Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] 1.8T projekcik swap - porada
Autor Wiadomość
szczesiu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARH
Imię: Kamil
Wiek: 29
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-04, 13:03   [A6 C5] 1.8T projekcik swap - porada

Cześć,
postanowiłem zrobić upgrade u mnie w furze i do 1.8 dorzucić literkę T. Pomyślałem, że najlepszą opcją będzie kupno anglika z kompletnym 1.8T i swap. Anglika już mam silnik działa, pali dobrze, chodzi równo (czasami ma jakieś czkawki i faluje, po przegazowaniu ok - przepływomierz do sprawdzenia). Silnik APU, 170tyś mil = ~270tyś km. Na kompie w zasadzie poważniejszych błędów nie było/nie ma. Jedyne co z takiego oprzyrządowania to przepływka - pokazuje zbyt mało powietrza. 115 i 118 sprawdzałem - turbo wstaje. Nie wiem czy trzyma dobre parametry bo logów w trasie za bardzo nie zrobię. Ale wszystkie podzespoły w zasadzie przy demontażu można sprawdzić.

Przed przystąpieniem do prac właściwych postanowiłem fizycznie zweryfikować kilka rzeczy w silniku. Zmierzyłem kompresję i niestety trochę się rozczarowałem.
Pomiar na sucho pokazał odpowiednio (3 próby pod rząd - średnia) - 1 gar 10bar, 2 gar 10,5bar, 3 gar 10,75bar, 4 gar 10bar. W kolejności od rozrządu licząc. Później próba z olejem (5-10ml na gar 30 sek przed każdym pomiarem - 2 próby) - 1 gar 14 bar, 2 gar 13,75 bar, 3 gar 13,75 bar, 4 gar 13. Oczywiście motor zagrzany, warunki tak jak należy - wykręcone wszystkie świece, gaz podłoga i kręcenie 5-10sek, kilka aku (full) na zmianę.

Odchyłki pomiędzy cylindrami na sucho nie są duże, więc w teorii jest ok. Dla silników APU powinniśmy mieć 7-13 barów. Więc jest średnio. Dodatkowo wynik próby olejowej sugeruje nieszczelności na pierścieniach. Auto pali dobrze, ale niestety nie wiem ile bierze oleju. Ciężki orzech do zgryzienia, bo chciałbym ten silnik przy okazji podmianki trochę poprawić (wszelkie uszczelnienia), zrobić rozrząd, wyczyścić miskę + smok. W perspektywie czasu dążyłbym do wyciągnięcia 200KM+ (stage 2), ale nie wiem czy opłaca mi się łupać z tym motorem.

To co jeszcze mam w planach zrobić to test uszczelki pod głowicą i pomiar ciśnienia oleju.

Chciałbym zapytać Was drogich forumowiczów o opinię w tym temacie. Opłaca się to ciągnąć dalej i inwestować w motor? Pewnie po przekładce sporo rzeczy by się wyjaśniło i wiedziałbym czy iść dalej czy nie. Dla mnie na pewno szkoda jest zachodu jeśli mam dołożyć sobie te parę koni i zmienić na motor w gorszej kondycji i na tym poprzestać. Obecne 1.8 choć nie zachwyca osiągami jest w bardzo dobrej kondycji - pali jak trzeba, brak wycieków, brak błędów - nie ma się do czego przyczepić.
Macie może jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić w tym silniku? Wyciągał go na pewno będę z fury tak czy siak, bo kupiłem go również z myślą o pobawieniu się w mechanikę, więc mogę go nawet rozłożyć na części składowe i sprawdzić co w trawie piszczy.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie/odpowiedzi. Pozdrawiam!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 286
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-09-10, 22:29   

Może zalej naftę na 2 dni co cylindrów (pamiętaj o dolewaniu). Jak szybko spłynie to masz pierścienie do roboty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: