Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 00:37
[A6 C5] FOTO-STORY wymiana wahacza (przód - banan)
Autor Wiadomość
mbudzio 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Maciej
Wiek: 32
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 65
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-10, 01:01   [A6 C5] FOTO-STORY wymiana wahacza (przód - banan)

Część 1 - Zrób to sam!
Wymiana - przedni dolny wahacz (banan)


Czas pracy - 1,5 godz / jeden wahacz

Potrzebne narzędzia i materialy:

- wahacz (polecam LEMFÖRDER)
- lewarek
- klucz do kół
- trójnóg (lub coś na czym możemy postawić samochód)
- kawałek drewna
- odrdzewiacz np. WD-40
- 2x klucz oczkowy "18"
- młotek
- kawałek pręta

Zanim zaczniemy coś kręcić, dobrze jest się zapoznać z budową zawieszenia.

Schemat montażowy


Bierzemy się do pracy!

1. Podnosimy samochód, zdejmujemy koło i ustawiamy na trójnogu opartym o belke nośną samochodu.


2. Spryskujemy obficie środkiem WD-40 nakrętki od śruby i sworznia mocujące wahacz.



3. Odkręcamy nakrętki i wybijamy przy pomocy pręta sworzeń.





4. Ukazuje się nam piękny widok.


5. Montujemy nowy wahacz (nakrętki powinny być samo-kontrujące).

- zacznijmy od strony tulei. WA?NE - NIE DOKRęCAć TULEI DO KOńCA


- przyda nam się pomoc drugiej osoby aby docisnęła całą kolumnę,
będzie łatwiej wsunąć sworzeń na swoje miejsce.
- dokręcamy sworzeń.


6. Podnosimy samochód z trójnogu i opuszczamy go opierając w moim przypadku o kawałek drewna
które jest podstawione pod sworznie wahaczy (nośny i banan).


7. UWAGA Podstawiamy trójnóg lub "coś" innego pod belkę nośną samochodu, tak aby w razie ześlizgnięcia się sworzni wahaczy z kawałka drewna zapobiegło zgnieceniu nas pod samochodem.
Osobiście nie musiałem leżeć pod całym samochodem, ale warto się zabezpieczyć!


8. Dokręcamy śrubę po stronie tulei. Robimy to dopiero teraz, ponieważ guma w tulei dokręcona w pozycji bez obciążenia wagą samochodu była by narażona na większe rozciąganie, co za tym idzie szybciej by się zużyła.

9. Sprawdzamy czy wszystkie śruby są dokręcone i a części prawidłowo zamocowane.

10. Podnosimy samochód, zakładamy koło i cieszymy się z NIE stukającego zawieszenia <ok>

W następnych częściach, już nie długo:
- wymiana wahacza nośnego.
- wymiana plastikowej osłony z odbojem amortyzatora.


Dodatki

- schematy zawieszenia przód, tył.



- Zawieszenie pneumatyczne.
_________________
mbudzio

Polecam :)
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/c...nlKeUEfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/c...Xpg0mJ88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/c...rDpCrZl1XrYwLvA
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
labiss 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 350KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 155
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2011-01-15, 21:08   

?wietna fotorelacja,może się bardzo przydać. :) Czekamy na następne.
_________________
http://www.audiklub.org/f...=108758&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !
 
 
mbudzio 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Maciej
Wiek: 32
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 65
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-16, 23:26   

Będą na pewno :) <ok>
_________________
mbudzio

Polecam :)
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/c...nlKeUEfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/c...Xpg0mJ88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/c...rDpCrZl1XrYwLvA
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
gocci 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 35
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-11-06, 11:26   

Właśnie wczoraj wymieniłem ten wahacz korzystając z tego foto-story. Bardzo dziękuje bo wszystko poszło szybko i sprawnie. Miałbym jedynie sugestie odnośnie kolejności przy demontażu bo autor tego nie opisał. Ja wymieniałem stronę prawą/pasażera. Niestety konstrukcja modelu nie pozwala na wyciągnięcie całej śruby z tulei gdyż przeszkadzają przewody hamulcowe, więc najpierw należy wybić sworzeń, a potem gdy opadnie umiejętnie przekręcić cały wahacz w prawo i pchnąć w kierunku tylnej osi i wysunąć ze śruby. Piszę o tym gdyż u mnie zajęło to najwięcej czasu tym bardziej, że nie robiłem tego na kanale tylko na ogródku leżąc pod autkiem. Aha no i jeszcze sprawa kluczy 18. W moim przypadku nakrętka miała rozmiar na klucz 19 więc też trzeba wziąć pod uwagę to, że ktoś mógł ją wymienić na taką jaką miał pod ręką(wiadomo różni są mechanicy). Tak czy inaczej foto-story rewelacja i jeszcze raz dziękuję <okok>
_________________
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...
 
 
ryniu2222 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Ryszarda
Wiek: 36
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 2
Skąd: Czemierniki
Wysłany: 2016-01-24, 12:13   

Naprawde piękny opis z fotami.
Ja zamierzam zrobic generalny remont tylnego zawieszenia jak niebedziecos mi.szlo to bede was sie radził mam nadzisje ze pomożecie. Pozdrwaiaw.
 
 
NieTykalny 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Sebastian
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 51
Skąd: bb zmc
Wysłany: 2016-01-25, 19:36   

Fajny, przejrzysty opis <okok>
_________________
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=63089
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 482
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2019-03-21, 13:59   

Gdzie ciąg dalszy <mysli>
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samopoziomowania lamp (w toku).
Druga kamera na przód (ukończone w 100%)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: