPG
Plik ściągnięto 2638 raz(y) 125,41 KB

_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
telek86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CDYA
Imię: Pawel
Wiek: 31
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-30, 14:50   

Witam,

Czy może mi ktoś podać numer katalogowy tego gumowego łącznika, albo fachową nazwę?

Pozdrawiam
 
 
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 188
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-11-30, 14:53   

Wiesz co też możesz użyć sylikonowego łącznika. jest wytrzymalszy. Zmierz tylko sobie średnice jego i taki zamów. FMIC.Pl znajdziesz takie łączniki sylikonowe proste.
 
 
barteklca 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-12-11, 23:48   

Hej,

Wymieniałem ten łącznik.Oryginalny od temperaury i dociagania opasek się "wypaczył" i nie był szczelny.
Poniższe wymiary fajnie wchodzą ciasno na rury. Koszt silikonowego zamiennika 8 zł , dla porównania w ASO około 150 PLN <rotfl>
•Średnica wewnętrzna: 51 mm (2'')
•Długość: 70mm
Oryginalnie są opaski 50-70mm , polecam wymienić na "Opaska zaciskowa GBS 60-63mm"

Dodatkowo wymieniłem uszczelkę przy plastikowym tłumiku ,który dokręca się bezpośrednio do turbiny. Stara uszczelka już też nie była szczelna, nowa idealnie na wcisk weszła.
Numer : 059129193C . Nowe maja poprawioną kostrukcję względem fabrycznie montowanej. Po lewej nowa, po prawej stara. W ASO okolo 70 PLN
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 188
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-12, 09:09   

Czyli rozumiem że dałeś wąż sylikonowy mocniejszą opaskę i zdecydowanie jest lepiej tak ?
 
 
barteklca 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-12-12, 10:37   

Cytat:
Czyli rozumiem że dałeś wąż sylikonowy mocniejszą opaskę i zdecydowanie jest lepiej tak ?


Tak, jes zdecydowanie lepiej. Poniżej zdjęcie co się dzieje z wężem zamontowanym w fabryce. Opaski ściskają go i dociąganie już nić nie daje bo jest zagnieciony w miejscach gdzie są opaski.
Dodatkowo opaski GBS są szersze niż fabryczne i tym samym na większej powierzchni ściskają wąż.

 
 
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 188
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-12, 12:43   

No i nie zostawia śladów jak cybanty :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: