Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe hamulce z tyłu
Autor Wiadomość
lipek90 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: kłodzko
Wysłany: 2013-06-13, 21:03   Słabe hamulce z tyłu

Witam drodzy koledzy. Mam taki problem słabe a prawie zerowe hamulce z tyłu. Ręczny jest super, trzyma dobrze na 4 ząbki (blokuje rolki). Układ był odpowietrzony nic nie pomaga. Teraz zrobiłem juz nawet uszczelnienie pompy hamulcowej wszystkie gumki nowe i przy samej pompie na tył ciśnienie jest takie marne że ledwo wypływa płyn a gdzie do mocnego tryśnięcia. Z przodu jest wszystko ok i hamulce dobre a z tyłu do tego stopnia ze tarcze rdzewieją (a szkoda bo założone TRW tarcze i klocki) jakieś pomysły co zrobić?? i jeszcze jedno nurtujące pytanie czy w pompie wszystkie 3 tłoczki maja być w tym samym kierunku ustawione bo to mnie zastanawia ze u mnie jeden jest inaczej. Proszę o pomoc i z góry dziękuje
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

lukwoj21 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Wiek: 34
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-06-15, 13:39   

masz walnieta pompe ABS-u
 
 
lipek90 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: kłodzko
Wysłany: 2013-06-17, 06:13   

Kolego może i masz racje (oby nie) tylko na taki zdrowy rozsądek co ma do tego pampa ABS skoro już na nią wychodzi słabe ciśnienie bo tak jak wspominałem że na tył z pompy hamulcowej ledwo leci płyn wiec nie bardzo rozumiem co ma do tego pompa ABS. czy ktoś jeszcze pomoże?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

lukwoj21 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Wiek: 34
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-06-17, 08:49   

na pompe bedzie wchodzic dobre cisnienie ale z pompy na tył juz jest owiele mniejsze, jak na moje oko wyglada na uszkodzona pompe abs-u
 
 
lipek90 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: kłodzko
Wysłany: 2013-06-19, 00:26   

Kolego chyba się nie rozumiemy. Ja mówię że u mnie już z pompy hamulcowej wychodzi MA?E prawie znikome ciśnienie, z tej pompy hamulcowej na której jest mocowany zbiorniczek z płynem a nie o pompie ABS-u.
 
 
keri11 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 54
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 98
Skąd: kielce
Wysłany: 2013-07-09, 17:08   

padło uszczelnienie drugiej sekcji...czytaj na tył
wymiana pompy na nową lub....wymiana gumek...jesli nie ma korozji i wżerów
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

arwam 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Imię: Arek
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 93
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-03, 22:36   

panowie, nawet jeśli jeden obwód pompy hamulcowej jest uszkodzony to układy w naszych autach są dzielone na krzyż, więc tylko jedno koło z tyłu i jedno z przodu by słabo hamowało,


ja proponuję taką rzecz zrobić.
iść do sklepu i kupić dwa dodatkowe odpowietrzniki,
potem kupić litr płynu wężyk fi 4mm.
w domu odkręcamy przewody od tynych zacisków na pompie ABS, i zakręcamy w ich miejsce odpowietrzniki, nakładamy wężyk i luzujemy drugi koniec wkładając do naczynia w które będziemy zbierać płyn, pompujemy jednocześnie zwracając uwagę by nie brakło płynu w zbiorniczku. jak będzie jużdość nisko, poziom płynu wlewamy nowy płyn, i pompujemy ENERGICZNIE na odkręconym dopowietrzniku, dotąd, aż zacznie wypływać czysty płyn. jeśli płyn już świeży zacznie wypływać a mimo to pedał nie będzie szybsiej wpadał w podłogę, lub nie będzie znacząco szybciej wypływał przechodzimy do drugiego dopowietrznika, powtarzamy czynność aż i tu zacznie wypływać czysty płyn.
robimy przerwę żeby jeśli przez lata sięjakieś syfy wytrąciły w pompie ABS żeby nowy płyn je przeżarł, i po godzinie lub dwóch wracamy ponownie, powtarzamy czynność,
i zakręcamy najpierw jeden przewód( w tym miejscu warto zapewnić sobie pomoc drugiej osoby ) i odpowietrzamy to jedno koło, potem ponownie wykręcamy odpowietrznik i zakręcamy przewód hamulcowy( odpowietrznik z tyłu powinien być odkręcony z wężykiem już zanurzonym w płynie) wtedy nie zapowietrzymy pompy ABS przy podłączaniu przewodu ponieważ wypływający płyn nie pozwoli się dostać powietrzu do wnętrza ABS'u.
potem odpowietrzamy drugie koło też do momentu aż zacznie wypływać nowy płyn,
jeśli to procedura nam nie pomoże.
to najprawdopodobniej czeka nas wymiana pompy ABS :|

ja niedawno przeszedłem prze to co prawda w coupe B3 i teraz zanim mi jeszcze podochodziły graty wszystkie do uleczenia hamulców w sensie tarcze, klocki, przewody hamulcowe, płyn Girling,itp to mimo tragicznego stanu tylnych tarcz któe są skorodowane, wybruzdowane, i zużyte, to tył naprawdę mocno hamuje, a przód mimo żę mały bo tylko 256mm w nienajgorszym stanie hamulce naprawdędobrze działają o czym miałem okazję się przekonać przy hamowaniu ze 150kmh do niemal 30kmh.
_________________
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: