Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] 2.7T pali jednocześnie dwa paliwa i nie jedzie
Autor Wiadomość
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2038
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-15, 16:37   [A6 C5] 2.7T pali jednocześnie dwa paliwa i nie jedzie

Jeśli pali ci jednocześnie LPG i benzynę, podejrzewam słabą instalację, która ustawiona jest w taki sposób, że kiedy nie daje radę, przełącza się na bęnzynę bez twojej wiedzy. Można to bardzo szybko sprawdzić. Jaki masz sterownik? Pojawiają się jakieś błędy w ECU?
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
Ostatnio zmieniony przez metyoo 2014-06-18, 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
plewis 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 31
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-16, 00:35   

metyoo napisał/a:
Jeśli pali ci jednocześnie LPG i benzynę, podejrzewam słabą instalację, która ustawiona jest w taki sposób, że kiedy nie daje radę, przełącza się na bęnzynę bez twojej wiedzy. Można to bardzo szybko sprawdzić. Jaki masz sterownik? Pojawiają się jakieś błędy w ECU?
obecnie mam Polską instalacje Stag 300 ,no i poczytałem troche forum i jest jak piszecie trzeba miec powyżej rezerwy benzyne,bo od rezerwy w dół po prostu fikcyjnie "spala" benzyne -wskazówka idzie "na dół" ale nie ma opcji przecież ,żeby silnik spalał jednocześnie jedno i drugie paliwo jednocześnie...
także kwestia spalania obydwu paliw jest już wyjaśniona i potwierdzona przeze mnie osobiście
-pozostaje jeszcze sprawa "słabego dołu" do 4200 obrotów/min. jedzie jakby bez turbo ,po przekroczeniu tych obrotów dostaje ducha i jedzie do odcinki już jak trzeba -poniżej jedzie jakotako...-(trochę z japońskiego )
jakieś sugestie?
_________________
Pozdrawiam Plewis
 
 
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2038
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-16, 06:42   

Co do wskaźnika paliwa, wystarczy, że jest powyżej rezerwy (czerwonego pola), nie musi być conajmniej pół zbiornika.
Co do instalacji, nie ma prawa palić jednocześnie dwóch paliw. Zainwestuj w kabelek do LPG, program ściągniesz ze strony AC.
Co do szłabego dołu, jeśli jest jak piszesz to on nie żyje prawie w całym zakresie obrotów, a dopiero później odżywa.
Podejrzenie nadal jedno-LPG. Kup kabel, sprawdź ustawienia w stagu, podejrzewam, że ustawiony jest na okolice 4200RPM i w momencie przełączenia na benzynę jedzie jak trzeba.

PS. Założyłem nowy temat, bo problem podobny do opisywanego, ale jednak inny <okok>
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zbig_wwl 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CAJA
Imię: Zbyszek
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 414
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-06-16, 07:18   

ECU wypluwa jakieś błędy?
Poza tym trzeba zrobić logi dynamiczne kanału 3, 33 i 115 - wtedy coś więcej będzie można powiedzieć. Oczywiście screeny z ustawień stag'a też niezbędne, a dodatkowo napisz, jakiego rodzaju komponenty wchodzą w skład Twojej instalki LPG?
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW
 
 
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2038
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-16, 07:39   

zbig_wwl, ja bym do tego jeszcze dorzucił 90+93
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
plewis 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 31
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-16, 14:04   

metyoo napisał/a:

Co do szłabego dołu, jeśli jest jak piszesz to on nie żyje prawie w całym zakresie obrotów, a dopiero później odżywa.
Podejrzenie nadal jedno-LPG. Kup kabel, sprawdź ustawienia w stagu, podejrzewam, że ustawiony jest na okolice 4200RPM i w momencie przełączenia na benzynę jedzie jak trzeba.

PS. Założyłem nowy temat, bo problem podobny do opisywanego, ale jednak inny <okok>

kabelek mam , mapę robiłem sam osobiście punkt przełączania sie z LPG na Pg to 6600obr. czy to na PB czy LPG jedzie jak opisuje...
-co znaczy robienie lagów ,chętnie to zrobie ,by wiedziec co jest nie tak...
_________________
Pozdrawiam Plewis
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2038
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-16, 14:25   

Do tego potrzebny jest kabelek VAG i program-polecam VCDS.
Poradnik:
http://www.youtube.com/watch?v=TxZp0y05tS0

Dotyczy wprawdzie dizla, ale procedura jest identyczna, inne są tylko kanały.
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
plewis 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 31
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-17, 15:35   

zbig_wwl napisał/a:
logi dynamiczne kanału 3, 33 i 115

każdy kanał bieg trzy i pedał w podłoge?
_________________
Pozdrawiam Plewis
 
 
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2038
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-17, 17:58   

Tak, 1500RPM i sandał.
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
plewis 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 31
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-18, 11:27   

metyoo napisał/a:
Tak, 1500RPM i sandał.

oto pomiary;
spójrzcie proszę co jest nie halo;

Grupy: 093 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176234.html
Grupy: 090,090 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176235.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176236.html
Grupy: 033 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176237.html
Grupy: 115 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176238.html
_________________
Pozdrawiam Plewis
 
 
zbig_wwl 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CAJA
Imię: Zbyszek
Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 414
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-06-19, 08:38   

Z logów wynika, że jesteś na dobrej drodze do zabicia silnika <uoee>

Po kolei:
- na 99% rozrząd do poprawki;
- pełne obciążenie silnika i sondy stoją na ubogo - sytuacja niedopuszczalna. Robiłeś logi na benzynie, czy LPG ? ;
- sterownik obcina doładowanie, a układ nawet tego obniżonego doładowania nie realizuje. Masz jakieś błędy w sterowniku?
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW
 
 
plewis 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 31
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-19, 09:13   

zbig_wwl, silnik pracuje bardzo równo ,nie szarpie nie prycha ,idealnie aksamitnie z tym,ze jedzie jakby bez turbo do 4200obr po przekroczeniu tych obrotów jakby mnie ktoś popchnął do przodu takie odczucia...

jeszcze jedna kwestia mam 3 błędy silnika tj.
czujnik temperatury cieczy chłodzącej(zwarcie do masy,czujnik wymieniłem na nowy,błąd cały czas jest) wiec wstrzymuje sie z wymianą czujników temperatury spalin (zwarcie do masy) bo te też podobno uszkodzone...
-po wykasowaniu tych błędów silnik nie chodzi już tak równo i nie jedzie w całym zakresie obrotów ,po kilku rundkach na mieście znów odżywa po 4200obr.
_________________
Pozdrawiam Plewis
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2038
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-19, 09:24   

Zbyszek ma elektronikę do EGT, mususz tylko sprawdzić, czy termopary są sprawne. EGT z osiągami ma wiele wspólnego.
Ja bym jednak zaczął od rozebrania rozrządu i ostawienia go dokładnie, nie jestem pewien, ale wszystkie objawy są ściśle powiązane z rozrządem, bo ten jest rozjechany o 11stopni, a tolerancja jest chyba do 5st.
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: