Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
Autor Wiadomość
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 344
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-02-13, 08:28   [A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis

Montaż kierownicy multifunkcyjnej A6 C5 – wersja przed liftowa - może się komuś przyda.

Potrzebne materiały:
• Kierownica z modułem;
• AIRBAG z przyciskami sterowania;
• Taśma kierownicy (z dwoma rzędami pinów);
• Przekaźnik sterowania (w tym przypadku 4B0 907 487E);
• kostki do przekaźnika i do taśmy;

Przed podjęciem tematu warto upewnić się że nasze radio posiada funkcję sterowania tj. złącze REM-C w kostce radia: mini iso PIN 11



Kolejny etap to sprawdzenie taśmy AIRBAG.
U mnie stara taśma („okrągła”) posiadała 5 pinów z czego 4 były wykorzystane: 2 szt AIRBAG i 2 szt klakson (jest możliwość podłączenia sterowania w takiej konfiguracji ale kosztem klaksonu).



Do podłączenia sterowania w taśmie potrzebne są dodatkowo 3 piny: masa, +12 po zapłonie i sterowanie. Taśmę można zamienić na „kwadratową” z dwoma rzędami pinów.



Teraz zakup kierownicy – nie wystarczy zakupić samej poduszki z przyciskami, w kierownicy znajduje się moduł który oddzielnym przewodem połączony jest z przyciskami w poduszce – więc kupujemy komplet z wszystkimi przewodami wewnątrz.



Teraz podłączenie - poniżej schemat elektryczny podłączenia



Cały montaż zaczynamy od zdjęcia osłon – pod nogami kierowcy oraz osłon kolumny kierownicy.
Jeżeli taśma kierownicy jest już odpowiednia wymieniamy kierownicę i z tyłu taśmy dokładamy brakujące przewody: sterujący do żółtej wtyczki na pin nr1, do drugiego łącza czarno/żółty i brązowy.



Montaż przekaźnika: najlepiej wcześniej przygotować kostki do przekaźnika 4B0 907 487E, razem z przewodami lub przygotować same wsuwki z przewodami.



Teraz pozostaje podłączenie elektryczne wszystkiego.

Moduł w przedlifcie nie wymaga kodowania.
Efekt końcowy

_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mario1278 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2014-02-19, 09:31   

Witam kolege jak byś mógł wrzucić numer modułu który jest w kierownicy i oznaczyć który przewód podłączony pomiędzy modułem w kierownicy a taśmą ma nr.1,2,3
 
 
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 344
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-02-19, 10:10   

Numeru modułu w tej chwili nie podam ale podłączenie wygląda tak (to jest widok rozebranej płytki - zdjęcie zapożyczone)

Czyli:
- pin 1 modułu w kierownicy na pin 2 górnej listwy (czarnej) +12V;
- pin 2 modułu w kierownicy na pin 3 górnej listwy (czarnej) GND ;
- pin bez numeru (z kołka na płytce) na pin 1 dolnej listwy (żółtej) do pinu 18 przekaźnika.
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mario1278 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2014-02-20, 05:23   

Super mi to wystarczy .Podziękowania.
 
 
kaher 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Krzysztof
Wiek: 58
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-02-24, 23:32   

Witaj Bart_d,
Poszukiwałem do dłuższego czasu takiej SUPER instrukcji. Wielkie dzięki.
PZDR KAHER
 
 
tom2600 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDG
Imię: Tomasz
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2014-08-20, 10:28   

w którym miejscu znajduje się przekaźnik 4B0 907 487E.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 344
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-08-20, 10:34   Re: [A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis

Witam

Moduł znajduje się za osłoną pod kierownicą w uchwycie przekaźników w miejscu zaznaczonym czerwonym kwadratem.
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
kamil92 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: opole
Wysłany: 2014-11-08, 10:22   

pytanie czy można zamontować to jakoś jak w miejcu tego przekaźnika nie ma nic? Wiadomo trzeba kupić ale co dalej?
 
 
Bart_d 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CSUD
Imię: Daniel
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 344
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-11-09, 07:28   

Aby zamontować tam ten przekaźnik trzeba znaleźć gdzieś na np. szrocie kostkę oryginalną lub podobną - nawet 2 pojedyncze (np. audi od A4, A3). Te kostki mają jak pamiętam uniwersalny dla audi rozstaw.
Inna opcja to przyczepić przekaźnik np opaskami i dorobienie samych wsuwek..
_________________
Phantom Black Pearl A6 C6 / Oolong Grey Met A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tasmichu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Oborniki Śl/ Wrocław/ Warszawa
Wysłany: 2015-03-02, 22:54   

Dopinam się do tematu. instaluje to samo u siebie, moja multi kierownica ma inny układ przycisków. po prawej na dole mam przycisk z "telefonem" a po lewej na dole przycisk zmieniający źródło sygnału radia "RT" radio/zmieniarka cd/tv.
Czy w tej konfiguracji potrzebuje taki sam sterownik 4B0907487E ?
Czy potrzeba innego...
Drugie pytanie, w powyższej instrukcji do radia idzie jeden kabelek ze sterownika.
Czy ten jeden przewód wystarczy jeśli u mnie jest też telefon pokładowy?
Mam już zamontowany airbag multi poliftowy w kierownicy wszystkie potrzebne przewody z modułem, podłączenie do taśmy ślimaka. i tu się zatrzymałem, nie wiem jaki sterownik???
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6602
Skąd: Września
Wysłany: 2015-03-02, 23:08   

Układ przycisków nieważny bo one będą miały fukcje jak dla radia jeśli nie będzie w trybie telefonu.

Potrzebujesz sterownik po CAN czyli z końcówka C , F lub H - bo radio u Ciebie w polifcie nie ma połączenia REM-C , komunikuje się ze sterownikami po CAN.

Wtedy w tym przekaźniku:
pin 1 - to CAN-L
pin 3 - to CAN-H

Reszta bez zmian


Możesz się w CAN wpiąć przy liczniku ( szara wtyczka pin 5 CAN-H i pin 6 CAN-L ) lub do tunera TMC jeśli masz RNS-D
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
tasmichu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Oborniki Śl/ Wrocław/ Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 07:02   

O fajnie, ale jeszcze tego nie kminie co to can z koncowkami c f h itd. Jestes w stanie wytłumaczyc jak dziecku jak to zrobić? Radio rns-d sprawdzalem nie ma przewodu do "rem c" trzeba dorobić ( z kąd wziąś taka wpinkę, blaszke metalowa do kostki na ten owy pin rem c?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6602
Skąd: Września
Wysłany: 2015-03-03, 09:14   

a na rozpiscie naklejce rns-d jest pin rem-c? Bo mi się wydaje że w twoim roczniku już go nie ma.

Jeśli w radiu nie ma rem-c to potrzebujesz przekaźnik/sterownik po can ( wpisz w google albo na forum ) - na nim będzie napisane can-bus , can+ tiptronik.

Po trzecie jest duża szansa że moduł w kierwnicy poliftowej może nie współpracować ze sterownikiek z końcówką E ( komunikacja po remc ) i z końcówką C ( komunikacja po can ) bo one współpracują z kierownicami multi przed liftem
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
jurunio2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Jerzy
Wiek: 53
Dołączył: 25 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Olecko
Wysłany: 2015-06-03, 21:03   

Bart_d, Witam, mam audi a6c5 19tdi 130km 2002rok . skrzynia manualna 6 biegowa . Zamontowałem kierownicę multifunkcyjną z przyciskami tiptronik , kupiłem sterownik CAN+TIPTRONIK 4B0907487H razem z kostkami i kawałkami kabli . Przyciski tiptronik nie są mi potrzebne bo mam manual . Jak to podłączyć ? proszę o pomoc .
_________________
jerzy
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6602
Skąd: Września
Wysłany: 2015-06-03, 21:23   

Podpinasz się według tego poradnika , bo pinologia ta sama , ale zamiast sygnału REMC podpinasz tak jak napisałem trzy posty wyżej.
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: