Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Regeneracja
reflektorów
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Przed kupnem auta - Ciekawy artykuł
Autor Wiadomość
KrzysiekR 



Model: Q7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BVG
Imię: Krzysiek
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 112
Skąd: zach-pom.
Wysłany: 2013-02-09, 10:27   [A6 C6] Przed kupnem auta - Ciekawy artykuł

Warto to przeczytać przed zakupem auta z komisu lub od handlarza w okazyjnej cenie


http://www.forum.alfaholi...z_samochod.html



Coraz więcej na rynku pojazdów używanych pojawia się aut, które są sprzedawane z ominięciem bardzo ważnego punktu procedury importowej - wpłaty należnego podatku VAT (powinien być naliczony PRZY SPRZEDA?Y samochodu). Procedura importu i sprzedaży takiego samochodu wygląda banalnie prosto - dlatego obecnie trzeba bardzo uważać przy zakupie auta, które pierwotnie było w posiadaniu firmy (np. leasingowej) za granicą. Pokrótce teraz napiszę, jak wygląda zakup i "zalegalizowanie" takiego samochodu:
1. Rejestrowana jest firma z nipem UE, która może dokonywać zakupu samochodów za granicą, płacąc tam kwoty NETTO. Firma rejestrowana jest w Polsce lub za granicą - to ważna informacja - nie należy z góry zakładać, że jeśli sprzedawcą była firma zagraniczna, to wszystko jest w porządku.
2. Właścicielem w/w firmy jest "słup" - czyli osoba, z której ciężko ściągnąć później jakiekolwiek należności z tytułu zaległych podatków, firma po dokonaniu iluś transakcji najczęściej zostaje zlikwidowana i zakłada się następną.
3. Firma dokonuje bezpośrednio, lub przez komis, sprzedaży auta końcowemu nabywcy, wystawiając na niego fakturę VAT-marża, lub fakturę ze stawką VAT: "zw." lub "0%"
4. Nabywca, otrzymując fakturę, dowód opłaty akcyzy, przegląd techniczny, tłumaczenia i opłatę recyklingową, dokona bezproblemowej rejestracji samochodu - bowiem dysponuje wszystkimi niezbędnymi dokumentami do zarejestrowania samochodu, a wydział komunikacji nie sprawdza, czy samochód podlegał obowiązkowi opłacenia podatku VAT, czy też nie. Teoretycznie więc nabywca ma legalnie nabyty i zarejestrowany pojazd.
5. Urząd Skarbowy, na który zarejestrowana była firma, dokonująca sprzedaży auta, z około 3-miesięcznym opóźnieniem otrzymuje wykaz transakcji wewnątrzwspólnotowych, które podlegały opodatkowaniu 23% VAT-em. Firma, która nie uiściła podatku - wzywana jest do wyjaśnienia sytuacji - to może potrwać ok. miesiąc.
6. W międzyczasie firma, dokonująca "usuwania podatku VAT" z jasnych względów zostaje zlikwidowana.
7. Urząd Skarbowy, na podstawie numeru VIN samochodu będącego przedmiotem postępowania, dociera do końcowego nabywcy i nabywca jest wzywany do Urzędu, gdzie zapozna się z niewesołą dla niego sytuacją. Jej zakończenie może wyglądać następująco:
- właściciel samochodu płaci zaległy VAT z odsetkami (za ok. 4-6 miesięcy, w zależności, jak szybko uda się do niego dotrzeć) i może dalej eksploatować samochód,
- samochód zostaje zatrzymany do momentu zakończenia postępowania karno-skarbowego (a to może trwać np. 2 lata), po czym tak czy inaczej pozostaje obowiązek zapłacenia zaległego podatku VAT.

Teraz istotna uwaga - komis, będący pośrednikiem w takiej transakcji, jest prawnie zupełnie czysty. Komisant bowiem nie może w prosty sposób sprawdzić, czy auto, które sprzedawał jako pośrednik, miało mieć VAT opłacony, czy też nie. Importer bowiem nie ma obowiązku przedstawiania faktury zakupu samochodu, aby dokonać transakcji sprzedaży. Dlatego komis nie będzie pociągany do odpowiedzialności prawnej i nikt nie będzie z komisu ściągał żadnych należności.

Znana jest procedura - jak więc się ustrzec przed zakupem takiego samochodu (gdzie najczęściej takie auta są to niezłe okazje rynkowe, bo mogą mieć cenę 23% niższą od średniej rynkowej - z racji brakującego VAT-u)?

1. Jeżeli firma sprzedaje auto na fakturę z 23% VAT - temat jest prosty - w 100% firma odpowiada za obowiązek odprowadzenia podatku z faktury, którą wystawiła. Fiskus może ścigać wtedy tylko i wyłącznie sprzedawcę (zakładamy, że samochód nie pochodzi z kradzieży, bo wtedy jakkolwiek by go nie sprzedawać - będzie to nielegalne). W tej sytuacji kupujący nie musi się martwić o sprawę podatku VAT.
2. Jeżeli firma sprzedaje auto na fakturę VAT-marża - należy zrobić 2 rzeczy:
a) sprawdzić po numerze VIN, kto był pierwszym nabywcą samochodu - takie informacje znajdują się w bazach dealerów - jeżeli była to firma (najpopularniejsze firmy leasingowe to: Axus N.V, Arval, Lease Plan, BCA) - to zapala się pierwsza lampka ostrzegawcza
b) sprawdzić, kto widnieje jako właściciel w dowodzie rejestracyjnym pojazdu - i tu ważna informacja - dowód musi pochodzić z kraju, z którego został PO RAZ PIERWSZY zakupiony pojazd. Może bowiem się zdarzyć, że ktoś takie auto w międzyczasie "zalegalizuje" np. na Słowacji, albo na Litwie. Weryfikację, czy dowód jest dowodem z pierwszego nabycia auta przeprowadzić można bardzo prosto - każdy dowód rejestracyjny ma datę wydania. Jeżeli więc dowód wydano 14.03.2005 roku, a auto ma datę I-szej rejestracji w dokładnie tym samym dniu (lub parę dni wcześniej) - to jest to dowód z pierwszego nabycia samochodu od dealera. Jeżeli w dowodzie widnieje jako właściciel firma - druga lampka ostrzegawcza.
3. W przypadku, gdy obie w/w weryfikacje dały pozytywną informację (mamy w obu przypadkach firmę jako właściciela pojazdu) - to na 99% sprzedający powinien naliczyć VAT przy sprzedaży samochodu.

I teraz kolejna ważna uwaga - powyższa procedura dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy samochód w Polsce sprzedaje FIRMA (bezpośredni importer, komis, itp.). Osoby fizyczne, nabywające pojazd za granicą, płacą tam PE?N? kwotę, obejmującą stawkę VAT obowiązującą w kraju, w którym dokonywana jest transakcja kupna-sprzedaży. Podobnie nabycie samochodu za granicą od osób fizycznych jest w Polsce zwolnione z podatku VAT - tak więc jeśli właścicielem samochodu była za granicą osoba prywatna - nie ma do niej zastosowania powyższy wywód.

Są przypadki, bardzo sporadycznie spotykane, gdy firma za granicą sprzedaje pojazd w cenie brutto (ze stawką VAT zw. lub 0%). Aby mieć pewność, że w ten sposób dokonano transakcji - należy się skontaktować ze sprzedawcą za granicą, bo znając umiejętności Polaków w kwestii tworzenia nowych faktur VAT, nie mających nic wspólnego z oryginalnymi fakturami, jakakolwiek inna próba sprawdzania oryginalności faktury zakupu pojazdu może się okazać nieskuteczna.

I następna uwaga - weryfikacja dokumentów pojazdu w Urzędzie Skarbowym czy też w Wydziale Komunikacji nic nie daje. Sprzedający, przekazując komplet dokumentów niezbędnych do zarejestrowania samochodu, nie przekazuje nabywcy faktury potwierdzającej zakup pojazdu, ani innych dokumentów, które zawierałyby informację, że transakcja miała lub nie miała być opodatkowana stawką 23% VAT. A nawet, jeśli ową fakturę da do wglądu - Urząd Skarbowy ani Wydział Komunikacji nie będzie w stanie w prosty sposób zweryfikować jej autentyczności - wymagany jest w tej sytuacji kontakt z drugą stroną transakcji - czyli firmą sprzedającą za granicą samochód. I raczej mało komu uda się nakłonić jakiegokolwiek urzędnika, aby dzwonił za granicę i konsultował z tamtejszym księgowym takie rzeczy. Wydział Komunikacji natomiast stwierdzi, że kupujący ma pełny komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji i potwierdzi, że auto można zarejestrować.

A teraz najciekawsze - finalnie straci na całym procederze "unikania VAT-u" tylko i wyłącznie końcowy nabywca samochodu. Posiada bowiem pojazd, który jest przemiotem postępowania karno-skarbowego (nielegalne wprowadzenie pojazdu na rynek) - a więc w łatwy sposób można zwindykować z niego należność - wystarczy zatrzymać pojazd, a następnie wystawić go do przetargu, jeżeli właściciel nie zechce uiścić podatku VAT. Raczej mało prawdopodobne jest, żeby nie sprzedać auta za kwotę, pozwalając pokryć podatek VAT. Dlatego na dzień dzisiejszy nie bardzo Urzędom Skarbowym opłaca się ścigać firmy, dokonujące nielegalnego wprowadzenia pojazdów na polski rynek. Wszakże tak czy inaczej będzie się dało ściągnąć wymaganą należność - jest bowiem co zabezpieczyć na czas postępowania.

Wisienką na torcie niech będzie fakt, iż auta, będące przedmiotem takich przekrętów, najczęściej są w doskonałym stanie wizualnym oraz technicznym. Dlatego potrafi to uśpić czujność kupujących - mają bowiem oni święte przekonanie, że nabywają świetny samochód w bardzo atrakcyjnej cenie - trzeba się więc spieszyć, żeby ktoś nie podkupił okazji. I im droższy samochód - tym ryzyko większe - po transakcji więcej zostaje pieniędzy z tytułu niezapłaconego podatku VAT.

Read more: http://www.forum.alfaholi...l#ixzz2KOMdazW5
_________________
http://www.suwaczek.pl/cache/5d37a0d1e3.png
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
stopro. 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Radzyń
Wysłany: 2013-02-09, 12:58   

Było poruszane także na forum BMW. Handlarze z zachodniej Polski tak robili. Temat już raczej się kończy, nikt nie ryzykuje. Są to pojedyncze przypadki. A całe zajście daje nam tyle, że po prostu mamy taką wiedzę. Bo sprawdzić się tego nie da.
I powtórzę raz jeszcze to co mówię zawsze.
KUPUJMY TYLKO OD HANDLARZY, KTÓRZY WYSTAWI? FAKTURę I MAJ? ZAREJESTROWAN? DZIA?ALNO?ć GOSPODARCZ?. NIGDY NIE PODPISUJ FA?SZYWEJ UMOWY, NA NIEMCA, BELGA, HOLENDRA ITD...
 
 
jankosasa 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: suwałki
Wysłany: 2013-02-09, 17:10   

czyli np jak kupiłem auto od polaczka ktory dal mi bezposrednio umowe z niemcem,to przyjdzie mi placic ten 23%vat?Czy nie do wszystkich aut bez vatu docieraja ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
stopro. 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Radzyń
Wysłany: 2013-02-09, 21:29   

jankosasa, nie koniecznie musi to się tyczyć Twojego przypadku. Może po prostu kupiłeś od pseudo handlarza, który nie nadaje się do prowadzenia własnej firmy dlatego robi to na lewo.
Pamiętajcie, nigdy nie podpisujcie takich umów bo popełniacie przestępstwo. To jest karalne.
 
 
jankosasa 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: suwałki
Wysłany: 2013-02-10, 00:43   

wiele ludzi o tym nie wie naprawde ja 1 raz jak to przeczytalem to nie dowierzałem
 
 
Damyk
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-10, 11:06   Re: Przed kupnem auta - Ciekawy artykuł

KrzysiekR napisał/a:
Są przypadki, bardzo sporadycznie spotykane, gdy firma za granicą sprzedaje pojazd w cenie brutto (ze stawką VAT zw. lub 0%). Aby mieć pewność, że w ten sposób dokonano transakcji - należy się skontaktować ze sprzedawcą za granicą, bo znając umiejętności Polaków w kwestii tworzenia nowych faktur VAT, nie mających nic wspólnego z oryginalnymi fakturami, jakakolwiek inna próba sprawdzania oryginalności faktury zakupu pojazdu może się okazać nieskuteczna.

Mała poprawka, firma za granicą zawsze sprzedaje samochód (czy inny towar) w cenie brutto (z VAT-em), jedynie przy transakcjach exportowych wewnątrzwspólnotowych można płacić tylko wartość netto, aby uniknąć podwójnego opodatkowania VAT-em. Czyli firma z Polski może kupić towar np. w Niemczech w cenie netto pod warunkiem, że ma NIP EU i należny podatek VAT opłaci wtedy w Polsce.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
stopro. 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Radzyń
Wysłany: 2013-02-10, 21:17   

Damyk napisał/a:
Czyli firma z Polski może kupić towar np. w Niemczech w cenie netto pod warunkiem, że ma NIP EU i należny podatek VAT opłaci wtedy w Polsce.


Zgadza się. Ja tak mam i tak robię.
Z tym, że takie firmy rejestruje się na słupa. Kupuje tam po cenie netto. A tutaj się nic o tym nie mówi tylko podrabia się umowę zakupu i nią się posługujemy. Po 3 miesiącach niemiecka skarbówka wysyła do naszej wszystkie dokumenty. I wtedy albo firma plajtuje albo zawijają słupa i wszystko wychodzi na jaw.
 
 
KrzysiekR 



Model: Q7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BVG
Imię: Krzysiek
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 112
Skąd: zach-pom.
Wysłany: 2013-02-11, 20:24   

stopro. napisał/a:
Damyk napisał/a:
Czyli firma z Polski może kupić towar np. w Niemczech w cenie netto pod warunkiem, że ma NIP EU i należny podatek VAT opłaci wtedy w Polsce.


Zgadza się. Ja tak mam i tak robię.
Z tym, że takie firmy rejestruje się na słupa. Kupuje tam po cenie netto. A tutaj się nic o tym nie mówi tylko podrabia się umowę zakupu i nią się posługujemy. Po 3 miesiącach niemiecka skarbówka wysyła do naszej wszystkie dokumenty. I wtedy albo firma plajtuje albo zawijają słupa i wszystko wychodzi na jaw.



Potem wlaśnie okazję skarbówka zabiera spod domu na parking i tyle widzimy nasze wymarzone auto.
_________________
http://www.suwaczek.pl/cache/5d37a0d1e3.png
 
 
stopro. 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Radzyń
Wysłany: 2013-02-12, 12:23   

KrzysiekR napisał/a:
Potem wlaśnie okazję skarbówka zabiera spod domu na parking i tyle widzimy nasze wymarzone auto.


I dodatkowo jesteśmy obciążeni i zmuszeni do zapłaty VATu, co wychodziło nawet w okolicach 15-18 tys od droższych aut + odsetki.
No i jak się nie mylę postępowanie sądowe. W końcu popełniłeś przestępstwo, podpisałeś lewą umowę...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
czeslaw555 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Czesław
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-08-28, 11:14   

Ile powinno kosztować (orientacyjnie) sprowadzone auto. W ten sposób sprawdzając istnieje możliwość uniknięcia zakupu sprowadzonego auta w cenie netto.
http://sprowadzanieaut-cz...com/p/opis.html

Przykładowe kłopoty w U.S.
http://forum.opel24.com/t...-polsce-3-lata/

[ Dodano: 2013-11-02, 16:18 ]
Jak ograniczyć zbędne koszty przy wyjeździe po auto..
http://sprowadzanieaut-cz...u-na-pewno.html
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
fudik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Damian
Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 1
Skąd: J-no
Wysłany: 2015-11-07, 13:52   

Niewiem czy dobrze to zrozumialem, ale jeśli sprzedający wystawi mi 23% fakture vat na mnie to jest wszytsko ok tak ?
 
 
czeslaw555 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Czesław
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-11-07, 14:50   

jeżeli kupujesz auto pofirmowe z zagranicy i dostajesz VAT 23% to wszystko od strony papierów jest OK
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Kasia12 


Model: RS6 C6
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AQD
Imię: Kasia
Wiek: 33
Dołączyła: 02 Lis 2016
Posty: 0
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-02, 16:58   

Przyda mi się, bo rozglądam się za czymś nowym.
 
 
pawelznik 


Model: 100 C3
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AAR
Imię: paweł
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 0
Skąd: zambrów
Wysłany: 2016-11-16, 16:11   

O dzięki, tego szukałem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: