Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RomanS
2013-05-24, 19:17
[A6 C4] Skuteczność hamowanie po SWAP'ie z 288 na 312mm
Autor Wiadomość
swieca1991 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-02-27, 11:11   [A6 C4] Skuteczność hamowanie po SWAP'ie z 288 na 312mm

Witam.
Czytałem na forum temat w który napisano że możliwa jest zamiana z tarcz 288 mm na tarcze 312 mm i wymaga ona tylko wymiany jarzm ponieważ reszta ponoć pasuje. Czy jest ktoś kto zrobił sobie coś takiego i może powiedzieć czy nastąpiła jakaś zmiana jeśli chodzi o siłę hamowania?
Myślę o czymś takim dlatego też pytam. Aktualnie jeżdżę Audi 100 c4 2.8 i jeśli coś jeszcze przeoczyłem to dajcie znać ;)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

axe 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Robert
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 646
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-02-27, 11:43   Re: Skuteczność hamowanie po SWAP'ie z 288 na 312mm

swieca1991 napisał/a:
Witam.
Czytałem na forum temat w który napisano że możliwa jest zamiana z tarcz 288 mm na tarcze 312 mm i wymaga ona tylko wymiany jarzm ponieważ reszta ponoć pasuje. Czy jest ktoś kto zrobił sobie coś takiego i może powiedzieć czy nastąpiła jakaś zmiana jeśli chodzi o siłę hamowania?
Myślę o czymś takim dlatego też pytam. Aktualnie jeżdżę Audi 100 c4 2.8 i jeśli coś jeszcze przeoczyłem to dajcie znać ;)


moze to cos pomoze

wymiana 288 -> 312

i tutaj

wymiana II
_________________
Robert
 
 
swieca1991 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-02-27, 13:36   

Kurcze bardzo by pomogło gdyby nie mój niemiecki.. :(
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 538
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-27, 16:43   

swieca1991, po co chcesz zmieniać ? te tarcze ? moim zdaniem fabryczne są w sam raz wystarczające
_________________
 
 
swieca1991 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-02-27, 16:48   

chce poprawić skuteczność hamowania, zwiększyć siłę hamowania ponieważ zależy mi na lepszych hamulcach.
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 461
Skąd: Mielec
Wysłany: 2011-02-27, 17:09   

Lipton napisał/a:
swieca1991, po co chcesz zmieniać ? te tarcze ? moim zdaniem fabryczne są w sam raz wystarczające


kolego niewiem czym jeżdziles wczesniej że tak mówisz ori halce c4 za nowości były to srednie hample a po latach są srednio kiepskie w porównaniu do innych aut
- ori halce sa za słabe do tak dużej masy

pozatym swieca1991, jakie masz przednie tarcze bo w wielu 100 c4 wychoidziły nie wentylowane a w a6 c4 wszystkie miały wentylowane przednie
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

swieca1991 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-02-27, 17:27   

mam wentylowane 288 mm
 
 
czarny-bdg 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-28, 11:50   

witam,

Wymieniaj i się nie zastanawiaj, było juz trochę o tym, tu masz link:

http://www.a6klub.pl/a6-c...tem-vt23765.htm

Problem może być z jarzmami, łatwiej dostać cały zacisk .

Pamiętaj ,ze felga pod 312 min. 16 cali

Sam chciałem wymienić u siebie z 288 na 312, kiedy przy wymianie okazalo sie ,ze mam312mm <lol> , pewnie w germanii juz wymienili ,

pozdrawiam i powodzenia w modach
 
 
Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 538
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-28, 20:09   

Dodek, na mój gust są dobre może to zależy od tego jak kto jeździ...
_________________
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

swieca1991 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-02-28, 20:21   

Lipton jeśli przejedziesz się jakimkolwiek innym nowym autem to zrozumiesz że te hamulce mają się nijak do tych w nowych autach i nie musi to być auto dużo nowsze..
 
 
Adriang92 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAH
Pomógł: 6 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 265
Skąd: Puławy/Zbędowice
Wysłany: 2011-02-28, 20:32   

[ Dodano: 2011-02-28, 20:34 ]
Cytat:
Lipton jeśli przejedziesz się jakimkolwiek innym nowym autem to zrozumiesz że te hamulce mają się nijak do tych w nowych autach i nie musi to być auto dużo nowsze..

to fakt tata teraz ma b6 z 3.0 pod macha czyli habel 312pewnie tam hamulce hamuja w c4 to tylko spowalniacze jednak
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 461
Skąd: Mielec
Wysłany: 2011-02-28, 22:23   

jedzilem swego czasu sporo starymi bmkami e46 - rocznik 98 i 99 jedna 316 druga 320d i obie miały hamulce brzytwa bez porównania

, najgorsze jest to że w audi hamulce traca siłe na suchym asfalcie, przy szczególnie ostrym hamowaniu sa takie jakby to rzec gumowate , pozatym denerwuje mnie to ciagłe nurkowanie
swieca1991 napisał/a:
Lipton jeśli przejedziesz się jakimkolwiek innym nowym autem to zrozumiesz że te hamulce mają się nijak do tych w nowych autach i nie musi to być auto dużo nowsze..
z tym bym polemizował dla mnie audi ma i tak lepsze hample niz np astra II czy fabia/polo o punto/dacii nie wspominająć - np hamując z wyższych predkości np ze140 audi i tak lepiej zahamuje niz nowe punto
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

swieca1991 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-03-01, 11:59   

Tu sie zgadzam jednak nie ma co porównywać Audi A6 do Astry II ponieważ wydaje mi się że są to zupełnie inne klasy samochodów. Proponuje porównanie z Mercedesen w210 E i tam można powiedzieć że halulce hamują, a nie tylko istnieją ;) ale wracając do Audi czy ktoś wie może czy ktoś nie zrobił jeszcze czegoś ciekawego aby poprawić skuteczność hamowania? Jak narazie zmieniliśmy tarcze na wieksze, ale czy można zrobić coś jeszcze?
 
 
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 754
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2011-03-01, 16:27   

swieca1991 napisał/a:
ale czy można zrobić coś jeszcze?

Wrzucić serwo większej średnicy? Ale jak !? :o
Bo rozchodzi się o siłe nacisku na pedał, hamulce wydajne można powiedzieć będą ale trzeba dużo siły użyć by abs zadziałał na suchym... <glupek>
_________________
TDI +
 
 
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 532
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-01, 17:07   

czarny-bdg napisał/a:
Problem może być z jarzmami, łatwiej dostać cały zacisk .


Kolego właśnie musi wymienić jarzma a zacisk zostaje stary.
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: