Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:23
[A6 C5] I INNE Nie świecą się diody LED na górze włącznika
Autor Wiadomość
szwagier_ 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2009-01-14, 12:42   [A6 C5] I INNE Nie świecą się diody LED na górze włącznika

Sporo ludzi pisze na forum o problemie podświetlenia włącznika świateł. W zasadzie wszystkie poza obudową są takie same, więc problem dotyczy różnych modeli. Postanowiłem rozeznać się w temacie i znalazłem taki nieświecący włącznik. Pokażę na przykładzie A6C5 jak, zamiast kupować w sklepie czy na allegro, zrobić to samemu za 1 zł (lub taniej).

Pierwsza rzecz to wyjęcie włącznika świateł. Ci, którym się to nawet udało, niszcząc przy okazji trochę plastików, być może nie wiedzą jak prosto wyciąga się ten włącznik. Włącznik zamocowany jest na 2 zapięciach fota nr 1.

Wyciąga się go wciskając pokrętło do środka (w kierunku przeciwnym niż włączając przeciwmgielne) i przekręcając w prawo (tak jak normalnie włącza się światła). Następnie ciągnie się do siebie (tak jak włącza się halogeny) i mamy włącznik w ręku. Czas operacji 2 sekundy. Aha nie zdejmujemy oczywiście najpierw tego płaskiego panela z symbolami. Wyjdzie on razem z całym włącznikiem.

Na focie nr 2 te zatrzaski są schowane a pokrętło jest ustawione w trybie do demontażu.

Wyciągamy wtyczki elektryczne od włącznika i drugiego pokrętła (w zależności od modelu jest tam regulacja jasności podświetlenia i ewentualnie wysokości reflektorów) naciskając po dwa języczki na szczytach wtyczek.

Fota nr 3. wyjęty włącznik.

Następnie odłączamy włącznik od obudowy (cztery malutkie zatrzaski) nie łamiąc przy tym obudowy.

Następnie odpinamy, również z czterech zatrzasków, przednią część włącznika. Zatrzaski na focie nr 4.

Po rozpięciu plastikowej obudowy przedniej okazuje się że jednak nie da się jej zdjąć bo trzyma ją pokrętło włącznika. I tu liczę na Waszą subtelność. Kręcimy pokrętłem aż prawie samo wyjdzie razem z tą przednią częścią.

Fota 5 pokazuje rozłączone części.

Teraz trzeba zdjąć obudowę tylną. Tu znowu zatrzaski i znowu cztery. Po dwa z każdej strony. Umiejscowienie fota nr 6.

Te zatrzaski podnosimy do góry jednocześnie pchając piny (te metalowe podłączenia do kostki elektrycznej).

O i mamy rozebrany przełączniczek. Tak wygląda "goły". Fota nr 7

A tu na zdjęciu nr 8 mamy nieświecące diody. Na 99,9% spalona jest tylko jedna dioda, ponieważ są ona podłączone szeregowo. Teraz trzeba zgadnąć która. Rzecz niewątpliwie prosta. Patrząc na diodę widzimy w środku dwie metalowe blaszki zatopione w plastiku. To anoda i katoda. Podłączając miernik z ustawieniem na pomiar oporności (Ω) do diody zobaczymy że zaczyna się ona żarzyć. Oczywiście tylko wtedy gdy prawidłowo podłączymy bieguny miernika, tj. czerwony przewód do tej mniejszej blaszki w diodzie a czarny do większej. Nie posiadając miernika możemy "dokonać" tego podłączając baterię "paluszek" (AA lub jakąkolwiek baterię na 1,5V) do diody. Plus do mniejszej blaszki. Dobra dioda się zaświeci, ta zła niestety nie.

Wiedząc, która to z nich powoduje nasze rozterki i problemy za spaniem przynosimy wcześniej oczywiście przygotowane narzędzia patrz fota nr 9, tj. lutownica, odsysacz do cyny (dla nieposiadających tego urządzenia odsyłam do sklepów w częściami RTV to wydatek kilkunastu zł i w górę. Dla kogoś kto jednak nie ma kilkunastu zł a chce naprawić włącznik polecam znalezienie przewodu plecionki, tj. takiego co ma dużo malutkich drucików, które po rozgrzaniu cyny lutownicą "wessają" ją w tą plecionkę), kalafonia, kawałeczek cyny, śrubokręcik mały płaski i miernik. W zasadzie niezbędna jest lutownica, kawałeczek cyny i mały śrubokręt, ale reszta ułatwia życie.

Aha, no i rzecz chyba najważniejsza: pani dioda LED. Skąd ją wziąć? Są dwa sposoby:

1. Sposób nr jeden. Wyciągnąć ją z jakiegoś urządzenia które już mamy np. patrz fota nr 10
2. Sposób nr dwa. Będąc w wyżej wymienionym sklepie RTV i kupując odsysarkę lub cynę prosimy miłą panią z obsługi o dorzucenie właśnie diody LED, najlepiej oczywiście czerwonej, małej o średnicy 3 mm. Patrz fota nr 11.

Po wylutowaniu uszkodzonej diody (!!!!!!!!!!!koniecznie zaznacz sobie biegunowość diody przed jej wylutowaniem, np. mazakiem zaznacz która nóżka miała mniejszą blaszkę w diodzie!!!!!!!!!!!!!!!!!!), wkładamy nową patrząc na wcześniej zaznaczoną biegunowość. Patrz fota nr 12.

Po wlutowaniu wygląda to tak: fota nr 13.


Następnie w odwrotnej kolejności składamy włącznik aż będzie wyglądał jak na focie 14 i ostatniej.

W związku z limitem załączników do 10 fotki 11-14 w następnym poście.

Po złożeniu wszystkiego do kupy biegniemy do naszego Audi, podłączamy wtyczkę i cieszymy się działającym podświetleniem. Cała operacja zajęła mi jakieś 25 minut łącznie z szukaniem diody. Dużo więcej zajęło mi napisanie tego postu, ale myślę że może ktoś z tego skorzysta, tym bardziej że jest to naprawdę prosta sprawa. Gdyby ktoś miał taki problem w okolicy Białegostoku, chętnie służę pomocą.

[ Dodano: 2009-01-14, 12:51 ]
Tu tylko brakujące foty.

Może dodam jeszcze że oczywiście można wymieć dwie diody na raz unikając kolejnego rozbierania włącznika w przyszłości. Ja zastosowałem zwykłą diodę, ale można też kupić diody czerwone, ale w przezroczystej obudowie. Te będą jaśniejsze, ale nie sądzę że komuś potrzebne jest tam jakieś jasne światło.


Pozdrawiam i powodzenia w naprawach.

PS. W razie pytań pisać. Chętnie odpowiem.

DSC02203.JPG
Fota nr 1. Takie zapinki s? dwie.
Plik ściągnięto 5821 raz(y) 65,82 KB

DSC02204.JPG
Fota nr 2. Odblokowane zapi?cia
Plik ściągnięto 5723 raz(y) 139,78 KB

DSC02191.JPG
Fota nr 3. Wyj?ty w??cznik
Plik ściągnięto 5512 raz(y) 130,45 KB

DSC02192.JPG
Fota nr 4. Zatrzaski
Plik ściągnięto 5733 raz(y) 66,24 KB

DSC02193.JPG
Fota nr 5. Zdj?ta przednia obudowa w??cznika.
Plik ściągnięto 5630 raz(y) 131,32 KB

DSC02194.JPG
Fota nr 6. Te zatrzaski podnosimy do góry.
Plik ściągnięto 5731 raz(y) 54,43 KB

DSC02195.JPG
Fota nr 7. Rozebrany w??cznik
Plik ściągnięto 5693 raz(y) 137,01 KB

DSC02200.JPG
Fota nr 12. W?o?ona nowa dioda.
Plik ściągnięto 5687 raz(y) 134,61 KB

DSC02202.JPG
Fota nr 14. Z?o?ony w??cznik z now? diod?.
Plik ściągnięto 5817 raz(y) 128,14 KB

DSC02196.JPG
Fota nr 8. To te diody nie ?wiec?.
Plik ściągnięto 550 raz(y) 57,24 KB

DSC02197.JPG
Fota nr 9. Narz?dzia do naprawy.
Plik ściągnięto 271 raz(y) 139,03 KB

DSC02198.JPG
Fota nr 10. Wyci?gamy diod? np. z jakiej? ?adowarki.
Plik ściągnięto 229 raz(y) 137,05 KB

DSC02199.JPG
Fota nr 11. Diody oczywi?cie mo?na te? kupi?.
Plik ściągnięto 367 raz(y) 131,32 KB

DSC02201.JPG
Fota nr 13. Tak wygl?da po wlutowaniu.
Plik ściągnięto 529 raz(y) 133,37 KB

_________________

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

szwagier_ 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2009-01-14, 13:32   

Dzięki. Jeżeli ktoś ma chęci i możliwości to proszę o "przerobienie" tego DIY ze zdjęciami w kolejności. Ja nie specjalnie mam na to czas. Jeżeli ktoś ma problem z czujnikiem otwartych drzwi do światełek służę pomocą, lecz niestety bez zdjęć. Jest to na tyle proste, że spokojnie wystarczy opis. Ewentualnie dołączę rysunki. Ok 45 minut roboty i oszczędzasz na zamku. Procedura Audi przewiduje wyłącznie wymianę zamka. Problemem jest śniedź wewnątrz mikroswitcha.
_________________

 
 
Mundek2009 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Gdynia/pomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 13:38   

Jestem szwagier_ pełen podziwu. Nigdy bym nie wpadł że w taki prosty sposób mozna wyjąc ten cały włącznik świateł. Pewnie bym deske od dołu rozbierał. Może wobec tego doradzisz mi jak wymienić w lampach żenony. Sa to zestawy xenonowe. W zaślepce obudowy lamy zrobiono nowe otwort i je uszczlniono gumkami, jak w oryginale. Przetwornice są umocowane na silniku. Czy do wymiany samych xenonów dostane się od wewnątrz komory silnika czy lepiej jest wymontować lampy ? Dziekuje z góry.
_________________
Mundek
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

szwagier_ 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2009-01-14, 13:53   

Może w związku z powyższym pytaniem napiszę nowy DIY z rysuneczkami jak to zrobić. Oczywiście domyślam się że chodzi o A6C5.
_________________

 
 
Mundek2009 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Gdynia/pomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 14:52   

Byłoby miło :) :lol:
_________________
Mundek
 
 
szwagier_ 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2009-01-14, 17:35   

Kolego, masz nowy DIY.
_________________

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Mundek2009 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Gdynia/pomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 18:09   

Nie to w ogóle inaczej <ok>
_________________
Mundek
 
 
Pinceta 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Wiek: 51
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-25, 11:05   

Dzięki za info - faktycznie demontaż włacznika i naprawa zajęło mi niecałe 15 minut. U mniwe na szczęście był tylko pęknięty lut na jednej diodzie. Usterka irytująca, bo stroboskop w samochodzie. A wcześniej mechanik mówił mi, że należy zdemontować połowę deski rozdzielczej, aby wyjąć włacznik....he he he!!!! Dzięki !! !!!!
 
 
Mariuszf30 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: LUBIN
Wysłany: 2009-10-02, 23:16   

Szwagier
dzięki za opis
dioda wymieniona wszystko ładnie podświetla i już nie wkurza :-)
pozdrawiam
Mariusz
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

roko 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 54
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-02-16, 20:32   

dziękuję ci bardzo przejrzysty opis bardzo mi pomogłeś jeszcze raz dziękuję
 
 
pawelx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 240
Skąd: Białystok-Podlaskie
Wysłany: 2010-03-06, 12:24   

U mnie jest taki problem, że raz te diody się świecą a raz nie, najczęściej jest tak, że po uruchomieniu auta świecą się normalnie i po jakimś czasie gasną przed czym trochę migają, co radzicie :?: :roll:
_________________

 
 
Mario83 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 34
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-03-18, 20:07   

Mialem tak samo. Wymienilem diode i pieknie swieci :) Nie bylo widac ze jest przepalona, ale spradzilem miernikiem...
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

boluss 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 211
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2010-03-18, 23:02   

Kolego foto story Pełna Profeska <piwo> <ok> <ok>

Dzięki za pomoc!!!
_________________

 
 
eneron 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 475
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2010-04-10, 08:52   

pawelx napisał/a:
U mnie jest taki problem, że raz te diody się świecą a raz nie, najczęściej jest tak, że po uruchomieniu auta świecą się normalnie i po jakimś czasie gasną przed czym trochę migają, co radzicie :?: :roll:


Mam dokładnie tak samo :roll:

Po odpaleniu silnika pięknie się wszystko świeci, po około 1 - 2 minutach zaczyna migać podświetlenie włącznika i później przestaje świecić <smuty>
Będę musial skorzystać z tego poradnika
_________________

 
 
pawelx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 240
Skąd: Białystok-Podlaskie
Wysłany: 2010-04-10, 21:01   

eneron, z czasem przestanie ci się świecić całkowicie bo u mnie już przestało, tzn dwie diody przestały, jedna świeci, jak będzie chwila czasu trzeba to zrobić
_________________

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: