Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C6 szkoda parkingowa i przepychanki z PZU
Autor Wiadomość
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 612
Skąd: Ełk
Wysłany: 2019-08-26, 18:01   A6 C6 szkoda parkingowa i przepychanki z PZU

Witam.
W czerwcu na parkingu kobieta wjechała mi w samochód uszkadzając tylni błotnik i zderzak. Tu zaczęły się moje problemy.
Ubezpieczyciel sprawcy nie chce mi zakwalifikować błotnika jako części do wymiany tylko do naprawy. Po trzech odwołaniach nadal idą w zaparte twierdząc, że zastosowana technologia naprawy jest możliwa do wykonania i akceptowana przez producenta pojazdu.
Zdjęcia uszkodzenia przesłałem do ASO Audi w Białymstoku i odpisali mi, że błotnik nadaje się do wymiany i szacowany koszt naprawy to 7000-8000zł.
Czy mam jeszcze jakieś szanse na przekwalifikowanie naprawy? Może znacie jakieś sprawdzone firmy zajmujące się odzyskiwaniem odszkodowań.
Poniżej zdjęcia uszkodzenia i kosztorys

IMG_20190716_200904.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 158,96 KB

IMG_20190716_200913.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 135,56 KB

kosztorys.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 188,35 KB

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 838
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-08-26, 19:50   

Przy aucie powyżej 10 lat ciężko będzie uzyskać coś więcej niż to co ci zaproponowali.
Zostaje sąd, znam to z autopsji.
O szkodę z AC walczyłem ponad 2.5 roku, ale to była szkoda całkowita
Z OC sprawcy walczę już drugi rok. Dostałem niecałe 5 tyś. zamiast 12 tys.
To mafia.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
pelonek1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Przemek
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 250
Skąd: Warmia
Wysłany: 2019-08-26, 20:36   

Zawsze możesz oddać do ASO i oni rozliczą to z PZU bezgotówkowo no i na pewno wymienią Ci błotnik.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hak64 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1987
Skrzynia: Manual
Imię: Henryk
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 29
Skąd: Żory
Wysłany: 2019-08-27, 07:40   

wojciech007 napisał/a:
Zdjęcia uszkodzenia przesłałem do ASO Audi w Białymstoku i odpisali mi, że błotnik nadaje się do wymiany i szacowany koszt naprawy to 7000-8000zł.
Mało precyzyjne określenie zamiast "nadaje się do wymiany" powinno być "wymiana jest konieczna". Do tego stosowne uzasadnienie, że wgniecenia znajdują się na przetłoczeniu błotnika, że głębokość rys wskazuje na uszkodzenie powłok antykorozyjnych i że technologia napraw nie przewiduje nakładania wiadra szpachli na blachy nadwozia.
Jak mniemam, wycena była robiona na podstawie fotek nadesłanych bezpośrednio przez poszkodowanego, bez oględzin pojazdu przez rzeczoznawcę i bez zdejmowania zderzaka. Wystarczy, że w poszyciu zderzaka (skorupa) znajdzie się jeden ułamany zaczep i cały element kwalifikuje się do wymiany, to samo ze ślizgami i wzmocnieniami. Nadkole też pewnie ma uszkodzone elementy mocujące i też powinno być wymienione.
Kosztorys, którym się pochwaliłeś, jest tak pomocny jak umarłemu kadzidło. Kosztorys to kilka, a czasem kilkanaście stron, z których najważniejsze są ostanie, bo zawierają uwagi i wyjaśnienia zastosowanych korekt i rabatów , a także nazwy producentów, bądź dostawców części zamiennych (wraz z ich cenami) podlegających wymianie.
W kosztorysie zastosowano rażąco niską stawkę rbg (49 zł), co jest może właściwe dla wiejskiego kowala, czy kopacza rowów, ale nie mechanika. Przyjęty współczynnik odchylenia 67% (przy kosztach materiału lakierniczego) wskazuje, że powinieneś zeskrobać stary lakier, zmielić go, wysuszyć i użyć ponownie.
Nie mam pojęcia co napisałeś w tych odwołaniach, o których wspominasz, ale Twoja znajomość tematu niczego dobrego nie wróży...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 838
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-08-27, 08:24   

Ja też odbijałem się od rzecznika praw ubezpieczonych, składałem reklamację, odwołania.
O kant dupy potłuc.
Pomaga jedynie w sądzie bo widać że po kolei przechodzisz przez szczeble decyzyjne.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 612
Skąd: Ełk
Wysłany: 2019-08-27, 20:08   

hak64 napisał/a:
Mało precyzyjne określenie zamiast "nadaje się do wymiany" powinno być "wymiana jest konieczna". Do tego stosowne uzasadnienie, że wgniecenia znajdują się na przetłoczeniu błotnika, że głębokość rys wskazuje na uszkodzenie powłok antykorozyjnych i że technologia napraw nie przewiduje nakładania wiadra szpachli na blachy nadwozia.
Dokładnej ekspertyzy nie mam, bo wysłałem im maila ze zdjęciami i tak mi odpowiedzieli. Mogą się tą sprawą zająć, ale mam do nich 130km i nie dają gwarancji, że PZU przystanie na wymianę.
hak64 napisał/a:
W kosztorysie zastosowano rażąco niską stawkę rbg (49 zł), co jest może właściwe dla wiejskiego kowala, czy kopacza rowów, ale nie mechanika. Przyjęty współczynnik odchylenia 67% (przy kosztach materiału lakierniczego) wskazuje, że powinieneś zeskrobać stary lakier, zmielić go, wysuszyć i użyć ponownie.
Nie mam pojęcia co napisałeś w tych odwołaniach, o których wspominasz, ale Twoja znajomość tematu niczego dobrego nie wróży...
Oczywiście, że nie jestem specjalistą w tym temacie, ale zaproponowana kwota od razu wydała mi się za mała. W odwołaniach grzecznie prosiłem o przekwalifikowanie błotnika na wymianę.
Skoro sam nic nie wskóram to może macie jakąś godną polecenia firmę, która mi pomoże?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hak64 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1987
Skrzynia: Manual
Imię: Henryk
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 29
Skąd: Żory
Wysłany: 2019-08-27, 22:08   

wojciech007 napisał/a:
Skoro sam nic nie wskóram to może macie jakąś godną polecenia firmę, która mi pomoże?

Skąd przekonanie, że sam nic nie wskórasz? Żeby wyciągnąć kasę od ubezpieczyciela, należy przede wszystkim określić rzeczywisty rozmiar szkody. Dlatego napisałem, że trzeba zdjąć zderzak i sprawdzić, co jeszcze jest uszkodzone. Może to zrobić niezależny rzeczoznawca, ale ubezpieczyciel nie musi tego uznać. Przepisy mówią jasno: "obowiązek wyceny szkody ciąży na ubezpieczycielu". Zatem albo umawiasz wizytę rzeczoznawcy ubezpieczyciela w jakimś warsztacie, gdzie można zdjąć zderzak i wykładzinę bagażnika, albo odstawiasz wóz do ASO w celu ustalenia kosztu naprawy, a następnie sporządzasz odwołanie od decyzji ubezpieczyciela i żądasz korekty ich wyceny. Możesz też zlecić naprawę w ASO i wtedy oni sporządzają wycenę, którą potem prześlą ubezpieczycielowi do akceptacji, po której podejmą się naprawy.
Powinieneś też zmienić zdanie o firmach odszkodowawczych - sam do niedawna w takiej pracowałem (sporządzałem wyceny szkód). Po pierwsze, żaden prawnik nie ruszy tematu bez upewnienia się, czy jego praca przyniesie zysk. Należy to rozumieć, że najpierw Ty dostarczasz komplet dokumentacji szkodowej z jasno określonym rozmiarem szkody (czyli zdjąć zderzak, "zaprosić" rzeczoznawcę na oględziny, ustalić rzeczywisty rozmiar szkody ujawniając wszystkie uszkodzenia). Potem ubezpieczyciel robi nową wycenę i dopiero kolejnym krokiem jest weryfikacja tejże wyceny przez rzeczoznawcę firmy odszkodowawczej. Jeśli mamy do czynienia ze sporą różnicą w kwocie należnego świadczenia, to firma odkupuje od poszkodowanego prawa do odszkodowania (cesja wierzytelności). Ich propozycja dopłaty zwykle nie przekracza 40% rzeczywistej wartości kwoty spornej. Przy czym poszkodowany nie otrzymuje informacji ile faktycznie mu się należało.
Dodam jeszcze, że nawet gdyby się okazało, że nie ma innych uszkodzeń, to wycena którą otrzymałeś nie zawiera wszystkich niezbędnych operacji. Skoro masz zakwalifikowany do naprawy i lakierowania błotnik i zderzak, to kosztorys powinien uwzględniać także konieczność cieniowania (odnowa lakieru) elementów sąsiadujących z tyli lakierowanymi, a to już co najmniej 1000 zł więcej.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 612
Skąd: Ełk
Wysłany: 2019-08-29, 03:41   

Wielkość szkód mam na pewno dobrze określoną, bo sam wszystko rozbierałem i sprawdzałem. Uszkodzony jest błotnik tak jak na zdjęciach i przerysowany zderzak.
Jeżeli oddam auto do ASO w celu wyceny szkody to czy zakład ubezpieczeń musi taką wycenę zaakceptować?
Czy musi to być ASO Audi czy może być np. Skoda?
Co byś zrobił na moim miejscu?
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 838
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-08-29, 11:01   

Mnie PZU proponowało naprawę Audi w Hondzie w Świdnicy:)
Był to nawet dobry argument w sądzie, bo na pytanie pani sędziny dlaczego nie wyraziłem zgody na naprawę w warsztacie wyznaczonym przez ubezpieczyciela,spytałem czy honda ma sprzęt i wiedzę do kalibracji kamer i radarów w Audi po naprawie blacharsko lakierniczej :)
Te koszta musiałbym pokryć sam po odebraniu niby naprawionego auta. Trzeba mądrej i obeznanej głowy w tym temacie, żeby niechcący nie wrzucić się na minę.
Warsztat wybierasz sam. Najlepiej polecony lub honorowany przez ubezpieczyciela.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hak64 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1987
Skrzynia: Manual
Imię: Henryk
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 29
Skąd: Żory
Wysłany: 2019-08-29, 13:16   

carlos777 napisał/a:
Warsztat wybierasz sam. Najlepiej polecony lub honorowany przez ubezpieczyciela.
A to ciekawe?!
Moje doświadczenie zawodowe wskazuje, że należy unikać warsztatów współpracujących z ubezpieczycielem, bo istnieje ryzyko, że taki warsztat bardziej będzie dbał o interes partnera biznesowego, niż poszkodowanego. Nie bez przyczyny ubezpieczyciele wskazują: "uprzejmie informujemy, że istnieje możliwość naprawy zgodnie z niniejszym kosztorysem, w warsztatach naszej sieci partnerskiej, za cenę przedstawiona przez (tu nazwa ubezpieczyciela), z uwzględnieniem zastosowanej w kalkulacji kosztów naprawy stawki rbg, upustu na części zamienne (zwykle 25% potrącenia ceny i tak już najtańszych zamienników) i z naliczonym (z góry) rabatem od całości kosztu naprawy"
wojciech007 napisał/a:
Co byś zrobił na moim miejscu?

Ja bym walczył o kasę, ale to wymaga czasu. Ktoś inny chce mieć auto zrobione perfekcyjnie, jeszcze inny szybko, a są też tacy, którzy wolą sprzedać uszkodzony wóz i kupić inny. Wybór należy do Ciebie.
wojciech007 napisał/a:
Czy musi to być ASO Audi czy może być np. Skoda?

Jak wyżej. To Twój wybór. Ubezpieczyciel może co najwyżej zaproponować naprawę w ich warsztacie partnerskim, ale poszkodowany nie ma obowiązku korzystania z takiej propozycji.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 612
Skąd: Ełk
Wysłany: 2019-08-29, 19:48   

Czy jak oddam samochód do serwisu Skody (taki mam u siebie w mieście), zapłacę za wycenę uszkodzenia (załóżmy, że napiszą, że błotnik do wymiany, zderzak do lakierowania i cieniowanie elementów przylegających oraz wpiszą "normalne stawki za godzinę pracy") to czy taki kosztorys musi zaakceptować PZU i ustosunkować się do niego wypłacając wskazaną kwotę?
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 838
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-08-30, 06:41   

Może i zaakceptują, ale po wyroku sądu jak nie wyjdzie im odwołanie lub apelacja.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hak64 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1987
Skrzynia: Manual
Imię: Henryk
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 29
Skąd: Żory
Wysłany: 2019-08-30, 11:21   

wojciech007 napisał/a:
Czy jak oddam samochód do serwisu Skody (taki mam u siebie w mieście), zapłacę za wycenę uszkodzenia (załóżmy, że napiszą, że błotnik do wymiany, zderzak do lakierowania i cieniowanie elementów przylegających oraz wpiszą "normalne stawki za godzinę pracy") to czy taki kosztorys musi zaakceptować PZU i ustosunkować się do niego wypłacając wskazaną kwotę?

Serwis nie podejmie się naprawy bez akceptacji kosztorysu przez ubezpieczyciela (likwidatora szkody), chyba, że oddasz auto na naprawę z rozliczeniem bezgotówkowym, bo wtedy to warsztat naprawczy będzie walczył z ubezpieczycielem.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 612
Skąd: Ełk
Wysłany: 2019-08-31, 04:04   

hak64 napisał/a:
wojciech007 napisał/a:
Czy jak oddam samochód do serwisu Skody (taki mam u siebie w mieście), zapłacę za wycenę uszkodzenia (załóżmy, że napiszą, że błotnik do wymiany, zderzak do lakierowania i cieniowanie elementów przylegających oraz wpiszą "normalne stawki za godzinę pracy") to czy taki kosztorys musi zaakceptować PZU i ustosunkować się do niego wypłacając wskazaną kwotę?

Serwis nie podejmie się naprawy bez akceptacji kosztorysu przez ubezpieczyciela (likwidatora szkody), chyba, że oddasz auto na naprawę z rozliczeniem bezgotówkowym, bo wtedy to warsztat naprawczy będzie walczył z ubezpieczycielem.

No ja rozumiem, że można to zrobić bezgotówkowo, ale jakbym otrzymał od serwisu kosztorys na kwotę wyższą niż wycena PZU i przedstawił go ubezpieczycielowi, to czy muszą go zaakceptować?
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 838
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-08-31, 08:54   

Zaakceptują, ale po wyroku sądu.
Czy ty jesteś naiwny czy nigdy nie miałeś kolizji ?!
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: