Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C6 2.0TDI - Phantom Black Pearl
Autor Wiadomość
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 341
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-04-09, 09:45   A6 C6 2.0TDI - Phantom Black Pearl

Witam
Jestem po zakupie Audi w sedanie A6 C6 2006r, 2.0 TDI – 140KM, silnik typu BRE, skrzynia manualna.
Poprzednim samochodem było A6 C5 którym jeździłem 7-lat i z ciężkim sercem rozstawałem się.
Obecny samochód kupiłem z Francji.

Wyposażenie bez fajerwerków ale było w standardzie:
- MMI Basic Plus;
- system audio DSP;
- moduł telefonu bluetooth z obsługą głosową;
- fotele skórzane z alcantarą typu sport,
- zawieszenie 1BE,
- parktronic tył z wyświetlaniem graficznym,
- koła 225/50/17,
- kierownica multi, servotronic….

Zaraz po zakupie:
Jak dotychczas zająłem się doprowadzeniem auta ze strony technicznej do porządku: naprawiłem siłownik schowka, panel szyb kierowcy… dwa przyciski były sprawne inaczej.
Poza tym mając świadomość o bolączkach tego silnika poczyniłem następujące kroki:
- wymiana oleju na MOTULa;
- wymiana wszystkich filtrów;
- wymiana płynu chłodniczego;
- wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą;
- oraz nie czekając na awarię pompy oleju, wymieniłem wadliwy wałek wyrównoważający z imbusem, pompa okazała się napędzana poprzez koła zębate, więc ominęła mnie wymiana łańcuszka, napinacza i zębatek;
- przeprowadziłem diagnostykę komputerową (brak błędów, pompo wtryski w dobrym stanie);
- zmieniłem kodowania sterowników uruchamiając graficzne wyświetlanie APS, oraz świateł DRL ze sterowaniem z MMI;

Przy okazji napraw i diagnostyki wyszło że nie ma fabrycznie filtra DPF (kod wyposażenia 7GN), co nie ukrywam bardzo mnie ucieszyło gdyż robię 8-10 tys.km rocznie.

Wykonane mody (stan na dzień 29.03.2019):
- montaż oryginalnego chowanego haka holowniczego Westfalia;
- kierownica identyczna jak oryginalna tylko poliftowa z chromem;
- automatyczne otwieranie bagażnika;
- "drewniane" dekory wnętrza;
- elektryczna roleta szyby tylnej;
- lusterko wewnętrzne fotochromatyczne;
- sterowanie HOMELINK;
- dokładka, dyfuzor tylnego zderzaka typu S-line;
- grill S-line;
- panel klimatyzacji typu Deluxe;
- podniesienie mocy ze zmierzonych 139,1KM i 326,1Nm na 170,5KM i 386 Nm;
- MMI 2G High;
- nawigacja;
- podgrzewane przednie fotele;
- PDC przód;
- Moduł USB Driven;
- Lampy DEPO LED.





_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Adriano007 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Adrian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 587
Skąd: Spytkowice
Wysłany: 2014-04-09, 12:26   

Z zewnątrz jak i w środku prezentuje się ładnie. Jedyny minus to brak navi w kolorze. A można wiedzieć ile ma nalatane i ile cie kosztowała?
_________________
Adrian W
 
 
nanek84 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDG
Imię: Daniel
Wiek: 34
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 121
Skąd: Szprotawa>BE<Zutendaal
Wysłany: 2014-04-09, 13:13   

no widac na początek zadbałeś o silnik i bardzo dobrze zrobiłeś <okok> audinka ladna,zadbana widać.szerokości kolego...
_________________
Byla Vectra B x16xel SWAP na c20xe...i w koncu wymarzone Audi...A6 Avant:):):)
wykonane mody:
-led tył+xenon led przód
modyfikacja pompy oleju.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 341
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-04-09, 15:39   

Dzięki
Ile ma nalatane?... jak wierzyć licznikowi to prawie 200 tys.km, ostatni zapis serwisu - wymiany oleju jest przy 166tys w 2012 roku (przy okazji wówczas była wymiana turbiny).
Ile kosztowała?... po opłatach, rejestracji i serwisie (olejach, filtrach, regeneracji wałka pompy oleju itd...) około 32,5 tys.zł.
Robię rocznie 8-10 tys.km i mam nadzieję, że po tych zabiegach które poczyniłem troszkę polatam.... życie pokaże ;)
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
KL4K50N 



Model: Inne
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 44 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 2079
Skąd: Krasnystaw / NL
Wysłany: 2014-04-12, 14:38   

Bart_d napisał/a:
jak wierzyć licznikowi to prawie 200 tys.km


<wysmiewacz> zapomnij o takim przebiegu. ładna seria
_________________
Było :
Audi: 80,A4B5,A6C6x2,BMW E60,F10,Peugeot 508
MK6 GTi
Jest:
Audi A5 Sportback 2.0TFSI@260/390
 
 
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 341
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-04-13, 10:13   

Tak masz racje.... biorac pod uwage coroczny przebieg okolo 30 tys km ktore auto robilo do 2012 roku (ostatni zarejestrowany przebieg) to auto powinno miec około 240 tys km (na co wskazywałoby również zużycie gniazda wałka w pompie oleju - jeszcze z 20-40 tys km by przeżył śmiało).
Pozdrawiam

Jak niedawno się okazało to przebieg auta jest i był jednak w 100% rzeczywisty - co potwierdził odczyt historii auta, odczyt elektroniczny z ECU oraz do chwili obecnej fabryczne wahacze przednie (oprócz bananów, które sam wymieniłem). Czasem wyjątek potwierdza regułę notorycznego odkręcania liczników :)
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
vitiis 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adi
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 83
Skąd: Kraina miodem płynąca
Wysłany: 2014-04-16, 08:17   

Bardzo ladna. Mozesz mi napisac czy duzo zabawy jest z wymiana silownika schowka ? U mnie po nacisnieciu przycisku odskakuje z centymetr ale klapa nie opada do dolu tylko musze pomagac reka. Czy do a6 c6 jest jeden rodzaj tego silownika ? dzieki za odp.
 
 
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 341
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-04-16, 08:57   

Aby dobrać się do siłownika trzeba wykręcić 5 śrub (klucz 8) - 2 pod spodem i 3 widoczne po otwarciu schowka.
Natomiast inna sprawa jak powinien działać ten siłownik. Kiedy jest zimno u mnie jest podobnie schowek odskakuje i trzeba ręcznie mu pomóc, kiedy wnętrze się nagrzeje sam się otwiera powoli.
Siłownik działa na zasadzie "strzykawki" tylko uszczelka tłoczka jest tak skonstruowana że siłownik ma się łatwiej zamykać a trudniej otwierać.
Myślę że odpowiedni smar, oliwa mogłaby załatwić sprawę.
Podejrzewam że właśnie brak odpowiedniego smarowania tłoczka (wyschnięcie lub brak) jest główną przyczyną wielu awarii tego mechanizmu.
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-16, 09:34   

Bart_d napisał/a:
Kiedy jest zimno u mnie jest podobnie schowek odskakuje i trzeba ręcznie mu pomóc, kiedy wnętrze się nagrzeje sam się otwiera powoli.


Mam dokładnie tak samo... też mu muszę ręką pomóc, ale oczywiście lekko, aby go nie zepsuć...
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 341
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-10-02, 13:05   

Po około 7 miesięcznym użytkowaniu i przejechaniu około 6000 km, nadszedł czas na podsumowanie napraw, regulacji i modów:

1. Ustawiłem rozrząd na 0st oraz przeprowadziłem synchronizację drugiego wałka - zgodnie z opisem na forum

2. Zainstalowałem automatyczny hak - opis w dziale zrób to sam.
OPIS





3. Wpadła mi okazyjnie kierownica identyczna jak ta którą samochód dostał w fabryce ale w stanie idealnym i z chromem wokół przycisków funkcyjnych



....do takiej nowej kierownicy zleciłem również odnowienie gałki polegające na obszyciu na nowo ale jak w oryginale....



4. Po zrobieniu logowania dynamicznego coś mi nie pasowało z turbiną (regenerowaną przy 160 tys.km przez poprzedniego właściciela)... max ciśnienie nieco ponad 2200mbar osiągane dopiero przy 2200obr/min.... po wielu....wielu godzinach sprawdzania dokonałem regulacji sztangą co dało efekt jak na zdjęciu tzn zadowalający choć minimalne zastrzeżenia jeszcze mam. Efektem dodatkowym jest spadek zużycia paliwa o 1litr/100km.
Czerwony wykres to przed, a niebieski po regulacji.



5. Auto uzbroiłem w system alarmowy i inne takie tam <milczek>

6. Dzięki koledze z forum Danielowi "daniel1997" i jego mało spotykanej w dzisiejszych czasach bezinteresowności, moje MMI otrzymało nową gałeczkę głośności radia (stare miało nieprzyjemne w dotyku wyszczerbienie w chromie). Danielu jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI <okok>

7. Mój spokojny sen zakłócało przypuszczenie że mam prawą poduszkę sprawną inaczej. Zakupiłem używaną poduszkę z 2007 roku - sprawną i po 2 godzinnych męczarniach samodzielnie wymieniłem. Po operacji silnik przy uruchamianiu nie skacze a na biegu jałowym zginęło nieprzyjemne mrowienie fotela i tapicerki.



8. Biorąc pod uwagę zmienną w naszym kraju aurę zakupiłem nowe zimowe kapcie Uniroyale i felgi w rozmiarze 205/60/16





W planach chciałbym jeszcze wymienić aluminiowe dekory i konsolę środkową na ciemne drewno ale ceny zestawów są jak na razie zaporowe.
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
neimaD 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Damian
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 1266
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-11, 20:56   

<okok>
_________________
Mody:
trwają ;-]
 
 
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 341
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-10-28, 06:34   

Doszedł mi mały modzik w postaci zawiasów ze sprężynkami klapy bagażnika.... żeby jeszcze sam chciał się zamykać ;)
Fajna zabawka za niewielkie pieniążki i 20 minut pracy (film z działania poniżej).

_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
DominikA6C6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Dominik
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 55
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-10-28, 09:15   

Fajny bajer z tą klapą a występuje coś takiego do wersji avant?
 
 
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 341
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-10-28, 09:20   

Występuje ale mechanizm z napędem elektrycznym... troszkę droższy i bardziej złożony (oprócz automatycznego otwierania jest i zamykanie automatyczne).
W sedanie to tylko wymiana zawiasów... ale potrafi tylko sam się otwierać <zalamka> do zamknięcia trzeba użyć siły mięśni ;)
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
Shadok18 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Piotr
Wiek: 32
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 9
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-12-19, 16:48   

No pięknie się prezentuje <rotfl> fajny bajer z kufrem z tyłu :)
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: