Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:18
[A6 C5 ALL] Drgające, wolno działające, stające wycieraczki.

Jak dzia?aj? Twoje wycieraczki?
?wietnie
44%
 44%  [ 96 ]
Coraz s?abiej
25%
 25%  [ 55 ]
Umieraj?
29%
 29%  [ 63 ]
Głosowań: 214
Wszystkich Głosów: 214

Autor Wiadomość
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-07-14, 01:33   [A6 C5 ALL] Drgające, wolno działające, stające wycieraczki.

Szukałem i szukałem i wszędzie rozpisywano się że trzeba wymieniać... -Kłamstwo!

Potrzebujemy:
- WD40
- smar grafitowy
- młotek
- klucz płaski większy od sworznia na którym osadzone jest ramię wycieraczki (trzeba o coś zaprzeć przy wybijaniu z tulei)
- komplet kluczy - najlepiej nasadki
- coś do wybicia do końca sworzni (nie będą chciały wyjść wybijamy do końca)

Wybaczcie brak fotek. Będzie w pkt:
ODPINAMY PLUS od AKUMULATORA!!!!!!

1. ?ciągamy uszczelkę i osłonę plastikową

2. Mechanizm znajduje się w głębi po prawej stronie

3. Bez odkręcenia komputera pokładowego nie wiele zdziałamy

4. Wykręcamy śrubki, ściągamy osłonę, ściągamy metalowy klips, odpinamy kompa, wtyczki maja mechanizm przesówny do zewnętrznej

5. Uwalniamy złączki gumowe pomiędzy komora silnika a tą druga gdzie znajduje się komputer, odkręcamy spód obudowy by była luźna

6. Zdejmujemy klipsy z wycieraczek będzie pod nimi śruba, psikamy WD40 odkręcamy i ruchami góra dół wyjmujemy ramię wycieraczki (nie zdejmować pióra bo jak ramie puknie w szybę to...) tylko kawałek jest z frezem więc dacie radę:-)

7. Wycieraczki zdjęte odkręcamy 2 śruby (trzymające mechanizm) i obracamy delikatnie, wypinamy wtyczkę (wciskamy cypek i ruszamy aż wyjdzie - można wd40 troszeczkę dać)

8. Tu przyda się pomoc bo obudowa komputera odrobię przeszkadza ale jeśli ktoś ja przytrzyma to nie będzie problemu i mechanizm wyląduje na wierzchu (można oczywiście wypiąć wtyki od ecu i mieć luz tam ale ja się na to nie porywam)

9. Wybijamy sworzeń po kolei nie wszystkie na raz najpierw jeden itd. Napotkacie tam resztki starych zimeringów zawleczki ale nie wywalamy zbieramy ładnie bo zostaną użyte.

10. Po wybiciu pierwszego czyścimy skrobiemy nakładamy smar i wkładamy w swoje miejsce kręcąc by się rozruszało. Jak widać w środku mamy miedź dlatego tez mechanizm po konserwacji wróci do naszych łask. Składamy tak jak rozłożyliśmy ładując smar ma być go sporo bo stare uszczelniacze bez niego padną a tak mamy za free perfect efect.

11. Gdy już wszystkie połączenia będą pracowały bajecznie kładziemy całość na podłodze blokujemy mechanizm bodajże 17 (silnik) i odkręcamy śrubę mocująca mechanizm z częściami ruchomymi. Tam także dajemy smar po wyczyszczeniu oczywiście.

12. Zauważyliście że łączenie ramion w jednym miejscu jest na tulejach kulowych z czego wybić da się bezpiecznie tylko górny. Dolny rozruszamy i smarujemy gdy ramie będzie wolne po wybiciu sworznia.

13. Składamy, smarujemy i jeśli zrobicie to porządnie to padniecie ze szczęścia widząc jak pracują normalne wycieraczki. Moje dla przykładu schodziły w dół do 70-80km/h drgały a nie raz od tak zawieszały się w połowie by zatruć mi życie.

Trochę namieszało mi się z nazewnictwem - spać mi się chce tuleja sworzeń ect. Sorki.

Mam nadzieję że ta instrukcja komuś ułatwi życie. Jutro właduję film z działającymi wycieraczkami.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
piotrekr79 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 77
Skąd: Zamość
Wysłany: 2009-07-14, 22:26   

ładnie opisane i o to właśnie chodzi jest sporo roboty ale się opłaca
_________________
Piotr
 
 
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-07-14, 22:57   

Czy sporo cała operacja trwa nie całą godzinę, co do opłacalności owszem bo za cenę WD40 i smaru grafitowego nowego mechanizmu nie kupimy. Co jednak było dziwne, u mnie pod kompem było tyle syfu że aż strach się bać sam nie wiem jak to się tam dostało...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wolynsky 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Płock/Lódź
Wysłany: 2009-08-25, 14:19   

Dorzucę swoję 3 grosze :)

W aucie po lifcie (od 2002r.) sprawa wygląda trochę inaczej
Przede wszystkim mechanizm jest przykręcony 3 śrubami po jednej pod bolcem na wycieraczkę i jeden na środku. Mi udało się wyjąć mechanizm bez odkręcania obudowy komputera, ale musiałem zdjąć przykrywkę obudowy.

Najważniejsza rzecz to zanim przystąpicie do wybijania trzpieni na których mocowane są wycieraczki, musicie usunąć specjalne zawleczki zabezpieczające, inaczej moecie połamać mechanizm.

Są one przy samej tulei w którą wchodzi trzpień, praktycznie pod samym frezem na pióro. 2 małe śrubokręty i po kłopocie i dopiero wybijamy trzpień. najlepiej po kawałku wybić trochę nasmarować, wbić z powrotem, znowu wybić kawałek nasmarować i wbić.

Pozdr.

Acha, uważajcie żeby przykręcając pióra nie dotknąć kluczem klemy + akumulatora bo zwarcie murowane.

U mnie niestety na kluczu brakło kawałka izolacji i doszło do zwarcia i wycieraczki mimo że działają pięknie, to tylko w chwili przekręcenia zapłonu, mimo że manetka jest na zero :( . Próbuję zlokalizowac usterkę ale narazie bezowocnie.,

Pozdr.
_________________

 
 
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-08-25, 14:46   

heh.. no zmiana ilości śrub to spory problem wart dodania pierwszego grosza... Drugi grosz - chodzi Ci o wyżej wspomniane zimeringi uszczelniające bo jeśli o zwykłe zawleczki z pod spodu to nie odpowiadaj nawet. Kwestia zwarcia... Nie mam pojęcia jak tego dokonałeś? Nie zauważyłeś w moim opisie powyżej takiego małego tekstu na samym początku?

Kod:
ODPINAMY PLUS od AKUMULATORA!!!!!!
 
 
wolynsky 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Płock/Lódź
Wysłany: 2009-08-25, 16:03   

Qris napisał/a:
heh.. no zmiana ilości śrub to spory problem wart dodania pierwszego grosza... Drugi grosz - chodzi Ci o wyżej wspomniane zimeringi uszczelniające bo jeśli o zwykłe zawleczki z pod spodu to nie odpowiadaj nawet. Kwestia zwarcia... Nie mam pojęcia jak tego dokonałeś? Nie zauważyłeś w moim opisie powyżej takiego małego tekstu na samym początku?

Kod:
ODPINAMY PLUS od AKUMULATORA!!!!!!


NIe chodzi mi o zawleczki od spodu bo takich u mnie nie było, gdyż w dolnym ramieniu trzpień u mnie jest na stałe. Od góry (patrząc od frezu) jest najpierw zawleczka blokująca, podkładka i uszczelka gumowa. Tak więc żeby wybić trzpień z tulei trzeba najpierw usunąć zawleczkę, bo inaczej nie ma szans na jego wybicie. Jeśli nadal za trudno zrozumieć postaram się zrobić zdjęcia, które to zobrazują.

Odnośnie zwarcia, Oczywiście że odpiąłem klemę + z akumulatora, ale dokręcając pióro wycieraczki pasażera (czyli jakby nie spojrzał to masa czyli -), końcówką klucza grzechotki dotknąlem bolca + aku i stąd zwarcie. Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, iż mam na końcu grzechotki zerwaną gumę.

Pozdr.
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-08-25, 17:47   

Kolego to o czym mówisz to zimeringi i uszczelniają całość by nie zachodziło rdzą (tak jest tam miedź ale i tak się zbiera) powodem tego że stworzyłem ten opis jest naprawa mechanizmu po jego częściowym zatarciu przez uszkodzenie tych "gumek" czyli zimeringów.

Co do 2giego to nadal nie czaje bo mechanizm jest po prawej a ramie wycieraczki zdejmujemy "w górę". No nic zrobiłeś jak zrobiłeś. Napisz coś o awarii która przez to nastąpiła albo daj linka do tematu
 
 
wolynsky 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Płock/Lódź
Wysłany: 2009-08-25, 18:33   



Na zdjęciu zazanczona jest zawleczka/zimering. U mnie były całe, a mimo to doszło do zatarcia mechanizmu. ?eby wybić sworznie musiałem je napierw zdjąć, tego u Ciebie w opisie nie znalazłem, a wolałem napisać, co by nikt bezsensownie nie walił młotkiem, a potem płakał że pękł mechanizm.

Pozdr.

Co do awarii jest opisana tu
_________________

 
 
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-08-25, 19:18   

Punkt 9ty. Po przeczytaniu całego tekstu wiadomo o co chodzi. No nic gratki za fotke przydała się z uwagi na zobrazowanie tego co pada w mechanizmie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
krischm 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 292
Skąd: śląskie
Wysłany: 2009-09-12, 15:28   

Ciekawy opis, miałem kiedyś podobny problem w pasku. Niechciało mi się rozbierać i czyścić. Aż pewnego dnia padał sobie śniżek, a ja musiałem na parkingu stać, bo wycieraczki nie miały siły się poruszyc :-D
 
 
Praulinka 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 47
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 123
Skąd: Wrocław okolice
Wysłany: 2009-09-29, 15:50   

Bardzo dziękuję za opis, przydał się bardzo.
Gdyby zdecydował się na operację ratowania wycieraczek podobny laik samochodowy jak ja, niech uważa w A6 C6 dodatkowo:
- ja namęczyłem się ze ściągnięciem plastikowego podszybia, jest ono mocowane na dwa wkręty w środu i na zatrzask na całej długości w szczelinę między plastikowym zakończeniem szyby a resztą. Najlepiej podważyć na końcu i powoli wyciągać.
- z tym waleniem w sworznie ostrożnie, można uszkodzić gwint, najlepiej nakręcić nakrętki lub zabezpieczyć deską :)
- chcąc sprawdzić, czy wszystko działa (ja chciałem zanim przykręcę plastiki i pióra) trzeba ZAMKN?ć MASKę, bo inaczej wycieraczki nie działają :) :) Jak bym to wcześniej wiedział godzina zaoszczędzona :) Ale mam ten samochód miesiąc i jeszcze wiele przede mną.

Wielkie dzięki, zaoszczędziłem 1500zł w AUDI CENTER WROC?AW, tyle u nich kosztuje nowy mechanizm, podobno z silnikiem:(
 
 
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-09-30, 01:01   

Praulinka, ciesze się że mogłem pomóc :-) odpal z zaoszczędzonej kwoty z 20zł na klub:-) hehe:-)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Praulinka 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 47
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 123
Skąd: Wrocław okolice
Wysłany: 2009-10-01, 22:06   

Qris napisał/a:
Praulinka, ciesze się że mogłem pomóc :-) odpal z zaoszczędzonej kwoty z 20zł na klub:-) hehe:-)

Masz jak w banku :)
 
 
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-10-01, 23:49   

wklej tu dowód wpłaty :-P

[ Dodano: 2009-10-02, 02:33 ]
slavi16, wiesz jakos nie do końca rozumiem to co napisałeś. Nie wyjmowałeś mechanizmu ani go nie rozebrałeś tylko topiąc w wd40 wyczysciłeś i zasmarowałeś? jeśli tak to problem wróci w najmniej odpowiednim momencie :-( Skąd to wiem? Zrobiłem podobnie wczesniej a potem jade zaczyna padać ale wycieraczki nadal czekają staję na krzyżówce i szuuuust z nieba potop włączam wycieraczki a one ruchami przejechanego kota do połowy i zonk...
 
 
slawekl98 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 70
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2009-10-02, 20:08   

koledzy, a jakie sąpierwsze objawy, bo u mnie jak włącze wycieraczki,a pootem wyłącze to lekko drgają a w samochodzie słychac pykanie
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: